Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä suomalainen kultti/lahko vihdoin julkisuuteen

Vierailija
31.08.2025 |

Olen ihmetellyt, miten tämä on voinut jatkua vuosikymmeniä. Nyt vihdoin juttu IL: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/95d727af-8a8a-4d3b-b155-474e4e1767ee

Olin toiminnassa jonkin verran mukana joskus 2005-2010 parin kaverini kautta, mutta mun mielestä se johtajanainen oli täysi huijari, enkä onneksi joutunut tuohon syvemmälle. Olen muutenkin aika varautunut ja huono "heittäytymään" mihinkään, joten olin siksikin varmaan aika turvassa tuollaiselta. Kavereille ei käynyt yhtä hyvin. En usko, että toipuvat kokonaan ikinä.

Varsinainen iltiksessä vitattu Long Playn artikkeli on maksullinen (pitkä ja hintansa arvoinen), mutta tästä porukasta siis kyse:

https://www.wonder-of-life-festival.fi/

https://www.hubfeenix.fi/suomeksi

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nuo jäsenetkään ihan terveitä ovat.

Vierailija
2/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko tehtyä ainotakaan aloitusta/otsikkoa ilman  kauttamerkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaitakaan saa hyväksikäyttää.

Vierailija
4/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo saisi vihdoin kunnolla julkisuutta, niin että entiset uhrit saisivat apua, nykyiset pääsisivät irti ja uusien värvääminen loppuisi.

Vierailija
5/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne ovat kirjoittaneet vastineen:

https://www.hubfeenix.fi/2025_statement

Nuo vastineen kirjoittajat ovat lahkolaisia itsekin, ja sen kyllä näkee. Long Playn artikkelissa kirjoitetut asiat sen sijaan ovat totta, ainakin tuntemieni entisten jäsenien mukaan.

Vierailija
6/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oman palkkatyön laiminlyönti on pahinta.  Muuten olisi ollut kiva tuolla, olisi laihempi varmaan 😂😂

Vierailija
7/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kyllä mielummin palkkatyötä kuin työtä ilman palkkaa...

Vierailija
8/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kulttipomo vääntänyt jutun niin, että on suuri etuoikeus päästä hyväksikäytetyksi. 

Vierailija
9/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Tapsa Koivuniemen uskonlahko vaikka johtaja onkin nainen. Ovatko suomalaiset lahkot aina tällaisia?

Vierailija
10/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että kaikki lahkot yleisemminkin on juuri tuollaisia, ei pelkästään Suomessa.

Siinä maksumuurin takana olevassa artikkelissa oli haastateltu mm. Uskontojen uhrien tuki ry:n asiantuntijoita ja ihmiskauppajuttuja hoitavia lakimiehiä ym., ja ilmeisesti noissa keisseissä on paljon yhteisiä piirteitä, siis ryhmän dynamiikassa ja siinä miten jäsenet saadaan vähitellen irroitettua muusta yhteiskunnasta ja perheestään ja vanhasta elämästään.

Vierailija
11/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kirjoittivat vastineen. En tiedä mitä ajatella tästä kaikesta...

12/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaitakaan saa hyväksikäyttää.

Ei todellakaan saa , näissä yhteisöissä on yleensä ongelma että niihin naarataan heikossa elämäntilanteessa olevia jotka etsivät itseään tai ovat sairastuneita jotka etsivät jotain lohtua tilanteeseensa jopa parannusta

Vierailija
13/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä palvottiin? Tai palveltiin. Miksi kunnon myyjää ei palkattu vai oliko yritys alussa?

14/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nuo jäsenetkään ihan terveitä ovat.

Niin se siinä lohdutonta onkin että ovat sairaita tai ovat sairastuneet tuollaisessa ympäristössä

Vierailija
15/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtohahmo? New Age? 90-luku?

Vierailija
16/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

We condemn sexual abuse and all forms of coercion. Freely-chosen relationships differ from unwanted sex. Present laws, which focus only on the age of the participants, ignore the quality of their relationships. We know that differences in age do not preclude mutual, loving interaction between persons. NAMBLA is strongly opposed to age-of-consent laws and all other restrictions which deny men and boys the full enjoyment of their bodies and control over their own lives.

Vierailija
17/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan vassaritouhulta.

Vierailija
18/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiiii, olikohan tuo jutussa manittu kauppa mahdollisesti nimeltään Auringosta itään, kuusta länteen? Kävin siellä joskus nuorena ja ostin sieltä jotain tavaraa, ainakin bindejä.

Vierailija
19/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kauppa jossa myytiin Balilta tuotuja vaatteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä