Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä bmi:llä suurinpiirtein voi sanoa olevansa hoikka?

Vierailija
13.01.2011 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta sua ei lasketa kun sulla ei ole ihan kaikki ruuvit normikiristyksessä

alle 20. Tosin itselläni bmi 19,5 ja en kyllä sano olevani hoikka, ihan normaalikokoinen olen.

mutta esim. käytän koon 36 vaatteita, joissain merkeissä 38...ihan normaalilta kuulostaa, eikö? En ole erityisen hoikka, ei se bmi todella kerro kaikkea. Joku toinen alle 20 bmi:llä voi näyttää paljon hoikemmalta kuin minä.

Itse olen pienikokoinen ja BMI taitaa olla nyt 18.6 ja en TUNNE itseäni hoikaksi, enkä NÄE itseäni hoikkana peilissä. Aina välillä vilpittömästi yllätyn kun ihmiset ohimennen mua hoikaksi kutsuu, tai ihmettelee mahdanko syödä normaalisti tms. Koen olevani ihan normaalipainoinen. Syömishäiriötä mulla ei ole, syön ihan näläntunteen mukaan ja terveellisesti, enkä tosiaankaan yritä muuttaa painoani mihinkään suuntaan; ruumiini on ihan tavallinen mittasuhteiltaan ja urheilen aika paljon. Mutta jotenkin en ilmeisesti näe itseäni samalla tavalla kun muut minut näkevät. Outoa.

Mutta kun on tämän kokoinen (ja kaveritkin pitkälti ovat), niin tämä on normaalikoko. En minusta mitenkään erotu hoikkuudella, oikeasti olen mielestäni tavallisen kokoinen!

Vierailija
22/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hassu tämä bmi. Siis itsellä on näin raskausaikana bmi 26 (pituus 165), mutta minä en kyllä kuvissakaan näytä mitenkään läskiltä! :D Sen sijaan on ihan oikeasti lihaksia, mulla on käsivarret, reidet ja hauiksetkin kun milläkin fitnessurheilijalla vaikken harrasta kuntosalia (harrastan kyllä muita liikuntalajeja). En sanoisi itseäni läskiksi, näytän tosi normaalilta ja hyvinvoivalta. :) Liikaa ei nuihin painoindekseihin tarvitse tuijotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Mulla on vaatekoko 34-36 ja olen pienikokoinen, hoikka mutta lihaksikas. Urheilen, ja kehoni kerryttää erittäin helposti lihasmassaa. Silti mun BMI on 26! Ylimääräistä rasvaa ei ole, plastiikkakirurgi itse sanoi että mun kehossa ei ole yhtään ylimääräistä rasvaa, ja että kehoni on hyvin ureheilullinen ja tavallista lihaksikkaampi.

Vierailija
24/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, riippuu ruumiinrakenteesta. Samalla bmi:llä toinen on hoikka, toinen pullukka.

Lihaksikkaalla on korkeampi bmi kuin laiha(läski)lla.

Vierailija
25/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi on täysin turha mittari, hoikka riippuu ruuminrakenteesta. Kehonrakentajan/salikäyjän bmi voi olla paljonkin yli 25 ja silti ovat hoikkia.

Vierailija
26/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. Yli 23 on jo ylipainoa.

Vierailija
27/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen hoikka, ei se bmi todella kerro kaikkea. Joku toinen alle 20 bmi:llä voi näyttää paljon hoikemmalta kuin minä.

Kylläpä ottaisi päähän jos olisin noin alhaisella bmi:llä enkä edelleenkään näyttäisi juuri miltään tai hoikalta. Arvaan että ruumiinrakenteesi on sellainen, jolla on pitkät ja tikkulaihat sääret, lyhyt selkä ja olematon vyötärö, tasapaksu vartalo. Ton yhdistelmän omistaja ei voi voittaa, edes ne sääret ei pelasta.

Tuokin on parempi kuin se, että on sattunut perimään leveät hartiat ja rintakehän. Esiäitini ovat valittu varmaan sen perusteella vaimoiksi että jaksoivat kantaa paljon vettä ämmänlängillä.

Vierailija
28/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 170 pitkä ja painan 49 kg, olen juuri sopiva!

Vierailija
29/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla yli 18 bmi on läskejä.

Vierailija
30/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin oikeasti laiha (bmi 19), näytin mielestäni pullukalle. Ja olin vielä luonnostani laiha, en anoreksinen. Nyt bmi 23, enkä muuttaisi mitään.

Peilikuva EI ole hyvä mittari! Havainto EI ole puhdas, koskaan. Ihminen on kauneimmillaan silloin, kun katsoo sekä muita että itseään lempeydellä.

Vierailija
31/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bmi on täysin turha mittari, hoikka riippuu ruuminrakenteesta. Kehonrakentajan/salikäyjän bmi voi olla paljonkin yli 25 ja silti ovat hoikkia.

Eva Wahlströmin BMI on punnituksessa alle 21. Mä en ainakaan ole nähnyt saleilla kauheasti ottelukunnossa olevaa Evaa lihaksikkaampia naisia.

Vierailija
32/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää 18 olla, kaikilla somalitytöilläkin on, ennen kun menevät "lomalle" Somaliaan silvottavaksi...

Vierailija
33/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ei kerro hoikkuudesta mitään. Ihmettelen miksi vieläkin ihmiset käyttävät tuota naurettavaa mittaria. Ennemmin vyötärönympärys + FFMI (Fat-Free Mass Index).

Itse olen 186cm ja 89kg, BMI siis 25.7 eli ylipainoinen. Vaan en ole, koska tuo paino on lihasta joka on salilla hankittu.

Vierailija
34/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI ei kerro hoikkuudesta mitään. Ihmettelen miksi vieläkin ihmiset käyttävät tuota naurettavaa mittaria. Ennemmin vyötärönympärys + FFMI (Fat-Free Mass Index).

Itse olen 186cm ja 89kg, BMI siis 25.7 eli ylipainoinen. Vaan en ole, koska tuo paino on lihasta joka on salilla hankittu.

Ja joku laihaläski voi BMI:n mukaan olla hoikka, vaikka vatsanympärysläskiä riittäisi.

Vierailija
35/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niidne välillä on vahva korrelaatio. Siksi painoindeksiä käytetäänkin.

http://childhood-obesity.imedpub.com/articles-images/childhood-obesity-…

Vierailija
36/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku laihaläski voi BMI:n mukaan olla hoikka, vaikka vatsanympärysläskiä riittäisi.

Vatsanympärysläski ei ole kovin paha juttu. Vatsaontelossa oleva rasva on.

Vierailija
37/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-25 on hoikka, 25-30 on normaali, 30-35 on hiukan ylipainoinen, ja yli 35 alkaa olla lihava. Alle 22 on laiha eli jo vaarallisen hoikka.

Vierailija
38/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22-25 on hoikka, 25-30 on normaali, 30-35 on hiukan ylipainoinen, ja yli 35 alkaa olla lihava. Alle 22 on laiha eli jo vaarallisen hoikka.

Mikä ihmeen antisössö sä olet? :D

Vierailija
39/41 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 on laiha, 20-21.9 on hoikka, 22-23.9 normaalipainoinen, 24-25 pönäkkä. Näin puhtaan ulkonäöllisesti katsottuna.

Vierailija
40/41 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 19-21 kieppeillä on hoikka. 18 ja alle on jo laiha. 22-24 normaali ja 25+ pullea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme