Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten ja tuttavien ilmainen kampaaja.

Vierailija
12.01.2011 |

Että minua alkaa kismittämään. Olen kampaaja, nyt äitiyslomalla.

Sukulaiset, siis äiti, sisarukset, heidän puolisonsa ja lapsensa, tuttavat miehen sukulaiset, sisarukset perheineen ja muut puolitutut ja kaukaisemmat sukulaiset olettavat, että nyt kun olen äitiyslomalla voin hoitaa heidän hiuksensa milloin vain ilmaiseksi.

Tuovat siis omat värit (kaupan tuotteet) mukanaan ja tulevat meille. Pitäisi leikata, värjätä, tehdä pidennyksiä.. samalla tietty kahvittaa ja syöttää kun työ on niin pitkäkestoista)

Joka päivä, joka ilta, joka saamarin hetki joku tarvii tukalleen jotain. Eikä tietenkään maksua vastaan, vaan "pyydä sit joskus vastapalvelusta, jos tarviit". Sukulaisten mielestä mulla kaiket päivät aikaa, olenhan äitiyslomalla. Ja samalla hoituu toki ammattitaidon ylläpitäminen, ja ettei putoa muodista pois :D

Niin, mitäpä minä muutakaan äitiylomallani tekisin, kuin työtäni?

ILMAISEKSI.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ekaksi. ap, en todellakaan tarkoita, että sun pitäisi tehdä ilmaisia töitä. pidä pintasi!)

Mun anoppi on ex-parturi, viimeksi tehnyt ammattimaisesti töitä n. 15-20 vuotta sitten. Leikkaa kuitenkin sukulaisten, tuttavien jne. hiuksia ilmaiseksi.

Anopille oli tosi kova pala, kun minä en anna hänen leikata minun hiuksia (leikkaa huonosti). Miehenikin on alkanut käydä "oikealla" parturilla - toivottavasti tästä ei tule suurta riidanaihetta. Hiukan on sellaista ilmassa...

että on vähän eriä leikata, joka hoituu 15 minuutissa, kuin tehdä värjäys (2h) tai pidennykset (4-8h kuumaliimapidennykset hiuksista riippuen) ja vielä maksaa omasta pussista välineiden käyttö ja käyttää vapaa-aikansa jälkien siivoamiseen (tilat, pyyhkeet, sakset, sudit, kipot, kapat nipsut, kammat.. eikä se vesikään ilmaista ole, varsinkaan jos joka päivä jonkun päätä huuhdotaan. Varsinkin permanentin teossa huuhtelua on n. 30-50 minuuttia yhteensä, juoksevaa vettä!)

-kampaaja myöskin

Vierailija
2/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina ja kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minua alkaa kismittämään. Olen kampaaja, nyt äitiyslomalla.

Sukulaiset, siis äiti, sisarukset, heidän puolisonsa ja lapsensa, tuttavat miehen sukulaiset, sisarukset perheineen ja muut puolitutut ja kaukaisemmat sukulaiset olettavat, että nyt kun olen äitiyslomalla voin hoitaa heidän hiuksensa milloin vain ilmaiseksi.

Tuovat siis omat värit (kaupan tuotteet) mukanaan ja tulevat meille. Pitäisi leikata, värjätä, tehdä pidennyksiä.. samalla tietty kahvittaa ja syöttää kun työ on niin pitkäkestoista)

Joka päivä, joka ilta, joka saamarin hetki joku tarvii tukalleen jotain. Eikä tietenkään maksua vastaan, vaan "pyydä sit joskus vastapalvelusta, jos tarviit". Sukulaisten mielestä mulla kaiket päivät aikaa, olenhan äitiyslomalla. Ja samalla hoituu toki ammattitaidon ylläpitäminen, ja ettei putoa muodista pois :D

Niin, mitäpä minä muutakaan äitiylomallani tekisin, kuin työtäni?

ILMAISEKSI.

Mulla on päinvastainen tilanne. Eräs mun sukulainen on kampaaja ja välillä pyydän jos ehtisi leikkaamaan mun tukkaa. Ja tekee tuon siis yleensä kotonaan työpäivän jälkeen. Itse aina tietenkin haluan maksaa varsinkin kun toinen työpäivänsä jälkeen uhraa aikaansa mun hiuksille, mutta jotenkin tuntuu että sukulaiseni ei kehtaisi pyytää rahaa multa. Tai jos pyytää niin yleensä max. 5€.

Vierailija
4/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa yhtään vastapalveluksia, kannattaa tuota hommaa tosiaan rajoittaa. Jossain määrin sukua on toki kiva auttaa, muttei ihan oman elämän kustannuksella. Joka ilta ei tarvitse uhrata omaa vapaa-aikaansa.

Maksua voi olla hankala pyytää, mutta aina voi vedota siihen, ettei jaksa tai ehdi. Kyläilyihin voi ottaa sakset mukaan nopeita hommia varten.

Vierailija
5/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen tilanne. Eräs mun sukulainen on kampaaja ja välillä pyydän jos ehtisi leikkaamaan mun tukkaa. Ja tekee tuon siis yleensä kotonaan työpäivän jälkeen. Itse aina tietenkin haluan maksaa varsinkin kun toinen työpäivänsä jälkeen uhraa aikaansa mun hiuksille, mutta jotenkin tuntuu että sukulaiseni ei kehtaisi pyytää rahaa multa. Tai jos pyytää niin yleensä max. 5€.

Kai sä tajuut, että jos sulkulaises leikkaa sun tukkaa ja maksat siitä hänelle niin te molemmat syyllistytte tuomittavaan rikokseen. Sinä käytät pimeää työvoimaa ja hän tekee pimeää työtä. Ellei hän sitten maksa veroja myös tuosta vapaa-ajalla tehdystä työstä (epäilen). Kampaaja tutustani ilmoitettiiin verottajalle, kun hän toimi noin, että leikkasi vapaa-ajalla hiuksia ja otti siitä maksua, josta ei maksanut veroa. Sehän on laitonta.

Vierailija
6/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuut, että jos sulkulaises leikkaa sun tukkaa ja maksat siitä hänelle niin te molemmat syyllistytte tuomittavaan rikokseen. Sinä käytät pimeää työvoimaa ja hän tekee pimeää työtä. Ellei hän sitten maksa veroja myös tuosta vapaa-ajalla tehdystä työstä (epäilen). Kampaaja tutustani ilmoitettiiin verottajalle, kun hän toimi noin, että leikkasi vapaa-ajalla hiuksia ja otti siitä maksua, josta ei maksanut veroa. Sehän on laitonta.

Vierailija
7/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kolme läheistä sukulaista: erikoismaalari, yleislääkäri ja psykiatrinen sh. Ihan sama ovatko työssä vai lomilla: ilmaistöitä kyllä riittäisi, kuten itsellänikin.

Täytyy vaan kieltäytyä. Kyllä se ainakin erottaa jyvät akanoista.

t.farmaseutti

Vierailija
8/50 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköastentaja-veljeni :D

Kumma, että palvelus aina kelpaa, mutta vastapalveluksia on vähintäänkin hankalaa saada. Eikä edes viitsi pyytää.

Vierailija
9/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aikuinen ihminen nyt osaa sanoa sukulaisilleen, ettei tee leipätyötään ilmaiseksi äitiyslomalla?

Vierailija
10/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon takia en oli IKINÄ tehnyt yhtään työtä ilmaiseksi! Ja sitten kiva kun ne sun sukulaiset tienaa kaupan kassallakin puolet enemmän kuin kampaaja ja käyvät sitten sulla ilmaseksi..jei... Kannatasko puhua niille suoraan.ammatti ei ole mikään harrastus!!!!! Tsemppiä ja omanarvontuntoa!!!!

Vierailija
11/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistät stopin tuolle itse, ei se muuten lopu. Sanot ystävällisesti, että nyt ei ole enää aikaa laitella hiuksia, palataan asiaan sitten kun olen taas töissä, voitte tulla vastaanotolleni silloin. Nyt haluat keskittyä lapseen ja kotiin.

Vierailija
12/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI? Opettele käyttämään sitä.

Vierailija
13/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt kieltäytyä jo heti alusta pitäen.

Voit tehdä sen kyllä vieläkin. Sanot vaan, että saat tehdä noita hommia ihan tarpeeksi työssäsi, olet tehnyt niitä kyllästymiseen asti muutenkin. Olet päättänyt että enää et tee ammattiisi liittyviä palveluksia työaikasi ulkopuolella. Keskityt kotiisi, perheeseesi ja haluat viettää vapaa-aikasi jotenkin muuten, kuin tekemällä työtäsi.

Vierailija
14/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitsetkin paljon apua myöhemmin esim lastenhoitoa.

Ei ehkä kannata polttaa siltoja, koeta löytää kompromissi.

Vierailija
15/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet äitiyslomalla, joten sulla on hyvä mahdollisuus kierää muutamakin viikko ovelta ovelle. Joka tyypille jätät lapsesi pariksi tunniksi hoitoon. Jos jotakuta et ehdi pyytää tähän, pyydä jotain muuta palvelusta. Lähetä ne ruokakauppaan (ei oo niin tarkkaa, annatko rahaa mukaan) tai muille asioille puolestasi.

Luulis, että se muutaman viikon jälkeen unohtuis.

Vierailija
16/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin palveluksen tehdäkin, lapsenhoitoa vastaan. Mutta en kaikenmaailman kumminkaimoille.

Tosin ihmettelen, että ap ylipäätään on suostunut tuollaiseen.

Vierailija
17/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy vaan suoraan. Tai jos tarvitset vastapalvelusta, esim. lastenhoitoa, niin käytä palvelus heti! Minä käyn ystävälläni kampaajalla, mutta sovimme välittömästi korvauksen, esim. olen maksanut bensat kun olemme käyneet pidemmällä reissulla yhdessä jne. Ja nämä on todellakin laskettu yksi yhteen.

On ihan eri asia jos joutuu jatkuvasti tekemään omaa palkkatyötään äitiyslomalla ilmaiseksi kuin että silloin tällöin tekee jonkin pikku palveluksen toiselle.

Vierailija
18/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksut sukulaiset voisivat väkisin tunkea käteesi vaikka parikymppisen vastusteluistasi huolimatta.

Ammatinvalintakysymys :)

ihan sama homma minkä tahansa muun alojen ammattilaisilla, jotka osaavat jotakin hyödyllistä tehdä. Arvaa vaan tekeekö sähköinsinöörimieheni koko suvun (minun sekä omansa) kaikki sähkötyöt ilmaiseksi :)

Vierailija
19/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että hävettäisi käyttää toista hyväksi. Ja tosiaan maksaisi toisen työstä, jos nätisti kysymällä toinen jossain auttaisikin.

Vierailija
20/50 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa kampaajalla n 80 euroa josta tietty menee verot ja alvt tilan vuokrat ja ainekulut. Mutta aikamoisia palveluksia sinun sukulaiset saavat! Tuleekohan heillä oikeesti mieleen mitä pyytävät ja paljonko säästävät. KAKKAPÄITÄ! JA kaikki muutkin perheet saavat esim múmmoilta hoito apua IHAN ILMASEKSI! Niin miksi sun täytys tehdä dsitten töitä sen eteen. Vauvan kanssa on muutenkin vaara uupua. LOPETA HETI tollanen. voima hali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän