Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikon ruokabudjettini, olenko öky?

Vierailija
16.01.2011 |

Gallupin mukaan aihevapaalaiset käyttävät pikemmin 40-70 e viikossa ruokaan kuin 100-150 e. Olenko siis öky, kun minulla menee n. 150 e/vko

Olen työssäkäyvä kahden lapsen yh. Avustuksia en saa lapsilisää lukuunottamatta.

Ruokabudjetti per viikko

maito viikossa 7 euroa

leipä viikossa 13 euroa

jugurtti viikossa

kuivan muonan (pasta, noodelit mysli, puurojauhe, ketsuppi) jaettu osuus 6

mausteet yms. 2

oltermannijuusto 6

talouspaperi 2

--------------------------------------------

30 e

ma

paistijauheliha 400 4 e

luomumunia 2 e

tomaatteja 2 e

banaaneita 2 e

omenoita 2 e

porkkanoita 1,5

roskapusseja 2

sipulia 2

--------------------------------------

17,5 e

ti

broilerin rintafileitä 6e

kermaa 1e

basilika 1,5

salaattia 1,5

kurkkua 1

kukkakaali 2

------------------------------------------------

13 e

ke

jauhelihaa 400 g 4 e

luomutomaattimurskapurkkeja 3 3e

tomaatteja 2 e

banaaneita 2 e

creme fariche 2

----------------------------------------------------------------

13

to

1 kg paahtopaisti pataa varten 18e

rosamunda-perunoita 3

kermaa 1

----------------------------------------------------------------

22 e

pe

rahkaa 1

ananasta 1

tonnikalaa 1,5

valkosipulia 1

jauhoja 1

tomaatteja 2

salaattia 2

paprikaa 1

kalkkunafilettä 3

munia 2

---------------------------------------------------------------

15,5

la-su

ulkofilepihvejä 15 e

lohta 12 e

pinaattikeittoa 2

jauhelihaa 400 g 4

salaattia 2

tomaatteja¨ 2

kurkkua 1

paprikaa 1

------------------------------------------------------------

39

viikko 150 euroa

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla varmasti pääsee, jos tuollaisella ruokavaliolla menee.

Ymmärrätkö itse, mikä tässä on pahasti pielessä?

jolla menee se väittämänsä 50-70 euroa viikossa ruokaa ja on kolme henkeä, kertoa, millainen heidän kauppalistansa tai mitä he syövät aamiaiseksi ja illalliseksi? Ihan noin mielenkiinnosta.

Aamiainen aikuisilla pelkkä kahvi. Lapsi syö puuron, muroja tai pari voikakri.

Aikuiset ei syö päivällä mitään. Lapsi aterioi koulussa.

Päivällinen on sitten kaikille ja ihan perus kotiruokaa esim makakrakeittoa, lihapullia ja muussia, laatikoita yms.

Iltapalana puuroa, muroja,voikkaria, lettuja yms.

Lapsi on meidän perheessä ainoa joka käyttää maitoa. Toisinaan lapsen välipalat jugurtti,,leipä, hedelmä.

Salaatteja meillä on vain pari kertaa viikossa. Perus kurkkua, tomaattia salaattia. Tai porkkanaraaste. Hyödynnän kaupan tarjoukset ja eritoten nuo 30-50& aleruoat.

Vierailija
62/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla tosi tiukilla, ei ole tarve tietää ruokakuluja eurolleen. Itse tykkään kuvitella, että selviämme kympillä päivässä, koska silloin olemme selvinneet kun on ollut tiukempaa. Mutta käytäntö on huomattavasti muuttunut ajan kanssa, ja nykyään myönnän että ehkä satanen menee viikossa. Ja eiköhän seki arvio ole aika lailla alakanttiin :) Ei kiitos sikanaudalle ja paistisuikaleille.

Se on usein yllättävää, kun todella laskee, mitä rahaa menee. Olen yllättynyt sekä ruoka- että vaatekuluistamme. Olivat melkein tuplasti isommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin. Syödään pääasiassa lihassa naudanjauhelihaa, mieluiten vähärasvaista. Filettä aina kun mahdollista kaikessa lihassa. Valmislaatikoita ostan myös yleensä jos ei tee mieli laittaa ruokaa.

Kalaa pari kertaa viikossa, ja sekin aitoa kalaa, ei mitään kalapuikkoja.

Pastassa en osta aina sitä tarjousmakaronia, vaan jotain erikoisempia. Toki perusmakaroniakin löytyy kaapista.

Ostan hyvälaatuisia vihanneksia ja hedelmiä. Näissä saattaa tarttua myös luomuja mukaan.

Ostan myös "turhia" mehuja ja mehukeittoja ja paljon jotain "kalliita" jogurtteja. Limsaa myös, itselle siideriä ja kaljaakin.

Pähkinöitä, ja leivonnaisia herkutteluun. Leivässä en myöskään säästele, ostan mitä milloinkin jos mieli tekee vaihtelua ainaisiin ruispaloihin. Stockan herkussa on kiva käydä kerta viikkoon ainakin ostamassa jotain erikoisempaa, vaikka valmissalaattia, erikoisempaa lihaa. Juustot ovat myös herkutteluun, en osta yleensä koskaan tarjousedamia. Maitoonkin kuluu enempi rahaa, sillä juomme vain UHT-maitoa joka on kalliimpaa.

Pitäisi kai säästää ja ostaa enemmän tonnikalaa, hernekeittoa ja jotain halvempia lihoja, mutta ei maistu, tai niissä on ällöttävää läskiä tai jotain luita tai turhaa marinadia.

t. kahden lapsen YH

Olen myös kahden lapsen yh (lapset 8 ja 4) ja paljon ostetaan "turhaa", joten rahaa menee n. 100€ viikossa ruokaan ja herkkuihin, esim. erilaisista juustoista tykätään kaikki kolme.

t. tuhlaava yh, joka ei myöskään saa mitään tukia

Vierailija
64/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon enemmän kuin tuo 150€/vko.

Meitä on 2 aik. ja 6 v. lapsi. Lapsella on paljon allergioita, joten kaupasta pitää ostaa aina ne puhtaimmat ja laadukkaimmat ruoka-aineet, sekä erikoistuotteita. Esim. lapsi juo litran kaurajuomaa pv:ssä, joka pelkästään maksaa meille 13,65€/vko. Lisäksi kun laskee mitä kokolihaleikkeleet ja nakit yms. maksaa niin ruokalaskumme huitelee noin 800€/kk. Tosin tässä on sitten mukana hygienia ja talous ja wc-paprut.

Ja en todellakaan laske meitä ökyiksi, mutta onneksi on rahaa syödä laadukasta ruokaa!

Tupakkaan ja alkoholiin ei kyllä sitten meidän perheeltä kulu penniäkään.

Vierailija
65/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee 50 euroa viikossa, asun yksin (tai siis kisun kanssa, mutta kisun ruokia en laske mukaan, ne ostetaan 5-10 kilon pakkauksina muutaman kuukauden välein eläinkaupasta).

Minä tosin ostan muuta kun sitä halvimpaa ruokaa. En juuri etsi alennustuotteita ja tuoremehu + maito yleensä kalliimpia kuin perusvastaavat (tuoremehu on Tropicana, maito on luomu).

Muutenkin ostan enimmäkseen luomua, jos sitä vain on saatavilla.

Vierailija
66/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka on kallista!

Vierailija
67/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 5 ja ruokaan menee helposti pari sataa viikossa. Tähän summaan on laskettu nyt KAIKKI perheen ruuat kotona ja ulkona.

Itsekin luulen, että moni arvio alakanttiin menoja. Saman olen huomannut useassa eri keskustelussa kun on ollut kyse autoon liittyvistä kuluista. Näissäkin keskusteltuissa suurin osa vastaajista jättää olennaisia kuluja pois ja ilmoittaa vain tyyliin bensat + vakuutukset ja ah kun on halpaa.

Vierailija
68/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisista on viime aikoina tullut. Olen töissä henkilöstöravintolassa ja siellä ei mene kaupaksi muu kuin lohi. Uskomatonta, että ihmiset ei osaa syödä muuta kuin yhtä kalaa vaikka valikoimaa löytyy taatusti monesta kaupasta. Huvittavia on miehet, jotka ei suostu syömään kalaa, jossa on ruotoja ja vielä pitäisi minun vannoa ettei kalasta löydy ruotoja.

Vierailija
69/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa,10 v ja 8 v. Isompi on urheileva, liikkuvainen ja runsasruokainen. Minä itsekin olen suht isoruokainen pitkänä ihmisenä.

Meillä (1+2) menee jauheliaa 300 grammaa. Pointti taitaa olla siinä, että laitan aina esim. kastikkeeseen paljon kasviksia, en koskaan tee lihakastiketta ilman kasviksia. Totta on, että jos lihakastike on pelkkää lihaa, niin 300 g ei varmaan edes riitä. Mutta en minä ruoan hinnassa säästä, en minä sen takia sitä "jatka". Vaan koska paras tapa saada lapset syömään kastikkeita on pakkosyöttää ne siinä seassa .-).

Tänään tein kanawokkia nuudeleilla. Siinä oli 200 g kanan paistisuikaleita, puoli pussia Finduksen thai-vihanneksia ja puoli pakettia riisinuudeleita. Ihan kaikkea ei edes syöty kolmeen pekkaan.

vaan ihan hyvää ruokaa. Silmään pistää se, että syötte aivan tajuttomia määriä! Vai onko lapsesi 15-vuotiaita poikia, joiden ruokahalu on pohjaton?

juu hyvä ruokahalu on, mutta eikö muilla mene illassa 400 g jauhelihaa, jos yksi aikuinen tai kaksi urheilevaa kouluikäistä poikaa? MIten vähän te syötte?

Vierailija
70/70 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomioni kiinnittyi siihen, että on teilläpäin näyttää paistijauheliha olevan melko kallista. Itse maksan samasta määrästä 2,50e.