Avioero, miehen uusi tyttöystävä, mustasukkaisuus lapsista?
Miten te selviätte tästä hirvittävästä mustasukkaisuudesta?
Lapset siis asuvat vkl:sin isänsä ja tämän uuden tyttöystävän luona. Kotiin palattuaan he hehkuttavat tyttöystävän ihanuutta ja pienin itkee ikäväänsä..
Täysin sietämätöntä minulle. Tunnen olevani täysi nolla, kun sekä ex-mieheni että lapseni ovat löytäneet minulle paremman korvaajan. Tunnen, että tyttöystävä leikkii nyt kotileikkiä minun miehelläni ja lapsillani. Elää minun elämääni.
Kommentit (55)
vielä lisämausteena se, että miehen ja nyxän suhde alkoi jo avioliittomme aikana ja yhdessä rakensivat tulevaisuutensa valmiiksi ennenkuin minulle kerrottiin. Yhteen muuttivat saman tien, yhdessä hankittuun uuteen asuntoon. Mutta mitäpä pienistä.
Surkuttelet, kun lapsesi ovat onnellisia???
Surkuttelet, kun lapsesi ovat onnellisia???
Mitä ihmettä sinä ajattelet? Kovasti kyllä rutiset, surkuttelet ja kaipaat myötätuntosääliä mutta ajattele nyt hyvä ihminen lapsiasi.
Nyt otat järjen näppiisi ja keskityt siihen mikä tuossa tilanteessa on tärkeintä - lapset!
asia on noin päin ja toivotaan että pysyy niin. me veljeni kanssa olemme jokaisen äitipuolen kohdalla tulleet kotiin itkien kun äitipuoli on kamala ja mustasukkainen hirviö ja esim.heti kun isää halasi niin akka änki väliin! se on jättänyt oikeasti aikuisikään traumat kun itse yritti hymyillä ja hakea hyväksyntää ettei isi vaan lakkaa rakastamasta kun äitipuoli aina kiukutteli.ja mul on ollut niitä kolme,kaikki samanlaisia kanoja. varmasti kova paikka tosiaan kun lapsilla on "toinen äiti" mutta niillä ei ikinä tulee olemaan sidettä ja samaa luottamusta kun sulla ja lapsilla.se kiva nainen on niille sama kun esim.sun joku kiva kaveri kuka teillä käy josta lapset tykkäävät,ei sen kummempaa.
on se "kummempaa",ja hyvä niin! T:lähiäition lähiäiti?
joo ei täs oo puhuttu nyt mistää onko joku äiti läheinen tai etäisä äiti!!?nyt puhuttiin äitipuolista. ei se ole kummonen se äitipuoli jonka just on tavannu ja sattuu olee mukava.äiti on se kummonen.
on "kummonen". Ja enemmän ku vaan joku täti. Onneksi, sillä en haluaisi että kun lapsi on isänsä luona, siellä on vaan "joku täti".
ajan kanssa se vähitelleen helpottuu, laimenee ja lievenee.
halaus sinulle täältä!
t. kohtalotoveri
uuteen jännään aikuiseen. Olen läheltä seurannut samanlaista tilannetta ja se kestää jonkun aikaa, mutta loppujen lopuksi oma äiti on aina äiti. Älä ole huolissasi.
Vaikkakin olisi ollut aviossa. Sun täytyy vaan yrittää kovettaa itsesi. Kukaan ei ole korvaamaton ja on oikeasti hienoa, että lastesi elämässä on myös muita hyviä aikuisia kuin sinä.
Tee parhaasi, että tuet tätä uutta suhdetta. Niin lapsillasi tulee olemaa asiat paremmin.
Ja jos miehelläsi on yhtään järkeä päässä niin tajuaa lopettaa mahdollisen "karkkia ja sirkushuveja"-touhun aina isi-viikonloppuina ettei äidin rooli jää sitten vaan "tylsään" arjen pyöritämiseen.
Tsemppiä sulle - aika auttaa! *voimahali*
Tuossa on niin paljon positiivista, kuten se, että voit huoletta päästää lapset viikonlopuksi isälleen, eikä sinun tarvitse miettiä, huolehditaanko heistä kunnolla ja onko heidän siellä hyvä olla. Voit siis olla ihan levollisin mielin. Tälläkin palstalla moni on kertonut, miten kamalaa on, kun pitää päästää lapsi isälleen, joka saattaa olla väkivaltainen alkkis.
Nyt siellä uudessa perheessä on ns. kuherruskuukausi menossa ja kaikki näyttävät vain parhaat puolet itsestään. Kyllä se arki tulee sielläkin vastaan. Ota ihan rennosti vaan ja nauti omasta ajasta.
Ei ihan yks yhteen tilanteesi kanssa, mutta sivuaa samoja teemoja. Voisi olla terapeuttista.
mut pitkällä tähtäimellä toi on paljon parempi kuin jos ne tulis itkien koska ei viihdy isin luona ja uus naisystävä inhois niitä.Sull on käynyt hyvä tuuri.
ja tosiaan " äiti on aina äiti", ei se uusi tyttöystävä sua koskaan voi korvata.
Lapset ovat parhaillaan erokriisissä. Heidän vaistonsa kertovat heille, että he tarvitsevat niin paljon liittolaisia, niin paljon huolehtivia ja rakastavia ihmisiä lähelleen kuin vain mahdollista. He ovat niin turvattomia, että he tarttuvat kehen tahansa, joka on edes vähän ystävällinen heille. Tästä syystä isän uusi tyttöystävä, jolla on suuri motivaatio osoittaa miesystävälleen tulevansas toimeen tämän lapsien kanssa, on heidän mielestään niin ihana.
Et sinä silti ole heille yhtään vähemmän tärkeä. Äidin paikkaa lasten sydämessä ei todellakaan voi viedä kukaan muu nainen. Ei, olipa äiti millainen tahansa.
terveisin 24/7 äitipuoli, jonka luona asuvat lapset pitävät hulttioäitiään todellisena kuningattarena ja palvovat maatakin tämän alla.
Tiedän, että minun tulisi olla tyytyväinen lasten puolesta, järki sanoo niin, mutta tunteita on vaikea käskeä..
Tiedän, että aika auttaa tässäkin, mutta juuri nyt sitä on vaikea uskoa :(
ota nirkkoosi lasten innostuksesta, uusi on aina mielenkiintoinen ja kiva. kamalaa se olis jos sielä olis hirvee akka joka inhoo lapsia eikä lapset enää tykkäisi isänsä luo mennä, kyllä se siitä ajan kanssa rauhoittuu!!!
Tiedän tunteen! Olen ollut kummassakin roolissa, "uutena mukavana" ja sitten myöhemmin mustasukkaisena.
Lapset ovat kuitenkin sinun lapsiasi, sitä ei ikinä muuta kukaan tai mikään! Voihan niillä olla hauskaa isän ja uuden mukavan tyttöystävän luona, mutta en usko, että saavat ikinä niin syvää suhdetta luotua mitä teillä on :)
Älä anna lastesi huomata mustasukkaisuuttasi, jos vaan siihen pystyt, avaudu muille sitten senkin edestä! Välillä on kauhean terapeuttsita (vaikkei aikuismaista) luottamuksellisesti jonkun ystävän kanssa haukkua eksä ja sen uusi ihan lyttyyn :D
Välillä on kauhean terapeuttsita (vaikkei aikuismaista) luottamuksellisesti jonkun ystävän kanssa haukkua eksä ja sen uusi ihan lyttyyn :D
positiivinen uutta tyttöystävää ja isää kohtaan. Ero on lapsillekin kriisi ja vaikea.
Kyllä se siitä. Uutuudenviehätys ei syyttä ole UUTUUDENNviehätystä:). Kyllä se arki vielä heillekin koittaa.
Mutta minusta on silti positiivista,että hänellä on hyvä asenne lapsianne kohtaan
sinä olet se paha äiti. Kuka tahansa jaksaa olla mielin kielin pari päivää lasten kanssa.
Sinä kuitenkin vastaat heidän kasvatuksestaan ja arjen kulusta. Voisit jutella ex-miehesi kanssa. Oletteko kokeilleet jos lapset ovat viikon tai kaksi siellä, onko se yhtä juhlaa.
Meillä lapset tekevät saman kun ovat viikonlopun ex-mieheni luona, syöneet hampurilaisia, käyneet leffassa jne.
Vitutus aika kova, ei minulla varaa ko. juttuihin joka viikonloppu.
Suosittelen palaveria.
Eihän tuos ole kyse mistään kilpavarustelusta! Ota ny jo hyvä ihminen järki kätteesi ja ajattele asia myös toistte päin. Mitä jos se tilanne oiskii toistte ja sulla olis maailman ihanin mies siihen exään verrattuna ja lapset häntä kehuisi. Et kai toivo (toivottavasti ainakkaan) että exäsi tuota uutta miestä lynkkaisi. Hiivatin nulikka oot jos et tuota ällyvä!!