Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä astiasto sinulla on?

Vierailija
12.01.2011 |

Onko hyvä, ja miksi on, jos on?

Uuden astiaston hankinta ajankohtainen. Meillä syvät lautaset ovat niin huonot ja epäkäytännölliset, että miehellä alkaa hivuttautua keittoruokien kanssa arbuusi nenään vähitellen=D

Olen kuunnellut sen valitusta jo jonkin aikaa, saamatta hankituksi uutta astiastoa. Vaatimuksena olisi ennenkaikkea, että syvissä lautasissa olisi suht jyrkkä reuna. Tämänhetkisissä siis ongelmana liian loiva reuna... siis tämä on mieheni ongelma, jota en aina tajua XD Ei saa kuulemma keiton loppuja syötyä (heh, tämä kuulostaa niin hullulta!)

No niin, hyviä ja tietysti tyylikkäitä astiastoja kehiin=)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkikäytössä Pentikin Iloinen puutarha (käsintehtyja, yksilöllisiä) ja juhlavampaan käyttöön Villeroy&Bochin Cellini, sekä kahvi että ruokailukäyttöön.

Nyt loppukeväästä Pentikille tulee uusi Valo -astiasto, joka näyttää tosi hyvältä ja on Anun itsensä suunnittelema. Sen laitan harkintaan.

Vierailija
2/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sekä arki- että juhlakäytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 snt lautasia. valkoisia. oikein hyviä.

Vierailija
4/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalat ja syvät lautaset Valintalosta (toivoin synttärilahjaksi -06 kun olivat niin kivat) ja saman sarjan kahviastiastot Siwasta. :D

Vierailija
5/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pentikin vaniljaa.

Vierailija
6/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy perintölautasia, en tiedä mitä ovat mutta on käsintehtyjä ja numeroituja

lisäksi on arabian Lumi sekä valkoiset lautaset jossa sininen raita??? Ei lue muuta pohjassa kuin arabia??

Lasten astioita löytyy miljoonia erilaisa, mies juuri sanoikin, että haluaisi päästä niistä eroon!

Vierailija
7/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy perintölautasia, en tiedä mitä ovat mutta on käsintehtyjä ja numeroituja lisäksi on arabian Lumi sekä valkoiset lautaset jossa sininen raita??? Ei lue muuta pohjassa kuin arabia?? Lasten astioita löytyy miljoonia erilaisa, mies juuri sanoikin, että haluaisi päästä niistä eroon!

ovat numeroituja "maisemalautasia" mies meinas heittää roskiin, mutta minä kielsin häntä. Ovat siis hänen lautasiaan.

Vierailija
8/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIttalan sininen Taika.

Ne on kauniita. Mutta tuntuu että ne on joko liian isoja tai pieniä :D

Vierailija
9/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailuastiastona Arabian Arctican sinikuvioista mallia, en muista enää nimeä. Kahviastiastona on Iittalan Ego.

Pentikin astiat eivät ole koskaan erityisemmin kolahtaneet, mutta uusi Eden on ihana! Arkisen Arctican rinnalle haluan nyt tätä vaaleanpunaista suloisuutta :-)

Vierailija
10/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentiki sini-valkoista inkivääriä, tykkään varsinkin niiden pastalautasista.

Nyt haaveilen hienommaksi astiastoksi joko Runoa tai Pentikin Saaga-sarjaa.

Vierailija
11/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri hankittu Villeroy Bochin New Wave-sarjaa parempana astiastona. Mietittiin pitkään eri vaihtoehtoja ja ollaan oltu tyytyväisiä. Vievät tosin astianpesukoneessa paljon tilaa. Meillä molemmilla oli omat astiastomme, kun menimme kimppaan. Miehellä oli Pentikin vihreä-keltaista, olisiko Omenaa? Mulla Portmeirionin Pomonaa, valmistus lopetettu. Sitten meillä on kahvikuppeina New Waven lisäksi Egoa.

Mietitään aterimien hankintaa. Minua viehättää Villeroy Bochin Notting Hill, harkitsemme vielä ihan rauhassa. Hopeat tuntuvat vanhanaikaisilta moderniin tyyliimme.

Vierailija
12/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kahviastioina mustavalkoista Paratiisia ja toinen kahviastiasto vanhempaa tuotantoa Arabialta oleva Kirsikka. Lasistoa sitten arkena Iittalan Ote, viiniastiasto Essenceä ja sit on lautaset Kastehelmeä

Vierailija
13/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerättyä Pentikin Aino-astiaston 12 hengelle tarjoiluastioita myöten. Aloitin silloin, kun tuli markkinoille. Pidän kovasti edelleen.

Nyt mies ihastui Pentikin Saaga-astiastoon, kun sain niitä lahjaksi. Sen saatavuustakuu on vain ensi vuoden loppuun, joten sitäkin on jo mukavasti kasassa. Ainut vaan, etten hirveästi tykkää niistä syvistä lautasista.

Arabian Runo olisi kanssa ihana, mutta kaappitila loppuu kesken. Siihen jos jouluksi laittaisi mukaan punaista Teemaa, ah.

Vierailija
14/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa Artik.

Olen ajatellut tuon Savonian tilalle jossain vaiheessa ostaa saksalaisen WMF:n aterimet, heillä monia moderneja malleja ja saisi kaikki kerralla säilytyslaatikossa.

Hopea-aterimia ollaan saatu lahjoiksi, mutta käytetty ihan pari kertaa vaan. Ehkä sitten isompana tulee käytettyä...

T. Se, jolla Teemaa, New wavea, Waechterbachia ja Winterlingiä

Ja makunsa kullakin. Minä ihastuin tuohon New Waveen jo ennenkuin se oli Suomessa myytävänä ja pidän siitä ihan hurjasti yhä. Pentikin astioita en voi sietää, ne ovat jotenkin kolhon mallisia makuuni.

Vierailija
15/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen kanssa hullaannuttiin ihan täysillä New Wave -astioihin. Ne on meidän sitten joskus -listalla. Vissiin tarvitaan isompi asunto.

ruokailuvälineinä meillä on Hackmannin Elegiaa.

Vierailija
16/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian punainen Illusia, käytössä arkena ja juhlassa, siis ainoana astiastona. Astioita on noin 10 hengelle (joitakin mennyt rikki ja hankittu lisää, eli ei ole ihan tasamäärät). Lautaset on järkevän mallisia ja mun mielestä ihan kivoja katsoa.

Aterimet on Fiskarsin Functional Form, sillä niitä sai jostain anttilan poistolaarista puoli-ilmaiseksi :D

Vierailija
17/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on astiastoja moneen lähtöön ja tykkään vaihtelusta.

- Arabialta 3 erilaista vanhaa astiastoa (ruskeaa kukallista Faenzaa, jotain sinikukallista sarjaa, jonka nimeä en ole saanut selville ja sitä vanhempaa söpöä Pirtti sarjaa)

- Arabian punaisia Teema-lautasia on arkikäytössä

- Villeroy & Bochilta on kans kolmea eri astiastoa: Manoiria, Tipoa ihan kunnolla ja lisäksi Montanaa lähinnä ruokailu ja brunssi-käyttöön

- Pentikin Omenaa ja Hallaa arkikäyttöön

Näistä ehdottomasti tykkään eniten V&B Manoirista, joka on edullinen, laadukas ja ajaton ja muunneltavissa eri juhliin tyylikkäästi. Olen kerännyt sitä about 20 vuotta enkä yhtään ole kyllästynyt vieläkään.

Niin ja joku kyseli aterimista, niin onhan noitakin tosi montaa sorttia ja hopeisiakin ja lisäksi on vielä tietty kivanmoisia lasistojakin.

Vierailija
18/51 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy New wave-astiasto 8 hlölle. Eli matalat ruoka- sekä leipälautaset, keittokulhot aluslautasineen, partylautanen (isompi koko, on parempi esim aamulla kahvikupin ja leivän kanssa), 4 dl lattekupit, 2,5dl kahvikupit aluslautasilla. Muutamat tarjoiluastiat löytyy myös. Laseina meillä on Iittalan Kartiota kirkkaana ja viini-,kuohuviini-, drinkki-, snapsilaseina Casa Stockmannin valkoraitainen sekä kokonaan kirkas sarja. Laseja myös 8 kpl/kutakin. Ruokailuvälineinä Iittalan mattateräksiset Mangot jo 6 vuoden takaa.

Ennen New wave-sarjaa meillä oli mm. Luhdan avec Sara- Baroc mustavalkoisena (mustat kuviot kuluivat nopeasti päivittäisessä käytössä), Ikeaa valkoisena (naarmuuntui nopeasti), Arabiaa sinisenä (hyihyi, saatu sekalainen sarja) ja muutamia muita jo talosta ulos muuttaneita kippoja ja kappoja.

Erillistä juhla-astiastoa meillä ei ole. New wavella mennään sekä arjessa että juhlissa. Mielestäni ei ole järkeä ostaa kalliita astioita kaappiin pölyttymään. Minä haluan nauttia kauniista kattauksesta kotonani joka päivä! :)

Vierailija
19/51 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös sekä arki- että juhlakäytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Eivät todellakaan ole menneet miksikään vaikka koneessa olen pessyt. Astiasto on minun mielestä kaunis ja neutraali. Syvissä lautasissa on tarpeeksi jyrkät reunat.

Vierailija
20/51 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona villeroy ja bochia ja teeman syvät lautaset