Mistä lähtisitte hakemaan osapäiväistä lastenhoitajaa?
Lapsi 6kk toukokuussa, jolloin paluu töihin on ajankohtainen. Paljonko (Hki) pitäisi maksaa palkkaa?
Kommentit (14)
Tiedättekö mitä tukia / verovähennyksiä hoitajaa varten saa? Olen ajatellut maksaa noin 11 euroa / tunti. Miltä se vaikuttaa?
Eli jostain opiskelijaflikasta summaa ei saa. Mutta toki voit hakea kotihoidon tai yksityisen hoidon tukea, jos lapsesi ei ole kunnallisessa hoidossa ja sitten käytät sen hoitajan palkkaamiseen. 11 euroa tunti ei ole alan tes:n mukainen palkka, pitäisi olla enemmän + mahdolliset ilta- ja viikonloppulisät.
Lisäksi sun pitää muistaa ottaa vakuutus työntekijälle. Se on noin 100 euroa vuosi.
mitään kotihoidon- tai yksityisenhoidontukea, jos lapsi on 6kk.
Tiedättekö mitä tukia / verovähennyksiä hoitajaa varten saa? Olen ajatellut maksaa noin 11 euroa / tunti. Miltä se vaikuttaa?
Ei noin pienelle mitään tukia saa. Sä olet silloin vielä äitiyslomalla. Älä suotta traumatisoi sitä lastasi.
Vaikka provo tää taitaa ollakin...
pyydä miehes jäämään kotiin jos et itse viitsi
vaikka kyllä tämä kotona olokin alkaa tympäisemään. Onko kellään asiallisia vastauksia?
taas olen hoitovapaalla ja mieli tekisi ottaa toinen pieni hoitoon kaveriksi omalle 1-v lapselle. Tietysti siitä saisi kotiäiti vähän ylimääräistä rahaakin.
Voisin hoitaa ap:n lasta :D Tosin en tiedä, antaako kukaan lasta hoitoon, kun en ole mikään hoitaja koulutukseltani.
äiti olemaan lapsensa kanssa koko äitiysloman ajan?!
pakoteta. Tiedän monia, jotka on palanneet töihin. isä tai mummo on hoitanut ne muutamat kuukaudet ennen kuin "pääsee" tarhaan.
Olen vielä hoitovapaalla. Ja koulutukseni puolesta olen kyllä ihan pätevä =)
hoitopaikka.net
Mutta mieti nyt vielä, hyvä ihminen. Tunnen monia yksityisyrittäjiä, joten tiedän, että yrittäjyys ei ole syy jättää pientä vauvaa vieraan hoteisiin.
Eikö isä ole lainkaan mukana kuvioissa? Jos on, niin hän tottakai jää vanhempainvapaalle, jos sun on pakko päästä töihin. Tai jos teillä on yhteinen firma, sumplitte työt keskenänne. Entäs mummot ja vaarit? Tai sitten vaan vauva töihin mukaan. Niin ne muut yrittäjät tekevät. Yleensä ovat myös miettineet ja selvittäneet vaihtoehdot hyvissä ajoin valmiiksi...
Vaihtoehtoja on siis monia, ei sitä vauvaa tuon ikäisenä yleensä hoitoon laiteta.
Eikä äitiysloma ole kuin 105 arkipäivää ja se on ap:n tapauksessa jo ohi silloin kun lapsi on 6kk. Mutta tukia ei saa, kun on vanhempainlomakausi vielä kesken.