Saako näin tehdä (aurauksesta kyse)?
Muutimme viime kesänä omakotitaloon taajaman laitamille. Koko talven jalkakäytävän lumet on aurattu meidän ajotien eteen. Mies on koko viikon reissussa, minä olen viimeisilläni raskaana eikä naapurikaan ole kotona. Este oli aurattu jo aamulla ja päivän aikana on jäätynyt kivikovaksi puoli metriä korkeaksi möykyksi. En saa sitä itse pois. Joudun siis pitämään autoa viikon jalkakäytävällä. Miten sitä sitten aurataan. Onko auramiehillä oikeasti oikeus tukkia ajotie? Ymmärrän jos lunta on vähän ja siitä pääsee ajamaan yli mutta puolen metrin kinos jäätynyttä tavaraa oli kyllä ihan käsittämätöntä.
Kommentit (84)
kiinteistön omistajan pitää huolehtia liittymän suut puhtaiksi. Harmi, että sinulla on nyt tuollainen tilanne, se penkka on varmaan mahdoton sinun saada pois. Olisko naapuria auttamaan?
ne tulee siihen oman tieaukon kohdalle. Idioottiko olet vai etkö ole omakotitalossa koskaan asunut?????
Ja sä taas et saa pitää autoa jalkakäytävällä tukkimassa liikennettä ja auraamista. Hommaa joku maksullinen kolamies, onhan noita talonmiespalveluita olemassa.
omakotitalojen ajotien edustoja aurauskinoksista, vaan se kuuluu ihan ok-talojen omistajille itselleen.
Minun mieheni ei muuten lähtenyt viikon reissuille silloin, kun itse olin viimeisilläni raskaana.
on raskaana tai. Ne lumet on aurattava ja autoa et saa jättää jalkakäytävälle.
voi tulla hätiin tai joku muu sukulainen/ ystävä?
Jos raskaus on sujunut ihan normaalisti eikä vaivoja ole, niin rauhassa voit mennä luomaan siitä lumet, että auto mahtuu.
Olemme asuneet täällä vasta muutaman kuukauden enkä oikein puolitutuille viitsi soitella. Täytyy toivoa että naapuri tulee myöhemmin kotiin.
Uusavuttomaksi en koe itseäni. Puoli metriä paksu kovaksi jäätynyt lumikinos olisi haasteellinen ilman isoa mahaakin. Kola ei tee siihen jälkeäkään enkä saa jäähakullakaan mitään irti :(
Mies lähti nyt reissuun, ettei tarvitse heti vauvan synnyttyä lähteä.
Tuollaista vallia ei tulisi jos aura-auto muuttaisi pikkuisen ajolinjaansa mutta jos näin saa tehdä niin miksipä hän vaivautuisi.
Lumivalli nousee sitten talojen ajoteiden eteen, se lumi pitää asukkaitten itse kuskata siitä pois.
Tämä on kyllä mun mielestä ihan normaali käytäntö ja järjellä ajatellen kohtuullista.
Kauanko luulisit yhden tien auraamisen kestävän, jos aurausautojen kuljettajien tosiaan pitäisi putsata aurausvallit talojen teidenkin edestä?
jäätynyt kasa aamulla pihatien edustalla. Rautalapio oli ainut, jolla sain pilkottua jääkokkareita pienemmäksi ja sitten vasta pystyin lapioida lumilapiolla pois. Ei ollu mikään helppo homma ja todella raskasta hommaa jopa minulle, joka päivittäin lumityöt meillä teen. Voin vain kuvitella raskausmahan kanssa olevan aika haasteellista. Että älkää nyt viitsikö avuttomaksi haukkua ap:tä! Ei sen jäisen lumimassan lapioiminen ole oikeasti mitään herkkua.
Miten ihmeessä sen aura-auton sitten pitäisi aurata?
Mutta kuuluu omakotiasumiseen. Ja jos ei ole miestä niin naisen hommia.
Jos raskaus on sujunut ihan normaalisti eikä vaivoja ole, niin rauhassa voit mennä luomaan siitä lumet, että auto mahtuu.
Eikä tarvi odotella, että jäätyy hakunkestäväksi.
auran keskiteille päin talojen liittymässä, mm. meillä tekee näin. Sitten toiseen suuntaan ajaessaa auraa sen keskitien puhtaaksi. Olen jutellut asiasta mm. kaupungin katujenkunnossapitopäällikön kanssa ja hän sanoi, että urakka loppuu äkkiä sellaiselta yrittäjältä, joka talojen ajotiet ajaa tukkoon. Ap:nä valittaisin asiasta paikkakuntanne teiden ja katujen kunnossapidosta vastaavalle.
ja kerro että ottavat auraajaan yhteyttä, ambulanssilla ja muulla pelastuskalustolla pitää olla esteetön pääsy.
Ei niitä lumia ihan mihin vaan saa ajaa.
Kaupunki, jollei itse tee katujen kunnossapitoa määrittää urakkaehdoissa tehtävän työn ja taksat. Toi liittymien puhtaanapito ei siihen yleensä kuulu koska vie a) rahaa b) aikaa.
Auralle joo helppo liike, mutta jos et ymmärrä katso kohta a ja b.
ja illalla tullessa se on jäätynyt niin pitääkö tulla kesken työpäivän kolaamaan lumia pois. Vaikka lunta ei ole edes satanut. Mistä sen tietää mihin aikaan aura-auto käy sen vallin siihen tekemässä. Outoja vastauksia
jäätynyt kasa aamulla pihatien edustalla. Rautalapio oli ainut, jolla sain pilkottua jääkokkareita pienemmäksi ja sitten vasta pystyin lapioida lumilapiolla pois. Ei ollu mikään helppo homma ja todella raskasta hommaa jopa minulle, joka päivittäin lumityöt meillä teen. Voin vain kuvitella raskausmahan kanssa olevan aika haasteellista. Että älkää nyt viitsikö avuttomaksi haukkua ap:tä! Ei sen jäisen lumimassan lapioiminen ole oikeasti mitään herkkua.
Vai pitäisikö kuskin nousta autostaan, ottaa lapio kouraan ja lapioida nämä lumet pois ihmisten pihateiden edestä, aina kun on aurannut jonkun tieosuuden? Tuskinpa vaan tekisivät sillä palkalla, minkä saavat siitä auraamisesta :DD
teidän homma kolata oman pihan edustalta lumet pois T: Kohtalontoveri