Masennuksesta ja kroonisesta ahdistuneisuushäiriöstä saikulla oleva vastaa kysymyksiin!
Kommentit (24)
Jaksatko uskoa, että paranet ja palaat työelämään vai tuntuuko sinusta, että makaat lopun elämäsi kotona? Minäkin olen todella masentunut. En vaan ole saikulla, koska masennus on synnytyksen jälkeistä ja olen siis vauvan kanssa kotona. En kuitenkaan ole nyt työkykyinen. Oma tunteeni on, että en toivu tästä koskaan ja jään lopulta työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka ikäni on vasta vähän yli 30v. Haluaisin kyllä toipua, mutta nyt kaikki tuntuu niin toivottomalta, etten jaksa uskoa siihen.
itse syön Efexoria ja aloitin kolmannen vuoden terapiassa.
Onko väsymys ja keskittymiskyvyn puute?
Mitkä olivat niin painavia syitä, että sait sairaslomaa?
itse syön Efexoria ja aloitin kolmannen vuoden terapiassa.
aivan kauhea väsymys loppu vaiheessa (siis juuri ennen kun tajusin mennä lääkäriin), hiusten lähtö.
Mitkä olivat niin painavia syitä, että sait sairaslomaa?
pikku hiljaa lisääntyi vaan ja sitten viime syksynä vuoden verran kärsittyäni menin lääkäriin.
Oletko matkustellut paljon
en ole matkustellut, mukavuudesta en niin tiedä, kivaa kun ei tarvii mennä töihin kerran en pysty mutta tylsää olla kotona kun ei saa aikaiseksi mitään ja vaan ahdistaa...
oravanpyörä, töihin menoa kokeilin mutta ei siitä mitään tullut.
nyt tällä erää helmikuun puoliväliin asti.
pistää ajattelemaan asioita ihan eritavalla ja tulee käsiteltyä asioita joita ei olee yksin osannut käsitellä.
Välillä siltikin tuntuu että onkohan tästä mitään hyötyä mutta joka käynnin jälkeen on niin paljon parempi olo kun on joku jolle puhua ja joka ei tuomitse sun ajatuksia vaan koittaa auttaa sua ihan oikeesti eikä vaan taputa olalle ja sano et no kyl tää tästä...
ap
se että pelkään etten parane tästä, joinakin päivinä en pysty menemään esim kauppaan kun pelkään että joku tulee puhumaan mulle jotain.
Monet pienet asiat kasvaneet yhdeksi isoksi =(
Toi hiustenlähtö johtuu lääkkeestä, ei masennuksesta. Itseltäni lähti varmaan puolet hiuksista kun söin Sepramia.
luuleeko/olettaako moni, että kunhan vain lusmuilet laiskana kotona?
olisi laitettu kuulokkeet korville ja alkoi humista päässä ja sitten huimata, en muista että ois ollu niskajäykkyyttä tai jos oli niin ajattelin sen jothuvan ihan vaan hierojan ja venyttelyn puutteesta.
Jaksatko uskoa, että paranet ja palaat työelämään vai tuntuuko sinusta, että makaat lopun elämäsi kotona?
Minäkin olen todella masentunut. En vaan ole saikulla, koska masennus on synnytyksen jälkeistä ja olen siis vauvan kanssa kotona. En kuitenkaan ole nyt työkykyinen. Oma tunteeni on, että en toivu tästä koskaan ja jään lopulta työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka ikäni on vasta vähän yli 30v. Haluaisin kyllä toipua, mutta nyt kaikki tuntuu niin toivottomalta, etten jaksa uskoa siihen.
Toi hiustenlähtö johtuu lääkkeestä, ei masennuksesta. Itseltäni lähti varmaan puolet hiuksista kun söin Sepramia.
ja myös nuo oireet ovat huomattavasti lieventyneet lääkityksen myötä.
luuleeko/olettaako moni, että kunhan vain lusmuilet laiskana kotona?
näin, esim pomoni =(
mulla ei ole edes sitä :( enkä tällä taustalla mitään saakaan.