Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotiaan imettäjä hetken paikalla

Vierailija
12.01.2011 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molempien imetys päättyi vähän päälle vuoden ikäisenä. Kummatkaan eivät enää jaksaneet keskittyä imemiseen vaan se oli enimmäkseen sellaista leikkimistä rinnalla.

Vierailija
22/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että hyi hitto ja oksettaa...olkaa pliis hiljaa älkääkä tehkö näitä aloituksia ja imettäkää vaikka sitä riparilaista himassa mut pliis...älkää kertoko sitä kenellekkään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun lapset tai muuten keskenkasvuiset tekevät lapsia, imetyskin on hyi. :)

Sairaimpia ovat ne, jotka eivät HALUA imettää omaa lastaan.

Ap

p.s.heippa, menen katsomaan miljonääriäitejä ;)

Vierailija
24/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että uskallat vastustaa valtavirtaa. t: melkein neljävuotiaaksi imettänyt ja ylpeä siitä

Vierailija
25/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn välitunneilla imettämässä tokaluokkalaista poikaani.

Vierailija
26/46 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa. Ei muuta.

Vierailija
27/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutelevan "ruokaa" tissin huutelun sijaan...

Olen imettänyt kolmea lastani vajaa 2v jokaista. Ja jokainen puhumaan oppiessaan pyyteli tisua ja nosteli mun paitaa ylöspäin. En ole muuten ikinä kuullut että joku imetettävä lapsi pyytäis ruokaa halutessaan rintaa :) Joten se siitä kuvitelmasta!

Vierailija
28/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kolmea lastani vajaa 2v jokaista. Ja jokainen puhumaan oppiessaan pyyteli tisua ja nosteli mun paitaa ylöspäin. En ole muuten ikinä kuullut että joku imetettävä lapsi pyytäis ruokaa halutessaan rintaa :) Joten se siitä kuvitelmasta!

pyysi maitoa. Eivät vetäneet tissejä omin luvin esiin.

Vierailija
29/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko sinulle mikään virallinen taho ehdottanut imettämisen lopettamista. Eräs lääkäri tässä taannoin oli sitä mieltä, että minun pitäisi nyt vieroittaa alle vuoden vanha vauva rintamaidolta, koska imettäessä en voi käyttää tiettyä lääkettä. Lääke auttaisi ihoni kuntoon. Omasta mielestäni iho kestää ilmankin, mutta asian hän ilmaisi minulle kovin syyllistävään sävyyn.

On todella kummallista, että mikään taho kehottaa imetyksen lopettamista alle vuoden vanhana, koska jos sen imetyksen lopettaa, pitäisi siirtyä korvikkeisiin ja se nyt ei voi olla luonnollista.

Enkä tässä moiti korviketta antavia äitejä, mutta siis jos miettii asiaa oikeasti luonnon kannalta, niin miten voisi olla luonnollista lopettaa imetys ja siirtyä korvikkeisiin. Siispä en ymmärrä tällaista kehotusta, jonka lääkäri antoi kovin kevytmielisesti. Lehmänmaitohan ei periaatteessa ole yhden vuoden jälkeen välttämätön, mutta käytännössä se on kuitenkin ainut helppo tapa taata aminohappojen ja kalsiumin saanti.

Asia ei muutenkan ole kovin yksinkertainen. Esimerkiksi minä joutuisin raahaamaan nämä tuttelit kaupasta vaunuilla, kun ei ole autoa. Toiseksi korvikkeet maksaa ja paketit likaavat luontoa. Vaikka en olekaan mikään ekohippi, niin silti näen tämän roskaamisen aika turhana ja ihmettelen, että siihen erikseen kannustetaan. Näemmä lääkäreissäkin on moneen lähtöön. On näitä uratykkejä ja sitten jotkut osaa vähän ajatella pidemmällekin. Terveys on toki tärkeä asia, mutta jos minun ihottumani menisi lapsen ravinnon ohi, niin mitä sitten, jos tulen uudelleen raskaaksi. En voisi tällöinkään käyttää kyseistä lääkettä.

Vierailija
30/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi huutelee äitiä tissittelemään jossain julkisella paikalla?

Ainakin meidän 1 v 9 kk vanha puhuu jo ihan täysin. Nyt puhuu mm. "kattoo tietokoneesta internettiä, sähköpostia, internetistä kattotaan sähköposteja, sähkölamppu palaa." Ja huutelisi kyllä äidin rinnoistakin. Onneksi vieroitin jo 1 v vanhana.

rinnalta 1 v 9 kk iässä, ja kyllä hän pyysi pitkään tissiä ihan sen oikealla nimellä. Julkisilla paikoilla en tosin juuri imettänyt enää viimeiseen puoleen vuoteen, kun imetyksiä oli se 2-3 päivässä, ja eipä tyttö tissiä julkisilla paikoilla tainnu pyytääkään, vaan kotona. Tosin musta ihmiset juttelee julkisilla paikoilla paljon epämiellyttävämpiäkin juttuja (naintijutut, ryyppyjutut, lääkärikäyntien seikkaperäinen selostaminen jne.), joten eipä se mua olisi häirinnyt, jos tyttö olisikin jossain Prismassa alkanut huutamaan, että "minä otan nyt tissiä!".

Ap:lle haluan sanoa, että minusta on hienoa, että imetät vielä :) Meillä tyttö vierottautui nopeasti - noin kahdessa viikossa - itse, kun siirsin imetykset (joita oli vielä ennen päikkäreitä ja illalla ennen nukkumaanmenoa) sängystä sohvalle. Mä olisin ollut valmis imettämään vielä pidempääkin, jos tyttö olisi itse halunnut jatkaa.

Vierailija
31/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko sinulle mikään virallinen taho ehdottanut imettämisen lopettamista. Eräs lääkäri tässä taannoin oli sitä mieltä, että minun pitäisi nyt vieroittaa alle vuoden vanha vauva rintamaidolta, koska imettäessä en voi käyttää tiettyä lääkettä. Lääke auttaisi ihoni kuntoon. Omasta mielestäni iho kestää ilmankin, mutta asian hän ilmaisi minulle kovin syyllistävään sävyyn.

On todella kummallista, että mikään taho kehottaa imetyksen lopettamista alle vuoden vanhana, koska jos sen imetyksen lopettaa, pitäisi siirtyä korvikkeisiin ja se nyt ei voi olla luonnollista.

Enkä tässä moiti korviketta antavia äitejä, mutta siis jos miettii asiaa oikeasti luonnon kannalta, niin miten voisi olla luonnollista lopettaa imetys ja siirtyä korvikkeisiin. Siispä en ymmärrä tällaista kehotusta, jonka lääkäri antoi kovin kevytmielisesti. Lehmänmaitohan ei periaatteessa ole yhden vuoden jälkeen välttämätön, mutta käytännössä se on kuitenkin ainut helppo tapa taata aminohappojen ja kalsiumin saanti.

Asia ei muutenkan ole kovin yksinkertainen. Esimerkiksi minä joutuisin raahaamaan nämä tuttelit kaupasta vaunuilla, kun ei ole autoa. Toiseksi korvikkeet maksaa ja paketit likaavat luontoa. Vaikka en olekaan mikään ekohippi, niin silti näen tämän roskaamisen aika turhana ja ihmettelen, että siihen erikseen kannustetaan. Näemmä lääkäreissäkin on moneen lähtöön. On näitä uratykkejä ja sitten jotkut osaa vähän ajatella pidemmällekin. Terveys on toki tärkeä asia, mutta jos minun ihottumani menisi lapsen ravinnon ohi, niin mitä sitten, jos tulen uudelleen raskaaksi. En voisi tällöinkään käyttää kyseistä lääkettä.

että jos välttämättä sitten haluaa vierottaa lapsen vaikka vuotisena, niin voi siirtyä käyttämään lehmänmaitoa (käsittääkseni, vai voiko?).

Vierailija
32/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sairas ja Hullu!!

Vierailija - 13.01.11 07:07 (ID 11872441)

katsoa itseäsi peiliin ja sanoa nuo samat sanat uudelleen itsellesi. En ole ap.

Vierailija
33/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin kahta 3-vuotiaiksi. En sinänsä pidä touhusta, mun lapset ovat niin tissiriippuvaisia, että ovat vielä vaikeita vieroitettavia, kummatkin vieroitin ensin yöstä ja sittemmin vähensin päivisin. Meillä ei käytetä lehmänmaitoa, joka on vasikan eikä ihmisen ruokaa. Minusta siinä on jo ihan tarpeeksi hyvä peruste pitkälle imetykselle. Ekan kanssa ei onnistunut.

Vierailija
34/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noin pitkään imetykseen.

Mutta ap kirjoitti että itse haluaisi jo lopettaa.

Joten mietin vain että miksi etä sitten lopeta jos haluat?

Lapsi kyllä tottuu alkurutinan jälkeen tilanteeseen, eli onko vain sinun laiskuudesta kiinni ettet lopeta imettämistä?

Vierailija
35/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin kahta 3-vuotiaiksi. En sinänsä pidä touhusta, mun lapset ovat niin tissiriippuvaisia, että ovat vielä vaikeita vieroitettavia, kummatkin vieroitin ensin yöstä ja sittemmin vähensin päivisin. Meillä ei käytetä lehmänmaitoa, joka on vasikan eikä ihmisen ruokaa. Minusta siinä on jo ihan tarpeeksi hyvä peruste pitkälle imetykselle. Ekan kanssa ei onnistunut.

lehmänmaitoa? :O

Vierailija
36/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö imetyksen lopettamisen jälkeen saaneet lehmänmaitoa? :O

pärjätä ilman lehmänmaitoa?

(Vastaus: hyvin.)

Vierailija
37/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nyt jokainen tietää että pärjää :)

Mutta kait nyt varmistit että lapset saavat tarvittavan kalsium määrän muualta? Söittekö juustoja? Nekin on tehty vasikan maidosta :)

Tai jogurttia, huh niin on nekin! :D

Vierailija
38/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kait nyt varmistit että lapset saavat tarvittavan kalsium määrän muualta? Söittekö juustoja? Nekin on tehty vasikan maidosta :)

Vierailija
39/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset saavat tarvittavan kalsium määrän muualta :) Joiltakin tuppaa unohtumaan! :)

Älä nyt nokkiis ota :) Voi herne vielä juuttua hyvinkin syvälle :D

Vierailija
40/46 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku on niin itseriittoinen ja ylemmyydentuntoinen yhden erilaisen valintansa johdosta ettei voi edes asiallisesti vastata muiden kysymyksiin?! Jos toinen kysyy että eivätkö saa lehmänmaitoa tai että kuinka takaat kalsiumin saannin niin luulisi että haluat asiaan vastata kun kerran tuota lehmänmaidottomuutta erikseen mainostat täällä. Mutta ei kun pitää ivata ja olla ärsyttävä.

ps. en sitten ole tuo kyselijä vaan ulkopuolinen joka olisi voinut tosin kysyä samat kysymykset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi