Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella ahdistava tilanne töissä, mitä tekisitte?

Vierailija
10.01.2011 |

Mulle vihjaillaan, mutta ei sanota suoraan, että teen huonoa jälkeä. Omasta mielestä teen parhaani, mutta aina löytyy näköjään huomautettavaa. Pomo ei tästä tule koskaan sanomaan, vaan kollegat. Joitakin pieniä virheitä olen itse huomannut.

En oikein pysty tällä hetkellä irtisanoutumaankaan, sillä taloudellinen tilanteemme on huono eikä takuuta uudesta työpaikasta ole. Mutta ahdistaa ja tunnen suurta epäonnistumisen tunnetta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan reilusti pomon juttusille, ja kerro tunteistasi. Jutelkaa asiasta avoimesti pomon kanssa kahdestaan ja tarvittaessa kollegoiden kanssa. Turha tuollaisia on murehtia omassa päässään, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
2/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa, pyydä perehdytystä/koulutusta. Jos tehtävät sivsn liian vaativia, vaadi koulutustasi vastaavia tehtäviä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo vihjailut jatkuvat ja niitä on usein, ottaisin itse asian puheeksi esimiehen kanssa. Älä nyt missään tapauksessa ainakaan irtisanoudu. Ei sitä tiedä, vaikka taustalla olisi jotain muutakin kuin todelliset puutteet töissäsi. Nostaisin sinuna ns. kissan pöydälle (ja ensin pomon kanssa).

Vierailija
4/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista reiluimmanoloiselta kolleegalta, että mistä kenkä puristaa ja pyytäisiin rehellistä palautetta.

Vierailija
5/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilisin sen varmaan niin päin, että kertoisin haluavani kehittyä työssäni ja pyytäisin ohjausta ja neuvoja siihen.

Vierailija
6/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menee valittamaan pomolle tai pitää päänsä kiinni.

Jos työnantaja ei sano että jossain kusee niin sielä on sulla kiusankappale, jolla on pätemisentarve.

Sanot sille "vihjailijalle" ihan suoraan että jos on jotain häikkää niin menee osoittaan ongelman pomolle, ei ole sinunkaan asia alkaa toisia nälvimään muitten työstä.

Kunnon palaveeria sitten pomon kanssa jos ei tyyppi ala käyttäytymään.

En sano ettei saa sanoa. Toki, mutta ei semmonen estä hyvää käytöstä ja asiallista työskentelyä.

Tollanen "vihjailija" on tyyppi joka haluaa sua alistaa.

Sitä ei kiinnosta että olette MOLEMMAT palkattuja työntekijöitä ja jos hän ei kykyne olemaan asiallinen muille: saa kenkää. Virheiden tekeminen on inhimillistä.

Näin se on: sun paikka ei ole ottaa loparia tuollaisien syiden takia.

Itse järkyttyisin jos työntekijöitte keskellä on jotain kahinaa, eikä työnantajana tiedä missä mennään!

Työnantaja ei ole joku iso paha, vaan se on hänen paikka päättää miten toimitaan ja valitettavan harvoin työntekijät ottaa asian puheeksi johdon kanssa.

Älkää hyvät ihmiset ajatelko että teidän työ ei ole arvokasta jos joku hyppyyttää. Kenties juuri se on syy miksi joku "vihjailee": hän kokee olonsa turvattomaksi, hyvä työntekijä ei ole ihminen joka ei tee koskaan virheitä!!

Vierailija
7/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran tekemään niin, ja kas, työsuhdetta ei enää jatkettukaan. Odotin saavani tukea ja ohjausta, mutta narsisti pomo välitti vain itsestään. Eli on vaan näyteltävä, että kaikki on kunnossa. Kolleegalta voisin kysyä rehellistä mielipidettä. Ja ehkä alkaisin katsomaan uusia töitä.

Vierailija
8/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet uudessa työssä niin ei sinun kuulukaan heti olla täydellinen eikä varsinkaan tuntea suurta epäonnistumisen tunnetta pienistä virheistä. Kokeneempien neuvot kannattaa kuunnella ja päättää itse sitten noudatatko niitä vai teetkö omalla tavallasi.

En voi tietää koskeeko tämä sinua, mutta sellaisiakin ihmisiä olen tavannut, jotka enimmäkseen miettii mitä muut minusta ajattelee ja mitähän se työkaveri tuollakin (jollain ihan tavallisella) lauseella tarkoitti. Siinä varmaan alkaa jo työhön keskittyminen kärsiä.

Vierailija
9/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sen sitten nyt tässä. Ärsyttää niin vietävästi, kun olemme ollut töissä yhtä kauan ja sinä et kertakaikkiaan osaa oikein mitään kunnolla. Kaikki pitäisi rautalangasta vääntää ja kymmenen kertaa.Juurikaan minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei ole. Olet olevinasi kova tekemään, mutta jälkiäsi saa jatkuvasti suoria. Eniten siinä mättää se,että saat saman palkan kuin muut vaikka pääset paljon vähemmällä kun et uskalla ottaa mitään vastuutakaan. Siinä nyt syitä sitten.

Vierailija
10/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kovin rakentavaa ole, että vihjaillaan, muttei sitten sanota missä menee vikaan.

Epäilyttää, että ehkä et teekkään virheitä, haluavat vaan päästä sinusta? Jospa itse tekevät paljon virheitä tai lusmuilevat ja siksi yrittävät saada sinusta syyllisen.

Mene ihmeessä esimiehesi juttusille ja vaadit selville missä muka menee vikaan. Ja voihan olla, että sinut on perehdytetty alunperin huonosti.

Vierailija
11/12 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kovin rakentavaa ole, että vihjaillaan, muttei sitten sanota missä menee vikaan. Epäilyttää, että ehkä et teekkään virheitä, haluavat vaan päästä sinusta? Jospa itse tekevät paljon virheitä tai lusmuilevat ja siksi yrittävät saada sinusta syyllisen. Mene ihmeessä esimiehesi juttusille ja vaadit selville missä muka menee vikaan. Ja voihan olla, että sinut on perehdytetty alunperin huonosti.

Vierailija
12/12 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN ITSE PÄIVÄKODISSA JA TIIMISSÄ JOSSA EI TIEDÄ MITEN PÄIN OLISI.PUHUTAAN VAIN TYÖASIOITA JA HUUMORISTA JA NAURUSTA EI TIETOAKAAN.EDELLINEN PAIKKA OLI MAHTAVA,NAURUN VOIMALLA JAKSETTIIN.NYT AHDISTUS ON MUUTTUNUT SIETÄMÄTTÖMÄKSI JA SANON KOHTA ITTENI IRTI,MITÄ TEEN?SYY ON ILMAPIIRISSÄ JA ILOTTOMUUDESSA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi