Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö lapsen rattaisiin räystään alle?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumet pitää olla pudotettuna, ennenkuin ne saa leikkiä ulkona. Mutta ei nuorelle äidille semmoinen tule välttämättä mieleen, eikä tajua, kuinka painavaa nuoskalumi on ja miten vaarallista se on pudotessaan lujaa alas.

Ihme ettei lapselle käynyt mitään, kun vaunut menivät romuksi.

Me lasketeltiin pienenä talojen katoilta alas kun oli niin hyvin lunta.

Vierailija
22/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä jätä. et tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään aja kolaria,

enkä ikinä jätä mitään sähkölaitetta päälle,

koskaan en unohda laittaa ovia lukkoon,

aina muistan tarkistaa ettei ympäristössä ole mitään lapselle vaarallista, koskaan ei jää mikään asia huomaamatta.

voisin sanoa että olen täydellinen kun en ole keksinyt mitä vikaa mussa vois olla. Äly ei jätä, älystähän nää on kiinni;)

Mutta kyllä näillä säillä (ja uutisoinneilla, jollei oma ymmärrys riitä) pitäisi tajuta lumen tippuvan alas katoilta. Ja siihen pitää varautua myös niinä minuutteina kun oma lapsi on siinä, luulettteko että ensin kuuluu summerista merkkiääni? Miksi ihmeessä äiti ei varonut sen vertaa että olisi työntänyt lapsen metriä, paria kauemmas? Miski piti jättää räystään reunalle?

Ihan älystä ja älyämisestä tuollainen on kiinni.

Kaikkeen pitää varautua mistä on kerrottu, mä en tajua miten ihmiset voivat esim jäädä auton alle suojatiellä, onhan siitä kerrottu että aina pitää katsoa oikealle ja vasemmalle.

En myöskään tajua tulipaloja miten kukaan voi jättää sähkölaitteen valvomatta eikö nyt tunnin verran voisi kytätä esim. koneen pyörimistä kun sen seurauksena säästyisi koti..

Justhan oli lehdessä juttu kun jonkun koti paloi, eikö ne tajua!

Ylipäätään en tajua miten ihmisille sattuu kaikenlaisia vahinkoja mutta nyt sinä sen sanoit TYHMILLE ihmisillehän niitä sattuu kaikki eivät älyä näitä asioita joka ainut minuutti niinkuin me älyämme joka ainut hetki missä vaan. Me olemme kyllä hyvin älykkäitä.

Vierailija
24/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo vanhempia, mutta me ollaan jo opeteltu kävelemään kauempana räystäistä. Lapset tietää, että sieltä voi tulla jäätä tai lunta ja se on vaarallista. Eihän nuo vielä yksin juuri kulje, mutta saavat käydä lähikaupassa kahdestaan (5- ja 8-vuotiaat).

Vierailija
25/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sehän EI ollut räystään alla.

Vaan aika kaukana ulko-oven päällä olevasta lipastakin.

Ei olisi mullekaan tullut mieleen, että tuossa on vaarallinen kohta, että pitäisi vielä kauemmas kärryt jättää.

Meillä on ulko-oven päällä saman tyylinen lippa ja vauhdilla ja kovaa sieltä on isot lumimassat tulleet alas pariinkin otteeseen jo tänä talvena.

ONNEKSI ollaan oltu kaikki tapahtumahetkenä sisällä.

Tuollainen lippa on äärimmäisen vaarallinen kattorakenne.

Vierailija
26/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntää ne vaunut kauemmas..niitä ei näe ja voi taas tapahtua mitä tahansa. Lapsi huutaa yksinään keskellä pihaa vaunuissa. Sit on naapurin kukkahattutäti tekemässä ls-ilmoa.

Vierailija
27/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntää ne vaunut kauemmas..niitä ei näe ja voi taas tapahtua mitä tahansa. Lapsi huutaa yksinään keskellä pihaa vaunuissa. Sit on naapurin kukkahattutäti tekemässä ls-ilmoa.

Vierailija
28/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos viime talven oppien.

Vierailija
29/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaston räystään alla. Niillä oli oma takapiha ( asumme rivarissa, pihan ja yhdyskäytävän toisella puolen yhteinen varastorakennus) mutta veivät lapsen vaunuissa aina sinne varaston lipan alle nukkumaan.

Mä sanoin siitä ja huomautin vaarasta, varsinkin kun keväällä reunan yli roikkui isot lumimassat. Mieheni oli kanssa kerran sanonut. Vanhemmat lähinnä oli loukkaantuneita sanomisestamme. Sit siinä sai sydänsyrjällä katsoa, kun näkyi menidän olkkarin ikkunoitsa. Onneksi ei mitään sattunut. Kävin kerran pudottamassa lumet, jotka sain harjan avulla alas.

Vierailija
30/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoituksella ja tuskin epähuomiossakaan, mutta itse olenkin ollut asian kanssa niin paljon tekemisissä, että katselen räystäille ihan eri tavalla kuin keskimäärin ihmiset.

Musta on kuitenkin ihan ymmärrettävää, että kaikki eivät tule ajatelleeksi ainakaan ihan joka hetki.

Se mikä mua ihmetytti tuossa kuvassa oli se, ettei tuossa räystäällä näyttänyt olevan lumiestettä tai ainakin se oli tosi matala. Tuollainen on rakennusmääräysten vastaista! Ja jo ihan terveen järjenkin, kun päällä on jyrkkä peltikattoa ja alla kulkureitti. Äitiä jotenkin ymmärrän, mutta en todellakaan ammattilaisia kuten isännöitsijää, huoltoyhtiötä, rakennusliikettä ja rakennustarkastajaa, jotka eivät ole tuohon puuttuneet! Käsittämätöntä.

Vierailija
31/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omakotitalossa jyrkkä peltikatto.

Väijymällä väijyn, ettei kukaan seisoskele väärässä paikassa.

Silloin kun lumet oli vielä katolla niin jos oli pakko kulkea siitä missä voisi jäädä lumen alle niin juoksutin kaikki kohdan ohi.

En kehtaisi tehdä tuosta asiasta uutista, lapsen äitihän on ihan idiootti!

Vierailija
32/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että kun lehdet ja televisio ovat viikkokaupalla kohkanneet putoavien lumien aiheuttamista onnettomuuksista, ei jätä yhtään mitään räystään alle.

Ei pitäisi tänä talvena tulla yllätyksenä, että sieltä saattaa jotakin tulla niskaan.

Vierailija
33/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 1 kk ikäisenä nukkumassa vaunuissa äitini luona räystään alla. Kun heräsi otin vauvan sisälle ja jätin vaunut paikalleen. Hetken kuluttua tuli rytinällä lumet katolta suoraan vaunuihin.

Eipä ollut tullut aiemmin mieleen ,jostain syystä, että ne lumet saattavat tulla alas (tosi loivalta) katolta.

En jätä enää...

Vierailija
34/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään parin metrin päähän. Pohjoisen ihmisenä tiedän että katolta alas tullessaan lumi lentää metrien päähän.

Mutta en ihmettele että etelän ihmiset ei tätä ymmärrä. Lunta on yleensä paljon vähemmän ja hyvin harvoin näin paljon kuin nyt. Itse asuin aikanaan 6 vuotta Helsingissä ja Vantaalla, eikä kertaakaan ollut näin paljoa lunta kuin siellä nyt vaikuttaa olevan.

Vierailija
35/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lumet oli vielä katolla niin jos oli pakko kulkea siitä missä voisi jäädä lumen alle niin juoksutin kaikki kohdan ohi.

en olisi hyvätapainen, tekisi kyllä mieluummin kutsuta tässä jotain muuta idiootiksi kuin uutisen äitiä.

Ihmetyttää se, että asuu ja omistaa talon, jossa on tuollainen vaarapaikka, mutta ei tee tilanteelle mitään. Vielä kun on sellainen kohta, että siitä on joskus pakko kulkea, niin silti ei tule mieleen hankkia lumiesteitä tai käydä pudottamassa lunta.

Minä en puolestani kehtaisi kehua, että juoksutan kaikki tuollaisesta kohdasta ja jätän turvallisuuden sen varaan, että ehdin jatkuvasti väijymään, missä kukin seisoo ja kulkee.

Uutiset tapauksesta: Minä kyllä todellakin kehtaisin tuosta uutisjutusta myös uutisen. Ensinnäkin siksi, että muut tajuavat varoa vastaavia paikkoja. Toisekseen siksi, että tuossa on ihan selkeä tapaus lainrikkomisesta, jos ei useampikin.

t. 32

Vierailija
36/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kun tuon luin että taisi olla aika nuori äiti kysessä, joka ei "tajunnut" että katolla on lunta ja se voi pudota sieltä, vaikka lehdissä oli jo pitkään ollut juttuja lumen alle kuolleista ihmisistä ym.

Omillekin lapsilleni olen sanonut useita kertoja tämän talven aikana että katon reunan alle ei saa jäädä seisomaan.

Vierailija
37/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en olisi kehdannut mennä lehteen kertomaan, kuinka lumi hautasi lapseni...kun jätin ITSE vaunut räystään alle.

Hei, me kuollaan kaikki jos ei osata vähän edes käyttää sitä omaa järkeä!!!

En itsekkään mene seisomaan pakkaan josta on mahdollisuus saada jäät niskaan saatika jättäisi vaunuja alle, vaikka on kuinka nuori äiti tai muuta jos on lapsia hankkinut pitää pystyä ajattelemaan hiukan eteenpäin ja avamaan silmänsä....

Ja kuinka paljon lehdissä ja uutisissa on ollut varoituksia katolta tippuvasta lumesta ja jäästä, täytyy olla kuuro/sokea jos niitä ei ole ymmärtänyt....

Vierailija
38/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tuonkin äidin toiminta oli ihan inhimillistä. Äitihän oli käytännössä lapsen kanssa vain tulossa ulos. Ei lasta oltu jätetty räystään alle päiväunille tms.

Ja kuvassa kyllä kiinnitti huomiota tuo, että tuosta ovesta kulkeminenhan on ihan vaarallista jokaiselle, oli pieni lapsi tai ei. Eihän normaalissa talossa ole tuollaista lippaa, joka kippaa lumet suoraan ovelle. Vaarallinen paikka kerta kaikkiaan.

Vierailija
39/39 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi hyvätapainen, tekisi kyllä mieluummin kutsuta tässä jotain muuta idiootiksi kuin uutisen äitiä.

Ihmetyttää se, että asuu ja omistaa talon, jossa on tuollainen vaarapaikka, mutta ei tee tilanteelle mitään. Vielä kun on sellainen kohta, että siitä on joskus pakko kulkea, niin silti ei tule mieleen hankkia lumiesteitä tai käydä pudottamassa lunta.

Minä en puolestani kehtaisi kehua, että juoksutan kaikki tuollaisesta kohdasta ja jätän turvallisuuden sen varaan, että ehdin jatkuvasti väijymään, missä kukin seisoo ja kulkee.

Uutiset tapauksesta: Minä kyllä todellakin kehtaisin tuosta uutisjutusta myös uutisen. Ensinnäkin siksi, että muut tajuavat varoa vastaavia paikkoja. Toisekseen siksi, että tuossa on ihan selkeä tapaus lainrikkomisesta, jos ei useampikin.

t. 32

niin tulevat rytinällä alas. Pari päivää piti huomioida tuo asia. Minulla on myös koiria. Minkähän takia uutisen äiti ei saanut koiraa ja lasta tuotuoa samallaa kertaa ulos?

Kuulostaa vähän avuttomalta! t. jyrkkä peltikatto :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme