Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannustatteko lapsianne opiskelemaan,

Vierailija
20.01.2011 |

vai onko asenteenne se, että it-hommiahan nyt tekee kuka vaan yms.

meillä on onneks tilanne, että kaikki lapset kirjoittavat ylioppilaaksi ja sitten mietitään, mihin yliopistoon ja mitä hakee opiskelemaan.

lukioaikana ihminen kasvaa ja kypsyy kummasti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. farmaseutti, hammaslääkäri, bussikuski... Varmempaa se työllisyys on kuin jos on elokuvaohjaaja tai kasveihin erikoistunut biologi.

Samaoin minä sanon, että valitkaa ala missä on varma työllistyvyys

Kun sinulla nyt kerran on se kristallipallo, niin kerro toki meille muillekin, missä on 5-10 vuoden kuluttua "varma työllistyvyys"? Sellaista kun ei ole enää edes lähihoitajilla tai putkimiehillä.

Vierailija
22/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä tuo tarkoittaa 'it-hommia tekee kuka vaan'

t: it-alalla oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatinvalinnalle! Sen olen kokenut omalla kohdallani ja myös työssäni, jossa ohjaan aikuisopiskelijoita ja kuntoutujia (uudelleenkouluttautujia). Toki työllisyysnäkökohtaa on hyvä miettiä, mutta lähtökohtaisesti alan pitää tietenkin olla itseä kiinnostava, ja toisaalta, jos tuntemani ihmiset ovat työllistyneet omalla yritteliäisyydellään hyvinkin vaativille ja ns. harvinaisille aloille. Syynä lienee se, että nämä alat ovat olleet heille todellinen intohimo.

Vierailija
24/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaoin minä sanon, että valitkaa ala missä on varma työllistyvyys

Kun sinulla nyt kerran on se kristallipallo, niin kerro toki meille muillekin, missä on 5-10 vuoden kuluttua "varma työllistyvyys"? Sellaista kun ei ole enää edes lähihoitajilla tai putkimiehillä.

Mä pyörittelen tätä kristallipalloa ihan vaan itsekseni. On ihan selvää millä aloilla on varmempi työllistyvyys kuin muilla ja sellaisille aloille aion omat nuoreni neuvoa.

Vierailija
25/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen FM, ja voin vain haaveilla tuollaisesta palkasta.

Onko 3400e / kk paljon vai vähän? Viitaten opettajan palkkaan. Myös lomakuukausilta maksetaan. Päivät lyhyet... Itse olen hyvin tyytyväinen, mutta emme tarvitse miljoonia ollaksemme onnellisia :)

Vierailija
26/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan voi olla huippuja, vaikka intohimoa olisikin.

ammatinvalinnalle! Sen olen kokenut omalla kohdallani ja myös työssäni, jossa ohjaan aikuisopiskelijoita ja kuntoutujia (uudelleenkouluttautujia). Toki työllisyysnäkökohtaa on hyvä miettiä, mutta lähtökohtaisesti alan pitää tietenkin olla itseä kiinnostava, ja toisaalta, jos tuntemani ihmiset ovat työllistyneet omalla yritteliäisyydellään hyvinkin vaativille ja ns. harvinaisille aloille. Syynä lienee se, että nämä alat ovat olleet heille todellinen intohimo.

Vierailija
27/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vanhinta ovat valinneet ammattikoulun. Vanhin ei päässyt sille linjalle mihin haki, mutta ammatin ja pätkätöitä sai. Nyt hän on kotiäiti.

3. lapsista käy 9 luokkaa ja olisi menossa lukioon.

Todellakaan emme pressaa lasten valinnoista. He saavat itse päättää mitä tekevät, mutta kotiin ei ole lupa jäädä makoilemaa tai välivuosia pitelemään.

Olen vakuuttunut että lukion käyminen olisi se paras ja ainoa valinta, josta voisin sanoa että onneksi lapseni on ylioppilas...

Vierailija
28/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten minun puolestani opiskelkoon vaikka tohtoriksi, jos rahkeet, halut ja rahat riittää. Ammattilaisena on kuitenkin helpompi tehdä sivutyötäkin opiskelujen ohessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä