Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Gudrun Sjöden- vaatteista?

Vierailija
13.01.2011 |

Indiskassa on jotain vähän samanlaista, mutrta monta kertaa halvemmalla...

Huomasin myös että Gudruninkin vaatteet on valmistettu joko Kiinassa tai Intiassa, joten miten laadun laita- korreloiko korkea hinta vai ovatko samaa laatua kuin Indiskat?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:16"]Sitä en käsitä miten kaikki näyttää upelta niillä malleilla. IItsellä tuntuu että vaatteet on aika säkkejä vaikka s-kokoa ostankin, vaatteet ei istu lainkaan niin hyvin kuin kuvissa :(

Mutta en voi olla ostelematta edelleen.
[/quote]
Ne varmaan ommellaan niille mallien vartalolle sopivaksi eli ne on eri mallisia mitä ne myytävät vaatteet.

Vierailija
22/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa jakaa aika tarkkaan et toiset tykkää ihan hulluna ja toisista ne on just hirveitä lumppuja, on ne senverran persoonallisia (paitsi marimekkoa muistuttavat raitavaatteet).

Itse tykkään ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ollut tyytyväinen laatuun. Joskus väri yllättää livenä, saattaa olla melko kaukana kuvan väristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhde on huono. Ei juuri Indiskaa kummempaa kamaa.

Vierailija
24/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hinta-laatusuhde, kestävät kymmenenkin vuotta käytössä ja ovat ajattomia.Laatu maksaa aina.

Vierailija
25/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa koskaan kuvastoja kotiini,vaikka olen asiakas.Naapuri vie ne luvatta postilaatikostani.Tilaisi omansa itse!Olen useasti tilannut kuvastot uudelleen ja aina sama juttu.

Vierailija
26/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleet ovat olleet hyvälaatuisia. En itsekään tilaa mitään normaalihinnoilla, vaan odotan aleja, jolloin teen hyviä löytöjä.

Vierailija
27/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia mekkoja ja puseroita ja yhdet housut sieltä. Harmittaa vaan, että nykyisin tyyli on aika tylsä ja tätimäinen, ennen oli muutama persoonallisempi  ja rohkeampi vaate tarjolla. Ilmeisesti huonoina aikoina pitää pelata varman päälle ja tehdä vaan sitä mikä varmasti myy.

Laatu on hyvää. Vaatteet kestävät kymmenen vuotta saman näköisinä. En ole ostanut sellaisia hyvin pehmeästä kankaasta tehtyjä vaan esim. pellavaa ja puuvilla. Kangas on jämäkkää ja vahvaa.

Vierailija
28/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat, että vaatteesi tekee AIKUINEN ja vielä ihan säällisellä PALKALLA, jolla pystyy elämään, on Gudrun Sjöden ihan varteenotettava vaihtoehto, toisin kuin Indiska tai H&M.

Vierailija
29/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on aika kamalan näköisiä vaatteita. = D En ikimaailmassa kehtaisi pitää julkisesti. On kuin jonkun hurahtaneen päiväkerhotädin tai pikkukakkosen juontajan risteytys.

Vierailija
30/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kaikki me ei haluta pukeutua kynähameeseen tai istuviin farkkuihin kittanalla paitapuserolla ja sievällä neuleella, kera peruskorkkareiden. Sinunkaan ei tarvitse haluta pukeutua gudruniin. Eiks se ole ihan jees? Säästät rahaakin :)

Vierailija
31/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:34"]No jos haluat, että vaatteesi tekee AIKUINEN ja vielä ihan säällisellä PALKALLA, jolla pystyy elämään, on Gudrun Sjöden ihan varteenotettava vaihtoehto, toisin kuin Indiska tai H&M.
[/quote]
Ja minä pidän kyllä siitä, että kuvaston malleina on toiminut ihan kaikenlaisia naisia! Nuoria, iäkkäitä, lyhyitä, pitkiä, hoikkia ja pyöreitä.

Vierailija
32/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:45"]

Niin no, kaikki me ei haluta pukeutua kynähameeseen tai istuviin farkkuihin kittanalla paitapuserolla ja sievällä neuleella, kera peruskorkkareiden. Sinunkaan ei tarvitse haluta pukeutua gudruniin. Eiks se ole ihan jees? Säästät rahaakin :)

[/quote]

Ei mulla ole kittanaa kynähametta eikä korkkareita. Niinku tuossa välissä ei olisi mitään muita vaihtoehtoja. On olemassa paljon mukavia normaaleja vaatteita, joissa ei näytä röllin kuvauksista karanneelta.

Vierailija
33/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:34"]No jos haluat, että vaatteesi tekee AIKUINEN ja vielä ihan säällisellä PALKALLA, jolla pystyy elämään, on Gudrun Sjöden ihan varteenotettava vaihtoehto, toisin kuin Indiska tai H&M.
[/quote]
Minä teen itse vaatteeni, päällystakkia myöten, en tarvitse gudrunia siihen.
Suosittelen.

Vierailija
34/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:48"]

On olemassa paljon mukavia normaaleja vaatteita, joissa ei näytä röllin kuvauksista karanneelta.

[/quote]

Ahaa. Röllin kuvauksista karanneelta.. avaisitko hieman, mikä siellä sinua noin kovasti ärsytti? Oliko se ne väljät mekot vai kirkkaat värit vai se, että malleina oli myös (erittäin kauniita) vanhuksia?

Vierailija
35/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:48"]

On olemassa paljon mukavia normaaleja vaatteita, joissa ei näytä röllin kuvauksista karanneelta.

[/quote]

Ahaa. Röllin kuvauksista karanneelta.. avaisitko hieman, mikä siellä sinua noin kovasti ärsytti? Oliko se ne väljät mekot vai kirkkaat värit vai se, että malleina oli myös (erittäin kauniita) vanhuksia?

[/quote]

Pidän itsekin värikkäistä vaatteista ja persoonallisesta tyylistä mutta anteeksi nyt vaan, noi on vielä pahempia kuin marimekot ja nansot yhteensä  = )

Noita ei voi oikeasti ( tai ainakaan minä en kehtaisi) käyttää kuin jos olisin päiväkodissa töissä tai jonkunlaisina työvaatteina ateljeessa tai puutarhassa. Mulla ei ole mitään tilaisuutta, jonne voisin mennä leuhottaa tuollaisssa kirjavissa ja huonosti istuvan näköisissä kauhtanoissa. Noista mulle tulee mieleen röllit ja pellehermannit auttamattomasti. Ne just ja just näyttää siedettävälle hoikan mallin päällä, jolle ne on aseteltu edukkaasti mutta lyhyenläntä persevä ja reitevä suominainen näyttäisi kyll melkoisen hupaisalle.

Vierailija
36/54 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskusteluhan piti olla _kokemuksia_ Sjödenin vaatteista, ei haukkumaketju. Höh.

No, tässä omia kokemuksiani usealta vuodelta: Laatu on vaihdellut aika paljonkin. Pääsäääntöisesti neuleet ovat loistolaatua. Itselläni on erilaisia neuletunikoja niin villasta, pellavasta ja puuvillasta, ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. Miinusta annan ohuille puuvillatrikoovaatteille. Ne ovat kutistuneet ja nyppääntyneet parissa pesussa. Modaalitrikoo ollut vähän parempaa. Ohuet puuvillahameet ja mekot joskus huolimattomasti ommeltuja.

Värit ja mallit makukysymys, josta ei voi kiistella, itse tykkään värikkäästä pukeutumisesta.

Vierailija
37/54 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:16"]Sitä en käsitä miten kaikki näyttää upelta niillä malleilla. IItsellä tuntuu että vaatteet on aika säkkejä vaikka s-kokoa ostankin, vaatteet ei istu lainkaan niin hyvin kuin kuvissa :( Mutta en voi olla ostelematta edelleen. [/quote] Ne varmaan ommellaan niille mallien vartalolle sopivaksi eli ne on eri mallisia mitä ne myytävät vaatteet.

[/quote]

Huijauksen voi ihan tehdä teipillä ja hakaneuloilla kuvauksissa.

Vierailija
38/54 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 15vuotta gundrurin asiakas yhtä vanhat neuleet ja kengät ovat kuin uusia samoin ihanat takit niitä minulla on monta. mutta olen huomannut että laatu on heikennyt jamiksi mekot on lyhyitä ja kuin odotus asuja kaikki samoilla kaavoilla tehty.Ostan nykyään vain alesta mutta nekin on heikentyneet. Taitaa olla lopun alkua. Harmi niin ihania ja erottuvia ne ovat olleet! Toivotaan muutosta.??

Vierailija
39/54 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrunin perusvaatteet, kuten veluurihousut, ja peruspaidat ovat kestäneet 6 vuotta, nyt alkaa olla kuluneet niin että kelpaa kotivaatteiksi. Paksut pellavahousut kestäneet saman verran ja vielä todella hyvät. Ohuesta intianpuuvillasta tehdyt kesävaatteet ja yöpuvut repeytyivät normaalipidosta muutamalla käyttökerralla :-(. Talvikengät käytössä ainakin tämän talven ja käyttö jatkuu.  Tyytymätön olin yhteen ulkoiluasuun, josta lähti värit nopeasti, anorakki yhä hyvä mutta housut riekaloituneet ja alusta alkaen ihan haalistuneet. Hameiden ja muiden Gudrunin vaatteiden kanssa mitä minulla on, olen aika varovainen pitäessäni ja pestessäni - jos ne nukkaantuvat pesussa tai hajoavat käytössä. Muistan myös puuvillatrikookalsarit jotka venyivät heti ekan käytön jälkeen muodottomiksi.

Suosittelen siis vaan Gudrunin perusvaatteita, ja jos muuta tilaa niin kannattaa ensin hieman testailla saumojen kestävyyttä.

Olisin voinut rekalmoida mutta en vaan tajunnut.

Vierailija
40/54 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjödenin vaatteissa maksaa komeat värit ja kuviot, persoonallisuus, luovuus, ekologisuus ja hauskuus mutta laatu sinänsä ei aina ole kehuttava. Mitä nyt kukakin painottaa. Hinta ei nyt ole mikään hurja kuitenkaan, kun vertaa muihin vastaaviin, vaikkapa Marimekkoon. Saati Armaniin tms. Jos haet tosi laatua, maksat puserosta 400 e ja Sjödenin kuteesta 80 e.