7 henkeä jäi tulematta rippijuhliin, kiva maksaa pitopalvelusta turhaan
Osa ihan unohti, kun olivat mökillä, yhden perheen miestä ja teiniä ei sit huvittanutkaan tulla, äiti tuli yksin. Ärsyttää tämmöinen niiin paljon.
Kommentit (33)
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Tyhmää jättää tulematta ilman kunnon syytä jos on kutsuttu. Kutsuja on joutunut varautumaan ja laittamaan tarjottavat varalta. Kunnioituksen puutetta ja moukkamaista käytöstä oman laiskuuden pohjalta.
Toki tuo on epäkohteliasta jos ensin on ilmoitauduttu ja sitten ei vaan "huvita" tulla. Mutta ruokaa jäi siis yli? Mutta eikös se ole hyväkin asia? Ei tarvitse seuraavana aamuna miettiä sapuskoja, lataa vaan pöytään ne rääppiäiset?
Tätä se on nykyään jokaikisen tapahtuman kohdalla töissä ja yksityiselämässä. Jengi ei kertakaikkiaan välitä. Lähetä lasku perään!
Ikävää käytöstä jos syy on joku muu kuin sairastuminen. Oletan siis, että olivat alunperin ilmoittaneet tulevansa juhliin. Jos kutsussa ei ole pyydetty erikseen ilmoittamaan että osallistuuko juhliin vai ei niin siinä kohtaa järjestäjä ottaa itse vastuun siitä ettei tiedä paljonko vieraita on tulossa.
Joo, ymmärrän. Ärsyttää kans nuo juhlien järkkäämiset just siks ku osa ei tuukkaan, tai ei vaan ehdi, niinhän se on mutta tuntuu että pitäis itse ensin kysyä erikseen muilta sopiiko paremmin silloin vai tuolloin juhlia. Siks pidänki vaan ihan lähipiirille noita juhlia
Oli pyydetty etukäteen ilmoittamaan pääseekö ja erityisruokavaliot jne.
Ap
No vaikka kaikki tulevat niin silti voi jäädä yli. Ainakin se pitopalvelu mitä itse käytetään antaa loput kotiin. Kyllä me saatiin itse ne syötyä Ne maksetut ruuat on asiakkaan joten kuuluukin antaa. Meillä ei rippijuhlia mutta muuta.
Meillä oli vuosi sitten pojan lakkiaiset joihin juurikin n. kymmenen vierasta jätti tulematta. Pahalta tuntui silloin ettei kiinnostanut tulla meille juhlaan. Ymmärrän että se vaatii kutsutulta, rahaa, aikaa ja voimia. Silti kyseessä on sankarin suuri juhla. Itsehän menen aina kun kutsutaan johonkin. Ihan siksi että osoitan sankaria kohtaan arvostusta osallistumalla hänen tärkeään päivään. Tiedän että sitä varten on nähty vaivaa ja käytetty rahaa joten en hevin jäisi pois.
Sikiäminen on kyllä hyvä tapa lisätä kissanristiäisten määrää.
Sama ilmiö kaikissa muissakin tapahtumissa. Joku näkee vaivaa järkkäilyyn, mihin ihmiset antaa ymmärtää tulevansa. Kun hetki koittaa keksitään tekosyitä jättää väliin. Ei mitään käytöstapoja vain silkkaa itsekkyyttä. "Kun musta tuntuu etten nyt jaksakkaan. Muita kiireitä." Olen lopettanut tapahtumien ja illanistujaisten laittamisen tästä syystä. Turha vaiva vaikka pidän sosiaalisuutta tärkeänä. Treffaan ihmisiä kahviloissa ja ravintoloissan silloin kun kummallekin osapuolelle sopii. Kotikutsuja en järjestä enää.
Tätähän tämä on. Alkeellisimmat eivät edes reagoi kutsuun millään tavalla. Mikäs siinä, jos niitä muinoin lähetettiin kirjeitse tai vähän myöhemmin sähköpostitse, sinnehän menivät taivaan tuuliin. Mutta nyt jos sinkauttaa vaikka WhatsAppilla kutsun, niin näkee, jos vastaanottaja on lukenut sen. Ja vaikkei sitten tulisikaan paikalle, niin voisi sen viitisen sekuntia elämästään käyttää siihen, että vaikka vain kuittaa "Kiitos kutsusta!" Mutta tämäkin on monille ylivoimaista.
Nyt voitte napostella ne herkkuruoat itse 😋
Ite oon huomannu, että noin kolmannes juhliin kutsutuista jättää saapumatta. Siksi varaan ruokaa kahdellekymmenelle hengelle, jos kutsun 30 jne. Koskaan ei oo käyny niin, että kaikki olis tulleet. Niitä, jotka ei koskaan päässeet, en oo enää kutsunut ollenkaan. Ihan kivoja bileitä silti on ollut, toiset jopa ikimuistoisia :-)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vuosi sitten pojan lakkiaiset joihin juurikin n. kymmenen vierasta jätti tulematta. Pahalta tuntui silloin ettei kiinnostanut tulla meille juhlaan. Ymmärrän että se vaatii kutsutulta, rahaa, aikaa ja voimia. Silti kyseessä on sankarin suuri juhla. Itsehän menen aina kun kutsutaan johonkin. Ihan siksi että osoitan sankaria kohtaan arvostusta osallistumalla hänen tärkeään päivään. Tiedän että sitä varten on nähty vaivaa ja käytetty rahaa joten en hevin jäisi pois.
Eihän lakkiaisiin kutsuta.
Jätä ensi kerralla kutsumatta nämä tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ylioppilasjuhliin kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anna kun arvaan. Poisjääneillä oli varmasti vielä joku monimutkainen gluteeniton-munaton-maidoton-sokeriton-sipuliton-pippuriton-mausteeton-kaiketon-ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anna kun arvaan. Poisjääneillä oli varmasti vielä joku monimutkainen gluteeniton-munaton-maidoton-sokeriton-sipuliton-pippuriton-mausteeton-kaiketon-ruokavalio.
Yhdellä oli kekiakia
Lapsi saa lahjaksi kunnon pitopöydän. Kyllä nyt kelpaa, ruokaa on vaikka lampaat söis.