Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten savustaa usein saikkuileva työtoveri ulos?

Vierailija
14.01.2011 |

Ei saisi koskaan tietää potkujen todellista syytä, sillä ottaisi taatusti liittoon yhteyttä oitis.

Ei juuri mokaile ja aivan ihana ihminen, mutta nuo saikut haittaa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käyn näitä keskusteluja ja niiden perusteella on löytynyt paitsi liuta lintsareita niin myös hoitamaton diabetes, verenpainetauti ja pari alkoholistia. Näistä 3 on kiittänyt jälkikäteen.

Vierailija
42/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käyn näitä keskusteluja ja niiden perusteella on löytynyt paitsi liuta lintsareita niin myös hoitamaton diabetes, verenpainetauti ja pari alkoholistia. Näistä 3 on kiittänyt jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei moni ajattele nokkaansa tai napaansa pidemmälle. MINÄ olen poissa töistä ja MINÄ tulen ja menen miten sattuu. "En välitä muista" asenne kuluttaa niin paljon työpaikkoja ja koko yhteiskuntaa! Hiton loiset! Kyllä aikuisena ja työelämässä pitää vähän pikku kolotuksia kestää!

Vierailija
44/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairaslomalainen saattaa tunnistaa sinut jo tuosta, että menet nukuttamaan lastasi. Pomosi ei saisi puhua mitään. Tämä asia ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
45/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:17"]

Aika jännää et toiset sairastaa enempi toiset vähempi. Itse olen sitä mieltä että toisten sairasloman hakemisen kynnys eriäville syille on matalampi kuin toisille. Nuhassa / flunssassa mulla ei tulis mieleenkään jäädä pois töistä. Toiset antaa itselleen luvan ja moraalisen hyväksynnän töistä pois jäämiselle kun on vähän pipi. Meidän työpaikalla ei nimittäin ole tämänlaisia poissa oloja juuri ollenkaan. Ja meitä on yli 30 kpl.

[/quote]

Näinhän se on. Yksi mun hyvä ystävä on valitettavasti töissään tällainen tapaus. Minulle ei tulisi mieleenkään jonkun tavallisen flunssan takia edes mennä lääkärille, hän menee heti, vaikkei ole edes astmaa tms. asiaa pahentavaa. Onneksi ei olla samassa työpaikassa.

[/quote]

Riippuu varmasti myös työpaikasta. On ammatteja, joissa huonokuntoisena töissä oleminen voi olla jopa riski työyhteisölle/asiakkaille. Tehtaassa tämä ei välttämättä haittaa, mutta esimerkiksi ruokalassa töissä olevalla ei mielellään suvaita pahaa, yskäistä ja nuhaista flunssaa, liikunnanopettaja voi saada kuumeessa töihin tullessaan sydänlihastulehduksen, ja kuumeessa oleva lentokapteeni voi tehdä hyvinkin riskialttiita päätöksiä. Eli tavallinenkin flunssa olisi syytä potea kotona, jos esim. kuume nousee yli 38,5 ja aiheuttaa pökkyräisen olon jne. Meidän työpaikallamme katsotaan pahalla sitä, jos tulee töihin kuumeessa, sillä silloin varsinkin muut joutuvat tekemään enemmän, kun yksi ei jaksa kuumeessa jaksakaan niin paljoa. Meillä riittävän suuri miesvvahvuus siihen, että joku voidaan tarvittaessa kutsua tuuraamaan sairastunutta eikä tämä joku ole aina yksi ja sama henkilö. Työvuorossa on näin aina täysilukuinen, työkykyinen porukka.

Vierailija
46/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suomalaiset on ihan hulluja näiden sairaspoissaolojen suhteen, varsinkin matalapalkka-aloilla, joilla myös työskentely on fyysisesti kuluttavaa. Olen syystä x työskennellyt opiskeluaikana niin päiväkodissa, ravintolassa kuin vanhainkodissakin, ja joka paikassa sakkia kipeenä töissä, oksennustaudissa, ripulilla, yskien, aivastellen, ja yhden keittiötyöntekijän olisi pomon mukaan pitänyt tulla töihin kyynärsauvojen kanssa, kun ei saanut lääkäreiltä lupaa varata painoa jalalle lainkaan. Sitten ihmetellään kun päiväkodissa ja vanhainkodissa lapset ja vanhukset niin kovasti sairastelee. Ja enpä muuten juurikaan syö enää ravintoloissakaan. Oksettavia paikkoja. Mutta se on tämä suomalainen työmoraali, kun sairaslomalle ei saa jäädä kuin syövän tai muun terminaalisairauden takia.

Vierailija
47/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilainen peruskunto. Vaikka sinä voisit hyvin olla töissä pienessä flunssassa, voit siellä tartuttaa sen toveriisi, joka joutuu sairaalahoitoon perussairautensa takia. Sama pätee tietysti myös asiakkaisiin tietyissä ammateissa.

Vierailija
48/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin kyse asenteista! Lyhyesti sanottuna rahaa pumppaavia vemppoja on liikaa!! Missä vanha kunnon maalaisjärki?

Vierailija
49/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan samanlainen ongelma ja on kyllä työnantaja siitä puhunut. Joka kolmen viikon listassa kyseisessä ihmisellä on vähintää yksi 3 päivän saikku, yleensä toinen päivän, kahden päälle. Jokaisen loman jälkeen on saikkupäivät vakiona. Ikävää meille muillekin, kun joudumme tekemään vajaalla koko ajan ja työvuorolistoissa on pakko katsoa koko ajan, että tätä kyseistä ihmistä ei voi oikein vahvuuteen laskea, koska on niin paljon poissa. Oli jo helmikuussa käyttänyt omailmoitussaikut loppuun. Nyt hakee todistuksia, kun on pakko.

Me työkaveritkin haluaisimme uuden ihmisen hänen tilalleen, koska kaikki hänen saikuttelunsa on meidän selkänahasta pois. Ja hauskinta on, että saikkupäivinä hänen fb-päivitykset ovat aina iloisia "kahviteltiin kavereiden kanssa, shoppailtiin, illalla käytiin juhlimassa"

Toivottavasti työsuhdetta ei jatketa enää syksyllä.

Vierailija
50/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole puheeksiottokeskusteluja? Tuo, että fb:ssä päivitellään ikäänkuin vapaapäivää pidettäisiin menee minusta jo vähän liiallisuuksiin.

Vierailija
51/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä höpöä ja moralisointia... Työttömiä on paljon lähes kaikilla aloilla, joten sijaisten saanti pitäisi olla helppoa. Sairaana töihin tulo on aina riski potilaalle itselleen, työkavereille sekä asiakkaille. P.Niskallahan maksettiin vuosibonarit näille työnsankareille jotka ei koskaan ole sairaslomalla ja nyt pääsankari makaa haudassa .

Jos työyhteisössä on turhaan saikuttelijoita, silloin työpaikassa on yleensä jotain mätää, koska mukavaan työpaikkaan tulee normaalisti mielellään. Työhyvinvointi vähentää sairastelua, sekä todellista että keksittyä.

Vierailija
52/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä epäsuorasti neuvottu vaihtamaan työvuoroja jos tulee kipeäksi. Eli ei haeta sairaslomaa vaan tehdään sit joku viikko enempi töitä (useimmat osa-aikaisia). Osa tätä noudattaa lyhyiden 1-3 pvä sairastumisten sattuessa ..

Vierailija
53/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2011 klo 20:49"]

että jossain vaiheessa jää kokonaan pois töistä, tekee vielä sen mitä voi?!

[/quote]Vittu, että on loukkaavaa. Mulla on etenevä sairaus, mutta etenee niin vitun hitaasti, että kestän kyllä eläkkeelle asti työelämässä. Ärsyttää tollaset ihmiset ku keksii omasta päästään tollasia skenaarioita tietämättä toisen sairaudesta todellisuudessa yhtää mitään.

Vierailija
54/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu on pomon ja saikkuilijan sekä työterveyden älinen juttu. Aika huono pomo jos juoruilee muille työntekijän asioita, ei voi luottaa etteikö puhuisi sinustakin. Käytännössä ihmisen saa savustettua kun alkaa jäämään pitemmille sairaslomille, se kestää jonkin aikaa ja maksaa jonkin verran.

Vierailija
55/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu on pomon ja saikkuilijan sekä työterveyden älinen juttu. Aika huono pomo jos juoruilee muille työntekijän asioita, ei voi luottaa etteikö puhuisi sinustakin. Käytännössä ihmisen saa savustettua kun alkaa jäämään pitemmille sairaslomille, se kestää jonkin aikaa ja maksaa jonkin verran.

Vierailija
56/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi työterveyspsykologina toimiessaan hän kohtasi uupuneita ja huomasi, miten eri tavoin ihmiset reagoivat stressiin ja ristiriitoihin. Levoton työympäristö tai kireä tunnelma voi uuvuttaa herkän, vaikka muut eivät näyttäisi vielä kärsivän.

"Kaikki eivät vain kestä samaa prässiä. Se ei ole vastarintaa, heikkoutta tai laiskuutta vaan fysiologinen tosiasia", Heli sanoo.

"Herkkä ihminen itse ja ympäristö eivät usein tunnista, mistä jaksamattomuus johtuu ja mitä sille kannattaisi tehdä. Moni on sairauslomalla turhaan, jos väsymyksen syytä ja oikeita apukeinoja ei tunnisteta."

Herkäksi itsensä mieltävät eivät ole yhdestä muotista. Kaikki eivät suinkaan ole ujoja ja eteerisiä, vaan ulospäin suuntautunut ja elämyshakuinenkin voi olla herkkä.

"Ekstrovertti saattaa vain tajuta herkkyytensä hitaammin, ja hänen voi olla erityisen vaikea osata ottaa aikaa palautumiseen. Myös ulkopuolisten voi olla vaikea uskoa sosiaalisen ja puheliaan ihmisen herkkyyttä", Heli sanoo.

Ei-herkän voi ylipäätään olla mahdoton käsittää, miten herkkä ihminen kokee ympäristönsä. Herkkien kokemuksia saatetaan vähätellä. Kaikkiahan melu tai huonosti istuvat kengät vähän ärsyttävät!

http://www.hs.fi/elama/Herkkä+saatetaan+leimata+häiriköksi++testaa+herkkyytesi+HSn+testissä+/a1401249471173

Vierailija
57/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikea astma, lääkäri määrää AINA saikkua jos saan flunssan. Koska keuhkokuumeriski on ihan todellinen. Kiitos vaan te työn sankarit jotka tulette räkimään töihin vaikka voisitte edes pari pahinta flunssapäivää sairastaa kotona, ei tosi räkäisellä ihmisellä ole työteho edes sama kuin terveellä. 

Vierailija
58/61 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sinun asenteessasi ongelma, tuollaista kun rupeat kyselemään pomosi puolesta. Sinut sieltä pitäisi potkia ulos, olet epäluotettava selkäänpuukottaja ja todennäköisesti inhottava pomon persettä nuoleskeleva työkaveri

Vierailija
59/61 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri tuollainen saikuttaja, aina migreeniä ja milloin mitäkin, sain muutaman pvän sairaslomia mutta eivät auttaneet mitään.Koin valtavaa syyllisyyttä, koska aina olin hoitanut työni tunnollisesti. Lopulta selvisi, että stressistä johtuvaa kaikki nuo oireilut ja tuli lopulta täysin loppuun palaminen, enkä päässyt moneen viikkoon edes kauppaan. Kyllä tuollaiset sairastelut pitäisi selvittää ajoissa ja mieluummin kerralla pidempi sairasloma kuin noita pätkiä, jotta ehtii oikeasti hoitaa itsensä kuntoon. Suosittelisin, että pomo puhuisi asiasta suoraan tuon työntekijän kanssa.

Vierailija
60/61 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että on sairas, ihmisparka joutuu tuollaisessa työpaikassa olemaan. Vähemmästäkin menee terveys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi