Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioikaa ja analysoikaa kuinka paha tekoni on asteikolla 4-10

Vierailija
11.01.2011 |

Olen ns. mielenterveyskuntoutuja, palasin syksyllä työelämään pitkän masennusjakson jälkeen. Suurimman osan aikuiselämästäni olen tehnyt töitä, vaikka masannusjaksoja on ollut useita. Kärsin paniikkihäiriöstä, masennuksesta, ahdistuksesta ja univaikeuksista.

Olen viimeaikoina kokenut, että nuppini vointi on huononemassa, mietin taas päivittäin itsemurhaa ja itseni viiltelyä, mikä on mulle merkki sitä, että kohti masennusta ollaan todennäköisesti menossa. Töissä olen kuitenkin sinnitellyt. Nyt parin viikon sisällä olen alkanut kadottaa yöuneni ja se vaan pahentaa oloani. Eilen olin koko illan ja yön sellaisessa paniikinomaisessa tilassa, ajatukset kiersi kehää.

Sitten se paha tekoni... Aion "itsehoitaa" nuppiani olemalla loppuviikon poissa töistä "flunssassa". En vaan kehtaa sanoa totuutta, pelkään työpaikkani puolesta. Uskon että muutaman päivän tauko auttaa minua saamaan itseäni kasaan, ainakin saan vähän kerättyä voimia, että jaksan taas ainakin hetken eteenpäin.

Kuinka kamala tekoni on? Lynkatkaa / neuvokaa, antaa tulla vaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kone kiiinni- täällä vaan atvot lisää. Mene nukkumaan- lepää, katsele ikkunasta ulos ja rentoudu. Kuuntele musiikkia tai lue jotain kirjaa. KUn on tosi kurja olo, voi itseään vaikka hiukan sääliä...

Vierailija
22/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintsaavat töistä olemalla "flunssassa". Älä soimaa itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska sulla on todellisia univaikeuksia ja olet siis masentunut, niin eipä parin päivän flunssa asiaa korjaa pysyvästi - ehkäpä vain menet huonompaan kuntoon.

Nyt mars, lääkärille! Pyydät keskusteluapua, ja tarkistat lääkitystäsi. Lepäät ja nukut nyt nämä pari päivää, ja pyydät lääkäriltäsi seuraavan viikon vapaaksi, jos tämä miniloma ei auta ja et saa itseäsi keskustelulla ja uudella lääkityksellä kuntoon. Kuulostaa oikeasti siltä, että olet menossa tosi huonoon kuntoon ja tosi nopeasti, etkä itse enää ihan oikein tajua sitä. Älä huoli mitään kuukauden päästä lääkäriaikaa vaan vaadi ihan oikeasti hoitoa asap! Jos et halua mennä työpaikkalääkärille, käy muualla. Kunhan käyt!

Vierailija
24/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanaiset kun ette kivitä mua!

Mulla on ihan kamala olo. Mietin päätäni puhki soittaako terveysasemalle vai työterveyshuoltoon. Mulla ei ole mitään keskusteluapua nyt tähän hätään saatavilla. Lääkitys on päällä.

Mua pelottaa, että jos menen lääkäriin, mut määrätään pitkälle sairauslomalle. En halua sitä. Haluan pysyä mukana työelämässä, en halua pudota oravanpyörästä taas. Pitkä sairausloma vaan pahentaisi asioita. Mutta en myöskään tiedä kauan nuppini kestää tätä. Tämä on niin ristiriitaista...

t:ap

Vierailija
25/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta hyvä ihminen jatkossa muistaa nopeampi ennakointi! Niin, et joudu kiikuinkaakuin elämään.

Vierailija
26/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua!

Vierailija
27/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väännän täällä itkua. On ihan kamalaa myöntää, että tässä ollaan taas. Vuoden olen yrittänyt selvitä "itsehoidolla", ilman mitään keskusteluapua.

Sain puolen tunnin päästä puhelinajan sinne, missä olin vuosi sitten hoidossa. Kyselen, josko pääsisin sinne taas. Omassa kunnassa ei ole psykologeja.

Mä hajoon.

Vierailija
28/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkaa voi tehdä paranemisen tie, kun olet päästänyt itsesi liian syvään suohon.

Toivottavasti lääkityksesi tarkistetaan ja pääset terapiaan!

Vierailija
29/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi kohtaanhan sitä tuossa lähinnä väärin teet.

Itsemurha-ajatukset tuskin sormia napsauttamalla lähtevät tuosta noin vain pois parin päivän vapaalla. Tai ehkä joo väliaikaisesti tullakseen takaisin puolta pahempina. Mitäs sitten, taas pari päivää "flunssassa". Eikö nyt vain kannattaisi hoitaa asia kunnolla ja hakea sitä oikeaa hoitoa asiaan.

Vierailija
30/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeni että olen pudonnut kirjoilta sieltä missä kävin vuosi sitten. Pitää aloittaa alusta: omalääkärille -> lähete oman kunnan paikkaan missä ei ole psykologeja -> sieltä lähete paikkaan missä ehkä on psykologeja. Tuohon prosessiin saattaa mennä kuukausia.

Mä olen niin väsynyt tähän taisteluun, tätä se oli vuosi sitten myös. Meidän kunnassa taitaa asiat olla erityisen huonosti, mutta ei ne taida keskimäärin muuallakaan maassa kovin hyvin olla. Siis nämä mielenterveyspuolen hoitokuviot. :(

Mistä mä saan voimaa tähän prosessiin. Mä en jaksa :'( Mä olen jo lääkityksellä, säännöllistä keskusteluapua tarvitsisin.

Vierailija
31/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää vetää vähän sanoja takaisin ja antaa vähän krediittejä kunnalleni, pääsenkin ensihätääni jo viikon päästä tutulle psykiatriselle sairaanhoitajalle! Ehkä tämä tästä! :)

Vierailija
32/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käy nyt ihmeessä työterveyslääkärillä, jos ei muuta niin purkautumassa. Se ei ole häpeä jos repeää työterveyslääkärillä, olen tehnyt sen monen monta kertaa. Työ on sellainen ettei voi saikulla olla ja itsellä myös masennustausta. Lääkkeiden ja muiden apujen kanssa olen täysin työkykyinen mutta en uskalla tulla ulos kaapista ts. en uskalla olla töistä poissa työkavereiden silmissä siksi, että päätä kiristää. Eli ei siis paha teko, mutta käy kuitenkin ihmeessä siellä lääkärillä

Vierailija
33/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käy nyt ihmeessä työterveyslääkärillä, jos ei muuta niin purkautumassa. Se ei ole häpeä jos repeää työterveyslääkärillä, olen tehnyt sen monen monta kertaa. Työ on sellainen ettei voi saikulla olla ja itsellä myös masennustausta. Lääkkeiden ja muiden apujen kanssa olen täysin työkykyinen mutta en uskalla tulla ulos kaapista ts. en uskalla olla töistä poissa työkavereiden silmissä siksi, että päätä kiristää. Eli ei siis paha teko, mutta käy kuitenkin ihmeessä siellä lääkärillä

siis oikeesti, varmasti on hoitajia ja lääkäreitä, jotka eivät asioita vihjaile eikä levittele, mutta työterveys on se pahin paikka...

Vierailija
34/34 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa lisäksi ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon?

Ja tosiaan hae itsellesi apua asap ettei mene vointi liian pahaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän