En jaksa enää miestäni
Ottaa päähän ku mies ei tee yhtään mitään, sille on ihan sama kuinka likaisessa kämpässä asuu. Hän ei osallistu kotitöihin, ei edes pahemmi lapsemme hoitoon (kohta 1-vuotias). Jos sanon hänelle että " sinäkin voisit joskus tiskata", niin sit mies alkaa suutuspäissään tiskaan. Sit hän on pari päivää tekemättä mitään, kun ajattelee että hän teki oman osuutensa jo. Mun mielestä kotityöt kuuluu molemmille.
Me riidellään nykyään aika paljon, ja seksikään ei innosta enään. MIes ihmettelee kun ei saa enää, mutta en minäkä jaksa sit harrastaa seksiä kun mieskään ei jaksa tehdä kotitöitä.
Varmaan isoin syy tähän tekemättömyyteen on se kun hänen äitinsä on aina tehnyt kaiken. Hän muutti vasta 28-vuotiaana pois kotoa. Siihen asti äiti teki ruuat, pesi pyykit, ja tiskas yms. Mut mun mitta on kyllä jo pikku hiljaa täynnä.
Kommentit (19)
eihän toi ole aikuisen miehen käytöstä
eihän toi ole aikuisen miehen käytöstä
lähtis äitinsä hoiviin sit?
..jos hoidat päivän lasta, teet kotityöt ja mahdollisesti viel nukutat lapsen ja vihdoin kuin olis omaa aikaa niin ei ehkä ole tuo seksimode päällä...ainakaan hetkeen, ainakaan mulla. Heti kun mies alko osallistuun enempi lapsen hoitoon niin jäi itselle voimia ja jopas palas halutkin...en siis tarkoituksella pihdannut. Väsyneenä ei todellakaan jaksa eikä ärsyyntyneenä huvita jos yksin pitää kaikesta vastata. Eli ymmärrän kyl ap:ta. Onnistusko joskus miehen kans puhuminen hyväs tilantees ja et sillon ei olis niit odotuksia tiskivuoren muodossa vaan siisti lepponen hetki ja sitten mies ehkä kuulis mitä sanot kun ei olis sen hetken vaade? Tsemppiä jokatapauksessa!
Oon kyllä harkinnu, että lähtisin pitemmäks aikaa reissuu. Ois kyllä kiva nähdä miten mies on pärjänny.
Ja mua ei haittaa vaikka käviskin vieraissa, hyvä että jollekkin kelpais. Sille on tullu parin vuoden aikana niin paljon ylipainoo, että varmaan tukehtuisin sen alle
Jos vaikka sopisitte että mies huolehtii talon siivouksesta =maksaa siivoajan käymään kerran viikossa + huolehtii itse päivittäin rojut paikoilleen (mahd likapyykit lattioilta koriin, lelut paikoilleen, mitä nyt tarviikaan). Ja ostaa tiskikoneen niin ei tarvii tapella tiskivuoroista (kai teillä jokainen osaa laittaa omat astiansa koneeseen?). Sinä huolehtisit pyykkihuollon (vasta pyykkikorista eteenpäin, jokainen tuo omansa sinne asti!) ja tiskit koneesta paikoilleen + ruuat. (oletko kotona? siksi laskin sinulle enemmän)
Eihän se nyt puoliakaan ole, mutta helpottaisi vähän sinun väsymystäsi. Ei riitä äidinhelmoissa kasvu tekosyyksi jos vain pitää osata palkata siivoaja ja ostaa tiskikone.
Saisitte ehkä vähän avattua tilannetta että voisitte keskustella kevyemmällä jännitteellä mahdollisista muista epäkohdista.
Sitten ei toimi jos teillä on yhteiset rahat.
Minä kanssa veikkaisen että lähtis äitinsä hoiviin..
Olen kotona vielä lapsen kanssa. On ollu sellainen tunne, että mieheni luulee että kun minä olen kotona hoidan kaiken ja hänen tarvitsee vain käydä töissä.
Mä en kauheesti ole "uskaltanu" enää valittaa/sanoa yms. kun mieheni suuttuu. Sit se on sellaista itsesäälimistä " mä olen niin paska ku en ikinä tee mitään"..
Niin ja silloin kun saan lapsemme nukkumaan, haluan tehdä omia juttujani mm. lukea kirjaa, katsoa elokuvan, tai lukea rauhassa jokun lehden. En todellakaan kuluttais sitä aikaa huonoon seksiin. Mua ei vaan innosta seksi, ainakaan hänen kanssaan.
Mieheni äiti aina kehui minulle kun on kasvattanut poikansa hyvin! Kyllä varmaan jonkin, mutta en kehuskelis kun ei tee mitään. Mä tein viime talvena lumityöt ja tänä talvena myös, ne kun on yleensä miesten hommaa..
ap
Meillä oli tiskikone, mutta hajosi ( tiskikone oli aika vanha, edellisten omistajien jäljiltä). Mutta hassua kun se vielä toimi, niin mies jätti tiksinsä aina tiskialtaaseen. Hän oletti kai että minä korjaan ne sinne tiskikoneeseen. Mutta uusi tiskikone on kyllä hankinnassa.
Miehelleni olen ilmoittanut, että pesen pyykit kun ne ovat pyykkikorissa. Niitä lojuu täällä lattialla, sängyllä, keittiön pöydälläkin välillä. Hän alkaa vasta tuomaan likaisia pyykkejä koriin kun puhtaat vaatteet alkavat olla vähissä.
Olen pari kertaa pessyt omani ja lapseni pyykit, sillon kyllä hän pesi pyykkiä, omansa vaan.
Mun täytyy myöntää, että minä pidän kyllä kotitöistä. Mutta oikeesti kun kyseessä on aikuinen ihminen kenen jälkiä saa korjata, niin ei oikein innosta. Tuntuu kuin olisi kaks lasta kenen jälkiä saa korjata.
ap
Kuvailit meidän perheen tilanteen vuosi sitten! Kerron, mikä on meillä auttanut. Ei kuulosta kivalta, mutta vuosia yritin nätisti.
Viime syksynä sain lopullisesti tarpeekseni. Sanoin miehelleni, että annan hänelle puoli vuotta aikaa muuttua. Tein listan asioista, joiden täytyy muuttua. Mikäli muutosta ei tule (kaikkien listan asioiden täytyttävä), lähden lapsen kanssa. Ilmoitin päivämäärän, jona paku seisoo pihassa hakemassa tavaramme.
Listasin siihen kaikki kotitöistä ja lapsenhoidosta lähtien, myös muita asioita, jotka minua vituttavat (esim. miehellä ei ole aikaa minulle ja lapselle koska on niin kiireinen tietokoneellapelaaja). Sanoin, että jos olen elämässäni ollut koskaan tosissani, niin nyt.
Ja kas. Tilanne ei ole vielä hyvä, mutta paljon parempi. Jos meinaa lipsua, muistutan heti päivämäärästä. Mies tekee nykyään sentään jonkin verran kotitöitä ja hoitaa aina välillä lasta, jopa niin, ettei minun tarvitse sitä anella.
Tsemppiä! Laita kova kovaa vastaan. Tuollaisen miehen kanssa ystävällinen huomauttelu ei toimi.
Meilläkään mies ei saa oikein mitään aikaiseksi, paitsi tietty kaikki autoon liittyvät asiat, sen pitää tosi siistinä, imuroi yms. Minunkin täytyy pitää auto siistissä kunnossa, en saa jättää roskia sinne, vaikka itse ei siivoa kotona.
