Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk puree (ja lujaa)... imetyksestä kysymys

Vierailija
06.03.2011 |

4kk saanut siis ekat hampaat alas. Nyt on alkanut purra imetettäessä. Koko imetyksen ajan ote on tosi luja ja puristaa hampailla vielä siihen päälle. Joskus sattuu niin, että itken vaan ja tuntuu että kohta pyörryn kivusta.

Mitä tekisit tilanteessa? Mieleni tekisi lopettaa imetys, sillä imetys on todella kivuliasta ja kipu jatkuu ehkä muutamia tunteja imetyksen jälkeenkin (ja sitten on taas uusi imetys). Rinnat on jo todella arat koko ajan.

Toisaalta en kyllä jaksaisi alkaa pumppaamaan maitoja. Vauva on todella herkkävatsainen. Korviketta ei ole uskallettu antaa, kun itkut pysyy omalla ruokavalion vahtimisella aika vähissä.

Mitä tekisitte? Pumppausta vai rohkeasti vaan korviketta kokeilemaan? Vai pitääkö vaan itku kurkussa jaksaa imettää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon pikkurillin työntämisestä vauvan suuhun. Olen kyllä kokeillut työntää sitä suuhun, mutta tuntuu että ilman väkivaltaa en saa sormea sinne ja imuotetta irti. Vauva vaan tiukentaa otetta ja sattuu entistä enemmän. On siis todella kiinni rinnassa.

Pureminen ja tiukka ote on enemmän ongelma öisin, kun vauva on oikeastaan unessa. Päivällä syö useimmiten vähän nätimmin ja sitten lopuksi vaan riuhtoo ja puraisee. Silloin saan kyllä sen sormen suuhun ja otteen irti. Teen myös selväksi, ettei noin saa tehdä ja aina vauva vähän pelästyy ja alkaa itkemään.

Mutta tosiaan yöllä se ote on ihan toista luokkaa ja sormen saaminen vauvan suuhun on todella mahdotonta ja prosessi sattuu vielä enemmän kun pelkkä pureminen =(

Vierailija
2/4 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo pumppaaminen on kovin vaikeaa, sillä en saa pumpulla paljoakaan maitoa. Imemällä vauva on kuitenkin saanut ihan kunnolla. Siksi tuo negatiivinen suhtautuminen pumppaamiseen. Joutuisin koko päivän pumppailemaan, kun kerralla tulee vain ihan vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot ovat mielestäni opettaa vauva olemaan purematta tai lopettaa imetys. Minullekaan pumppaus ei olisi todellinen vaihtoehto (ja olen imettänyt neljää lastani vuosia). Opettaminen tarkoittaa sitä, että joka kerta, kun vauva puree, työnnä pikkurilli vauvan huulen ohi suuhun ja irrota imemisote eli ota rinta pois suusta. Ainakin minun purijani ovat oppineet tällä tavalla nopeasti olemaan purematta. Tietysti pitäisi myös saada nännit kuntoon, jos niissä on ruhjeita, eli Bebanthenia tms. voisi käyttää.

Vierailija
4/4 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ekaa hammasta nelikuisena. Välillä otti tiukasti hampaillaan kiinni nännistä. Silloin aina tartuin häntä poskesta sormilla ja hieman puristin. Halusin näyttää, että niin ei saa tehdä. Kerran hän puri aika lujaa ja puristin aika lujaa ja hän alkoi itkeä. Silloin olin itsekin aivan kyynelissä, että minä aiheutin tuon. Olen sitä mieltä, että vauvalle voi osoittaa, että purra ei saa. Se on eri asia, kuinka se menee perille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi