Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia matkoja te teette?

Vierailija
13.01.2011 |

Antakaa nyt ihan konkreettisia esimerkkejä matkoistanne, mitä niihin sisältyy, mitä kautta varattu jne.

Meillä esim. viime kesäiset:

Legoland, Tanska. Varattiin netistä (supersaver tms.) lennot, AirBalticilla Riian kautta Billundiin (oli järkeävään aikaan lennot ja vaihtoaika oli sopivan lyhyt), hotelli hotels.comin kautta kävelymatkan päässä Legolandista ja lentokentästä, sit menimme junalla Kööpenhaminaan, jossa vietimme muutaman yön ja lensimme Blue1:lla Helsinkiin.

Koko matka lentoineen, hotelleineen ja tuo juna ym. kuljetukset tuli maksamaan 1500 euroa, kun pakettimatka jossa olisi ollut vain tuo Legoland-osuus ja hotelli kaukana Legolandista olisi maksanut saman 1500. Joten omatoimisesti varailemalla saimme samalla rahalla enemmän.

Toinen matka, pidennetty viikonloppu Prahaan. Lennot+hotelli Travellinkilta vähän alle 1000 euroa. Lennot oli suorat Finnairin lennot, hotelli oli viiden tähden Radisson Blu. Taksi lentokentältä oli jotain parinkympin luokkaa. En osaa sanoa, oliko tämä omatoimimatka vai pakettimatka, kun tosiaan oli tuollainen lento+hotelli-paketti Travellinkilta. Itsenäisesti netistä se kuitenkin varattiin, ja lukuisista vaihtoehdoista itse valittiin hotelli ja lennot.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa:

1) talvella käytiin Rukalla: ajettiin sinne ja takas, mökki varattiin ruka-palveluiden kautta

2) Finnmatkojen reissulla Egyptissä, toimi hyvin, ei siihen liikenteeseen viittinyt itse lähteä kokeilemaankaan ajamista.

Ilman perhettä

pitkä viikonloppu Barcelonassa, lennot taisi olla ebookersin kautta, hotla oli Hilton, kun oon kantis heillä... en muista hintaa, mutta ei ollu paha

Vierailija
2/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko New Yorkissa, lennot ja hotelli varattu netistä.

Kaksi viikkoa Normandiassa & Bretagnessa, omalla autolla, netistä vuokrattu talo rannikolla.

10 päivää Dominikaanisessa, pakettimatka all-inclusive.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden sisällä meidän perhe reissasi/reissaa näin:

-pääsiäisenä oltiin Levillä viikko, mökki varattiin netistä

-kesällä oltiin taas Levillä tällä kertaa minun vanhempieni luon, 2 viikkoa. Vanhin poika oli kotona kesätöissä.

-syksyllä mies kävi lasten kanssa golfreissun Egyptissä, varasivat Finnmatkoilta all inclusiven ja tiiausajat, matka kesti viikon.

-jouluna oltiin taas Levillä, vanhempieni luona ja hotellissa, yhteensä 2 viikkoa, hotelli varattiin paikanpäällä

-pääsiäisenä mennään taas Leville viikoksi, mökki vuokrataan netistä

-toukokuussa miehen kanssa golffaamaan kaksistaan Turkkiin tai Portugaliin, matka otetaan matkatoimiston kautta.

-kesälomareissusta ei ole vielä tietoa: jos on hyvät säät kotimaassa, niin reissataan Suomessa ja käydään ehkä joku Viron golfreissu. Jos on huonot kelit, niin voidaan lähteä autolla keski-Eurooppaan tai ottaa joku äkkilähtö lämpimään.

Vierailija
4/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa. Tosin ei ens kesänä, kun oon nyt raskaana. Tarkoituksena on ostaa tulevaisuudessa sivuvaunupyörä, jotta tuleva jälkikasvukin mahtuu mukaan.

Me päätetään yleensä suunnilleen, missä aiotaan käydä, mutta joskus on päätetty vaan ilmansuunta. Ollaan tehty matkoja pienellä budjetilla, eli pyöritty Suomessa ja lähimaissa. Yövytään metsässä tai leirintäalueella, yleensä teltassa. Kokkaillaa itse ruokaa trangialla tai käydään pitsalla.

En osaa sanoa, paljonko rahaa menee, onhan sitä tuossakin kulunkia: kahden pyörän bensat, ruuat, leirintäalueet. Usein joutuu myös täydentämään varusteita matkalla.

Vierailija
5/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira, mies, minä ja vauva, Aurinkomatkat - hintaa en muista - ehken 800-900 e per hlö.

Etelä-Ranska, omatoimimatka, mies, minä ja taapero. Matkat SAS, asunto vuokrattu yks.hlöltä. Ehkä joitain 1400 e. Vuokra 700 e ja siihen meidän lennot.

Minä lapsen kanssa tai yksin 3 krt Tallinna ja 2 krt Sto. TallinkSiljalla.

Ensi kesänä Etelä-Ranska. Sama paikka, mutta nyt kaksi viikkoa. Teini tulee kaverinsa kanssa toiseksi viikoksi mukaan. Pelkkä vuokrta 1500 e.

Kalliimpaa kuin pakettimatka (tai en tiedä), mutta asunto on täydellinen meille.

Vierailija
6/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap, montako teitä oli matkassa??

Legolandin matkalla kaksi aikuista ja yksi lapsi, Prahassa kaksi aikuista.

ap

Vierailija
7/7 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo osan reissuista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan