Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, että sellainen lastenhoitokeikka..

Vierailija
12.01.2011 |

Siskoni pyysi että tultaisiin huomenna heille yhdeksi yöksi, heidän päällekkkäisten työmatkojen takia. Heidän lapset 12 ja 14. Asumme noin 3 km:n päässä.

Mä lupasin, että tuun 5-vuotiaan kanssa suoraan päiväkodista, ja että mun mies tulee myös, mutta myöhemmin kokouksesta ja lähtee 5.45. Me lapsen kanssa lähdetään aamulla noin 7.15 pois. Ei syödä aamupalaa (lapsi syö päiväkodissa ja mä töissä).

Sitten selvyyden vuoksi sanoin, mä en mielellään kuljettaisi heidän koiraansa. Mulla on korvatulehdus, en oo vielä 100 % iskussa, ja en halua lähteä tuonne loskaan rämpimään.

Aamulla ei edes ehditä, kun mun täytyisi ottaa lapsikin mukaan ulkoiluun ja herättää tuntia liian aikaisin. Joten jommankumman ison lapsen täytyy käyttää koira ulkona illalla ja aamulla.

Koira on hommattu nuoremmalle synttärilahjaksi 2 v sitten ja tiedän että noi käyttää koiraa ulkona.

No, ei tarvinnut mennä, hän pyytää anoppia :). Ilmeisesti anoppi kuljettaa koirankin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita vanhemmille, jos lasta ei näy koulussa... Huh huh! EIkö ole Wilmaa, sähköpostia tai puhelinnumeroa?? Onko ihan normaalia toimintaa retostella sitten yksittäisen perheen asioita VANHEMPAIILLASSA?

Meidänkin lapsen luokalla on juuri nyt yksi poika, jonka vanhemmille ilmeisesti vasta parin viikon päästä vanhempainillassa selviää, ettei se poika lähdekään aamuisin kouluun...

Vierailija
22/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on mun fb-kaveri :).

Olen paljon hoitanut noita yksinkin, siis ilman miestä, mutta oman lapsen kanssa. Kerran oltiin siellä viikko, kun olin kotiäitinä ja mun mies oli koko viikon työmatkalla.

Ainut mikä on erona, on toi koira :).

Jos olet sairaana ja miehellä palaveri jne. Sinänsä kyllä hassua, jos ei lapset voi koiraa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi MIES ei sitten voi käyttää koiraa ulkona esim. aamulla 5.30 ennen kuin lähtee?

Niin meillä ihan normaalissakin arjessa tehdään.

koska on mun fb-kaveri :). Olen paljon hoitanut noita yksinkin, siis ilman miestä, mutta oman lapsen kanssa. Kerran oltiin siellä viikko, kun olin kotiäitinä ja mun mies oli koko viikon työmatkalla. Ainut mikä on erona, on toi koira :).

Jos olet sairaana ja miehellä palaveri jne. Sinänsä kyllä hassua, jos ei lapset voi koiraa käyttää.

Vierailija
24/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä yksin heräämään, en jättäisi kotonakaan. 12- ja 14-v ovat eri kerroksessa kuin me nukuttaisiin.

Mies lähtee jo tosi varhain (=ennen siä koiran ulkoilutusta), tulee myöhään.

Noi siskon lapset eivät ole lapsenvahtiainesta. Vanhempi (poika) ei oo kiinnostunut, ja toinenkin saattaa kiusata lapsellisuuttaan.

Yhtä kohta en ymmärtänyt.

Miksi sinun pitäisi ottaa se 5 v mukaan koiran ulkoiluttamiseen? Miksi se ei voi jäädä nukkumaan, onhan siellä ne 12 ja 14 vuotiaat ja miehesikin käsittääkseni?

Toisaalta jos se hurtta on 12 vuotiaalle ostettu 10 v synttärilahkaksi (en ikinä ole ymmärtänyt että lapselle ostetaan lemmikki / eläin lahjaksi!?) niin eiköhän sen hurtan ulkoiluttaminen ja hoito ole 12 vuotiaan homma ja 14 v voi auttaa tai mitä liekään. Eihän ton ikäiset voi olla niin avuttomia, ettei ne osaa omaa koiraansa hoitaa!!

Vierailija
25/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi suoraan sanonut että tarvii koiravahdiksi :)

Sisko? anoppi? lapset?

Vai se koira?

Vierailija
26/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pyysi anoppia, koska teille tuntui olevan tällä kertaa niin vaikeaa. Etkö ole tyytyväinen lopputulokseen?

Vierailija
27/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita vanhemmille, jos lasta ei näy koulussa... Huh huh! EIkö ole Wilmaa, sähköpostia tai puhelinnumeroa?? Onko ihan normaalia toimintaa retostella sitten yksittäisen perheen asioita VANHEMPAIILLASSA?

Meidänkin lapsen luokalla on juuri nyt yksi poika, jonka vanhemmille ilmeisesti vasta parin viikon päästä vanhempainillassa selviää, ettei se poika lähdekään aamuisin kouluun...

on wilma, mutta sinnehän ne poissaolomerkinnät vain kertyy, ja jos ei tiedä mennä katsomaan niin ei niistä mitään huomautustakaan tule. Ja se on siis yläkoulu, ei tässä vaiheessa enää soitella vanhemmille, että missä teidän kullannuput on, ennen kuin ne ovat olleet poissa jo pitemmän aikaa. Nythän koulua on kestänytkin vasta viikon joulun jälkeen. Aika monille vanhemmille selviää lasten lintsaus vasta parin viikon jälkeen, jos eivät ole kotona tarkkoina - tokihan lapset osaavat myös lähteä kotoa ja päätyä jonnekin muualle kuin koulun, mutta tässä tapauksessa tämä poika on jäänyt ihan kotiinsa makailemaan aamuisin.

Ja ei, en oleta, että tämän yksittäisen tapauksen poissaoloja käsitellään vanhempainillassa julkisesti, mutta oletan, että siinä tilanteessa luokanvalvoja nykäisee vanhempaa hihasta kysyäkseen että "mikäs se sen teidän Y:n sairaus onkaan". Minä tiedän asiasta vain siksi, että omapoikani kertoi tämän lähetelleen heille tekstiviestejä olin paikoistaan ja tekemisistään pitkin päivää. En tunne tämän pojan perhettä tai vanhempia joten en voi eikä minun mielestäni kuulukaan puuttua asiaan muuten kuin sen verran, että huomautin omalle pojalle että vaikka tuon toisen pojan vanhemmat eivät vielä ole huomanneet, ennen pitkää tieto koulusta menee heillekin ja kiinni jää. Että ottaa sen huomioon ennen kuin itse saa mtään ideoita ja parhaassa tapauksessa välittää tiedon kyseiselle luokkakaverilleenkin.

Vierailija
28/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne hoitajaa tarvitse kuin 5-vuotias, mutta turvana joku aikuinen.

Olen ollut viime kesänäkin, kun olivat kesäteatterissa. Silloin mun mies käytti koiraa, oli pe-la-yö.

En siis ihmettele pyyntöä, mutta huvitti kun se koiran ulkoilutus on näemmä koiran saajalle ylivoimaista :).

tarvitsevatko 12- ja 14-vuotias oikeasti hoitajan?

Ilmeisesti pitäisi roikkua äidin tississä vähintään 18v asti???

kyllähän se on hyvä yön yli olla joku perään katsomassa. Minua tuo ei ihmetyttänyt ollenkaan, ovat vastuulliset vanhemmat kun eivät jätä yksin.

Vierailija
29/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että oikein korvatulehduskin vielä!!!

Siskonasi en pyytäisi apua ainakaan sulta.

Vierailija
30/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käyn töissä ja lapsi päiväkodissa :)

Aamusta ei ollut siis kiinni.

siskosi halusi hoitamaan jonkun sellaisen, joka on aamullakin niiden lasten kanssa. Tehän olitte lähdössä sieltä aamulla pois aikaisin. Anopilla ilmeisesti aikaa olla siellä aamukin.

Vierailija
31/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa niitä lapsia kotiinsa koska sit kaiketi pitäis ottaa se koirakin. Ehkä ap ei halua haisevaa koiraa kotiinsa.

Ja 12 ja 14-vuotiaita ei TODELLAKAAN jätetä yksin yöksi kotiin. Sehän on sama kuin antaisi kassillisen kaljaa ja sanoisi et älkää juoko vaan kaatakaa viemäriin.

Jokatapauksessa höhlä sisko kun kysyi teitä ylipäänsä, jos kerran anoppikin oli vaihtoehtona.

Vierailija
32/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne siis nuo teinit joutuisivat siskonpetiin olkkariin/lastenhuoneeseen.

Siskolla kummallakkin oma huone + me nukutaan siskon & hänen miehensä huoneessa.

Siis käytännön syistä näin päin.

Miehen ei tarvi tulla, mutta mun lapsen on pakko olla siellä, koska päiväkoti ei oo auki vielä, kun mies lähtee.

Tai jos joku teistä menee yöksi sinne, niin miksi ihmeessä sinne (3km päähän!) pitää KOKO perheen raahautua - siis sekä sinun että miehen. Ei ymmärrä ei.

Vierailija
33/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoas asia, mitä minä tässä ihmettelen on se, miksi ihmeessä sinne pitää raahautua teidän kaikkien? Miksi miehesikin tulee sinne, jos hänestä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä? Miksei koiraa voi pissattaa klo 5.30?

että käyn töissä ja lapsi päiväkodissa :) Aamusta ei ollut siis kiinni.

siskosi halusi hoitamaan jonkun sellaisen, joka on aamullakin niiden lasten kanssa. Tehän olitte lähdössä sieltä aamulla pois aikaisin. Anopilla ilmeisesti aikaa olla siellä aamukin.

Vierailija
34/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan ihan mielellään. Olen auttanut heitä paljon, mm. kun olin kotona hoidin pikkukoululaista + 9-vuotiasta + omaa lastani pari viikkoa, kun hoito ei muuten onnistunut.

Mutta reaaliteettien puitteissa eli en nouse + nosta lasta aamulla tuntia aiemmin, että kerkeäisi käyttää koiran ulkona, kun siellä on 2 ihan sopivan ikäistä kuljettajaa kotona.

Että kun teille tuntui olevan hankalaa kaikin puolin tuo yökeikka, niin sisko ystävällisesti pyysi sit anoppia, jolle käy paremmin? Menikö jotain sun mielestä nyt väärin?

En ymmärrä mitä ajat takaa.

Vierailija
35/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ei suostu ulkoiluttamaan ja et myöskään sinä, niin tarvittiin henkilö, joka sen suostuu tekemään.

Vierailija
36/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa olla oman lapsensa kanssa mahd. paljon :).

Ja koira ei oo tottunut noin aikaiseen pissitykseen. Eikä mieskään halua nousta tuntia aiemmin tuon takia. Tuskin se vartissa onnistuu.

Meillä ei ole omaa koiraa eikä tule. Just esim. tän takia eikä kumpikaan meistä ole koiraihminen. Ei siskokaan ennen ollut, pahempi koiraninhoaja kuin mä, mutta antoi periksi kun toinen lapsi ruinasi koiraa aikansa.

Meillä on 2 kissaa, ne pysyvät kotona :)

Ja miksi MIES ei sitten voi käyttää koiraa ulkona esim. aamulla 5.30 ennen kuin lähtee?

Niin meillä ihan normaalissakin arjessa tehdään.

koska on mun fb-kaveri :). Olen paljon hoitanut noita yksinkin, siis ilman miestä, mutta oman lapsen kanssa. Kerran oltiin siellä viikko, kun olin kotiäitinä ja mun mies oli koko viikon työmatkalla. Ainut mikä on erona, on toi koira :).

Vierailija
37/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en oo vielä 100 % iskussa, ja en halua lähteä tuonne loskaan rämpimään "

Et ole tainnut olla koskaan oikeasti kipeänä tai joutunut sumplimaan asioita?

Kyse kuitenkin vain korvatulehduksesta...

Mitenköhän yh:t päsrjää??

Vierailija
38/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilman muuta perheen lapset hoitaisivat koiransa. Jos eivät muutenkin näin tee (ainakin osittain), on perheessä kyllä vanhemmuus hukassa..

Jos lapset olisivat tyyliin 9 ja 7, niin voisin sitten pitkin hampain hoidella koirankin ilta- ja aamulenkit.

Mä en ole koiraihminen ja olen aina ajatellut, että koirista on todellakin enemmän vaivaa, kuin lapsista. Koira on PAKKO viedä ulos, lapsia ei.

Vierailija
39/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vaikeampaa kuin vaikka vauvan kanssa :).

En oo tyytyväinen enkä tyytymätön, autan ihan mielelläni.

On meidänkin lapsi ollut siellä pari kertaa + siskoni meidän kotona muutaman kerran lapsenvahtina, että ollaan päästy kahdestaan johonkin.

se pyysi anoppia, koska teille tuntui olevan tällä kertaa niin vaikeaa. Etkö ole tyytyväinen lopputulokseen?

Vierailija
40/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muita ei hänelläkään ole kuin mä tai anoppi (80 v).

Ja että oikein korvatulehduskin vielä!!!

Siskonasi en pyytäisi apua ainakaan sulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän