Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-Jehovan Todistaja vastailee kysymyksiin - kysy mitä vaan

Vierailija
11.01.2011 |

kun tuo Silminnäkijä-ohjelma niin puhuttaa, ehkä vähän kärjistetty ohjelma oli sekin, vaikka totta sikäli.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö s eole hyvä että vanhuksille käydään pitämässä seuraa? minä olen toivottavasti tuleva JT ja käyn hoitamassa erästä ihanaa vanhusta koska hänen sukunsa ei pidä häneen juuri minkäänlaista yhteyttä. Oikeasti hänellä ei ole muita kuin minä ja kotipalvelun palkatut työntekijät. Alussa yritin puhua hänelle asiasta, mutta huomasin ettei hän oikein ymmärtänyt joten lopetin puhumisen mutta siis edellenkin vien hänelle lehtiä, en tiedä lukeeko vai ei.

Minä uskon, että jehovantodistajien oppi on harhaoppi ja se ei vie taivaaseen. Arvostan lähimmäisenrakkauttasi, mutta toivon, ettet opettaisi sitä harhaoppia kenellekään.

Vierailija
42/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Suomessa on 19 000 jehovaa ja maailmalla varmaan satojatuhansia lisää niin kaikki jehovatkaan eivät pääse taivaaseen. Wikin mukaan jäseniä 7.5 miljoonaa. Yksi suuri ongelmakohta varmaan on tuo että vähän väliä ennustetaan maailmanloppua ja sitten se ei tulekaan. Näin on tapahtunut liikkeen alusta asti. Missäpäin suomea asut?

siis suurin osa niistä on menossa sinne paratiisiin maan päälle.

Vain muutamat erityisen uskolliset menevät taivaaseen.

Uskoani jumalaan yritin jo vähän miettiä ed. viestissä - luulen että siis jotain kyllä on olemassa maailmankaikkeudessa muutakin kuin ihmiset, jotain mitä emme voi ihan ymmärtää/aistia, ,mutta onko se juuri sellainen jumala niin ehdottomasti kuin uskonnot opettavat, ehkä ei...

Asun Etelä-Suomessa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen toivottavasti tuleva JT ja käyn hoitamassa erästä ihanaa vanhusta koska hänen sukunsa ei pidä häneen juuri minkäänlaista yhteyttä. Oikeasti hänellä ei ole muita kuin minä ja kotipalvelun palkatut työntekijät. Alussa yritin puhua hänelle asiasta, mutta huomasin ettei hän oikein ymmärtänyt joten lopetin puhumisen mutta siis edellenkin vien hänelle lehtiä, en tiedä lukeeko vai ei.

niin, no, onhan se kai hyväkin asia.

Näinhän se toimii molemmin päin vähän "win-win" - vanhus saa seuraa ja JT paikan mihin viedä lehtiä ja missä käyttää aikaa, jotta saa hyviä lukuja raportoitavaksi "helpommalla" tai ainakin mukavammin kuin ihan nniitä ovikelloja soittelemalla :).

ap

Vierailija
44/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hän vastaa?

Vierailija
45/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti siis kasvatettu siihen, ja sitten kastettu siihen uskoon 16-vuotiaaan.

Lopetin ne touhut ehkä n. 25 vuotiaana.

ap

Vierailija
46/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

Minä uskon, että jehovantodistajien oppi on harhaoppi ja se ei vie taivaaseen. Arvostan lähimmäisenrakkauttasi, mutta toivon, ettet opettaisi sitä harhaoppia kenellekään.

[/quote]

sinä et tiedä mikä on harhaoppia jos et ole tutustunut muuhun kuin siihen sun luterilaiseen pakanaoppiin.

Vierailija
47/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hän vastaa?

hän on varmaan vähän vaivautunut, ja yrittää sanoa takaisin jotain kuitenkin kohteliasta kuten "hyviä pyhiä", "hyviä lomapäivä" tms. keksiä jotain, tai sanoo vain "kiitos", mutta hän ei voi sanoa "kiitos SAMOIN", koska se tarkoittaisi että hän toivottaa hyvää joulua myös =D.

Tämmöistä sanojen halkomista se siis joskus voi olla...

ap

Vierailija
48/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti siis kasvatettu siihen, ja sitten kastettu siihen uskoon 16-vuotiaaan. Lopetin ne touhut ehkä n. 25 vuotiaana. ap

se tuleva JT.

Vierailija
49/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoista lukea sinun asiallisia ja fiksuja vastauksia!! Olen kiinnostunut kaikista uskonnoista ja siitä, miksi jotkut toimivat ja ajattelevat tietyllä tavalla. Tässä on tullut paljon hyviä vastauksia turhaan kärjistämättä! t. se vl

asiaa paisuttelematta - harva asia tosiaan on niin kauhea tai mustavalkoinen kuin esim. media antaa ymmärtää - vaikka niissä ilmituotava pointti/asian ydin toki onkin tärkeä ja totta.

ap

Vierailija
50/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eivät ole "osa tästä maailmasta" (Raamatusta), eli eivät osallistu politiikkaan mitenkään.

ap

Vierailija
51/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti siis kasvatettu siihen, ja sitten kastettu siihen uskoon 16-vuotiaaan. Lopetin ne touhut ehkä n. 25 vuotiaana. ap

Kiitos.. siispä poistun tästä ketjusta. se tuleva JT.

tulkitsetko tämän siis niin, että ap on luopio, ja et voi enää tämän tiedon jälkeen keskustella hänen kanssaan, vaan sinun tulee karttaa häntä?

t. ohis

Vierailija
52/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää mullakaan ei oikein ikinä mennyt jakeluun - perusteet niin ontuvia. :(

Niitä perusteita joita opin:

- ihmistä ei saa korottaa liian korkeaan asemaan (no en tajunnut miksi vaikka häitä sai viettää kun siinäkin juhlitaan hääparia... eihän siinä synttäreillä ketään suorastaan palvota)

- varhaiskristityt ei viettäneet synttäreitä

- Raamatussa ei mainita synttäreitä kuin 2 kertaa ja ne oli ikäviä tapauksia (toisessa katkaistiin jonkun pää)

Ja kai nimipäivätkin sitten niputettiin tuohon samaan, että ovat vähän samaa teemaa.

ap

Vierailija
53/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomassa tietoa maailmallisista uutisista?

Vierailija
54/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.. siispä poistun tästä ketjusta. se tuleva JT.

tulkitsetko tämän siis niin, että ap on luopio, ja et voi enää tämän tiedon jälkeen keskustella hänen kanssaan, vaan sinun tulee karttaa häntä? t. ohis

niin oletan, että juuri näin hän sen tulkitsee...

Mikä sikäli erikoista, koska jo otsikossahan nimenomaan luki "EX-jt..."

Mutta piti hänen tulla uteliaisuuttaan katsomaan kumminkin :).

ap

Vierailija
55/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävätkö he siitä termiä harhaoppi tms?

Entä miten he suhtautuvat esimerkiksi mormoneihin tai juutalaisuuteen?

Vierailija
56/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomassa tietoa maailmallisista uutisista?

ei tätä ole kukaan näköjään keksinyt kieltää :). Urpo Martikainenhan on JT.

ap

Vierailija
57/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisista asioista on sopivaa laskea huumoria niiden kaikkein hartaimpien uskovaisten piirissä?

Vierailija
58/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi että eivät hanki lapsia tässä maailmassa vaan siellä Paratiisissa sitten? Onko tämä tavallinen käytäntö?

Vierailija
59/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista!

Vierailija
60/151 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävätkö he siitä termiä harhaoppi tms? Entä miten he suhtautuvat esimerkiksi mormoneihin tai juutalaisuuteen?

siis pitävät kaikkia muita uskontoja "väärinä uskontoina", vain heidän uskonto on totuus.

(kaikki muut tuhotaan Harmagedonissa.

Paitsi ehkä ne ihmiset, joilla ei ikinä ole ollut teoriassakaan mahdollisuutta kuulla tästä JT-uskosta että eivät ole voineet tehdä valintaa. Ehkä esim. joku Pohjois-Korea tai muu niin suljettu paikka missä ei mitään uskontoja voi olla.)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän