Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen haalari on päiväkotivaate!!!

Vierailija
16.01.2011 |

Olenko tosiaan ainut av-mamma, jonka mielestä toppahaalari on päiväkotivaate lapsella? No joo, eilen oltiin luistelemassa ja sielläkin lapsella oli haalari päällä. Muuten puen lapseni siisteihin arkivaatteisiin kun menemmä kauppaan, kirjastoon, uimaan, teatteriin jne. Siihen kuuluu esi. siistit farkut ja siisti untuva- tai villakangastakki ja kauniit asusteet. Se ei ole hienostelua, näin minutkin on puettu pienenä ja pukeudun edelleen tyylikkäästi. MIKSI joku ottaa siitä herneen nenään, että emme käy esim. Stockkalla ReimaTecin haalareissa? Mitä se on teiltä pois?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, chav-mamma burberryineen. Tyyli ennen kaikkea

Vierailija
22/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä ketjussa kukaan ole hyökännyt ap:n vaatteita vastaan. Sen sijaan ap on aloittanut ketjun, jossa hyökkää haalareita vastaan.

Sorppa, mä en edes jaksa kirjoittaa tähän, miten meillä vaatteita vaihdellaan missäkin tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan myöskään kulje pakkasella jossain farkuissa ja villakangastakissa. Keväämmällä onnistuu kauppavaatteetkin, talvella ei.

Luulenpa, että luonto kiittää meitä, jotka emme tee kilometrin mittaisia matkoja autolla.

Vierailija
24/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään häihin ja hautajaisiinkin alle kouluikäiset osalta Reimateceissa ja Kuomissa ja sitten sisällä tietysti otetaan uilkovaatteet pois ja alla on juhlavaatteet ja vaihdetaan juhlakengät. Ajattelehan sitä!

Mutta ilman muuta voit laittaa untsikkaa tai viltsikkaa ja vaikka prässihousut sekä tärkkikauluksisen kauluspaidan alle ja jalkaan lakeerikengät omille lapsillesi ihan lähisiwaankin jos se on sinulle tärkeää.

Mukava vaan että meitä on erilaisia ihmisiä ja eritavoin pukeutuneita myös.

Vierailija
25/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että haalari olis vaan pihavaate.

Mutta käytännössä ei se meillä ainakaan onnistu.

Käyn yleensä amupäivällä kaupassa ja sitten jäädään ulos. En ainakaan jaksa siinä välissä koko sakkia viedä sisälle ja vaihtaa vaatteita.

Jos tosiaan lähdetään johonkin ihan ostosreissulle autolla esim. Jumboon, niin silloin tietty eri vaatteet.

Mutta ei se kyllä lapsesta varmaan kiva ole jos farkkujen päälle on vedetty toppahousut! Aika ahdistava olo varmaan. Eli jokotai.

Vierailija
26/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :) Haalarilasten äideillä varmaan jo kuomat tömistää raivosta tannerta, hah! AP

On minunkin alle 2-vuotiaallani hienosti kirjailtu pitkä talvitakki sekä myöskin hieno untuvatakki.Enpä vaan ole vielä löytänyt niille sitä käyttöhetkeä...Me kun tästä aina kävellään kauppaa niin kyllähän tuo jäätyis tossa (lyhyellä) kauppamatkalla jossain farkuissa.Ja miksi ihmeessä myöskään lyhyellä ruokakauppareissulla alkaisin riisua lastani,kun sitä aikaa menee enemmän riisumiseen ja pukemiseen kuin itse kaupassa käyntiin.

Kauppakeskusreissut missä ollaan tunteja ovat asia erikseen.Vai onko teidän kauppareissut aina sellaisia jotka kestävät tunteja?

Ja ei muuten tömise kuomat kun ei ole sellaisia...

Vierailija
27/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä oli käynnissä hautajaiset. Lapsilla oli Reimatecin haalarit ja varmaan kuomat jalassa, voi herran jumala!!! Ajattelin, et on pakko olla av-mamman jälkikasvua.... Mut siis samaa mieltä ap:n kanssa.

Muutenkin olen sitä mieltä, että lapset oppivat tavoille kotoaan. Jos kotona on aina siistiä, niin oppivat siisteiksi. Sama pätee pukeutumiseen ja muutenkin käyttäytymiseen. Ja esi. ruokatavat "periytyvät" ehkä voimakkaiten. Siksi meilä ainakin puetaan lapset kauniisti ja tarkoitusta vastaten.

Vierailija
28/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten ihmeessä joillekin sammarit on hienommat/siistimmät housut kuin farkut??? Sammarithan on niin karmeita, ettei pahemmasta väliä!

Vierailija
29/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt edes hieman provosoitua kun ap sitä kerran haluaa, eli ei, en ole kateellinen jos joku pukee lapsensa kauniisti merkkivaatteisiin, mutta mua säälittää lapset jotka ei saa olla reilusti lapsia, vaan muotinukkeja. esimerkiksi melkein kaikki taaperoiden farkut on ihan järkyttäviä, matalavyötäröisiä ja jäykkää kangasta. en vois kuvitellakaan sellaisia pukevani pienen lapsen päälle! Ja kun monia trendivaatteita olen katsellut niin niissä ajatellaan vain ulkonäköä, ei käytännöllisyyttä tai mukavuutta... Esimerkkinä Zaran vaatteet taaperoille (ja tiedän, zara ei ole laatumerkki, mutta trendimerkki kyllä)

T. Äiti joka pukee taaperon haalariin sekä suosii lapsella velourpöksyjä ja muita mukavia vaatteita sekä lapsiystävällisiä materiaaleja kuten villaa, puuvillaa ja silkkiä.

Vierailija
30/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei ihan puhtaasti ole varaa ostella mitään villakangastakkeja. Lapset kasvaa kovaa vauhtia ja "hienostelutakit" on kalliita.

Meillä lapsilla on sellaiset vaatteet, joilla voi sekä ulkoilla, että mennä kauppaan ja kylään.

Esim. 8v tytöllä on pinkki untuvatakki (Benetton, alesta) ja sitten Jonathanin toppatakki ja 3 toppahousut. Näitä pidetään ihan tyyliin hautajaisissakin.

6v pikkuveljellä on se haalari (iiikh, huh huh ;) ja lisäksi 2-osainen Freetecin sininen asu. Näillä mennään juhliin ja arkeen! Ja yleensä siis arkeen.

Vierailija
31/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten totta kait lähdetään säänmukaisissa vaatteissa kun em. kohteisiin kuljetaan jalan. Eri asia olisi, jos asuttaisiin jossain ympärivuoden lämpimässä maassa.

Viitsisinkö muka auttaa kolmea alle kouluikäistä joka jumalan reissun jälkeen vaihtamaan ulkoilua varten toiset vermeet meidän kääpiökokoisessa eteisessä?!

Mutta mitäpä lapsista, näkisittepä mut! :D Mutta oli mulla päällä mitä tahansa, ei meidän maalais-Stockalla ketään nenän vartta pitkin katsota.

Vierailija
32/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa melkoinen provo. Musta on idiotismia ja luonnonvarojen törkeää tuhlausta ostaa kasvavalle lapselle miljoona ja yks merkkivaatetta. Mieluummin yksi hyvä ja KÄYTÄNNÖLLINEN, jota voi käyttää joka paikassa. Villakangastakki ei ole käytännöllinen. Sääliksi käy 3-vuotiaan tyttäreni joitakin samanikäisiä kavereita, joiden äidit pukee niitä hienosti Burberryn villakangastakkiin ja minarihameisiin. Oon nähny tuotavan jopa päiväkotiin semmosissa tamineissa. Huh huh, sanon minä! Taapero kun könyää autosta tai bussista ulos ja kompastuu kerran lumihankeen tai päättää vaan kipasta kinoksen puolella (meillä ei lapsen luontaista tarvetta liikkumiseen rajoiteta!!!), on sukkikset märkänä ja koko perhettä v*tuttaa. Lapselle ei tärkeintä ole ulkonäkö ja muodikkuus vaan se, että vaatteet on mukavat ja lämpimät. Mun mielestä ei ole tärkeää, että lapseni oppisi pukeutumaan kauniisti. Paljon tärkeämpää on se, että hän oppii pukeutumaan järkevästi ja käytännöllisesti, ostamaan vaan sen verran vaatteita kuin tarvii ja välttämään yksityisautoilua. Ja voin myös kertoa, että aika harva 2-3-vuotias lapsi varsinaisesti nauttii villakangastakissa ja pillifarkuissa (yöks!) kauppakeskuksissa "näyttäytymisestä".

Vierailija
33/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä oli käynnissä hautajaiset. Lapsilla oli Reimatecin haalarit ja varmaan kuomat jalassa, voi herran jumala!!! Ajattelin, et on pakko olla av-mamman jälkikasvua....

ole vanhemmilla rahkeita juosta jossain kaupoilla ostelemassa lapsille hienoja mustia päällysvaatteita hautajaisiin. Mun poika oli viime talvena tasan niissä Reimateceissä ja Kuomissa pikkuveljensä uurnanlaskussa, kun oli -25 astetta.

Vierailija
34/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :)

Haalarilasten äideillä varmaan jo kuomat tömistää raivosta tannerta, hah!

AP

että kehtaan kyllä ihan takuulla mennä kauppaan, kun lapsi on puettu 8848 toppahaalaariin. Tai ihan sama mikä haalari olisi niin kehtaisin mennä. Kyllä se on järjen köyhyyttä jättää pukematta sitä haalaria tämmösillä pakkasilla mitä nyt on ollu. Kesällä asia on toinen. Ja ei, en ole millään tavalla kateellinen. Senkus painelet lapsesi kanssa niissä farkuissa. Onneksi kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin sinä. Luojan kiitos.

Vierailija
35/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset vanhemmat pukevat lapsensa sään mukaan, ei vaatemerkin mukaan?

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :)

AP

Vierailija
36/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että haalari olis vaan pihavaate.

Mutta käytännössä ei se meillä ainakaan onnistu.

Käyn yleensä amupäivällä kaupassa ja sitten jäädään ulos. En ainakaan jaksa siinä välissä koko sakkia viedä sisälle ja vaihtaa vaatteita.

Jos tosiaan lähdetään johonkin ihan ostosreissulle autolla esim. Jumboon, niin silloin tietty eri vaatteet.

Mutta ei se kyllä lapsesta varmaan kiva ole jos farkkujen päälle on vedetty toppahousut! Aika ahdistava olo varmaan. Eli jokotai.

Kyllä meillä ainakin otetaan toppapuku pois kun shoppailemaan mennään. Ettei tartte lapsen monta tuntia olla kuuma toppapuku päällä. Kauppareissut on asia erikseeen, ne ovat sen verran nopeita, ettei muuta kun avata toppapukua ja oteta myssy/pipo pois.

Vierailija
37/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytännöllistä on pistää saman tien päälle ulkoilukamppeet. Ja emme tietenkään autoile kaupan parkkihalliin vaikka isossa kaupungissa asummekin, vaan kävelemme ja tsekkaamme jokaisen reitille osuvan lumivuoren.

Vierailija
38/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
39/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän 6v ei ole ikinä käynyt stockalla!!! Meiän s markettiin saa onneks mennä haalarilla..

Vierailija
40/55 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me liikutaan pääkaupunkiseudulla julkisilla. Ei tulis mieleenkään lähteä ilman toppahousuja. Yleensä kauppaan pyrin laittaa tytöllä toppahousut ja toppatakin, että saa sen takin helposti pois. Kyll jäätyis noilla vaatteilla, kun on välillä kylmä toppavaatteillakin varsinkin jos villatakki unohtui alta. Mulle on sama miten te liikutte, mut jos mun tytön toppahousuja arvostellaan, niin se on taas tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä