Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa 13-vuotiaille annetaan e-pillerireseptejä!

Vierailija
16.01.2011 |

Jos olisin lääkäri ei tulis mieleenkään antaa tuollaiselle esiteinille mitään pillereitä! En ainakaan ilman vanhempien lupaa....

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille jos esiteini löydetään änkyräkännistä mutta jostain pillereistä ei missään nimessä pitäis kertoa :D? Miettikää miltä itse tuntuisi kun saisitte kuulla että 13-vuotiaanne harrastaisi seksiä tuolla jonkun 17-vuotiaan kanssa ja olisi saanut lääkäriltä siihen oikein pillerit vanhempien tietämättä...

Vierailija
62/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsua kun terkka niin neuvoi :D reps

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille jos esiteini löydetään änkyräkännistä mutta jostain pillereistä ei missään nimessä pitäis kertoa :D? Miettikää miltä itse tuntuisi kun saisitte kuulla että 13-vuotiaanne harrastaisi seksiä tuolla jonkun 17-vuotiaan kanssa ja olisi saanut lääkäriltä siihen oikein pillerit vanhempien tietämättä...

13-vuotiaani harrastaisi seksiä, olisin vähän vähemmän järkyttynyt, jos edes luotettava ehkäisy olisi kunnossa.

Tärkeämpää kuin "vanhempien oikeus tietää" on teinien oikeus hyviin ja luotettaviin terveyspalveluihin. Syy 13-vuotiaiden harrastamaan seksiin ei ole lääkäreissä tai terkkareissa vaan jossain ihan muualla.

Vierailija
64/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi hakee pillereitä...ja totta on että on vastuun siirtämistä jos teinipojalle annetaan esimerkkiä että riittää kun voi painostaa tyttönsä hakemaan pillerit niin pääsee ikävistä kortsuista :( niinhän se yleensä menee aika harva tyttö on kondomia vastaan mutta pojat kyllä. Herätkää todellisuuteen!

Vierailija
65/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsua kun terkka niin neuvoi :D reps

hän pakottaisi sen vanhemman pojan niin tekemään yhtään enempää, jos ei saisi pillerireseptiä?

Itse kuulin ensimmäiset vakuuttavat perustelut kondomin käytölle juuri terkkarilta. En myöskään ole ketään joutunut pakottamaan kondomin käyttöön - yllättävää kyllä, jopa teinipojat voivat olla kiinnostuneita siitä, etteivät saa tauteja tai saata ketään raskaaksi.

Vierailija
66/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavaa seksitautia kun sai pillerit lääkäriltä? Sen takia taudit sen ikäisten keskuudessa lisääntyvät hälyttävästi mutta ehkä se ei sitten hermostuta vanhempia jotka pelkäävät vain teiniraskautta?

Vierailija
67/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijainen ehkäisy on kondomi ja sit tullaan lääkärin pakeille yhdessä poikakaverin kanssa hakemaan pillereitä jos pelottaa ettei kortsu riitä. Todellisuushan on jotain ihan muuta eli sinne mennään siksi kun poikakaveri haluaa ilman kortsua tai tyttö haluaa miellyttää ja kertoa ettei tarvi käyttää kortsua. Se on sitä nykypäivää!

Vierailija
68/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi hakee pillereitä...ja totta on että on vastuun siirtämistä jos teinipojalle annetaan esimerkkiä että riittää kun voi painostaa tyttönsä hakemaan pillerit niin pääsee ikävistä kortsuista :( niinhän se yleensä menee aika harva tyttö on kondomia vastaan mutta pojat kyllä. Herätkää todellisuuteen!

Minun kaveripiirissäni moni olisi saanut joko selkäsaunan, huutosaarnan tai loppuelämän kestävän arestin, ja taustani on ihan normaali, mistään hihhulipiireistä en ole kotoisin.

Aika jännästi puhut siinä kaikkien Suomen teinityttöjen ja -poikien suulla ikään kuin tietäisit, miten he kaikki ajattelevat tai toimivat. Omassa teini-iässäni reilut kymmenen vuotta sitten asiat eivät olleet kuvailemallasi tavalla.

Vierailija
69/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan käytetä ja se johtuu siitä että sitä pientä teinityttöä on niin helppoa manipuloida. Mä uskon, että jos pillereitä ei jaella vapaasti kondomin käyttö lisääntyy ja taudit vähenevät. Kondomin käyttö yksinään tuskin lisää teiniraskauksien määrää sen verran luotettava kapine kuitenkin on.

Vierailija
70/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat sai tietää! Kyllä tieto kuuluu vanhemmille siinä missä viinan käyttökin.

Vierailija
71/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v pillereitä. Onneksi nykyään moni lääkäri tietää moraalisen vastuunsa.

Vierailija
72/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavaa seksitautia kun sai pillerit lääkäriltä? Sen takia taudit sen ikäisten keskuudessa lisääntyvät hälyttävästi mutta ehkä se ei sitten hermostuta vanhempia jotka pelkäävät vain teiniraskautta?

Miksi ketussa tämä älyvapaa vastakkainasettelu vain jatkuu?

Itse olen aina käyttänyt kaikissa satunnaisemmissa suhteissa kondomia lisäehkäisynä nimenomaan siksi, että terkkari antoi asiallista tietoa siitä, miten yleinen klamydia on ja mitä se voi aiheuttaa. Äitini ei olisi varmastikaan pytynyt tätä tietoa minuun iskostamaan, kuten ei kukaan muukaan autoritäärinen meuhkaaja.

Jos siis teinini olisi käyttämättä kondomia, en näkisi aihetta syyttää siitä ainakaan asiallisesti työnsä hoitanutta lääkäriä tai terkkaria.

Vierailija
73/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan keksii niitä käydä pyytämässä. Miksi ei saman tein laitettais reseptivapaaksi tuotteeksi?

Vierailija
74/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pillerit saatu! Valitettava tosiasia ja johtuu siitä että sen ikäistä tyttöä on liian helppoa painostaa...ei siihen auta mikään seksivalistus ja tiedottaminen taudeista valitettavasti. Se on nähty kun tutkitaan tautitilastoja...

Vierailija
75/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin olisi siitä, jos vanhemmat saisivat tietää? Se vanhempien tietämisen ilo? Vanhemmilla ei ole mahdollisuutta lopettaa 13-vuotiaan seksielämää, ellei tätä sitten laiteta ikuiseen ja pysyvään kotiarestiin.

Merkittävin riski olisi juuri tuo pillereiden hankkiminen epärehellisin keinoin - laitetaan vanhempi tyttö asialle tai hankitaan netistä. Teinit keksivät kyllä keinot.

Vierailija
76/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pillerit saatu! Valitettava tosiasia ja johtuu siitä että sen ikäistä tyttöä on liian helppoa painostaa...ei siihen auta mikään seksivalistus ja tiedottaminen taudeista valitettavasti. Se on nähty kun tutkitaan tautitilastoja...

Aika mahtipontisia sanoja käytät. Ole hyvä ja julkista tutkimus tai tilasto, johon viittaat.

Vierailija
77/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa tietää että tyttö on pyytänyt pillereitä. Itse ainakin haluaisin tietää asiasta ja olen jopa sitä mieltä että 13-vuotiaani seksielämä kuuluu myös mulle. Sen ikäistä ei tarvi kohdella täysivaltaisena, vastuunsa tuntevana yhteiskunnan jäsenenä kun sitä ei vielä moneen vuoteen ole.

Vierailija
78/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti läydät ne tutkimukset joissa tutkittu teinien seksielämän kiemuroita ja tautien leviämistä...mä luin ne lehdistä joten aika paha enää sulle antaa tarkkoja linkkejä :D jos todella kiinnostaa niin varmasti löydät netistä!

Vierailija
79/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa tietää että tyttö on pyytänyt pillereitä. Itse ainakin haluaisin tietää asiasta ja olen jopa sitä mieltä että 13-vuotiaani seksielämä kuuluu myös mulle. Sen ikäistä ei tarvi kohdella täysivaltaisena, vastuunsa tuntevana yhteiskunnan jäsenenä kun sitä ei vielä moneen vuoteen ole.

Olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus tietää. Mutta mitä etua tytölle toisi se, että sinä tiedät? Et pystyisi hänen seksipuuhiaan lopettamaan, ellet sulkisi häntä selliin.

Kun tätäkin palstaa lukee, kyllä tämä maa on täynnä tavalla tai toisella vinksahtaneita vanhempia, ja kaikki hyvätkään vanhemmat eivät pysty seksiasioihin suhtautumaan järkevästi. En siksi uskaltaisi ihan heti lähteä vetämään mitään "aika harva antaisi selkään"-johtopäätöksiä.

Vierailija
80/131 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti läydät ne tutkimukset joissa tutkittu teinien seksielämän kiemuroita ja tautien leviämistä...mä luin ne lehdistä joten aika paha enää sulle antaa tarkkoja linkkejä :D jos todella kiinnostaa niin varmasti löydät netistä!

Klamydia on yleistynyt, mutta näissä tilastoissa ei viitata millään tavalla pillerireseptin ja klamydian väliseen yhteyteen. Pillerireseptejä on määrätty nuorille kymmeniä vuosia, uudesta ilmiöstä ei ole kyse.

Monet klamydiaa vakavammat seksitaudit sen sijaan ovat harvinaistuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi