Miten nopeimmin eroon huuliherpeksestä?
Eihän se koskaan elimistöstä häviä, mutta kun on rakkulavaihe, miten nopeiten paranee?
Kaikki konstit kehiin!
itse käytän aloevera-huulirasvaa, pitää rakkulat pehmeänä eikä tule sitä ikävää rupea. Menee kyllä monta päivää.
Kommentit (35)
hunaja.jostain oon lukenut,että hunaja tehoaa paremmin kuin vectavirit yms..
ja oli ihan lääketieteellinen tutkimus..
hunaja.jostain oon lukenut,että hunaja tehoaa paremmin kuin vectavirit yms..
ja oli ihan lääketieteellinen tutkimus..
Vastaan "vähän" myöhässä mutta mulla on toiminut bepanthen. Sitä ku laittaa aina ku huulet vähänki kuivuu niin suurinpiirtein 3 päivässä lähtee.
No Sorefix-voide!!! En käytä enää koskaan mitään muuta. Voi levittää huulirasvan tavoin eikä kuivata huulia. Toimii!
Mulla ei auttanu estolääkitys.
T: Se Sorefix-nainen
tarkoitettu juuri huuliherpekseen. Kamalan kalliitä ovat ja laastarit eivät ainakaan mulla pysy jos herpes on vähänkin enemmän limakalvon puolella. Itse olen kokenut parhaaksijuuri sen ettei päästä rakkulaa kuivumaan. Huulirasvaa vaan monta kertaa päivän mittaan ja yöksi kunnon kerros vaseliinia. Näin se kestään noin viisi päivää. Laastareilla yms sählätessä herpeksestä on jälki vielä parin viikon päästä.
Eihän se koskaan elimistöstä häviä, mutta kun on rakkulavaihe, miten nopeiten paranee?
Kaikki konstit kehiin!itse käytän aloevera-huulirasvaa, pitää rakkulat pehmeänä eikä tule sitä ikävää rupea. Menee kyllä monta päivää.
Markkinoilla on kait ollut kohta parikymmentä vuotta vectavir ja zovirax (ilman reseptiä apteekista) molemmat vie rakkulan parissa päivässä. Lisäksi jos sattuu huomaamaan "kutina" vaiheen ennen rakkulan tuloa niin molemmat rasvat estää koko rakkulan tulemisen...
K
Minulla ei ole mitään etukäteiskutinaa, rakko pamahtaa vaan ihan yhtäkkiä huuleen.
että voide auttaa jos noita apteekin voiteita käyttää kun rakkula on jo tullut?
Olen kuullut ettei niistä sanottavampaa hyötyä ole, ehkä parilla päivällä saattavat lyhentää kestoa. Siksi en ole niitä ostanut. Olen todellakin tiennyt että niitä on!
ap
Lomamatkan, juhlien tms. erikoisemman jutun lähestyessä otan tabletin estolääkityksenä 2krt/vrk varmistaakseni, ettei rakkula pamahda huuleen juuri pahaan aikaan.
Jatkuvasti en kuitenkaan halua elimistöäni rasittaa estolääkityksellä, joten normaalia arkea elettäessä en ota niitä päivittäin. Mutta jos tunnen herpeksen olevan puhkeamassa, aloitan välittömästi tiheän kuurin, tällöin rakkula ei puhkea mutta huuli kihelmöi muutaman päivän.
Suosittelen reseptillä olevaa estolääkitystä lämpimästi kaikille jotka kärsivät monta kertaa vuodessa puhkeavasta huuliherpeksestä. Minut estolääkitys pelasti masennukselta, johon olin jo vajota kun kaikki kivat jutut (lomat jne) meni aina pilalle ällöttävien rakkuloiden vuoksi.
Herpes iskee aina nenään tai nenän alle, usein sieraimen sisäpuolelle. On tosi kipeä! Kestää kauan parantua, nytkin on edelleen arpi 2 kk takaisesta ja jos se joskus vaalenee, ni varmaan tulee samantien uusi. Voiskin harkita tuota tablettihommaa kokeiltavaksi.
tai Vectovirillä tms. Jos pääsee laittaan laastarin, kun kihelmöi, homma hoituu parissa pväss. Viimeksi en ehtinyt ja paraneminen kesti 2 vkoa.
nopeiten. Parissa päivässä kuivui, kun olen kerran joutunut sellaista käyttämään. Merkkiä en enää muista.
Saman asian ajaa hydrokortisoni-voide. Mulla kestää noin viikon ennen kuin alkaa huulet olla kunnossa.
Jos huuliin tulee heti rakkulat, joissa nestettä sisällä, ne kannattaa puhkaista steriilillä neulalla, että neste tulee pois. Se lyhentää parilla päivällä "tautia".
tota suun kautta otettavaa lääkettä. Reseptillä on yleensä aina se yksi + kaapissa odottamassa yksi pakkaus.
Mutta oma konsti jos ei tuota lääkettä kotona juuri ole, on laittaa yöksi hammastahnaa herpeksen päälle. Ainakin minulla vähentää sitä kutinaa + leviämistä(mulla leviää todella herkästi). Aamulla toki sen peseminen ei kaikkein mukavinta ole. Jos olen kotona koko päivän, pidän hammastahnan siinä kyllä.
Laastarin laitan aina, vähentää kutinaa. Plus jos on hyvässä paikassa, saa meikkivoiteella + huulipunalla herpeksen piiloon. Voiteet ovat vähän niin ja näin, yleensä mulla on niin kipeitä ettei halua siihen usein koskea.
Vinkkejä joita olen saanut vuosien aikana:
-Juo joka päivä kupillinen Earl Grey-teetä, pitää kuulemma herpeksen kaukana.
-Kun kutina alkaa, pyyhi monta kertaa päivässä puhtaalla puuvillaisella kankaalla kutina kohtaa.
Ei ne laastarit mulla ainakaaan pys, yhtenäkin päivänä piti monta laittaa. Toinen pn sinkkipasta sekin kuivattaaa.
yllättäen nousi rakkula huuleen. Mulla yleensä on jo pieni rakkula huulessa kun kihelmöinti alkaa.
Vectavir ja Zovirax käytössä. Rakkulat kuivuvat yleensä kolmessa päivässä.
Puhkaskaa rakko, desinfioikaa huolella koko kohta ja putsatkaa se. Sen jälkeen LABELLO MILk & HONEY huulirasvaa!.. Putsatkaa useasti päivässä kuivalla ja desinfioikaa ja 1000 kertaa päivässä kökkö kyseistä huulirasvaa. Mulla lähtee 3päivässä ihan kokonaan, eikä jää jälkiä!!!