Kotona ei saa aina edes roskia roskikseen, pyykit lojuu lattioilla ja ihmettelee kun en pese hänen vaatteitaan. Ruokakin pitää tuoda nenän eteen tai sit on syömättä. Kyllä se lapsia jotenkin hoitaa, leikkii, käyttää suihkussa,laittaa isomman nukkumaan ja käy öisin sen luona jos tarvitsee. Mutta kakkavaippoja ei vaihda koskaan. Mutta kaikki lasten raskaimmat hommat teen minä.
Ei imuroi, siivoa, tiskaa, ei vie roskia. Alkaa pikkuhiljaa loppua minulta jaksaminen. Ajattelinkin lopettaa "palvelun", niin katsotaan miten alkaa muuttumaan. Kerran tein niin että kun ei siivonnu tavaroitaan paikalleen vaikka pyysin, keräsin kaikki lattioilla ja pöydillä lojuvat hänen tavaransa muovikassiin. Sieltä se sitten niitä kaiveli, ei auttanu sekään.
Olen aina miettinyt, että mikä oikein mättää kun ystävien miehet osallistuu kotitöihin ja lapsen hoitoon mutta meillä ei. Mutta nyt täytyy kokeilla tuota listajuttua. Ja sen olen huomannut että ystävällisyys ei auta.
Mun mies on aika lahopää. Käytti joskus tekosyynä, ettei muistanut imuroida.
Ai niin tuli tässä mieleeni yksi jutustelu miehenikanssa kotitöistä. Sanoin miehelleni että sinäkin voisit imuroida tai tiskata. Niin mies vastasi että hän ei tiedä millon pitää imuroida.
Siis ei hitto, tietääks täällä joku muu millon pitää imuroida? Ite ainakin yritän kerran viikossa imuroida ja se on kyllä ihan riitänyt.
ap
imuroi kerran, näytti vaan pojalleen miten imuroidaan, sit lykkäs imurin mulle. Ja jos joskus sattuu imuroimaan tai tiskaamaan, tekee sen niin huonosti että joudun tekee uudestaan perässä. Eli tekee niin tahallaan koska tietää etten enää sit pyydä tekee sitä. Lupaa muuttua mutta eipä ole vielä muutosta näkyny, pieniä juttuja kyllä, esim joskus on pyykit päässy likapyykkiin asti.
Mies valittaa kun nalkutan koko ajan. En nalkuttais jos tekis jotain, mutta ei tajua kun on niin tyhmä.
En tie mikäköös niissä autoissa oikein on, viime talvena en saanut "raapia" auton tuulilasia jäästä kun siihen tulee muuten naarmuja. Piti laittaa auto käyntiin, ja odottaa että tuulilasi sulaa. Ja meillekin mies tarkka autosta, mutta kodista ei. Luulis että menisi toistepäin kun kodissa asutaan ja ollaan muutenki enemmän kuin autossa. Mulle riittää, että auto toimii ja sillä pääsee eteenpäin.
Mulle alkaa tuleen sellanen olo, että kaikki luulee et keksin näitä juttuja. Mutta en todellakaan keksi, nää on ihan meidän arjesta otettuja juttuja. Mutta on kiva kuulla että muillakin on tälläisiä miehiä ( tai siis ei ole kiva)mutta en ole sentään ainoa! Jaksamisia ja Isoja Tsemppejä myös muille jotka joutuvat kokemaan saman!
Meillä myös sellaista kun siivoan jonkun pöydän tai tason hänen tavaroistaan, niin sit alkaa kysely et mihin oot laittanu sen ja sen tavaran. Ja vähän ajan päästä tavarat on taas pöydällä.
Minkäikäisia teidän miehenne on ketkä käyttäytyy näin? Oma mieheni on 31-vuotias
Mä oon miettinyt sitä DNA:n mainosta " Vaihtamalla paranee". Tehoiskoos miehiin
ap
Mun mies 0n 23.
Joo minäkään en oikein saa autoon koskee, kun muka aina rikon jotain. Ja sitä käy siivoamassa ja imuroimassa monta tuntia. Ja kysyy että miksen mä tule koskaan sen seuraks putsaa autoa. No ei hirveesti kiinnosti kun ei hänkään mitään kotona tee.
Meilläkin mies aina kysyy tavaroistaan, että missä se ja se. Ja sit jos en tiedä ja sillä on kiire niin on mun syy jos en löydä sit. Oon sanonu että laittais ne aina oikeille paikoilleen niin kyllä löytyy, mut on ilmeisesti tosi vaikeaa.
Eikä se edes tiedä missä kaapeissa meillä mitkäkin astiat on, vaikka kohta asuttu tässä kämpässä 2 vuotta! On aina hauska kun on sen vanhemmat käymässä niin pistää keittää kahvit tms, kun joutuu minulta kyselee missä mikäkin on, saa edes hieman nöyryyttää, kun ei kerta voi auttaa:)
Meillä täytyy auton ovetkin lyödä tosi "hellästi" kiinni, ei saa paiskata. Ettei vaan mikään sähköjohto mee poikki. Ja kun olen vanhempien luona käymässä, jätän auton yleensä heidän auton tallin eteen ja siinä vieressä on iso puu, täynnä pikkulintuja. Niin saan mieheltä aina valitukset kun auton päällä on linnunpaskaa. Auton maalipinta menee piloille. HUOH!
Mieheni ei kanssa tiedä että missä kaapissa säilytän mitäkin. Tänään tultiin kaupasta, niin makaroonit jäi pöydälle kun ei tienny mihin kaappiin olisi laittanu. Olishan se katsomalla kaappeja selvinnyt !
Me ollaan asuttu samankaton alla kolmisen vuotta, heinäkuussa tulee vuosi kun ollaan asuttu tässä omakotitalossa. Mä jouduin meidän muuttolaatikot purkamaan. Suurimmaks osaks oli mun ja lapsen tavaroita, mutta jouduin miehen vaatteet laittamaan nätisti vaatekaappiin :D Ja ennenkun muutettiin minä jouduin siivoamaan tänän talon, mies ei osallitunu ollenka! Katseli vain paikkoja, mitkä tarttis vähän remonttia.
Joo auton ovet laitetaan nätisti kiinni ja roskat tungetaan käsilaukkuun ja viedään kotiin.Takaluukulta hyvä kun saan edes kauppakasseja ottaa kun en osaa aukaista oikein. En minäkään kotona sano miten kaapin ovet suljetaan ja mehupurkki laitetaan jääkaappiin:D
Mä puran meillä aina kauppakassit, koska jos mies purkaa niin ne on vaan heitetty jääkaappiin jotenkin ja mitkä ei kuulu jääkaappiin jää siihen pussiin tai pöydälle. Mies auttoi vähän muuttolaatikoiden purkamisessa mutta innostus loppui lyhyeen ja minä hoidin loput. Laitetaan noi meidän miehet saman katon alle asumaan, niin ne huomaa miten kauheeta on kun toinen ei siivoo:D
Voi hyvinki olla :D Kerroppa sun osote niin lähetän miehen sinne niin sä voit tulla tänne meidän kanssa :D Mun mies varmaan soittais äidilleen ja pyytäis aina siivoon, pesee pyykit ja ruuan tekeen :D
ap
Kyllä ne varmaan eläis kauheessa sikolätissä, mut ehkä tulis vaimoo ikävä.. mun mies muuten pesi pyykkiä viimeks 3 vuotta sitten kun hankittiin pesukone. Tais olla niin innoissaan uudesta laitteesta että halus olla pesukonevastaava. se ilo loppui lyhyeen, tais pari kuukautta jaksaa ja siitä lähtien mä oon pessy. Pitäiskö ostaa tiskikone niin sais pari kuukautta taas "levätä":D
Ei varmasti oo järkevin keino alata sitten pelaamaan tuolla seksillä, se tuo vaan lisää riitaa, ja takuulla mies hakee sitä muualta jos ei sulta saa.