Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippileirin sijasta Prometheusleiri?

Vierailija
13.01.2011 |

Millaisia kokemuksia Prometheusleiristä? Nuori haluaisi sinne eikä rippileirille. Mitähän tässä sanoisi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elän kuplassa sen takia että promoteus leiri ei kiinnosta!!

Vierailija
22/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

protulaiset osaavat ajatella itse? Selvä, lapseni ei mene protulle omaksumaan moisia asenteita.

Lapsesi ei siis osaa ajatella itse? Silloin on varmaan parempi kulkea sen määkyvän lammaslauman mukana.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

protulaiset osaavat ajatella itse? Selvä, lapseni ei mene protulle omaksumaan moisia asenteita.

Lapsesi ei siis osaa ajatella itse? Silloin on varmaan parempi kulkea sen määkyvän lammaslauman mukana.

Että protulla mietitään asioita ja keskustellaan elämästä. Ei se ole mikään ateistiksikäännytysleiri. Riparilla oman kokemukseni mukaan vain opetellaan liirumlaarumia ulkoa ja puhutaan satuja. Mitä hyötyä siitä on ollut? Ei niin yhtään mitään.

Vierailija
24/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimia kummina?

[i. Riparilla oman kokemukseni mukaan vain opetellaan liirumlaarumia ulkoa ja puhutaan satuja. Mitä hyötyä siitä on ollut? Ei niin yhtään mitään.

[/quote]

Vierailija
25/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli prometeusleiri = ateistileiri, jolta lapsi tulee kotiin aivopestynä ateistina?

lähetä sinä ateisti hyvä lapsesi uskovaisleirille

humanismi ja ateismi ei kuulu elämääni, enkä sitä tarvitse. En pidä sitä niin tärkeänä että pakottaisin lapseni sitä opiskelemaan

en nyt tiedä kenelle kommenttisi osoitit, mutta olipa aika mielenkiintoinen kommentti... kuka muuten puhui pakottamisesta

Vierailija
26/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän rippileirikään anna oikeutta avioitua kirkossa tai toimia kummina? Eikö se ole rippikoulu, minkä voi suorittaa ilman leiriäkin?

antaako prometheusleiri oikeuden avioitua kirkossa ja toimia kummina?

[i. Riparilla oman kokemukseni mukaan vain opetellaan liirumlaarumia ulkoa ja puhutaan satuja. Mitä hyötyä siitä on ollut? Ei niin yhtään mitään.

Vierailija
27/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimia kummina?

Avioituisin kirkossa jos en edes usko? Toisekseen, minä voin olla tärkeä henkilö lapsen elämässä ilman mielikuvitusolentojen nimeen vannomistakin. Keksitkö vielä muuta hyötyä josta olen jäänyt osattomaksi?

Vierailija
28/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Jossei se olekkaan se (perheen ulkopulinen) aikuinen joka huolehtii lapsen kristillisestä kasvatuksesta?

Vierailija
29/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protuleiri ei jätä kylmäksi. On rikas kokemus nuorelle, käsitellään tärkeitä nuoren elämää ja elämänkatsomuksellisia asioita. Todella suosittelen, on pienen pakottamisen väärti ja muoresi kiittää !!

t.oma kokemus vuodelta -95 oli todellakin aikuistumisen alku

Vierailija
30/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rikas kokemus nuorelle, käsitellään tärkeitä nuoren elämää ja elämänkatsomuksellisia asioita. Todella suosittelen, on pienen pakottamisen väärti ja muoresi kiittää !! t.oma kokemus vuodelta -95 oli todellakin aikuistumisen alku

ja me ei opittu mitään liirum laarumia.

käsiteltiin tärkeitä nuoren elään kuuluvia asioita ja elämänkatsomuksellisia asioita, sekä luterilaisen kirkon perinteitä jne.

Sen haluaisin uudestaan kokea

Vierailija
31/35 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi upea kokemus, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
32/35 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Prometheus-leirit ovat uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumattomia aikuistumisleirejä.

Prometheus-leirille ovat tervetulleita kaikki 8. luokan käyneet nuoret riippumatta heidän poliittisesta tai maailmankatsomuksellisesta vakaumuksestaan."

Vierailija
33/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin rippileirin valtavana pettymyksenä ja nyt harmittaa, kun en silloin ollut edes protusta kuullut :(

Vierailija
34/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nuoren tulisi saada itse päättää tämä.

Meidän nuoret menevät protulle, koska olemme "et-porukkaa" eli ei kuuluta kirkkoon eikä uskonnolista opetusta kaivata.

Tuttavapiirissä on perheitä joiden lapset käyvät molemmat. Riparilla perinteen vuoksi ja koska perhe kuuluu kirkkoon (vaikkei kauhean uskovaisia oltaisikaan), ja protulla, koska vanhemmat pitävät arvossa sen arvoja (keskustelevuus, uteliaisuus, suvaitsevaisuus, itsenäisen ajattelun korostaminen) tai koska nuorten kavereita menee sinne ja nämä haluavat kovasti.

Vierailija
35/35 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli 15-vuotias tyttö protuleiriltä ja oli erittäin tyytyväinen. Toki joku on ollut tyytyväinen ripariinkin :-)O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän