aloittiko kukaan muu laihista tänään?
mitä olette syöneet?
Itse aamulla 2 leipää
nyt keittoa
illalla ajattelin syödä kanasalaattia ja ei enää mitään klo 18 jälkeen.
Kommentit (16)
Mutta syön lämmintä ruokaa töissä lounaalla ja kotona päivällisellä. Pienennän annoskokoja ja jätän herkuttelut lasten karkkipäiville.
Hitsi kun on vielä kaapissa konvehteja, joita mies sitten tietysti ahtaa kiduksiinsa=/
Onneksi olen norm.painoinen, eli tavoite ei ole kuin hieman saada kumpua pois alavatsalta.
Aamupalaks söin mandariinin,
Lounaaksi kalapihvin ja paljon salaattia, jälkiruoaksi hieman luonnonjugurtti-mustikkaseosta (työpaikkaruokalassa söin).
Nyt on ihan mieletön makeanhimo, mutta jos siitä nyt selviän pari päivää, alkaa helpottaa toivottavasti.
Tänään olen syönyt 5 suolakurkku siivua ja lasissilen pepsi maxia. Joo tiedän, ei kuulosta kovin terveelliseltä mutta syönkin tän päivän vain todella vähän ja sitten huomisesta alkaen jatkan terveellisemmin.
ens viikolla ajattelin edetä näin:
Aamulla puuro+pieni voisilmä
Lounaaksi salaattia tai keittoa (vih.keittoon raejuustoa proteiinin lähteeksi)
Iltapäivävälipalaksi joko vähän rahkaa tai yksi hedelmä
Viiden-kuuden aikaan ihan normaalia kotiruokaa lautasmallin mukaisesti
Illalla ehkä hedelmä.
Leivän jätän kokonaan, se on ikuinen kompastuskiveni, rakastan voileipiä, mutta totun kyllä olemaan ilman niitä.
Mitä mieltä olette, laihdunko?
ja toivottavaasti et sinäkään. Laihutuskuurit on mielestäni turhia, tee elämäntapamuutoksia niin tulokset ehkä pysyykin. En ymmärrä noita nähläkuurilaihiksia, syö terveellisesti ja liiku! Anoppini on aina jollain dieetillä, aina laihtuu vähän ja saa ne heti takasin. Itse pidän elämäntapani terveellisenä niin paino-ongelmia ei ole eikä tule. Ei ole terveellistä sellainen jojo-elämä!
Aloita pienistä muutoksista ensin...
ens viikolla ajattelin edetä näin: Aamulla puuro+pieni voisilmä Lounaaksi salaattia tai keittoa (vih.keittoon raejuustoa proteiinin lähteeksi) Iltapäivävälipalaksi joko vähän rahkaa tai yksi hedelmä Viiden-kuuden aikaan ihan normaalia kotiruokaa lautasmallin mukaisesti Illalla ehkä hedelmä. Leivän jätän kokonaan, se on ikuinen kompastuskiveni, rakastan voileipiä, mutta totun kyllä olemaan ilman niitä. Mitä mieltä olette, laihdunko?
Ja kuinka suuri on kerta-annos, ja mitä on salaatti? Hesen salaatissa on melkein päivän kaikki painonvartijoiden pisteet, että salaatti ei aina ole vähäkalorista!
-lisää liikuntaa! Ja mieti paljon kulutat!
Tänään olen aamulla juonut kahvia muutaman kupillisen. En vaan pysty aamulla syömään mitään, vaikka haluaisin oppia siihen.
Lounaaksi söin tonnikalasalaattia parilla ruokalusikallisella salaatinkastiketta. Juomaksi vettä, koska maitoa laitan niin paljon aina kahviin, että varmasti maitoakin saan päivän aikana tarpeeksi.
Välipalalla syön hedelmän ja Danonen Vitalinea-jogurtin.
Päivällisellä meinasin tehdän broilerin filesuikaleista kastiketta ja itse otan sen kanssa salaattia. Lapsille laitan myös perunaa ja riisiä.
Iltapalalla taas sitten hedelmä ja ruisleipä kalkkunaleikkeleellä ja margariinilla.
Näin koitan syödä säännöllisesti, mutta kohtuullisia annoksia. Jospa saisi sen naposteluhimon selätettyä. Karkkipäivän pidän kerran viikossa ja silloinkin kohtuudella :)
Katsotaan miten onnistuu. Tarkoitus kun olisi saada noin 30kg pois, että ei tässä auta nälkäkuuridietit, vaan ihan pysyvä elämänmuutos. Kunpa vaan pystyisin nyt tässä ruokavaliossa sitten. Ja jos lipsumisiakin sattuu niin osaisin antaa itselleni anteeksi. Yleensä siinä on se pahin paikka kun lipsahtaa. Sitten soimaa itseään ja kierre on valmis. Lisää herkkuja ketutukseen :) Nyt koitan muistaa olla armollinekin itseäni kohtaan :)
Tänään olen syönyt 5 suolakurkku siivua ja lasissilen pepsi maxia. Joo tiedän, ei kuulosta kovin terveelliseltä mutta syönkin tän päivän vain todella vähän ja sitten huomisesta alkaen jatkan terveellisemmin.
Mässäilin vain eilen ja muutenkin koko viimkonloppuna niin paljon että ei oikeasti tee mieli sydä juuri mitään. Ja ei ole mitään erityistä syytä miksi söin suolakurkkua, halusin aamulla jotain pientä nopeasti ja noita sattui jääkaapissa olemaan. Pepsi max on paheeni josta yritän vierottautua.
ens viikolla ajattelin edetä näin: Aamulla puuro+pieni voisilmä Lounaaksi salaattia tai keittoa (vih.keittoon raejuustoa proteiinin lähteeksi) Iltapäivävälipalaksi joko vähän rahkaa tai yksi hedelmä Viiden-kuuden aikaan ihan normaalia kotiruokaa lautasmallin mukaisesti Illalla ehkä hedelmä. Leivän jätän kokonaan, se on ikuinen kompastuskiveni, rakastan voileipiä, mutta totun kyllä olemaan ilman niitä. Mitä mieltä olette, laihdunko?
Ja kuinka suuri on kerta-annos, ja mitä on salaatti? Hesen salaatissa on melkein päivän kaikki painonvartijoiden pisteet, että salaatti ei aina ole vähäkalorista! -lisää liikuntaa! Ja mieti paljon kulutat!
Salaatilla en tarkoittanut Hesen salattia, vaan ihan itse tehtyä tonnikala- tai kanasalaattia ;)ilman majoneesikastiketta.....
Ja kyllä toki tiedän, että pitää kuluttaa enemmän kuin syö, mutta mainitsemallani laihiksella kuvittelisin laihtuvani ilman lisäkulutusta.
Hiihdän kyllä 2 krt viikossa, lenkkeilen 2 krt/vko ja ALAN käydä salilla pari kertaa viikossa.
Tuli sorruttua irtokarkkeihin kun läksin nälkäisenä kauppaan.
Elämäntapa muutos houkuttaa, minulla pitäisi jättää herkut pois ja leipää vähentää ja liikkumista lisätä ja jättää syömiset illalla pois. Eli klo 18 jälkeen ei mitään nassuun. Tämä päivä meni nyt vähän plörinäksi karkkien takia mutta salaattia aion syödä nyt enään illalla.
Tytär sai kameran joululahjaksi ja otti äidistä x määrän kuvia ja juu, todellakin aloitin laihiksen. Yleensä olen itse kameran takana ja nyt. nou nou
Konvehdit vähemmälle ja jotain tuoreempaa tilalle. Hedelmiä on tänään mennytkin useita ja salaattia söin ison annoksen ruuan kanssa. Palaan säännöllisiin ruoka-aikoihin ja säännölliseen liikuntaan. Lumityöt olen tänään tehnyt kaksi kertaa ja kävin 10 kilometrin hiihtolenkillä.
Kinkkua on vielä leivän päälle ja viimeiset joulutortut aamukahville. Niitä konvehtejakaan ei pois heitetä, mutta ei niitä tarvitse kerralla vetää. :) Sitten on joulu ohi.
eli laihis alkaa aikaisintaan huomenna
Sain toisen lapseni 1kk sitten ja raskausaikana en saanut syödä herkkuja laisinkaan raskausdiabeteksen takia. Synnytyksen jälkeen otin sitten kunnolla takaisin. :D En painossa kuitenkaan, mutta söin kyllä joka päivä suklaata hyvän määrän. Imetys toki vei ja vie energiaa, mutta nyt aion palata taas kohtuuteen. Eli varmastikin joka päivä syön vielä suklaata, mutta vain pari palaa.
En halua välttämättä laihtua, jos nyt ei sitten itsekseen tipu pari kiloa imettämällä, mutta muuten haluan terveesti syödä.
Mut mä syön kyllä kaks lämmintä ruokaa, aamupalan, välipalan ja iltapalan päälle. aattelin luottaa liikuntaan ja imetykseen, synnytyksestä vain 6 viikkoa niin en halua mitään nälkäkuuria. Eikä sellainen oo muutenkaan järkevää. Itselläni ruuan laatu on kunnossa niin tää riittää viiden kilon pudotukseen!