Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te perheelliset pienten lasten äidit, joiden mies joutuu matkustamaan

Vierailija
15.01.2011 |

paljon työn puolesta selviätte arjen pyörittämisestä?

Meillä miehen työ valitettavasti muuttuu pitkälti "reissutyöksi" eli jatkossa oleskelee viikkoja toisella puolella Suomea ja tarvittaessa jopa toisella puolella maapalloa. Kyseessä on tietynlainen vaativan tason asiantuntijatyö eli toisinaan nuo "komennukset" tulevat lyhyehköllä varoitusajalla, mutta onneksi suurelta osin ovat suunniteltuja keikkoja.

Ahdistaa jo vähän etukäteen, miten arki sujuu tuolloin. Meillä on kaksi pientä lasta ja okt, jossa riittää hommaa niin sisällä kuin ulkonakin. Käyn itsekin täysipäiväisesti työssä. Apuna meillä on satunnaisesti suht iäkkäät vanhempani, mutta heidänkään varaansa ei paljon voi laskea. Ystäviä ja tuttavia toki on, mutta heillähän on oma arki hoidettavanaan.

Mies on matkustellut työkseen aiemminkin, mutta tuolloin miellä ei vielä ollut lapsia, joten tilanne on uusi. Ymmärrän tietenkin, että on paljon yksinhuoltajia, jotka pyörittävät arkea jatkuvasti yksin, mutta tämä vain nyt on meille uusi tilanne.

Kokemuksia, ajatuksia ja vinkkejä, kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntynyt työ, vaikka tietysti joku yksittäinen rasittava aamu voi harmittaa, vaan tietty turvaverkkojen puute. Eli huonoiten olen voinut, kun olen tiennyt, että voi tulla vaikka yöllä reissu sairaalaan yhden lapsen kanssa, eikä mitään tietoa ole, mitä sitten tekisin muiden kanssa. Eli siinä mielessä, jos sinulla on niitä vanhempia pahimpiin hätätilanteisiin soitettavissa vaikka keskellä yötä, niin pahin hätä on jo poissa.

Muuten tosissaan, laske niitä standardeja, ja ota vastaan apua. Hanki vakituinen lapsenvahti, että pääset säännöllisesti vaikka itse lenkille.

Vierailija
22/23 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä päivät, illat, iltayöt ja viikonloput kiinni yhdessä ammattiinsa liittyvässä projektissa. Lapsia meillä on 3, ikähaitarilla 2-7.

Mua jännitti etukäteen tämä meidän tilanne, vaikka mies ei ole kaukana ja hätätilanteissa pääsee kyllä tarvittaessa kotiin. Tuntui siltä kuitenkin, että väsyn päiväkoti-harrastuskuljetus-kotityörumban kanssa. Itsekin olen lisäksi vaativassa työssä.

Yllättäen on mennyt oikein hyvin, tätä on jatkunut nyt noin 8 kk ja pari vielä jäljellä. Siitä saa itseluottamusta, kun huomaakin pärjäävänsä ja jaksavansa ihan hyvin, saavansa asiat tehtyä ja lapset hoidettua, ihan hyvinkin.

Enitin jännitin noita harrastuskuljetuksia, kun olin aika vähän kulkenut koko porukan kanssa iltaisin yksikseni, lapset on hitaita pukemaan ja epäilin, että oltais kaikkialta myöhässä ja minä raivona. Tämäkin on kuitenkin sujunut hyvin.

Tsemppiä, sulla on jo aika isot lapset ja varmaan jonkin verran leikkivät kavereidenkin kanssa jo. Varmaan menee ihan hyvin! Sen verran tosin sanon, että meillä mies on surrut enemmänkin tätä tilannetta, lapsia on ikävä. Voi olla teilläkin miehelle rankempaa loppujen lopuksi kuin sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lastenhoitajan. Suosittelen sitä sinullekin.

Luota itseesi, toimi kuin olisit YH, eli opettelet tekemään itse kaiken. Ja tingit vaikka siitä vaatimustasosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi