Miten nopeimmin eroon huuliherpeksestä?
Eihän se koskaan elimistöstä häviä, mutta kun on rakkulavaihe, miten nopeiten paranee?
Kaikki konstit kehiin!
itse käytän aloevera-huulirasvaa, pitää rakkulat pehmeänä eikä tule sitä ikävää rupea. Menee kyllä monta päivää.
Kommentit (35)
Aivan paras lääke herpekseen on valkosipuli.
Kun huuleen tai nenänpieleen alkaa tulla näppylää, ota valkosipulinkynnestä ohuehko suiru, purista sitä vähän, jotta "mehut" tulevat vähän pinnalle, ja laita näppylän päälle.
Itse pidän valkosipulia huulen päällä monta kertaa päivässä, ehkä noin 5 minuuttia kerrallaan.
Valkosipuli hieman alkaa kirvellä ja polttaa, mutta toimii TODELLA tehokkaasti.
Valkosipuli on voimakas luonnon oma antiviraali, suosittelen kokeilemaan. Ja hintakin on aika mukava, apteekin tuotteisiin verrattuna.
Itse saan herpeksen ilmestymisen ehkäistyä syömällä valkosipulikapseleita, 1-2 päivässä.
Todellakin kannattaa kokeilla.
Hassua kyllä mut viimeksi lomalla ollessa alkoi kihelmöidä ja jo jäätävän kokonen rakko nousta samaan kohtaan kuin aina, hätäpäissäni levitin siihen lanoliinia eli imetyksen takia mukana ollutta nännivoidetta ja kihelmöinti katosi heti ja huuli tasoittui! Siitä lähin olen käyttänyt tota tekniikkaa ja saanut estettyä koko rakon puhkeamisen. Tehosta valmiiseen rakkoon en osaa sanoa.
En tuosta nopeuttamisesta tiedä Zoviraxin kohdalla, mutta ittelläki auttaa just siihen kihelmöintiin, ihon kiristykseen ja rakkulan arkuuteen, mutta en kyllä koe että nopeuttaisi mitenkään eniten paranemista, mutta auttaa varmaan kun ei kutosella tai kihelmöi niin ei tule niin paljon hip lattia rakkulaa
Tartuttamalla sen toiseen ihmiseen.
Ainakin kamferi- tippoja olen joskus käyttänyt. Pääasiassa spriitä ja kuivattaa kohdan (ehkä pelkkä spriikin tepsisi). Kutina katoaa ja näkymättömissä päivässä kahdessa (riippuu ehtikö kuinka pitkälle). Kutinavaiheessa voi olla jo seuraavana aamuna normaali.
Polttaa kuin vietävä, joten ei heikkohermoisille tai kipuherkille.
M29
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kamferi- tippoja olen joskus käyttänyt. Pääasiassa spriitä ja kuivattaa kohdan (ehkä pelkkä spriikin tepsisi). Kutina katoaa ja näkymättömissä päivässä kahdessa (riippuu ehtikö kuinka pitkälle). Kutinavaiheessa voi olla jo seuraavana aamuna normaali.
Polttaa kuin vietävä, joten ei heikkohermoisille tai kipuherkille.
M29
Siis talouspaperia kostuttanut kamferi-tipoilla ja silla painaen syyhyävää kohtaa. Painaa kunnes poltto loppuu.
M29
Mulla kuivuu apteekin lääkkeistä hirveästi huulet ja kun rasvaan, tulee uusia näppyjä. Mullakin toiminut tuo hammastahna, ei ainakaan leviä niin helposti. Reseptivapaat pillerit eivät auttaneet myöskään. Onko jollain konstia huulten kuivuuden hoitamiseen niin ettei tule uutta näppyä?
Mulla oli herpes noin vuosi sitten. Se oli tosi agressiivinen ja sai mut masentumaan kokonaa
Etin kauheesti sivuja mist saisin neuvoja ja ees jotain apua.. no sit kokeilin tätä. Sehän kuulostaa ihan huijaukselta ja rahastukselta niinkun nykypäivänä onkin. No sitä se ei todellakaan oo. Mun herpes lähti ihan kokonaan tällä puolen vuoden käytöllä eikä ole tullut takasin!! Suosittelisin todellakin edes tsekkaamaan tuotteen. Tästä linkistä
https://www.mb104.com/lnk.asp?o=13038&c=918271&a=350198&l=13573
Vierailija kirjoitti:
Tartuttamalla sen toiseen ihmiseen.
Toimii! Jos onnistut tartuttamaan vaaleatukkaisen neitsyen niin paranee välittömästi
Vierailija kirjoitti:
tota suun kautta otettavaa lääkettä. Reseptillä on yleensä aina se yksi + kaapissa odottamassa yksi pakkaus.
Mutta oma konsti jos ei tuota lääkettä kotona juuri ole, on laittaa yöksi hammastahnaa herpeksen päälle. Ainakin minulla vähentää sitä kutinaa + leviämistä(mulla leviää todella herkästi). Aamulla toki sen peseminen ei kaikkein mukavinta ole. Jos olen kotona koko päivän, pidän hammastahnan siinä kyllä.
Laastarin laitan aina, vähentää kutinaa. Plus jos on hyvässä paikassa, saa meikkivoiteella + huulipunalla herpeksen piiloon. Voiteet ovat vähän niin ja näin, yleensä mulla on niin kipeitä ettei halua siihen usein koskea.
Vinkkejä joita olen saanut vuosien aikana:
-Juo joka päivä kupillinen Earl Grey-teetä, pitää kuulemma herpeksen kaukana.
-Kun kutina alkaa, pyyhi monta kertaa päivässä puhtaalla puuvillaisella kankaalla kutina kohtaa.
Jostain sain vinkin, että kostuttaa teepussin ja hautoo sillä rakkulaa. Kokeilin ja itsellä toimi. Aamulla ja illalla teepussi rakkulan päälle ja sitten huulirasvaa.
LYSIINI estää herpestä aktivoitumasta.
On tietyt ruoat, jotka liittyy lysiini - arginiinipitoisuuksiin. Mitä enemmän arginiinia, se tukee herpeksen aktiivisuutta ja lysiini taas vähentää. Lysiiniä saa purkistakin. Käytetään myös kissoilla.
Ihmelääke herpekselle – Lysiini
Ihon hermostoon asettuvan herpeksen suojana on proteiini kalvo, joka sisältää yli 25% arginiinia, joka on paljon verrattuna ihmisen DNA:han, joka sisältää noin 28% lysiiniä ja 3-4% arginiinia.
Nämä kaksi aminohappoa muistuttavat paljon toisiaan ja siksi virus saattaa virheellisesti absorboida lysiiniä suojakalvoon arginiinin sijaan, mikäli kehon arginiinin määrä on alhainen. Jos kehon lysiini määrä sen sijaan on suurempi, on luonnollista että virus imee tätä aminohappoa suojakalvoon, mikä taas estää viruksen kasvamista ja vähentää uusien solujen tartuntariskiä.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lisäämällä lysiiniä omaan ruokavalioon voi välttää herpesviruksen leviämistä kehossa ja näin ollen myös vähentää taudin puhkeamista.
Itselleni on riittänyt, että huolehdin D-vitamiinin tasosta ja pitämällä yllä hyvää kuntoa.
Voisiko virukset olla erilaisia, minulla sellainen periaatteessa kerran vuodessa ilmaantuva, loppusyksystä vain.
Valkosipuli!!! En raskauden takia voi käyttää esim. luottoystävääni teepuuöljyä niin tartuin toiseen luottoystävään eli valkosipuliin. Eilen aamulla alkoi näkyä pieni punainen läiskä huulessa ja muutamassa tunnissa siihen ehti kehittyä turvotusta ja rakon alku kun en heti päässyt kauppaan.
Laitoin päälle tuoreen valkosipulin kynnen ja annoin mehun imeytyä kunnolla ihoon (varoitus, kirvee sairaasti mutta trust me, sen arvoista). Toistin illalla muutaman kerran ja nyt tänään aamulla rakkula selkeästi pienempi, tyhjentynyt ja paljon huomaamattomampi. Tänään vielä toistan tuon sivelyn ja oon varma että huomenna on jäljellä enää turvotusta ja ehkä joku pieni melkein huomaamaton jälki. Toimii joka kerta ja tekee elämästä helpompaa kun ei tarvii linnottautua kotiin viikoks ton ällöttävän huulimöllykän takia. Kannattaa kokeilla!
mulla on auttanut, jos heti kihelmöinnin alkaessa saa pidettyä jotain kylmää (esim kylmäkallea tai pakastevihannespussia) kihelmöivän kohdan päällä. Tällöin on koko rakkula jäänyt kokonaankin tulematta. Tämä keino onnistuu tietysti vain, jos sattuu olemaan kotona.