Kokemuksia Gudrun Sjöden- vaatteista?
Indiskassa on jotain vähän samanlaista, mutrta monta kertaa halvemmalla...
Huomasin myös että Gudruninkin vaatteet on valmistettu joko Kiinassa tai Intiassa, joten miten laadun laita- korreloiko korkea hinta vai ovatko samaa laatua kuin Indiskat?
Kommentit (54)
Käytän paljon Gudrun Sjödenin vaatteita ja minusta laatu on pääosin ollut hyvä. Silloin tällöin sattunut pettymyksiä lähinnä niiden halvempien mekkojen kanssa. Kesällä esimerkiksi tilasin sieltä aivan ihanan inkakuvioisen mekon, mutta kangas oli niin heikkoa että kun nostaessani laatikkoa töissä vähän kangas kinnasi kainaloiden takaa, siihen repesi 20 cm repale, ja vaate oli entinen. Kangas oli täysin joustamatonta ja todella ohutta.
Minua ihastuttaa Gudrunissa juuri ne värit ja usein selkeät, geometriset tai liehuvat muodot. En ole mikään päiväkodintätityyppi, vaan enemmänkin dramaattinen persoona. En minä osta sieltä niitä keltaoranssipalloisia juttuja, vaan erilaisia etnistyylisiä, tai hyvin vahvan värisiä yläosia jotka yhdistän mustiin alaosiin ja asusteisiin jne.
Repesin tuolle röllin kuvauksista karanneelle 😂
Näin ohimennen, kun liipattiin Gudrun Sjödenin tuotantoa: halpamaissa ne tehdään, eikä ole työehtosopimusta. Tämän vuoden tammikuun Hesarista:
"GUDRUN SJÖDÉNIN 1970-luvulla aloittaneella muotiyrityksellä on yli 350 työntekijää seitsemässä maassa ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 yli 75 miljoonaa euroa, kertoi Veckans Affärer.
Sjödén ompeluttaa vaate- ja kodintekstiilimallistonsa alihankkijoilla vaatealan halpatyömaissa Pakistanissa ja Sri Lankassa. Muotigurun Ruotsin-yritys ei ole allekirjoittanut työntekijätahon kanssa työehtosopimusta, kertoi Aktuellt Fokus.
Työehtosopimukset eivät Ruotsissa ole samaan tapaan yleiskattavia kuin Suomessa, kertoi HS vuonna 2015."
En osta. Teetetty Kiinassa, Intiassa sun muissa. Vetää Gudrun välistä aika leveän siivun.
Laatu vaihtelee aika tavalla, toiset ikuisia, toiset kohta kulahtaneita. Kalliimpi kestää, halvempi ei niinkään. Minusta hinnat eivät nyt niin kauhia korkeita ole kun vertaan moneen muuhun vähänkin erikoisempaan vaatteeseen. Mutta Gudrunin lumo perustuu ennen muuta väreihin ja kuvioihin. Tavanomainen arkivaate saa hohtoa vaikka liinasta tai sukista. Puin juuri äsken saamani peruspuseron päälleni, vautsi kuinka hyvä väri!
Olen Gudrunisti. 30 vuotta käyttänyt Gudrunin vaatteita, verhoja, mattoja jne. Olen tyytyväinen laatuun ja ompelupaikkojen sijoituksissa on ajateltu naisten työllistämistä.
Gudrun on itse kokoiseni ja vaatteet ovat erilaisia. Juuri sitä etsin silloin vuosia sitten, koska monet puserot. liivit ja jakut olivat sopivia lyhytkasvuiselle 113cm tyttärelleni ja halusin, että hän erottuu myös vaatteillaan.
Olemme jo iäkkäitäkin, hän ja minä, mutta toivon Gudrunille terveyttä ja rakkautta luomiseen edelleen, kukkakuoseja, joissa lehvät kiipeilevät.
Miksi noille vaatteille pitää keksiä noin erikoisia ulkomaisia nimiä Miksei tavalliset suomalaiset nimet kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Gudrunilla natsisympatioita.
Ota lääkkeesi.
Olen ostanut yksiväristä villaa, silkkiä ja puuvillaa. Pidän tuotteista.
Eivät haise intianbasaarilta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gudrunilla natsisympatioita.
Ota lääkkeesi.
Muoti | Muotisuunnittelija Gudrun Sjödén lähti yrityksestään ja Ruotsista rasismisyytösten vuoksi: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009090014.html?share=c9bfd2d2d60dab…
Mulla on muutama yli 10 vuotta vanha Gudrunin mekko ja näyttävät kuin uusilta. Osa vaatteista on siis erittäin kestäviä. Joku täällä veikkasi, että mallien päälle feikataan vaatteet teipeillä ja neuloilla istuviksi - ei ole ilmeisesti koskaan nähnytkään Gudrunin vaatteita ;) Ne eivät yleensä ole kovin ihonmyötäisiä..
Värit ovat iloisia ja vaatteet mukavia, kunhan ei liian isoa tilaa. Hyvin lyhyellä ihmisellä voivat olla hassun näköisiä. Hoikka voi käyttää mekkojen kanssa esim. vyötä ja näin tuoda kroppaa esille niin halutessaan. Usein mainoskuvissa malleilla onkin Gudrunin mekon kanssa Gudrunin huivi sidottuna vyötäisille.