Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-v tyttäreni raskaana.

Vierailija
18.01.2011 |

Toispaikkakunnalla opiskeleva 17-vuotias tyttäreni ilmoitti olevansa raskaana. Poikakaveri oli kuulemma jossain vaiheessa kuvioissa, mutta ei enää. Oli mennyt terveyskeskukseen aborttiaikeissa, mutta olikin selvinnyt, että raskaus on niin pitkällä (yli 20 viikkoa), ettei aborttia enää saa.

En tiedä mitä ajatella. Tyttökin tuntuu olevan tilanteesta aivan rikki.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jatkaa iltakouluna tai päiväpuolella kotipaikkakunnalla. Vaikka matkuistelisit työsi takia niin pystyisit paremmin auttamaan lastasi arjessa. Ei sillä kai ole väliä onko musiikkilukio tai tavallinen, ainakaan tässä vaiheessa kun elämän prioriteetit menee uusiksi. Kai lapsesi isä myös on tukena ja apuna?

Itse ottaisin lapsen kotiin asumaan, asuminen ilmaista, muutoin kai ovat sossun elättinä mikä on vähän sääli mielestäni. Ja siten pystyt parhaiten tukemaan lastasi. 17-vuotiaita on monenlaisia. Kypsiä ja vähemmän kypsiä. Kyllä sinunkin tyttösi vielä kasvaa olosuhteiden pakosta ja päättää sitten antaako lapsen pois vai ei. Jotenkin vaikea uskoa että kukaan pystyisi antamaan vauvaansa pois.

Tunnen kaksi äitiä jotka ovat saaneet esikoisensa 17-vuotiaina. Ihan hyviä äitejä ovat ja toisella kaksi lasta tullut peräänkin. Kummallakaan ekan lapsen isä ei ole kuvioissa ollut.

Vierailija
22/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa toi yleensä kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että muka söi pillereitä. En usko! Olen itse syönyt vuosia pillereitä ja välillä on unohtunut 4-5 pilleriä ja on ollut ovis aika. Enkä ole ikinä tullut raskaaksi!

Höpö höpö!!! Tyttö toivoi että saa sulta tukea raskauteensa ja sinä olet just samanlainen kun arvelikin eli työ matkustukset ja muut. Ja tuo kertoo miten tuo on niin kovin järkyttänyt teitä, että ei ole avoimet suhteet olleet.

Ja joo, tiedän kyllä ettei raskaus ole aina pahoinvointia jne. Mutta kyllä se jotenkin oireilee aina! Usko vain, ei uskaltanu kertoo sulle!

No, tyttäres on se joka päättää että miten tekee lapsen suhteen, et sinä!

Jos ei osaa ajatella itseään äitinä, tai tilanne ei vain sovi kuvioon niin parempi sitten antaa lapsi pois. Mutta kauheeta jos alkaakin sitten synnytyksen jälkeen vonkumaan leluaan takasi!

En tiedä, ehkä mun raskaus tekee mut vihaseksi! Saan itse kesäkuussa lapsen. Ja en vois kuvitellakaan antavani tätä pois!!!!!

T. Se 17v esikoisen harkiten tehnyt :/

Kaverini unohti yhden pillerin, tuli raskaaksi.

Ja googleta vaikka, joillakin voi tulla ns. valekuukautisia alkuun vaikka onkin raskaana.

Ja toisekseen, enpä minäkään tietäisi olevani raskaana jos en olisi testiä tehnyt ja menkat jos vielä tulisivat.

Siksi tein testin koska menkat jäi pois. Mutta ei ole minkäänlaista pahoinvointia ollut missään raskaudessa, esikoisen aikaan mahakin alkoi näkymään vasta rv25+, rinnat eivät turvonneet ja tulleet araksi yms. Liikkeetkin tunsin esikoisesta vasta rv21.

Kolmannessa raskaudessa tuli jopa valemenkat!! Testin tein koska hartaasti odotimme raskaaksi tuloani, enkä malttanut edes odottaa kuukautisten alkamispäivää. Luulin jo että tuli keskenmeno, mutta ei onneksi.

Vierailija
24/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että muka söi pillereitä. En usko! Olen itse syönyt vuosia pillereitä ja välillä on unohtunut 4-5 pilleriä ja on ollut ovis aika. Enkä ole ikinä tullut raskaaksi!

Vierailija
25/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa toi yleensä kulkee.

Mitä "horoa" on siinä, jos tulee raskaaksi 17-vuotiaana? Vai oletko kenties lesta tms. jonka mielestä on huoraa saada lapsi avioliiton ulkopuolella?

Vierailija
26/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa rakastavan, hyvän kodin ja nuoresi pääsee jatkamaan elämäänsä.

Samanikäisen lukiolaisen äitinä en todellakaan ymmärrä noita "tue lastasi"-kommentteja- en halua tulla mummoksi, en halua että lapseni tulee äidiksi. Tässä tilanteessa paras vaihtoehto on adoptio, yhteys sossuun vaan jo tässä loppuraskaudessa.

Vierailija
27/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäisen lukiolaisen äitinä en todellakaan ymmärrä noita "tue lastasi"-kommentteja- en halua tulla mummoksi, en halua että lapseni tulee äidiksi. Tässä tilanteessa paras vaihtoehto on adoptio, yhteys sossuun vaan jo tässä loppuraskaudessa.

Ei ole tukemista että alkaa vaahtoamaan heti abortista ja adoptiosta. Vaan pitää istua pöydän ääreen, rauhassa keskustella asioista. Jos tyttö ei halua lasta, niin silloin tuet häntä abortissa/adoptiossa. Jos hän haluaisikin pitää lapsen, tuet siinäkin. Välitkin tulehtuvat jos alat painostamaan.

Näin on parhainta toimia. Toista ihmistä ei voi pakottaa sellaiseen vaihtoehtoon mitä hän itse ei halua.

Jos tyttö haluaisi pitää lapsen, ei siinä auta mennä sanomaan ei pelkästään sen takia ettei tytön äiti halua mummoksi.

Vierailija
28/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ja hoitaa kanssa. En ole velvollinen hoitamaan lapseni lapsia.

Vierailija
29/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kait sinä jollakin tavalla tuet lastasi? :)

Vierailija
30/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tässä tuli tietoon 2 pv sitten, joten asia on aika uusi. Tytön isä kuoli muutama vuosi sitten, joten hän tässä ei ole apuna. Olen itse jo mummo, 25-vuotiaalla pojallani on kaksi lasta.

Vierailija
31/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
32/33 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen tyylillään ja voihan tuo olla mahtavaa aikaakin, riippuu ihmisestä. Kroppa menee pilalle, tissit menee, pillu väljistyy, perse leviää jne.

Vierailija
33/33 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan tästä varmaan jotain vastaväitteitä mutta. itse olen sitä mieltä että sinun ja tyttäresi kannattaa vaikeasta tilanteesta huolimatta ajatella: 'mieluummin elämää kuin kuolemaa', tyttäresi on kuitenkin terve ja elossa, opiskella ehtii..ihan sama mitä yhteiskunta, muut ihmiset ajattelevat tai sanovat että missä järjestyksessä elämä kuuluisi suorittaa ja koska on oikea hetki sille ja tälle. tukea hän tarvitsee paljon mutta kuka tietää ehkä tällä on jokin tarkoitus.

minä tulin viime kesällä raskaaksi pillereistä huolimatta, olen hieman "hyväksytymmässä" iässä kuin tyttäresi, 22-vuotias mutta koulutusta ei, opinnoissa takana vasta eka vuosi eli keskeytin ja jatkan sitten kun aika on sopiva,työkokemusta kyllä löytyy mutta muuten tilanne ei varmaan kauheasti eroa tyttäresi jos ajatellaan esim rahallisia asioita.. voin sanoa että elämä muuttui totaalisesti mutta vain paremmaksi kuin olisin ikinä uskonut, aivan kaikki asiat ovat vain paremmin ja en voisi olla onnellisempi.

toivon että kaikki kääntyy vielä teidän tapauksessa hyväksi ja löydätte asiasta jotain hyvää. ja kyllä tyttäresi kasvaa henkisesti niin paljon tässä nyt vaikka nuori onkin ..itse en osaa ajatella kun olin 17-vuotiaana jo hieman kypsempi kuin mitä ehkä sen ikäiset yleensä johtuen nuorena työelämään siirtymisestäni sekä kaikesta rankasta mitä olen elämässäni kokenut. mutta kyllä se siitä mitä ikinä tapahtuukin niin olkaa onnellisia että teillä on toisenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme