Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioikaa ja analysoikaa kuinka paha tekoni on asteikolla 4-10

Vierailija
11.01.2011 |

Olen ns. mielenterveyskuntoutuja, palasin syksyllä työelämään pitkän masennusjakson jälkeen. Suurimman osan aikuiselämästäni olen tehnyt töitä, vaikka masannusjaksoja on ollut useita. Kärsin paniikkihäiriöstä, masennuksesta, ahdistuksesta ja univaikeuksista.

Olen viimeaikoina kokenut, että nuppini vointi on huononemassa, mietin taas päivittäin itsemurhaa ja itseni viiltelyä, mikä on mulle merkki sitä, että kohti masennusta ollaan todennäköisesti menossa. Töissä olen kuitenkin sinnitellyt. Nyt parin viikon sisällä olen alkanut kadottaa yöuneni ja se vaan pahentaa oloani. Eilen olin koko illan ja yön sellaisessa paniikinomaisessa tilassa, ajatukset kiersi kehää.

Sitten se paha tekoni... Aion "itsehoitaa" nuppiani olemalla loppuviikon poissa töistä "flunssassa". En vaan kehtaa sanoa totuutta, pelkään työpaikkani puolesta. Uskon että muutaman päivän tauko auttaa minua saamaan itseäni kasaan, ainakin saan vähän kerättyä voimia, että jaksan taas ainakin hetken eteenpäin.

Kuinka kamala tekoni on? Lynkatkaa / neuvokaa, antaa tulla vaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä etusijalle asettamisesta. Työpaikka on toki tärkeä, mutta kaikkein tärkein olet sinä, ethän kuitenkaan voisi jatkaa noin huonovointisena kovin pitkään. Itse en ole työelämässä (haluaisin kyllä olla), mutta mielikuva on tullut, että aikaa raakaa monella alalla.

Toivottavasti saat itsesi kuntoon/apua. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
2/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuossa tilanteessa voisi ketään moittia itsensä etusijalle asettamisesta. Työpaikka on toki tärkeä, mutta kaikkein tärkein olet sinä, ethän kuitenkaan voisi jatkaa noin huonovointisena kovin pitkään. Itse en ole työelämässä (haluaisin kyllä olla), mutta mielikuva on tullut, että aikaa raakaa monella alalla.

Toivottavasti saat itsesi kuntoon/apua. Kaikkea hyvää sinulle!

Kiitos kaunis sinulle. Ehkä tämä "flunssa" ei ole ihan väärä teko tässä kohtaa. Valkoinen valhe ns.

t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa lisäksi ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon?

Vierailija
4/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa lisäksi ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon?

Vierailija
5/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta mieltä

Vierailija
6/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset luuserit vie kunnon ihmisten työpaikat Sellasta mieltä

Mitä ehdottaisit? Että lopetan työnteon kokonaan ja heittäydyn yhteiskunnan elättäväksi 37-vuotiaana? Vai oletko niin radikaali, että toivoisit minun lopettavan luuserin elämän oman käden kautta?

t:ap, 20-vuotiaana työelämässä aloittanut

Vierailija
7/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syyllistyt teostasi liikaa muuten.

Sairaslomatodistuksee ei tarvi laittaa kuin koodi, ja viitseliäs tietty näkee siitä todellisen syyn, mutta ei saa kertoa sitä eteenpäin.

Työkavereilles voit sanoa olleesi flunssassa tai mitä hyvänsä.

Vierailija
8/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaan avopuolella jokin hoitokontakti? Menet sinne ja sanot että olet menettänyt yöunesi ja selität muutenkin tilanteen. Pätevä syy sairaslomaan. Et menetä työpaikkaasi jos sinulla on lääkäriltä todistus. Nyt joudut muun pahanolon lisäksi kärsimään vielä omantunnon tuskia valehtelusta? Tätä mieltä minä olen. Kunnon levähdys ja olet kohta toivottavasti taas työkuntoinen.

Vierailija
9/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sinä työkykyinen ole. Mutta itsesi takia sinun pitäisi kyllä hakea apua.

Vierailija
10/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee aina täällä. Flunssa on minusta ihan sopiva valkoinen valhe. Terapiaan kannattaisi hakea. En tiedä auttaako, mutta kunnon hikijumppa voi helpottaa oloa. Sen sijaan, että viiltelet, kokeile esim. juosta ja tehdä vatsalihaksia ihan piippuun asti. Se saattaa auttaa.

Vierailija
11/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelkkien lääkkeiden varassa tällä hetkellä. Säännöllistä keskusteluapua ei ole. Mä tiedän että apua pitäisi nyt todellakin hakea. Elämäni on vaan niin hemmetin kiireistä, etten muka ehdi. Mietin myös että uskallanko avautua olotilastani työterveyshuollossa vai menenkö omalle terveysasemalle... Harmittaa myös myöntää itselleni että tässä kunnossa taas ollaan :/

Vierailija
12/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen sitä silloin tällöin! Ei opettajan hommissa muuten jaksa...

Vierailija
13/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kannata kertoa mielenterveysongelmista (jos ei ihan psykoosista tms puhuta). Koska se leimaa...kannattaa ehdottomasti pelätä myös työpaikan puolesta.

Vierailija
14/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla vaan. Lepäät ja selvittelet ajatuksia. Viisas ratkaisu. tokihan voi toimia tunnollisenkiltisti ja "oikein" mutta siitä ei tää yhteiskunta kyllä palkitse useinkaan. Ne joilla on potkua juosta oravanpyörässä ja syljeskellä muille tehköön niin. Eivät alkuunkaan ymmärrä et ihminen voi tosiaan olla hajoamispisteessä ja silloin on tärkeintä hoitaa itseään. Kun se hajonnut ihminen on tosi työlästä saada uudestaan kasaan. MOnesti se et lepää tarpeeksi auttaa saamaan taas voimat ja ajatukset kasaan.

Vierailija
15/34 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos masennut pahemmin, et ehkä enää halua hakea apua ja sitten menet vielä huonompaan kuntoon ja joudut pakostakin olemaan pidempään poissa töistä. Ei kannata töissä puhua asiasta, jos ei ole joku todella luotettava henkilö. Valitettavasti saa helposti "hullun" maineen :(. Yksi tuttavani käy säännöllisesti keskustelemassa ja se pitää hänet jalat maassa. Jos yksin päässä pyörittää noita asioita niin suhteellisuudentaju menee etkä huomaa milloin olet liian syvällä. Tsemppiä! Hae apua nyt!

Vierailija
16/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kotona "flunssassa". Ihan hirveä olo. Mietin koko ajan mitä musta ajatellaan töissä :(

Vierailija
17/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä epäilen, ettei asia sillä ole ohi. En lukenut koko ketjua, onko sulla lääkitystä, säännöllistä terapiaa tms? Pelkällä parin päivän lomalla tuskin kuntoudut. =(

Vierailija
18/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin enemmän kuin äkillinen shoppailuntarve tai krapula...

Vierailija
19/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei ole paha teko ollenkaan. Kukas muu sua hoitaa ja huoltaa jos et itse sitä tee!

Mäkin teen välillä noin, kun en jaksa.

Vierailija
20/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kotona "flunssassa". Ihan hirveä olo. Mietin koko ajan mitä musta ajatellaan töissä :( t:ap

mutta miksi ihmeessä enää heistä välität?

Näillä parilla päivällä et kyllä tilannettasi kohenna ollenkaan, vielä vähemmän, jos koneella notkut ja samalla vielä mietit muiden ajatuksia sinusta... Luulisi, että sulla on sairastelusta jo kokemusta, kun ei tämä eka kerta sinullekaan ole...

Mutta, mikä kenellekin auttaa, vannomatta paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi