Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin juuri artikkelin karppaus vs tavallinen dieetti (jossa syödään vähemmän kuin kulutetetaan

Vierailija
19.01.2011 |

Pitkällä aikavälillä koehenkilöt laihtuivat saman verran. Karppauksessa ne lähtevät nopeammin.

Tutkimus oli Duodecimissä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on diagnosoimattomia keliaakikkoja. Mullakin kaveri tajusi olevansa keliaakikko vasta pitkästi yli nelikymppisenä. Sellaiselle karppaus varmaan onkin ihmemaa.

Vierailija
42/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mainitsema artikkeli oli Duodecimissä, ja ko juttuhan sanoo että molemmilla lähti yhtä paljon kiloja, karpatessa hieman nopeammin.

Ja tämän yhden mukaan Duodecim on salaliittoteoriassa mukana karppausta vastaan, jolloin ko (karppausmyönteiseen) juttuun ei pidä uskoa, koska Duodecimin jutut pitää ottaa niin että asiat on juuri toisin päin.

Huomaako muutkin ristiriidan? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä japanilaisten ruokavalio varmaan ole kuitenkaan lähellä suomalaista virallisterveellistäkään. Etsilleen.

Hiilarit on myrkkyä, joita elimistö tarvitsee vain muutaman kymmenen grammaa päivässä.

On tämä kyllä välillä NIIN huvittavaa luettavaa :DDDDD

Miten nää jaksaa, varsinkin kun lukuisat tutkimukset (ja kokemus) kertovat ihan toista :D

Japanilaiset ei tosiaan käytä voita tai kermaa, ja punaista lihaakin vain vähän. Ja kas kummaa, ovat terveimpiä. Karppaajien uskomukset murenee ja ne pitävät foliohatuistaan tiukemmin kiinni.

Siis, että se olisi? On niissä toki yhtäläisyyksiä, kuten pehmeiden rasvojen suosiminen kovien sijaan.

Vierailija
44/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä japanilaisten ruokavalio varmaan ole kuitenkaan lähellä suomalaista virallisterveellistäkään. Etsilleen.

Sekä japanilainen ruokavalio että toinen pitkäikäistä tuottava eli välimeren ruokavalio eivät ole lähelläkään sellaista maitotuotteilla läträämistä kuin virallisterveellinen karppauksesta puhumattakaan. Ja tässä jos jossa varmasti maatalouspolitiikka sanelee paljon, mutta tämä asia ei tunnu karppeja erityisesti huollettavan.

Vierailija
45/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös eniten ihmisen terveyteen vaikuta hänen geeninsä- joihin sitten voi ruokavaliolla vaikuttaa? Varsinkin eri kansojen vertaaminen on tyhmää, koska ovat geneettisesti tottuneet hyvinkin erilaisiin ruoka-valioihin ja elämäntavat, ympäristö yms vaikuttavat myös. SEkä perinnölliset sairaudet.

Esin soija mitä käytetään aasiassa, ei sovi kovinkaan monelle suomalaiselle, koska altistaa kilpirauhasen vajaatoiminnalle, joka on muutenkin suomalaisilla yleistä.-

Samoin eri yksilöiden väliset geneettiset erot ovat suuret- ja elimistöhän muokkautuu lapsesta saakka. Senkin olen ymmärtänyt että osa ihmisistä sietää kohtuullisesti hiilareita, osa ei kunnolla edes niitä hyviä. Miksi väitellä kun kaikilla on ihan eri tarpeet?? Täreintä olis oppia kuuntelemaan itseään ja löytää oikeat tavat. MItään yksittäistä oppia ei kannata sokeasti noudattaa vaan etrsiä erilaista tietoa ja löytäöä sieltä omansa. Osoittaa vaan aikamoista tyhmyyttä halveksia muita ja kuvitella et se mikä itselle sopii on se ainoa oikea.

Vierailija
46/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit on myrkkyä, joita elimistö tarvitsee vain muutaman kymmenen grammaa päivässä.

Miten nää jaksaa, varsinkin kun lukuisat tutkimukset (ja kokemus) kertovat ihan toista :D

Japanilaiset ei tosiaan käytä voita tai kermaa, ja punaista lihaakin vain vähän. Ja kas kummaa, ovat terveimpiä. Karppaajien uskomukset murenee ja ne pitävät foliohatuistaan tiukemmin kiinni.

Siis, että se olisi? On niissä toki yhtäläisyyksiä, kuten pehmeiden rasvojen suosiminen kovien sijaan.

Ja siihen se jääkin. Miksi noita japanilaisia vedetään koko ajan tähän keskusteluun sitten todistamaan vt:n paremmuutta??? Tuskin ne ruisleipääkään siellä vetää, jos ei voitakaan.

Ja tuo keliakiahommeli ei ainakaan minun kohdallani voi pitää paikkaansa, sillä kokeilin viljatonta dieettiä ennen karppia. Mun elimistö tarvitsee rasvaa. En minä sitä lusikalla vedä, ja käytän oliiviöljyä myös. Mutten pelkääkään. Jos joutkut karpit vat aggressiivisiä mielipiteissään, niin ettepä vt:n kannattajat kauas jää taakse.

Vierailija
47/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaa kun japanilaisten rasvankäyttö on lisääntynyt, sydänsairauksien määrä on heillä laskenut. Sama trendi on jokaikisessä maailman maassa. Ranskassa ja Sveitsissä syödään perinteisesti paljon rasvaa ja kas, ovat sydänterveydeltään Euroopan terveimpiä. Kun Suomessa aikanaan tehtiin P-Karjala tutkimusta, niin sydänsairaudet vähenivät muualla maassa enemmän kuin tutkimusalueella.

Kolesteroli suojaa vanhusten aivoja rappeutumiselta. Korkeampi kolesteroli suojaa varsinkin vanhoja naisia sydänsairauksilta. Kolesteroli ei aiheuta mitään sydänsairauksia, se ei ole niissä kuin merkkinä että elimistö pyrkii korjaamaan vaurioita. Kolesteroli ei ole syypää.

Teistä kyllä huomaa, että olette läpikotaisin aivopestyjä ja uskotte kaiken tyhjän hokemisen. Näyttäkää mulle näin aluksi 100 tutkimusta, jotka osoittavat rasvaisen ruuan aiheuttavan sydänkohtauksia. Kiitos.

Vierailija
48/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös eniten ihmisen terveyteen vaikuta hänen geeninsä- joihin sitten voi ruokavaliolla vaikuttaa? Varsinkin eri kansojen vertaaminen on tyhmää, koska ovat geneettisesti tottuneet hyvinkin erilaisiin ruoka-valioihin ja elämäntavat, ympäristö yms vaikuttavat myös. SEkä perinnölliset sairaudet.

Esin soija mitä käytetään aasiassa, ei sovi kovinkaan monelle suomalaiselle, koska altistaa kilpirauhasen vajaatoiminnalle, joka on muutenkin suomalaisilla yleistä.-

Samoin eri yksilöiden väliset geneettiset erot ovat suuret- ja elimistöhän muokkautuu lapsesta saakka. Senkin olen ymmärtänyt että osa ihmisistä sietää kohtuullisesti hiilareita, osa ei kunnolla edes niitä hyviä. Miksi väitellä kun kaikilla on ihan eri tarpeet?? Täreintä olis oppia kuuntelemaan itseään ja löytää oikeat tavat. MItään yksittäistä oppia ei kannata sokeasti noudattaa vaan etrsiä erilaista tietoa ja löytäöä sieltä omansa. Osoittaa vaan aikamoista tyhmyyttä halveksia muita ja kuvitella et se mikä itselle sopii on se ainoa oikea.

Vierailija
49/56 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen se jääkin. Miksi noita japanilaisia vedetään koko ajan tähän keskusteluun sitten todistamaan vt:n paremmuutta??? Tuskin ne ruisleipääkään siellä vetää, jos ei voitakaan.

Ja tuo keliakiahommeli ei ainakaan minun kohdallani voi pitää paikkaansa, sillä kokeilin viljatonta dieettiä ennen karppia. Mun elimistö tarvitsee rasvaa. En minä sitä lusikalla vedä, ja käytän oliiviöljyä myös. Mutten pelkääkään. Jos joutkut karpit vat aggressiivisiä mielipiteissään, niin ettepä vt:n kannattajat kauas jää taakse.

Mistä päättelet että japanilaiset tuotiin mukaan keskusteluun vt:n paremmuuden osoittamiseksi?

Minä kyllä toin heikäläiset mukaan osoittaakseni 2 asiaa. 1) Riisi ei ole epäterveellistä tai varsinkaan vaarallista. 2) Ihminen voi olla varsin terve ilman karppaajien kovia rasvoja.

Vierailija
50/56 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaa kun japanilaisten rasvankäyttö on lisääntynyt, sydänsairauksien määrä on heillä laskenut. Sama trendi on jokaikisessä maailman maassa. Ranskassa ja Sveitsissä syödään perinteisesti paljon rasvaa ja kas, ovat sydänterveydeltään Euroopan terveimpiä. Kun Suomessa aikanaan tehtiin P-Karjala tutkimusta, niin sydänsairaudet vähenivät muualla maassa enemmän kuin tutkimusalueella.

Kolesteroli suojaa vanhusten aivoja rappeutumiselta. Korkeampi kolesteroli suojaa varsinkin vanhoja naisia sydänsairauksilta. Kolesteroli ei aiheuta mitään sydänsairauksia, se ei ole niissä kuin merkkinä että elimistö pyrkii korjaamaan vaurioita. Kolesteroli ei ole syypää.

Teistä kyllä huomaa, että olette läpikotaisin aivopestyjä ja uskotte kaiken tyhjän hokemisen. Näyttäkää mulle näin aluksi 100 tutkimusta, jotka osoittavat rasvaisen ruuan aiheuttavan sydänkohtauksia. Kiitos.

Tääläkin palstalla on ollut asiasta keskustelua, miten japanilaisten sydänsairaudet ovat itse asiassa _lisääntyneet_ sitä mukaa kun ruokavalio on länsimaistunut.

Näytä itse 101 tutkimusta jotka osoittavat hiilarien olevan aina pahasta (kuten karppaajat, varsinkin äänekkäimmät, väittävät).

Vierailija
51/56 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisilla on taas masennusta paljon. Japanilaisista en tiedä.

Tuli vaan mieleeni...itse olen huomannut, että rasvojen lisääminen ruokavalioon on tasannut mielen, ei tule sellaisia masennuskausia niinkuin ennen. Tai armottomia pms oireita ennen menkkoja.

Tähän on riittänyt aidon voin käyttäminen, ja tietty öljyt. Pekonia tai makkaraa en syö mutta muuta lihaa kyllä, vierelle sitten paljon erilaisia kasviksia jne. Terveellistä.

Vierailija
52/56 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin ja nopeammin, kun saa oikein kunnon hurmoshengen päälle?

Päässähän useimmilla ihmisillä syy liikasyömiseen löytyy, ruoka on nykyään psyykkinen ongelma ja oravanpyörä monelle.

Eli kun tulee uskoon, niin ei karkkikaan enää aiheuta pakkomielteitä.

Tero

Vierailija
53/56 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin ja nopeammin, kun saa oikein kunnon hurmoshengen päälle?

Päässähän useimmilla ihmisillä syy liikasyömiseen löytyy, ruoka on nykyään psyykkinen ongelma ja oravanpyörä monelle.

Eli kun tulee uskoon, niin ei karkkikaan enää aiheuta pakkomielteitä.

Tero

Vierailija
54/56 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkki ei ole mulle ongelma vaan viljat.

Vierailija
55/56 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö oikeanlaisia hiilareita.

On kyllä aikamoiset määrät keliaakikkoja täälläkin Suomen maassa, jos ainoastaan he voivat paremmin vhh-ruokavaliolla.

Vierailija
56/56 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö oikeanlaisia hiilareita.

On kyllä aikamoiset määrät keliaakikkoja täälläkin Suomen maassa, jos ainoastaan he voivat paremmin vhh-ruokavaliolla.

Mainittiin se, että diagnosoimatta jääneitä keliaakikkoja on paljon.

Kuka määrittelee 'oikeanlaisen' hiilarin? Japanilaiset muuten voivat hyvin niillä, jotka karppaajat määrittelee 'pahoiksi'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi