Mitä et ikinä ole ostanut etkä osta ruokakaupasta?
Kommentit (67)
syökö joku oikeesti vielä talkkunaa? Eiks se ole jotain sota-ajan tai pula-ajan ruokaa...?
tai pula-ajan ruokaa. Todella kummallinen asenne sulla muuten.
piimää, ketsuppia, etikkakurkkuja, sillisäilykkeitä, mikrovalmiita aterioita. Onhan noita vaikka mitä kun alkais oikein miettiä.
ei ole mitään tarvetta.
ps. Talkkuna on ihanaa - sekaan esim. tuoreita mansikoita tai mustikoita. Olispa kesä :p
vai mitä kasvissyöjät käyttää vähän kuin jauhelihaa? Me lihansyöjät syödään mielummin lihaa. :)
Mä kans meinasin vastata tän ja ihan samoilla perusteluilla :)
Todella kummallinen asenne sulla muuten.
onhan se talkkuna aika karmeeta... :D
vai mitä kasvissyöjät käyttää vähän kuin jauhelihaa? Me lihansyöjät syödään mielummin lihaa. :)
Ainakaan munakoisoa en ole koskaan ostanut, enkä mitään pakasteaterioita, enkä ranskanleipää. Ai niin! Myöskään mitään sisäelimiä ei meillä ole koskaan syöty.
mitä naiset mainostavat istuen milloin milläkin puistonpenkillä mahaansa hieroen. Activia vai mikä se oli.
naudanliha ylipäätään ja poro- tai hirvi. Asuin vain yhden vuoden lapsuudenkodista poissa, kun käännyin kasvisyöjäksi, mutta aika vaikea enää muistaa mitä lihaa tuolloin ehkä ostin. Sittemmin olen taas syönyt kalaa. Haukea en ole ostanut enkä aiokaan ostaa, koska sisältää elohopeaa liikaa
miksi ostaisin, kun saan paljon parempia kotona tuoreesta perunasta suikaloimalla, esipaistamalla ne pannulla öljyssä lopuksi kypsyttämällä uunissa
Ei se tarvi ku voisilmän. Vaikkakaan en ole syöny 10 vuoteen mutta nyt tuliki siitä muistutus ni vois pitkästä aikaa sitä nauttia! Kiitos muistutuksesta! :)
pakastepizzoja/-ranskalaisia,valmiita kakkuja/kakkupohjia,purkkisilliä,suolakurkkuja,rae-/homejuustoa,korvikemaitoa,peruna-/punajuurisalaattia,valmishamppareita. Limua en ole ostanut ainakaan 20:neen vuoteen.
Mä kans meinasin vastata tän ja ihan samoilla perusteluilla :)
monet lihansyöjät kyllä käyttää soijarouhetta.
Ohis.
Pakastettua sipulimurskaa, koska sipulin pilkkominen on helppoa. Valmis perunamuuseja (pakasteena tai jauhona), koska oikeista perunoista itse tekemä on niin helppoa ja niin paljon parempaa. Lasagne pakettia meillä ei ole myöskään koskaan ollut. Senkin tekeminen itse on helppoa ja saa maustaa oman makuiseksi
Muutenkin kierrän kaukaa monet sellaiset puolivalmisteet joiden tekeminen itse on helppoa.
Eineksiäkään meillä ei syödä lähes koskaan.
Tässä jotain mitä en ole koskana ostanut, tulevaisuudestahan ei tiedä :)
-sinihomejuustoa (en syö, mies ostaa itse jos teke emieli)
-joulukinkkua, joululaatikoita (ei olla koskaan oltu kotona jouluna, vaan aina vanhemmilla)
-mitään lemmikkikamaa (ei lemmikkejä)
-viiliä (vrt. sinihomejuusto)
-useimpia säilykepurkkijuttuja (helpompi luetella mitä on ostettu: papuja, tomaattimurskaa, -pyrettä, persikoita, päärynöitä, tonnikalaa, ananasta), kun ei maistu noita poikkeuksia lukuunottamatta
-valmiita porkkana- yms. soseita (en tarvitse)
-kotikaljaa (ei maistu)
-silliä (ei maistu)
-pakastevihanneksia, poikkeuksena pinaatti ja vihreät pavut: ei ole tullut tarvetta
-Annospusseihin pakattuja puuroja: ei ole tullut tarvetta
-valmiita jääpaloja: ei ole tullut tarvetta
-rosollia, italiansalaattia: ei maistu
-valmiiksi viipaloitua leipää tai juustoa: : ei ole tullut tarvetta eikä maistu
-kuivakakkuja: ei ole tullut tarvetta
-ruusukaalia, kaalia, greippejä: ei ole tullut tarvetta
-tuoretta persilja aja tilliä: ei ole tullut tarvetta
-maksalaatikkoa rusinoilla: ei maistu
-maku-uutteita: ei ole tullut tarvetta
-kuivatuista hedelmistä olen ostanut vain rusinoita, viikunoita, aprikooseja ja banaaneja, muut ei maistu
-sokerilla makeutetut mehut, fun light ym. tiivisteet: : ei maistu
-äidinmaidonkorviketta: ei ole tullut tarvetta
Monisas tuoteryhmissä (esim. karkit) on sellaisia joista ostan vain 1-2 tuotetta.
syökö joku oikeesti vielä talkkunaa? Eiks se ole jotain sota-ajan tai pula-ajan ruokaa...?
En tykkää.