Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä astiasto sinulla on?

Vierailija
12.01.2011 |

Onko hyvä, ja miksi on, jos on?

Uuden astiaston hankinta ajankohtainen. Meillä syvät lautaset ovat niin huonot ja epäkäytännölliset, että miehellä alkaa hivuttautua keittoruokien kanssa arbuusi nenään vähitellen=D

Olen kuunnellut sen valitusta jo jonkin aikaa, saamatta hankituksi uutta astiastoa. Vaatimuksena olisi ennenkaikkea, että syvissä lautasissa olisi suht jyrkkä reuna. Tämänhetkisissä siis ongelmana liian loiva reuna... siis tämä on mieheni ongelma, jota en aina tajua XD Ei saa kuulemma keiton loppuja syötyä (heh, tämä kuulostaa niin hullulta!)

No niin, hyviä ja tietysti tyylikkäitä astiastoja kehiin=)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on IKEA:n Ffärgrig käytössä. Soppakulhoina meillä on ne kulhot. Syvät lautaset on pasta-/pääruokasalaattilautasina (en nyt kyllä osaa välimerkittää tuota sanaa :p )

Aikaisemmin oli Teema:n astiasto ja siinä myös ne kulhot syvinä lautasina.

Vierailija
22/51 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerman Saven Heinää on ties kuinka monelle hengelle mutta siihen olen hiukan kyllästynyt. Sitten on Pentikin Mansikkaa.

Juu, olen materialisti kun mulla on astioita enkä syö suoraan kattilasta ja vieläpä sellaisia joista tykkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on AV-mamma? :)

Vierailija
24/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...arkikäytössä Teemaa. Johon olen nyt 10 vuoden jälkeen jo aikas kyllästynyt. Mutta ihan hyviä ovat olleet. Olen ostanut useassa eri värissä, saa kivoja kattauksia.

Parempana astiastona on Villeroy&Bochin New Wave. Siinä meillä ei ole keittolautasia vaan soppakulhot.

Sitten on joulunajaksi Waechterbachin Asia-astiasto punaisena. Siinäkin on keittokulhot, sellaiset pyöreät.

Nyt sain isältä lahjaksi Winterlingin 1960-luvun astiaston. Siinä on ihan oikeat keittolautaset.

Vierailija
25/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Arcticaa ollut siitä asti, kun yhteen muutettiin 19-vuotiaina. Tyytyväisiä olemme olleet ja sitä lisää keränneet.

Tosin nyt olen alkanut kerätä Runo-astioita, vähän vaihtelua tuolle arkiselle Arcticalle. Tykkään kun ruokalautaset on isoja, vaikka pieniä annoksia syönkin. Syvät lautaset on enemmänkin semmosia kippoja, mutta ne onkin sit tosi monikäyttöisiä. Nyt on jo Arcticat jääneet vähemmälle käytölle kun olen saanut noita Runoja enemmän ja alkanut tykätä niistä enemmän ja enemmän.

Vierailija
26/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas joillakin paljon astiastoja. Tai kai meilläkin aika monta on jos kaikki sellaiset lasketaan astiastoiksi joista on useampia osia, mutta kyllä meillä on vain yksi varsinainen (Pentikin) astiasto, josta on sitten suunnilleen kaikki mielestämme käyttökelpoiset osat. Sopii juhlaan ja arkeen. Erillistä "hienompaa" astiastoa en ole katsonut tarpeelliseksi, ja näillä juhlien määrillä sellainen olisi melkoista haaskausta (rahan, tilan, oman ajan).

Vierailija
27/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa on 12 hengelle, New Wavea 14 ruokailijalle, Asia-sarjaa 12:sta, Winterlingiä 6:lle.

Kaikista on myös tarjoiluastioita. Tarjoilukeittokulhot tosin vain New Wavesa ja näköjään tuossa Winterlingissä.

Meillä järkätään usein ruokajuhlia eri tuttava/ystävä/sukulaiskokoonpanoilla. Myös perheen kesken haluamme juhlistaa juhlia myös eri astioilla. Ja minusta ihana tehdä silmänruoaksi erilaisia kattauksia.

Yhden, kuviollisemman astiaston haluaisin vielä.

T. 2

Vierailija
28/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Pentikin Omena ja Arabian Arctica meillä on.

Vierailija
29/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä astiastoksi lasketaan kyllä vain astiastot, joissa tarpeeksi osia Teemaa on 12 hengelle, New Wavea 14 ruokailijalle, Asia-sarjaa 12:sta, Winterlingiä 6:lle.

Ah, ok. Se selittää eron meidän laskutavoissa.

Vierailija
30/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat ovat yksi intohimoni ja siksi astiakaapit pursuilevatkin eri sarjan tuotteita. Ostan usein esim. pelkät kahviastiat, kun lautaset eivät ole mielestäni kauniita ja toisinpäin. Yhdistelen myös mielelläni eri sarjoja, tällä hetkellä esim. Paratiisia, Teemaa ja Taikaa keskenään. Pentikit ovat vaikeampia yhdistellä. V&B ei ole mua koskaan kiehtonut esteettisesti.

Jos kokonaisista astiasarjoista puhutaan, niin arkikäytössä on tällä hetkellä Arabian KoKo-sarja 12 hlölle (monivärisenä) ja värillinen Paratiisi kymmenelle (tarvittaessa Teemalla höystettynä).

Juhlakäytössä ja ns. parempana sarjana Arabian Lumi -astiasto 16 henkilölle, sisältäen kaikki sarjan lautaskoot ja tarjoiluosat.

Kaappiin unohtuneena ja oikeastaan jo käytöstä poistuneena myös Pentikin Aino- astiasto 16 hlölle (en ole vaan tunnesyistä raaskinut myydä huuto-netissä, sisältää varmaan kaikki tuotannossa olleet osat) ja jo aikoja sitten poistunut mattavihreä Arabian 24h 10 hlölle.

Vierailija
31/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Hobby Hallista tilattu halpisastiasto juhlakäytössä :) Olivat niin nättejä.

Mä en tykkää noista Willeroyn New Wave-astioista...kamalia!

Vierailija
32/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona Teemaa ja Taikaa, vanha Myrna, ja pari englantilaista astiastoa, jostai toinen on enemmän vain teeastiasto, toinen aika täydellinen ruoka-astiasto.

Vierailija
33/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 12 hlölle siten, että 6:lle valkoista ja 6:lle moniväristä. Voi sitten valita mihin tyyliin kattaa. Värillisiä leipälautasia, mukeja ja kulhoja löytyy enemmänkin, kun on saatu lahjaksi.

On mun mielestä kivan näköinen ja käytännöllinen sarja. Arkikäytössä. Mökillä on Teemaa.

Ns. parempi astiasto meiltä puuttuu. On hankintalistalla, mutta en ole saanut päätettyä, että mitä sarjaa ostaisin.

Vierailija
34/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Arabian 24h valkoisena.

8kpl kaikkia näitä:

- isot lautaset

- salaatti/pastalautaset

- leipälautaset

- isot kulhot (siis syvät lautaset)

- murokulhot

- asetit

- kahvi/teekupit

- kaadin

- 2 isoa tarjoilukulhoa

- 2 isoa tarjoiluvatia

Päädyttiin tähän yksinkertaisuutensa ja ajattomuutensa ansiosta - ei tartte vaihtaa jos menee muodista pois.

Näyttävät hyvältä myös juhlakattauksessa kun pöytäliina on tumma ja servetit komeat.

Vierailija
35/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista valkoista - kaapissa 20 v vanhat mustat, joihin kyllästyin. Arvostan monikäyttöisyyttä, yksinkertaisuutta ja sitä, että uusia osia on taatusti saatavana jos vanhoja rikkoutuu (paitsi että Teeman lautaskoot uusittiin hiljattain).

Keiton syöminen Teemasta ei ainakaan minulle aiheuta ongelmia. :-) Joissain keittokulhoissa on ravintolassa ärsyttänyt se, että lusikka on valunut kulhon pohjalle - astia on siis ollut liian iso.

Muutenkin ylisuurten astioiden trendi ärsyttää. Esim. Teeman entinen 23 cm ruokalautanen oli aivan passelin kokoinen, uusi 26 cm on liian kolho (ja kuka tarvitsee niin isoa lautasta? Ainahan voi santsata jos on tosi nälkä).

Vierailija
36/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

astiafaneilla pöytähopeita?

Me saatiin häälahjaksi melko kattava hopeasetti, sukulaiset olivat kaikki sopineet keskenään että tuovat hopeaa.

Onhan ne kivaa kattaa jouluksi pöytään, mutta joskus tulee mieleen, että karsee määrä rahaa lojuu tuolla kaapeissa odottelemassa taas yhtä ateriaa vuodessa :)

Toki arvostan niitä lahjana ja myös perintönä sitten tyttärellemme. Ja kuka tietää, ehkä vanhoilla päivilläni innostun ottamaan ne useammin käyttöön...

Vierailija
37/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan sininen Taika :)

Vierailija
38/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

astiafaneilla pöytähopeita? Me saatiin häälahjaksi melko kattava hopeasetti, sukulaiset olivat kaikki sopineet keskenään että tuovat hopeaa. Onhan ne kivaa kattaa jouluksi pöytään, mutta joskus tulee mieleen, että karsee määrä rahaa lojuu tuolla kaapeissa odottelemassa taas yhtä ateriaa vuodessa :) Toki arvostan niitä lahjana ja myös perintönä sitten tyttärellemme. Ja kuka tietää, ehkä vanhoilla päivilläni innostun ottamaan ne useammin käyttöön...

Vaan äitini on niitä meille pikkuhiljaa kerännyt. Jouluisin ym tulee käytettyä, mutta kun eivät kestä konepesua,niin ei kamalan usein.

t. se, jolla oli niitä englantilaisia astiastoja.

Vierailija
39/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino- astiasto käytössä. Siinä on ainakin jyrkät reunat :)

Vierailija
40/51 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolelta Arabian Harlekiini. Käytämme juhlissa tms. jos on vieraita.

Sitten on Kiltaa ja Teemaa täydellinen astiasto sinisenä, Kiltaa ja Teemaa keltaisena (kevät/kesä/pääsiäiskäytössä) ja Teemaa punaisena.

Lisäksi jonkin verran Paratiisi-sarjaa.

Vanha Kilta on mielestäni kaunein, mutta sitä ei cittarit myy...