Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TK väittää, että mulla on kaksi lasta

Vierailija
10.01.2011 |

Tämä on jo huippu! Kävin eilen Helsingissä xxx Terveysasemalla päivystyksessä pitkään jatkuneen flunssan takia. Edellisen kerran kävin noin kuukausi sitten asennuttamassa kierukan. En tiedä, mitä on oikein tapahtunut, mutta tämä omalääkärini (joka tosin on vaihtunut 2 krt viimeisen kahden vuoden aikana) luki papereitaan ja kysyi että onko LAPSET säästyneet flunssalta, johon sanoin että kyllä parivuotias tyttömme on ollut vähän nuhassa muttei muuta. Tähän lääkäri: Entäs se ALLE VUODEN IKÄINEN? Olin että mitä häh, ei meillä ole kuin se kaksivuotias tyttö, ei muita lapsia. Sitten tämä nainen tankkasi papereistaan "mutta täällä lukee että kaksivuotias ja puolivuotias tytär perheessä".

Toistin toisen kerran, että meillä on todellakin vain yksi lapsi, ja että miten voi olla mahdollista, että siellä papereissa on maininnat kahdesta lapsesta?

Lääkäri kohautteli vain olkiaan ja sanoi että "niin, siinä vaiheessa kun kirjoitetaan tietoja puhtaaksi on konekirjoittaja voinut tehdä virheen".

Noh, käynti oli loppumassa ja sain reseptin ja marssin ulos. Jälkikäteen vain alkoi hirvittää, että noinko helposti tulee tuon mittaluokan virheitä? Ja vieläkö on tosiaan joitain "konekirjoittajia" jotka kirjoittavat lääkärin merkinnät puhtaaksi? Eihän nykyään käytetä enää mitään sanelimiakaan? Tosin tämä kyseinen lääkäri ei tee mitään merkintöjä tietokoneelle vaan kirjoittaa kaikki käsin ruutupaperille ja on lisäksi ulkomaalaisperäinen...

Mutta näinpä helposti tulee jos jonkinlaisia virheitä potilastietoihin! Ajattelikin tällä viikolla pyytää kaikki potilastietoni oikoluettavaksi, jotta voin korjata mahddolliset muut virheet!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jolla on 2 lasta...

Vierailija
2/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on todennäköisesti lukenut kaksi- ja puolivuotias ja lekuri on tulkinnut väärin... Eikä kehdannu myöntää kun tajus mokansa ;DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se virhe kummittelee siellä aina, vaikka jossain jäljempänä oliskin korjaus.

Vierailija
4/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on todennäköisesti lukenut kaksi- ja puolivuotias ja lekuri on tulkinnut väärin... Eikä kehdannu myöntää kun tajus mokansa ;DD

Hei toi on muuten ihan totta! Nyt vasta itsekin tajusin, kun luin tuon itse kirjoittamani tekstin. Huh. Tuo on todennäköisin selitys! Kiitos!

AV:ltä saa avun joka asiaan...

Vierailija
5/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan, niin erilaisista virheistä on tehty kirja. Esim. on merkitty väärä jalka amputoitavaksi. Tai lukee "otetaan potilaasta valokuva ja annetaan potilaalle mukaan" (olisi pitänyt lukea että otetaan röntgenkuva). Näitä olisi hauska lukea, niin kauan kun virheet eivät ole omissa papereissa.

Vierailija
6/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut menin eräälle Helsingin terveysasemalle hakemaan lääkärintodistusta raskaudenkeskeytykseen, ja lääkäri sanoi et mulle on tehty aikasemminkin keskeytys. Olin aivan ihmeissäni ja sanoin et ei kyllä ole tehty. Siellä kuulemma luki niin.

No,kai ne sen sieltä pois otti eikä enää tollasia virheellisiä tietoja ole. En sit tehny ollenkaan raskaudenkeskeytystä joten ei sinne tullut sit uuttakaan merkintää. Aiemmin en ole edes harkinnut aborttia joten ei voi sellaisestakaan erheestä olla kyse et olisivat unohtaneet korjata tiedot.

Vierailija
7/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se virhe kummittelee siellä aina, vaikka jossain jäljempänä oliskin korjaus.

Vierailija
8/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai ne nyt tuollaiset täysin selvät virheet korjaa? Entä jos potilaan nimi tai sukupuoli ovat väärin? Tai siviilisääty? Kyllähän perustiedot pitää olla oikein ja niitä pitää olla mahdollista muuttaa.

Vierailija
9/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista jos asia ei heitä koske???

Vierailija
10/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanelee oikeat tiedot väärän potilaan papereihin. Useampi ikkuna auki yhtä aikaa ja käy vanhanaikaisesti

Vierailija
11/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukumäärää veroehdotuksessa. Joka toinen vuosi on yksi, ja joka toinen vuosi kaksi lasta, vaikka jokusen kerran olen sen niille korjannut...

Vierailija
12/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukumäärää veroehdotuksessa. Joka toinen vuosi on yksi, ja joka toinen vuosi kaksi lasta, vaikka jokusen kerran olen sen niille korjannut...

jotka verottaja ystävällisesti hakaa mieheni ja appeni kesken. Eli jostain syystä appiukolla (pitkäaikaispaikalla tk:ssa) on meidän kuopus kontollaan :-)

Vierailija
13/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne säilyy siellä tiedostoissakin "ikuisesti", sillä tietoja ei saa jälkikäteen näpelöidä

Vierailija
14/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuperäinen teksti on tallessa ja katsottavissa mitä on muutettu ja kuka on muuttanut

Vierailija
15/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini meni lääkäriin, ja lääkäri alkoi kysellä aivan outoja juttuja. Hän mainitsi sairauksia, joita äidillä ei ollut kuuna päivänä ollut jne.

Selitys: lääkäri selvitteli äidilleni jonkun toisen naisen potilastietoja....

Vierailija
16/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun veropapereissa kummittelee mun ex, edelleen, vaikka olen jo VAATINUT sen poistamista, kuinkahan persiillää on mun verotus?

Vierailija
17/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne säilyy siellä tiedostoissakin "ikuisesti", sillä tietoja ei saa jälkikäteen näpelöidä

eli kyllä niitä korjataan jälkikäteen

Vierailija
18/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sain luettavakseni tiedot ja oli kyllä niin puuta heinää.

Jos muutan jonnekin pois kotikaupungistani, niin en kyllä pyydä potilashistoriaani mukaan. Kerron tarvittavat asiat uudestaan itse jos lääkärin tarve iskee.

En tiedä voiko niitä korjata enää vanhoihin tietoihin, voi vaan kirjottaa uudet ja toivoa että uusi lääkäri lukee vain ne uusimmat asiat.

Verotiedoissa myös virheitä ihan aina.

Vierailija
19/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskun, jonka mukaan olin käynyt äitiyspolilla ulkokäännöksessä. Soitin heti äitiyspolille ja sanoin, että tässä on nyt käynyt joku virhe (mitään kääntämistarvetta ei ollut, enkä siis todellakaan ollut ko. toimenpiteessä käynyt enkä äitiyspolilla minkään muunkaan asian tiimoilta laskuun merkittynä päivänä tai edes lähiaikoina), ja puhelimeen vastannut sh lupasi selvittää asian ja soittaa mulle takaisin. No, hän soitti pian takaisin, pahoitteli väärinkäsitystä ja kehotti repimään aiheettoman laskun ja mä ajattelin, että se on sillä hyvä. Kuitenkin, kun menin synnyttämään, se olematon ulkokäännös kummitteli edelleen mun papereissa, koska kätilö kysyi multa siitä... lieköhän se siellä vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
20/32 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä niitä korjataan jälkikäteen

Vanha virheellinen teksti on jätettävä, koska lääkäri omalla allekirjoituksellaan sen on oikeaksi vahvistanut. Jokainen lääkärihän voisi peitellä jälkiään sanelemalla uusia juttuja ja poistattamalla niitä, jotka kertoo hoitovirheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä