Ruokakaupan myyjät
Kuinka teitä on ohjeistettu toimimaan tilanteessa, jossa asiakas ei ehdi pakata tavaroita kassiin, kun toisen tavaroita voisi alkaa tulla samalle puolelle hihnaa?
Tänään taas tuskanhiki valui, kun urakalla pakkasin ruokaa kasseihin, kun seuraavan tyypin tavarat jo tunki omalle puolelleni. Välissä oli siis jo ollut se yksi asiakas, jonka tavarat meni toiselle puolelle.
Kuuluuko teidän rauhassa odottaa, että edellinen saa pakattua tavaransa? Vai onko ok antaa toisen ostosten tulla samaan laariin? Vai onko täysin henkilöstä kiinni?
Kommentit (11)
tulee palvella nopeasti, mutta ystävällisesti. Ostokset saa laittaa samalle puolelle, jos asiakas ollut hidas, mutta tulisi katsoa, että ruot ei mene sekaisin.
Edellisen asiakkaan pitää saada rauhassa pakata tavaransa. Itse teen niin että jos on pahat ruuhkat pysäytän hihnan niin ettei sen toisen asiakkaan tavarat kulje mihinkään vaan kasaan ne nätisti päällekkäin siihen viereeni hihnalle. Jos asiakkalla on vähän tavaroita, ladon yleensä ne suoraan ostoskassiin, pari tavaraa voi ojentaa siihen kassapöydän reunallekin odottamaan että asiakas on maksanut.
Itse olen myös hikoillut jossain kaupassa kun kassat eivät todellakaan ota huomioon tätä joka paikassa. Mielestäni tämä pitäisi itsekin hoksata vaikkei erikseen olisi asiasta mainittu.
Kassan työ on sellaista että sitä ei arvosteta yhtään mutta jos kassa ei ajattele mitään vaan vetää tavarat vaan läpi niin sitten sen huomaa. Esim. lehdet rypistyvät, salaatit ja muut herkät muussaantuvat, jogurtit menevät rikki yms. Virheet kyllä huomataan! Ja jos on väärin hinnat koneella(mikä ei ole kassan vika ja monet tämän tietävätkin)niin sitten saa kuraa niskaan.
Vaikka palkkani on huono ja työtäni ei arvosteta niin itse pyrin kohtelemaan asiakkaan ostoksia arvostaen ja varoen, rahastan tarkasti ja hymyn ja kiitoksen saa kaupan päälle. Silti monet eivät pidä minua kai edes ihmisenä kun eivät vastaa tervehdykseen tai katso edes päin.
tulee palvella nopeasti, mutta ystävällisesti. Ostokset saa laittaa samalle puolelle, jos asiakas ollut hidas, mutta tulisi katsoa, että ruot ei mene sekaisin.
Tokihan sen pakkaaminen kestää kauemmin kuin vain yhden kassillisen.
Onko asiakas hidas, jos ostaa esim. kerralla viikon tarpeet?
Tokihan sen pakkaaminen kestää kauemmin kuin vain yhden kassillisen.
Tokihan sinne pakkaamaan kannattaa mennä heti kun saa purettua tavarat hihnalle.
ainoastaan, jos kassalla asioivan asiakkaan henkilön ostokset oli pienet, niin asetin ne hihnan sivulevylle hihnan yläpäähän. silloin ei kenenkään ostokset sekoittuneet, mutta pikkuostoksien tekijän ei tarvinnut odottaa isommin ostavan pakkaamista.
muistaakseni tästä ei ole ollut kuitenkaan mitään ohjeistusta missään vaiheessa. riippuu varmaan kassahenkilöstä.
ollapa kaupassa näppäriä pakkaajia edes juhlapyhien edellä, olisi suosikkikauppani ja voisin maksaakin palvelusta
jonossa seisovien vihaiset katseet, jos kassa vaan istuu ja viheltelee odottaessaan, että asiakkaat saa pakattua tavaransa.
ollapa kaupassa näppäriä pakkaajia edes juhlapyhien edellä, olisi suosikkikauppani ja voisin maksaakin palvelusta
otat jonkun sukulaispojan /-tytön mukaan pakkaamaan ja maksat korvauksen. Tai naapurin / muun tutun lapsen.
otat jonkun sukulaispojan /-tytön mukaan pakkaamaan ja maksat korvauksen. Tai naapurin / muun tutun lapsen.
sukua minulla ei täällä ole eikä naapurissakaan lapsia.
Mutta voisihan kai kaupan pihalla vonkailla jos joku tulisi maksusta pakkaamaan :)
On mielestäni kohteliasta odottaa, koska asiakas kuitenkin on se joka maksaa "palkan". Itse olen useita kertoja auttanut asiakasta pakkaamaan kassinsa jos ostaa todella paljon, tietenkin kysyn et tahtooko apua. Kassalla ei pitäisi niin kiire olla, että pitää toisen tavarat sekoittaa.
Itsekkin kyllä niin teen, että päästän hihnaa samalle puolelle mutta vain sinne ylös et uusi asiakas voi siitä pakata ja edelleen asiakas voi jatkaa omiaan hihnan päässä.
Kyllä meidät on ohjeistettu huomioimaan asiakasta ja olemaan kohteliaita ja opettiin kyllä odottamaan, että asiakkaat saavat pakatuksi.
Tämä taitaa olla kassaneidistä kiinni, jos käyttäytyy noin! kannattaa antaa palautetta kaupalle niin myyjä saa siitä tiedon ja hänelle varmasti kerrotaan sen jälkeen ettei se ole suotavaa!
T: Entinen kaupankassa :)
ps. kuitissa näkyy aika ja myyjän numero ;)
kun olin kaupassa töissä, niin minä en aikakaan saanut mitään ohjeistusta tuohon tilanteeseen. Kuitenkin aina odotin, että edellinen asiakas saa pakattua rauhassa ostoksensa kasseihin. Johan sen sanoo järki, että näin toimitaan (ainakin pitäisi sanoa)