Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unen tarve aikuisella. Paljon TE nukutte vuorokaudessa?

Vierailija
12.01.2011 |

Itse tunnen tarvitsevan nin kovasti unta. Yöllä nukun noin 7-8h ja siihen päälle päiväunet 2h. Vkonloppuisin nukun noin 14h/vrk.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö töissä ollenkaan?!

Mä nukun arkena klo 22-05. Töihin lähden klo 6 ja kotona takas 16:30. Lasten kanssa ollaan ilta, ne menee klo 20 nukkumaan, sitten hetki omaa aikaa ja nukkumaan. Viikonloppuna herätään n. klo 8:30, mutta toisaalta valvotaan myöhempään... Joten unisaldo jää varmaan samaan, eli 7 tuntiin.

Ja nukuin kun lapsikin oli pieni. Onneksi mentiin aina yhdessä nukkumaan klo 21 ja herättiin aamulla virkeinä. Eli ole valvottanut väsynyttä äitiään.

Vierailija
42/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkin saisit periaatteessa unta 9 tuntia, jos menisit lasten kanssa yhtä aikaa nukkumaan. Hyvä ettet tarvitse niin paljoa unta niin ehdit nauttia omastakin ajasta.Mä tarvitsen paljon unta (siis todella tarvitsen), ja valitsen mieluummin nukkumisen kuin mitään sellaista, mitä ei oikeasti tarvitse saada illalla tehtyä. Omalla kohdallani olisi aivan älytöntä ensin valvoa ja sitten valittaa väsymystä - sama kuin seisoisin jääkaapin vieressä valittamassa nälkää.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen ihminen nukkuu 10 tuntia yössä? Tokihan ikä vähentää unentavretta ja olen varmaan nestori-osastoa tällä mammafoorumilla (35v). Minä nukun arkisin 7 tuntia ja se riittää hyvin. Päivällä ei väsytä ja jaksaa liikkua ja harrastaa. Viikonloppuisin nukun 8 tuntia, joskus jopa 8,5 tuntia enempään ei pysty.

Vierailija
44/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmia ollut jo pitkään monestakin syystä. Aamuyön herääminen siis ongelmana, olen liian herkkä heräämään unen kevyemmässä vaiheessa ja unitabletteja en voi käyttää. Stressi pitäisi saada vähemmäksi, vaan kun se ei aina ole oma valinta.

Vierailija
45/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo lyhytaikainen karppaus sai unen rytmin ihan toiseksi.

Nyt tosin valvottaa pieni vauva.

Vierailija
46/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin noin 7,5 tuntia, mutta viikonloppuisin 10 h yöunet ja parin tunnin päiväunet. Töissäkin ehdin käymään, opiskelemaan työn ohessa ja välillä harrastamaankin.

Vierailija
47/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arkisin usein jää 6 tuntiin, kun pitää ottaa sitä "omaa aikaa". Yritän parantaa tapani, alle 6 tunnin jos jää (esim. lapset herättää yöllä) niin väsyttää.

Vierailija
48/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos en laita kelloa herättämään, niin viikonloppuna nukun ihan helposti 12h?? Olen aina tarvinnut paljon unta. Ikä 39v.

Vierailija
49/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun n. 6 t yössä. Pakkohan sitä on iltaisin töiden jälkeen viettää edes vähän rauhallista aikaa lastensa kanssa, joten osa kotitöistä ja kotiin kannetuista työ-töistä on pakko tehdä lasten nukkumaanmenon jälkeen. Välillä on myös kiva viettää hetki laatuaikaa miehensä kanssa. Lapset nukkuvat välillä paremmin, välillä huonommin.

(Ps. nyt odottelen simulaation valmistumista. Siksi on hetki aikaa roikkua av:lla.)

Vierailija
50/54 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 1v kyllä pitää huolen siitä että herätyksiä; tutinnoutoja voi olla 1-5 kertaa, mutta nukkuu vieressäni niin en koe sitä heräilynä.

En pysty nukkumaan 8-9 tuntia pidempään, siitä saan vain päänsäryn :(

Joskus otan pikkutorkut jos siltä tuntuu, eli aika harvoin.

Vierailija
51/54 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnenpa kuule yhden terveen kaverin joka vetelee 16h vuorokaudessa, että kyllä e kuule geeneistä yms. riippuu.

Vierailija
52/54 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvisin unta about 9h yössä, mutta arkena tulee nukuttua 7-8h (harvemmin edes 8h). Kyllähän tolla 7h pärjää, mutta univelkaahan se kerryttää pikku hiljaa.

Vierailija
53/54 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun näihin joiden pitää nukkua paljon, ja jos se 9-10h ei tule täyteen olen umpiväsynyt. Nukkuisin paljon tuotakin enemmän jos voisin. Olen yrittänyt monta kertaa muokata tuota määrää lyhyemmäksi, turhaan. Tuloksena ajoin melkein kaksi kolaria ja nukahdin töissä. Ja olen terve, kaikki mahdolliset syyt on testattu vitamiininpuutoksista uniapneaan.

Vierailija
54/54 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat todella katkonaiset vauvan takia, n 1-2h välein herään. Yhteensä unta yössä varmaan 5-6h. Olen uupunut. Tätä jatkunut nyt n 2 vuotta.