Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen haalari on päiväkotivaate!!!

Vierailija
16.01.2011 |

Olenko tosiaan ainut av-mamma, jonka mielestä toppahaalari on päiväkotivaate lapsella? No joo, eilen oltiin luistelemassa ja sielläkin lapsella oli haalari päällä. Muuten puen lapseni siisteihin arkivaatteisiin kun menemmä kauppaan, kirjastoon, uimaan, teatteriin jne. Siihen kuuluu esi. siistit farkut ja siisti untuva- tai villakangastakki ja kauniit asusteet. Se ei ole hienostelua, näin minutkin on puettu pienenä ja pukeudun edelleen tyylikkäästi. MIKSI joku ottaa siitä herneen nenään, että emme käy esim. Stockkalla ReimaTecin haalareissa? Mitä se on teiltä pois?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä lapselle kuuluu talvivaatteet eikä mitkään farkut! Minkäkin tykkäisin pukea lapseni farkkuihin ja untsikkaan esim. ruokakauppaan, mutta ei se ole lapselle oikein. Niinpä laitamme joko kaksiosaisen toppiksen tai sen haalarin. Itse saatan silti olla farkuissa.

Lämpimämmällä on eri asia.

Vierailija
2/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalari tai toppa-asu kuuluu päiväkotiin ja liikuntaan (hiihto, luistelu)

Muualle villakangastakki ja siistit housut, ei farkut (sammarit, suorat kangashousut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulta pois jos joku käyttää lapsellaan haalaria muuallakin kuin päiväkodissa?

Vierailija
4/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kyllä auto, mutta liikumme mielellämme myös julkisilla ja sillon tulee lapselle näillä pakkasilla farkuissa kylmä. Mutta emme viitsi tuhota maailmaa sen takia, että lapsemme olisi hienona :-)

Vierailija
5/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- ja 4-vuotiaille -20 asteeseen farkut? Just... Eivät varmaan jäädy esim. tunnin ulkona olon aikana?

Vierailija
6/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalari EI ole hienostelua vaan NORMAALIA. Kyllä, me kuljetaan lämpimällä autolla yleensä kauppaan. Jos olemme jossain ulkona laitan yleensä niiden farkkujen tai sammareiden päälle lapselle toppahousut, jotka voi sitten riisua helposti pois.

Se mua ihmetyttää, että jollain lapsilla ei le ennen kouluikää muita ulkovaatteita kuin haalari ja kuomat...

Vierailija
7/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei olis muita ulkovaatteita kuin haalarit? Ai siitä kun olet kerran nähnyt jonkun lapsen kaupassa toppahaalareissa, arkena, töiden ja päiväkodin jälkeen ennen kotiin menoa?? Pimpeli pom... Sulla menee hyvin elämässä jos sulla ei ole tämän kummempaa mietittävää...

Vierailija
8/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on kaikilla ollut toppahaalarit n. 0-6 vuotiaana, eikä kukaan heistä ole ollut päiväkodissa.

Vierailija
9/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laittaa pakkasilla lasta autoon kylmälle penkille farkuissa tms. istuskelemaan.

Meillä talvihaalari on lapsen ulkouluvaate mentiinpä sitten pulkkamäkeen tai kauppaan.

Kaupassakäyntiin emme ole tostaiseksi tarvinneet pyhävaatteita tai takkeja, lapsi on tällä hetkellä 6v. Kuitenkin aika arkisia ruokaostoksia teemme työpäivän jälkeen...

Vierailija
10/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttää vielä enemmän : meillä 10v pojalla haalarit melkein aina!!! ja tykkää niistä!

Vierailija
11/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaahan ap että kaikki ei asu kaupungissa niin että pääsee näppärästi liikkumaan julkisilla tai vaikkapa kävellen. Minä varaudun aina siihen että auto jättää välille tai jotain sattuu. En itse aioi paleltua tienposkessa odottamassa apua saatika anna lapseni paleltua vain siksi että kauppaan pitää mennä siisteissä arkivaatteissa.

Kesä on sitten asia erikseen.

Vierailija
12/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :)

Haalarilasten äideillä varmaan jo kuomat tömistää raivosta tannerta, hah!

AP

Vierailija
13/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :)

AP

tai Burberryistä olet sinä itse. Meillä haalari on ulkoiluvaate, tapahtui se ulkoilu sitten päiväkodissa tai jossain muualla. Myös kaupassa voidaan käydä haalreissa, kauppareissu ei ole mikään niin erikoinen tapahtuma, että sitä varten pitäisi käydä vaihtamassa vaatteet.

Vierailija
14/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieskin kulkee pakkasilla haalarissa, pilkkihaalari päällä käy Lidlissä ja joulukirkossa.

Vierailija
15/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin?

Tiedäthän mitä lämmin autotalli autolle tekee?

Toivottavasti teillä ilmanvaihto toimii.

Vierailija
16/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Minusta on ihanaa, että jaksat keksiä tollasia burberryjutuja.

you go girl!

Vierailija
17/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te niin helvetin kateellisia, jos muilla lapsilla on kauniit vaatteet? Miksi mun pitäis laittaa se hemmetin haalari kauppareissulle? En itsekään kulje toppapuvussa kuin ulkoillessa. Jokainen tallaa tavallaan... Niin ja se meidän auto otetaan lämpimästä autotallista niitä kauppareissuja varten. Tuossa juuri tilasin uuden Burberry villakangastakin 2-vuotiaalleni, aivan ihana :) Haalarilasten äideillä varmaan jo kuomat tömistää raivosta tannerta, hah! AP

Mä en ainakaan ole kateellinen sinulle mistään; kerroin vain että lapsemme käyttivät haalareita vaikka eivät ikinä ole olleet päiväkodissa. Minusta on ihanaa että olemme voineet kotihoitaa lapsemme.

Nyt lapsemme ovat jo kaikki likimain teini-iässä ja hyvin tarkkoja pukeutumisestaan. Poikamme eivät kuitenkaan pukeudu Burberryyn vaan suosivat mm. DC:n, PellePellen ja Kanin vaatteita ja kenkiä ja sen heille suon.

Vierailija
18/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalari tai toppa-asu kuuluu päiväkotiin ja liikuntaan (hiihto, luistelu) Muualle villakangastakki ja siistit housut, ei farkut (sammarit, suorat kangashousut)

paitsi siistit farkut käy meille. Haalari muualla kuin puistossa on ehdoton nou nou.

Vierailija
19/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pue lastani toppahaalariin muuten kuin päiväkotiin tai pihaleikkeihin, en edes ruokakauppaan. Toppahaalari on pienen lapsen ulkoiluvaate, joten koululaiselle en osta enää haalaria vaan kaksiosaisen toppa-asun. Kauppaan ja kaupungille puetaan kevyemmät ja siistimmät vaatteet. Meidän 4v. tytöllä on Reimatec-toppahaalari, puolipitkä toppatakki, Ellen keinoturkistakki, lasketteluun kaksiosasinen toppa-asu, sekä Ellen fleecevuorinen lakkatakki kostealle kelille. Toppaliiviä+villapaitaa pidetään kevättalvella ja alkusyksyllä. Erilaisia talvikenkiäkin on useita. On kiva pukea lapsi kauniisti!

Vierailija
20/55 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ihanan näköistä kun lapsella on kauniit vaatteet. Varmasti hankin sen villakangastakin pojalle sitten jos tarvetta on, 1,5-vuotiaalla sille ei vain ole mitään käyttöä talvella...

varmasti isompi lapsi tarkenee kauppareissut noilla kuvailemallasi vaatteilla, jos ei pysähdytä lumikasoille vaan kuljetaan nopeasti kotoa kaupoille... jos on yli 5 astetta pakkasta niin silti se toppapuku tai haalari vois olla järkevämpi vaihtoehto. Ja mulle on ainakin opetettu ettei talvella luoteta liikaa autoon, koska se voi pettää ja jäät pakkaseen odottamaan apua....Mutta ei tulis mieleenkään katsoa kieroon kauniisti puettuja lapsia, päinvastoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi