Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten ja tuttavien ilmainen kampaaja.

Vierailija
12.01.2011 |

Että minua alkaa kismittämään. Olen kampaaja, nyt äitiyslomalla.

Sukulaiset, siis äiti, sisarukset, heidän puolisonsa ja lapsensa, tuttavat miehen sukulaiset, sisarukset perheineen ja muut puolitutut ja kaukaisemmat sukulaiset olettavat, että nyt kun olen äitiyslomalla voin hoitaa heidän hiuksensa milloin vain ilmaiseksi.

Tuovat siis omat värit (kaupan tuotteet) mukanaan ja tulevat meille. Pitäisi leikata, värjätä, tehdä pidennyksiä.. samalla tietty kahvittaa ja syöttää kun työ on niin pitkäkestoista)

Joka päivä, joka ilta, joka saamarin hetki joku tarvii tukalleen jotain. Eikä tietenkään maksua vastaan, vaan "pyydä sit joskus vastapalvelusta, jos tarviit". Sukulaisten mielestä mulla kaiket päivät aikaa, olenhan äitiyslomalla. Ja samalla hoituu toki ammattitaidon ylläpitäminen, ja ettei putoa muodista pois :D

Niin, mitäpä minä muutakaan äitiylomallani tekisin, kuin työtäni?

ILMAISEKSI.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hommannut salaisen puhelinnumeron juuri siksi kun kumminkaimanserkut pyytävät ilmaista hierontaa aina viikonloppuisin ja iltaisin.

Palvelua haluttaisiin, mutta ei maksaa siitä.

Miten hän kieltäytyy? Siis sukulaisilta?

Vai maksaako sukulaiset suosiolla tehdystä työstä?

ap

Vierailija
42/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vaikka anoppi hoitaisi paljon lapsia, musta olis päivänselvä, että hänen tukkansa voisi sitten saksia vastapalvelukseksi.

MUTTA: tuo ap:n tilanne on päässyt kyllä liian pitkälle. Nyt vaan sanot kylmästi kaikille, että kotikampaamo on mennyt kiinni, koska asiakkaita alkoi olla liikaa ja et halua joka päivä "asiakkaita" kotiin. Sanot, että tervetuloa piipahtamaan muuten, mutta hiuksia laitan vasta, kun hoitovapaa päättyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku vääntyy sinne ja alkaa vinkua vaivojaan, hän vain istuu ja juo kahviaan ja sanoo, että kannattaa venytellä ja jumpata.

Jos joku jatkaa ruinaamista, hän sanoo, että tilaa aika hänen työnumerostaan.

Ei siinä enää kukaan kehtaa alkaa tappelemaan. Rutisevat selän takana kyllä, mutta mies saa olla nykyään rauhassa.

Hän on hommannut salaisen puhelinnumeron juuri siksi kun kumminkaimanserkut pyytävät ilmaista hierontaa aina viikonloppuisin ja iltaisin.

Palvelua haluttaisiin, mutta ei maksaa siitä.

Miten hän kieltäytyy? Siis sukulaisilta?

Vai maksaako sukulaiset suosiolla tehdystä työstä?

ap

Vierailija
44/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin on vihjailtu kautta rantain, miten meidän tytön tukkaa pitäisi leikata, mutta olen vaintanut puheenaihetta. Oma perhe on eriasia, kuin muut sukulaiset, joilta ei minkäänlaista vastapalvelusta heru.En kyllä itse kehtaisi olla maksamatta, kun toinen tekee työtään.

Vierailija
45/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no tottakai sinä leikkaat.. no älähän nyt, samallahan se siinä menee kun kahvitellaan.. vähän vaan saksia heiluttelet, ei siinä viittä minuuttia kauempaa mene" Huoh. Noh. Yritän pysyä lujana.

Tähän esim. voisit yrittää sanoa (jos olet siis kylässä kahvittelemassa), että "samalla kun leivot kahvipullan, leivo meille joku piirakka ja pellillinen pullia. Eihän siinä mene montaa minuuttia enempää, kun joka tapauksessa leivot".

Sitkeästi tarjoat palvelua palvelusta.

Vierailija
46/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ asetat rajat eikä kukaan muu. Samalla tavalla minun kampaajasiskoani yritettiin käyttää hyväksi, ennen kuin aina nopeasti tokaisi, että alennusta voi antaa mutta ilmaiseksi ei tee, paitsi ehkä "lahjaksi" jos on vaikka yo-juhlia tms.

Ihan sama alalla kuin alalla. Miestäni pyydetään koko ajan korjaamaan ties kenen kodinkoneita ilmaiseksi, sanoo suoraan että viekää huoltoon, hän saa katsella ihan tarpeeksi noita tapauksia töissä ja vapaa-aikana tekee mielellään muita asioita.

Äitiyslomakin on LOMA, teet hommia vain jos sinua huvittaa/on rahantarvetta.

Vierailija
47/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kampaaja joka on tehnyt tuota.... Silloin kun valmistuin niin ei jotenkin kehdannut veloittaa mitään kun ei vielä 100% ollut ammattilainen... No nyt on vähän vaikea enää muuttaa tuota touhua...

Minäkin olen nyt äitiyslomalla, ja vihdoin tajunnut olla tekemättä ilmaistöitä. Paitsi kerran vuodessa... :D

Vierailija
48/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynimällä hänen hiuksiinsa kauhean linnunpesän ja värjäämällä sen pilalle:)

Voisi kyllä olla välit sen jälkeen huonot.

Vakavasti ottaen, sinun täyty nyt vain opetella olemaan tiukkana. Pyydät maksua käteisellä etukäteen, jos ei onnistu, niin ei tehdä kampausta. Lisäksi voisit ottaa työpaikaltasi käytikortteja, annat sellaisen vänkääjän käteen ja pyydät soittamaan sinne sijaisellesi.

Vierailija
49/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kutsuttiin kylään milloin kenenkin puolitutun luo ja yllättäen niillä kaikilla oli telkkari rikki =)

Vierailija
50/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ekaksi. ap, en todellakaan tarkoita, että sun pitäisi tehdä ilmaisia töitä. pidä pintasi!)

Mun anoppi on ex-parturi, viimeksi tehnyt ammattimaisesti töitä n. 15-20 vuotta sitten. Leikkaa kuitenkin sukulaisten, tuttavien jne. hiuksia ilmaiseksi.

Anopille oli tosi kova pala, kun minä en anna hänen leikata minun hiuksia (leikkaa huonosti). Miehenikin on alkanut käydä "oikealla" parturilla - toivottavasti tästä ei tule suurta riidanaihetta. Hiukan on sellaista ilmassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme