Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, että sellainen lastenhoitokeikka..

Vierailija
12.01.2011 |

Siskoni pyysi että tultaisiin huomenna heille yhdeksi yöksi, heidän päällekkkäisten työmatkojen takia. Heidän lapset 12 ja 14. Asumme noin 3 km:n päässä.

Mä lupasin, että tuun 5-vuotiaan kanssa suoraan päiväkodista, ja että mun mies tulee myös, mutta myöhemmin kokouksesta ja lähtee 5.45. Me lapsen kanssa lähdetään aamulla noin 7.15 pois. Ei syödä aamupalaa (lapsi syö päiväkodissa ja mä töissä).

Sitten selvyyden vuoksi sanoin, mä en mielellään kuljettaisi heidän koiraansa. Mulla on korvatulehdus, en oo vielä 100 % iskussa, ja en halua lähteä tuonne loskaan rämpimään.

Aamulla ei edes ehditä, kun mun täytyisi ottaa lapsikin mukaan ulkoiluun ja herättää tuntia liian aikaisin. Joten jommankumman ison lapsen täytyy käyttää koira ulkona illalla ja aamulla.

Koira on hommattu nuoremmalle synttärilahjaksi 2 v sitten ja tiedän että noi käyttää koiraa ulkona.

No, ei tarvinnut mennä, hän pyytää anoppia :). Ilmeisesti anoppi kuljettaa koirankin.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä huvittaa :)

Ois suoraan sanonut, että tarvii koiranulkoiluttajaa/koiravahtia :)

Teinit ei suostu ulkoiluttamaan ja et myöskään sinä, niin tarvittiin henkilö, joka sen suostuu tekemään.

Vierailija
42/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun olisi pitänyt vaan sanoa, että kerrohan sitten teidän teineille, että heillä on sitten koiran ulkoilutushuki. Tuo korvatulehus on vähän sellanen tekosyy.. Mä sanoisin ainakin suoraan, että kyllä mä lapset huolehdin, mutta he huolehtikoon koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen joutunut raahaamaan omaa lastani mukana kun olen itse ollut kipeänä ja mennyt lääkäriin, viihdyttämään kun itse olen ollut puolikuollut, tai raahamaan sairasta lasta yksin lääkäriin tai lasta hoitoon kun itse oon ollut sairaana.

Onko sen yh:n pakko hommata koiraa, jos on niin pieni lapsi, joka ei voi olla yksin kotona? Tai muutenkaan...

"en oo vielä 100 % iskussa, ja en halua lähteä tuonne loskaan rämpimään "

Et ole tainnut olla koskaan oikeasti kipeänä tai joutunut sumplimaan asioita?

Kyse kuitenkin vain korvatulehduksesta...

Mitenköhän yh:t päsrjää??

Vierailija
44/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko tietää etten oo mikään koiraihminen, asiasta on usein puhuttu.

Tuon ikäiset saavat kyllä ulkoiluttaa itse.

mutta ilman muuta perheen lapset hoitaisivat koiransa. Jos eivät muutenkin näin tee (ainakin osittain), on perheessä kyllä vanhemmuus hukassa..

Jos lapset olisivat tyyliin 9 ja 7, niin voisin sitten pitkin hampain hoidella koirankin ilta- ja aamulenkit.

Mä en ole koiraihminen ja olen aina ajatellut, että koirista on todellakin enemmän vaivaa, kuin lapsista. Koira on PAKKO viedä ulos, lapsia ei.

Vierailija
45/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, että koirilla on niin tarkka aikataulu, ettei sitä voi pissittää muuta kuin tarkkaan sovittuina aikoina?

Parempi kuitenkin siskollesi ja siskon lapsille ja jopa sille koiralle, että siellä on joku oikeasti aikuinen eikä tuollainen vinkuja kuin ap.

Vierailija
46/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa selkokielellä, että jatkossakin teinit hoitaa koiran, en halua sitä hoitaa.

Se ei oo silleen tekosyy, että oon vielä kuumeessa, antibiootit puree varmaan tämän päivän aikana.

Mutta sisko tietää, että kuinka innokas koiranhoitaja oon ylipäätään ja etten välitä vähääkään koirista, eikä heidän koira ole poikkeus.

Ehkä sun olisi pitänyt vaan sanoa, että kerrohan sitten teidän teineille, että heillä on sitten koiran ulkoilutushuki. Tuo korvatulehus on vähän sellanen tekosyy.. Mä sanoisin ainakin suoraan, että kyllä mä lapset huolehdin, mutta he huolehtikoon koiran.

Vierailija
47/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se mikään minuuttiaikataulu ole, mutta viime kesänä sisko kyllä sanoi mihin aikaan on tottunut ulkoilemaan/pissamaan ja että mielummin ei poikkettaisi niistä ajoista kuin max puoli tuntia.

Olen kyllä ihan aikuinen ihminen, mutten noin katkera kurppa :)

Kaikki eivät pidä koirista.

Luuletko tosiaan, että koirilla on niin tarkka aikataulu, ettei sitä voi pissittää muuta kuin tarkkaan sovittuina aikoina?

Parempi kuitenkin siskollesi ja siskon lapsille ja jopa sille koiralle, että siellä on joku oikeasti aikuinen eikä tuollainen vinkuja kuin ap.

Vierailija
48/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se tilanpuute. Koirakaan ei voi meille tulla, kissojenkaan takia. Helpompi niin päin.

Anoppi on jo 80.

voi ottaa niitä lapsia kotiinsa koska sit kaiketi pitäis ottaa se koirakin. Ehkä ap ei halua haisevaa koiraa kotiinsa.

Ja 12 ja 14-vuotiaita ei TODELLAKAAN jätetä yksin yöksi kotiin. Sehän on sama kuin antaisi kassillisen kaljaa ja sanoisi et älkää juoko vaan kaatakaa viemäriin.

Jokatapauksessa höhlä sisko kun kysyi teitä ylipäänsä, jos kerran anoppikin oli vaihtoehtona.

Vierailija
49/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt ihan älyttömän noloa, että kaksi reipasta nuorta, 12- ja 14-vuotiaat, laittaisivat perheen ulkopuolisen aikuisen ulkoiluttamaan koiraansa. Haloo??? MIkä ihmeen syy heillä on? Että pitää saada nukkua jokaikinen aamu pitkään? Kenen koira se on? Se ulkoiluttaa. Ja jos se 12-vuotias ei pätevästä syystä pysty, niin sitten se 14-vuotias. Ei sinne ulkoilutusreissulle muita vaadita. En edes kehtaisi vaatia.

Ja noloin huipennus on se, että 80-vuotias mummmo vie nyt koiraa ulos, kun kakarat makaavat laiskoina sängyissä. HÄvettävää! Miten tuollaiset ihmiset oikeasti saavat hankkia edes lapsia? On kyllä näiltä vanhemmuus hukassa ja samoin parilta vastaajaltakin. Paapotaan vaan niitä isoja teinejä, ettei tartte vaan nähdä mitään vaivaa. Sitten ihmetellään, kun ne makoilee peruskoulun jälkeen kotona tekemättä mitään.

T. Koiranomistaja, joka huolehtii itse koiransa ja huolehti myös teini-ikäisenä.

Vierailija
50/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten av:lla on tapana: haukutaan ap:ta!

Siskon lapset, jos ketkä, ansaitsee ne haukut, ei ap.

Vierailija
51/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo nyt oli kaiken huippu, ettei KOIRAA voi herättää klo 5.30 kun se ei oo tottunut... Siis mitä??

Jos koira pääsee kunnon lenkille päivällä, se ei tosiaan tarvii tunnin lenkkejä enää aamulla ja illalla... Vaikka olis siihen tottunutkin, niin eiköpähän se päivän pärjää sillä, että pääsee kyykkäämään johonkin puskan juureen.

Vierailija
52/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt ihan älyttömän noloa, että kaksi reipasta nuorta, 12- ja 14-vuotiaat, laittaisivat perheen ulkopuolisen aikuisen ulkoiluttamaan koiraansa. Haloo??? MIkä ihmeen syy heillä on? Että pitää saada nukkua jokaikinen aamu pitkään? Kenen koira se on? Se ulkoiluttaa. Ja jos se 12-vuotias ei pätevästä syystä pysty, niin sitten se 14-vuotias. Ei sinne ulkoilutusreissulle muita vaadita. En edes kehtaisi vaatia.

Ja noloin huipennus on se, että 80-vuotias mummmo vie nyt koiraa ulos, kun kakarat makaavat laiskoina sängyissä. HÄvettävää! Miten tuollaiset ihmiset oikeasti saavat hankkia edes lapsia? On kyllä näiltä vanhemmuus hukassa ja samoin parilta vastaajaltakin. Paapotaan vaan niitä isoja teinejä, ettei tartte vaan nähdä mitään vaivaa. Sitten ihmetellään, kun ne makoilee peruskoulun jälkeen kotona tekemättä mitään.

T. Koiranomistaja, joka huolehtii itse koiransa ja huolehti myös teini-ikäisenä.

Vierailija
53/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siso & miehensähän ovat tuon tilanteen päästäneet tuohon.

Kyllä mä arvasin, ettei se 10-v tuu siitä koirasta huolehtimaan edes kykyjensä mukaan eli vaikka kuljettelemaan pissalla/kakalla/koirapuistossa kun pystyy koulun ja yhden harrastusillan/viikko puitteissa.

Se 12-v ei edes halunnut koko koiraa.

Mutta ei se mitään, jos vanhemmat haluavat hoitaa/ulkoiluttaa, mutta edes poikkeustapauksissa kuten kun on hoitaja, voisi teinit kuljettaa.

Kesälomilla tuo koira on anopilla mökillä koko ajan, että kai se anoppi on tottunut siihen.

Vierailija
54/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE ihmettelette jotain koiranulkoiluttamisaikaa?! Kun oikeastaan ainut asia mitä voi ihmetellä on se miksi TEINIT EI KÄYTÄ sitä koiraa ulkona.

Vierailija
55/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ehdi käyttämään, jos edes olisi jäänyt yöksi. Hänen on lähdettävä 5.45. Ei varmaan huvita nousta yhtään aiemmin edes puskassa käyttämään.

Mä lapsen kanssa en käy heräämään tuntia aiemmin, pukemaan/riisumaan tuon takia. Sekään ei tapahdu 5 minuutissa.

Kuka sitä koiraa ulkoiluttaa kunnon lenkillä päivällä? Ei kukaan.

Ja tuo nyt oli kaiken huippu, ettei KOIRAA voi herättää klo 5.30 kun se ei oo tottunut... Siis mitä??

Jos koira pääsee kunnon lenkille päivällä, se ei tosiaan tarvii tunnin lenkkejä enää aamulla ja illalla... Vaikka olis siihen tottunutkin, niin eiköpähän se päivän pärjää sillä, että pääsee kyykkäämään johonkin puskan juureen.

Vierailija
56/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä antoi toiset ajat.

Mies ei ehdi käyttämään, jos edes olisi jäänyt yöksi. Hänen on lähdettävä 5.45. Ei varmaan huvita nousta yhtään aiemmin edes puskassa käyttämään.

Mä lapsen kanssa en käy heräämään tuntia aiemmin, pukemaan/riisumaan tuon takia. Sekään ei tapahdu 5 minuutissa.

Kuka sitä koiraa ulkoiluttaa kunnon lenkillä päivällä? Ei kukaan.

Vierailija
57/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koira tuli, olivat siis 10 ja 12.

sisko & miehensähän ovat tuon tilanteen päästäneet tuohon.

Kyllä mä arvasin, ettei se 10-v tuu siitä koirasta huolehtimaan edes kykyjensä mukaan eli vaikka kuljettelemaan pissalla/kakalla/koirapuistossa kun pystyy koulun ja yhden harrastusillan/viikko puitteissa.

Se 12-v ei edes halunnut koko koiraa.

Mutta ei se mitään, jos vanhemmat haluavat hoitaa/ulkoiluttaa, mutta edes poikkeustapauksissa kuten kun on hoitaja, voisi teinit kuljettaa.

Kesälomilla tuo koira on anopilla mökillä koko ajan, että kai se anoppi on tottunut siihen.

Vierailija
58/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun en oo itse mikään koiranomistaja ja kovinkaan tietoinen koiranhoidon nyansseista. Tajuan että syö/juo + pitää käyttää ulkona monta kertaa päivässä.

Varsinainen pointti oli siis että on se hauskaa, kun teinit eivät voi edes näin poikkeustilanteessa hoitaa koiraa, ja varsinkin kun kyseessä on nimellisesti toisen koira...

TE ihmettelette jotain koiranulkoiluttamisaikaa?! Kun oikeastaan ainut asia mitä voi ihmetellä on se miksi TEINIT EI KÄYTÄ sitä koiraa ulkona.

Vierailija
59/59 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen edelleen sitä mieltä, että siskosi lastenkasvatus on täysin hukassa. Ihan sama, onko vanhin sitä koiraa halunnut, nyt se koira on perheenjäsen, ja kun vanhemmat eivät kykene sitä hoitamaan, sen hoitavat lapset. On todella naurettavaa, että lapset eivät onnistu hoitamaan edes poikkeuspäivinä yhtä koiraa. Surullista!

T. Se koiranomistaja, joka hoitaa/hoiti itse omat koiransa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan