Jos palkastani on unohdettu periä verot, pitääkö minun maksaa ne?
Kommentit (11)
Jos on vain pari palkkaa, verottaja perii ne tasoitellen vuoden loppuun asti.
Sitten tuleekin ongelma, jos kyseessä on useampi vuosi. Mutta ihmettelen kyllä jos et ole huomannut asiaa.
Mietinkin vain että pitääkö minun tästä palkasta maksaa ne heti takaisin.
AP
Mietinkin vain että pitääkö minun tästä palkasta maksaa ne heti takaisin.
AP
ja kysyt, mikä on ollut käytäntö. Kyllä palkanlaskennan pitäisi tietää.
Jätä maksamatta! Sua on onnistanut!
(DUH)
Mietinkin vain että pitääkö minun tästä palkasta maksaa ne heti takaisin. AP
Verotus lasketaan ja tarkistetaan vasta sitten, kun olet jättänyt veroilmoituksen tai hyväksynyt veroehdotuksen. Jos vero jää nyt maksamatta, tulee vastaavasti mätkyjä.
On ihan palkansaajan edun mukaista, että työnantaja pidättää palkasta veron. Plajon on tilanteita, joissa ihmisten pitää itse huolehtia veronsa, esim yrittäjät tai apurahojen saajat jne.
Varmaan järkevintä on kasvattaa loppuvuoden prosenttia niin, että maksat koko vuodelta sen, mitä pitääkin. Tilaa uusi verokortti.
ja palautat sitten veronosuuden takas sun työnantajalle, joka tilittää verosi verottajalle.
Jos et halua ongelmia niin ota yhteys suoraan verottajaan ja kerro asiasta.
Soitin verotoimistoon, jossa laskettiin uusi veroprosentti ja sain uuden verokortin. Näin tasattiin maksamatta jääneet verot seuraavista palkoista, ettei tulisi mätkyjä. Voithan toki itsekin korottaa prosenttiasi, siihen ei verotoimistoakaan tarvitse.
Huomauta palkanlaskijalle asiasta!
Siinä tapauksessa tuo on ihan normi käytäntö. Pistä setelit taskuun vaan ja hys hys.
Miten olet voinut olla huomaamatta, että verot on maksamatta?