Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskoako rintaliivikaupan laskurin antamaa kokoa vai omaa hyväksi todettua kokoa?

Vierailija
09.04.2024 |

Tässä on nyt viiden kirjainkoon ja kahden numerokoon ero laskurin ja "oman" koon välillä😂

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika iso ero :D Itse olen oppinut, että käytin aiemmin tosiaankin liian pieniä liivejä, mutta tuo kertomasi ero on kyllä jo melkoinen gäppi.

Vierailija
2/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan "asiantuntijat" koittavat tuputtaa näitä suuria kuppikokoja pienellä ympäryksellä, että on "napakka" . Siitä vaan, jos ei aiheuta rytmihäiriötä tai närästystä se puristus, ja jos kainalonalusmakkarat eivät haittaa. Itse käytän niitä hyväksi havaittuja malleja ja kokoja, joissa mennään käyttömukavuus edellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan "asiantuntijat" koittavat tuputtaa näitä suuria kuppikokoja pienellä ympäryksellä, että on "napakka" . Siitä vaan, jos ei aiheuta rytmihäiriötä tai närästystä se puristus, ja jos kainalonalusmakkarat eivät haittaa. Itse käytän niitä hyväksi havaittuja malleja ja kokoja, joissa mennään käyttömukavuus edellä.

Juu no tässä on nyt se tilanne että oma koko mitä yleensä käytän on 70J ja Miss Mary rintsikkanettikauppa suosittaa kokoa 80E🤔

Vierailija
4/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja topatulla kupilla, ettei näkyisi paidan alta kuinka siinä kupissa ei ole mitään täytettä :D 

Mulle on ympärysmittana tarjottu kyllä ihan "oikeaa" kokoa eli samaa mitä muutenkin täytän, mutta hitto vie jos mulla ero rintojen alta ka korkeimmalta kohdalta mitattuna on 4 (vai 6?) cm, niin siitä voi päätellä aika hyvin onko oikeampi koko se 65AA/A vaiko liivikaupan tuputtama 65C. 

Ei sillä, en käytä liivejä kun juhlavaatteiden alla saadakseni yläosat istumaan paremmin, mutta ihmettelen noiden liiviliikkeiden tarvetta yrittää myydä mahdollisimman isoa kuppia?

Vierailija
5/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin sitä kokoa, joka sovittaen istuu parhaiten.

Vierailija
6/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no tässä on nyt se tilanne että oma koko mitä yleensä käytän on 70J ja Miss Mary rintsikkanettikauppa suosittaa kokoa 80E🤔

Eli aiemmat on Changesta? Kokeile vielä jonkun muun merkin kokotaulukkoa. Changella on ihan omat imartelevammat koot.

Vierailija
7/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aiemmat on Changesta? Kokeile vielä jonkun muun merkin kokotaulukkoa. Changella on ihan omat imartelevammat koot.

Ei ole changesta, en ole koskaan asioinut siellä. Itse kokeilemalla olen kokoni löytänyt. Netistä tilaan kaikki liivini. 

Vierailija
8/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laajalla skaalalla pitäisi sitten kai tilata tuolta Miss Marylta sovitukseen. Yhtään ei ole tuttu merkki. 

Vierailija
9/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärys on minusta sillä liivikaupan laskurilla omaan makuuni yleensä liian kireä. Monesti siis sellainen, että ympärys painautuu ihoon ja tuntuu pahalta. Minun silmääni ainakin näyttää, että se ympärys on liian pieni ja aiheuttaa sellaisia poimuja ympäryksen yläpuolelle. Ymmärrän, että ne liivit kyllä löystyy käytön ja pesujen myötä mutta siihen pitäisi kuitenkin ainakin pari viikkoa kärsiä niillä painautuvilla liiveillä, ja luultavasti menee kauemmin kuin pari viikkoa. Kupin koko on sama sekä laskurilla että ihan itse arvioimalla. Otan sitten yleensä sen kuppikoon ja itselleni mukavan ympärysmitan niin ei purista ja yleisilme on siistimpi kun liivit eivät aiheuta mitään muhkuroita.

Vierailija
10/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laajalla skaalalla pitäisi sitten kai tilata tuolta Miss Marylta sovitukseen. Yhtään ei ole tuttu merkki. 

No, sitte sä tilaat niitten omien mittojes mukaan. Valmistajilla on kuitenkin vähän  heittoa sen suhteen, millainen jokin tietyn mittaiseksi sanottu malli on istuvuudeltaan ja istuvuudeltaan just sun keholla!

Vierailija
11/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Vierailija
12/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin omaa kokemusta.

Käytän kokoa 75b, liivikauppiaat kuitenkin tyrkyttää kokoa 70c, koska pitää kuulemma olla napakat. Eivät usko edes sitä vaikka sanon että haluan mukavat liivit, en sellaisia mitkä sattuu.

Eikä kyllä minulla ainakaan ole yhdenkään liivit sen kummemmin löystyneet käytössä, mihin aina myös vedotaan.

Vierailija
13/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitte sä tilaat niitten omien mittojes mukaan. Valmistajilla on kuitenkin vähän  heittoa sen suhteen, millainen jokin tietyn mittaiseksi sanottu malli on istuvuudeltaan ja istuvuudeltaan just sun keholla!

Minusta toi heitto ei enää ole vähäinen, siinä on senttikaupalla, tai jo kymmenisen senttiä,  eroa jo pelkässä ympärysmitassa. Joku standardihan noissa kuitenkin on, ei ne voi noin paljon heittää. Kai? 

Vierailija
14/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri valmistajilla on tyystin erilaiset kokoluokitukset ja koko voi heittää jopa tuon 5 kirjaimen verran. Tilaa se mitä kokotaulukko suosittelee ja jos ei ole sopiva, palauta. Samalla saat osviittaa, mikä olisi se oikea koko juuri tuolla merkillä. Miss Maryllä on pienetkin koot todella isoja.

Vierailija
15/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri valmistajilla on tyystin erilaiset kokoluokitukset ja koko voi heittää jopa tuon 5 kirjaimen verran. Tilaa se mitä kokotaulukko suosittelee ja jos ei ole sopiva, palauta. Samalla saat osviittaa, mikä olisi se oikea koko juuri tuolla merkillä. Miss Maryllä on pienetkin koot todella isoja.

Onko sinulla kokemusta tuosta merkistä? 

Vierailija
16/16 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympärys on minusta sillä liivikaupan laskurilla omaan makuuni yleensä liian kireä. Monesti siis sellainen, että ympärys painautuu ihoon ja tuntuu pahalta. Minun silmääni ainakin näyttää, että se ympärys on liian pieni ja aiheuttaa sellaisia poimuja ympäryksen yläpuolelle. Ymmärrän, että ne liivit kyllä löystyy käytön ja pesujen myötä mutta siihen pitäisi kuitenkin ainakin pari viikkoa kärsiä niillä painautuvilla liiveillä, ja luultavasti menee kauemmin kuin pari viikkoa. Kupin koko on sama sekä laskurilla että ihan itse arvioimalla. Otan sitten yleensä sen kuppikoon ja itselleni mukavan ympärysmitan niin ei purista ja yleisilme on siistimpi kun liivit eivät aiheuta mitään muhkuroita.

Miksi et ota sitä pienempää kokoa ja käytä alkuun jatkopalaa? Sitten kun ovat löystyneet niin jatkopala pois. Näin ei tule sitä että pian ovat liian löysät ja pyörivät vain päällä.