Mistä rahaa?
Kun loppukuusta olisi käytettävissä huimat 0 euroa?!?
auttakaa.
Kommentit (43)
siinä ois jommalle kummalle pieni iltalenkkikin :)plus et saa pientä extraa....
jos ennakointi sinänsä ei tuo rahaa lisää, jos voi vain etukäteen nähdä, että raha ei tule riittämään, niin ei se ennakointi sinänsä rahaa lisää.
Nyt pitää keksiä, mistä sitä saa lisää, jos olemassa olevat rahat menevät vain välttämättömään ja jää siitäkin vielä uupumaan.
Kyse ei ole silloin holtittomuudesta, vaan yksinkertaisesti köyhyydestä, johon ap on valmis tarttumaan aika kokoomuslaisin "jokainen on oman onnensa seppä" periaatteella. Kyse on ideoista, jolla rahaa saa lisää.
Ja mitä siitä saa täällä vastaukseksi: olet huono, olet kykenemätön, et ole tehnyt tarpeeksi ja ennen kaikkea, älä selviydy, jotta me näyttäisimme menestyneemmiltä.
Jos on tiukkaa rahasta, niin luottokortti pois!
Tää se on yksi kommentti, mikä jaksaa aina ihmetyttää. Jos sinulla nyt sattuu olemaan sitä luottokorttilainaa, niin luottokortin katkaisu tilanteessa jossa ei ole rahaa pahentaa tilannetta! Silloin sä joudut alkaa lyhentämään velkaa (etkä voi nostaa uudestaan). Luottokortti laitetaan sitten siinä vaiheessa pois kun on ylimääräistä rahaa sitä lyhentää. Kaikilla kun ei satu olemaan niin onnellinen tilanne, että luottokorttia ei ole tarvinnut käyttää. Se on sitten asia erikseen, onko luottokortit ylipäänsä hyvä asia vai ei ja mihin sitä kukakin käyttää.
Kelan käsittelyaika on mitä on, 4 - -6 vkoon. Jos laittaa paperit ajoissa, saa tuenkin oikeaan aikaan.
Mun ystävä olinpuoli vuotta kotona lapsen kanssa, jonka jälkeen iä jäi isyyslomalle ja äiti meni kuukaudeksi töihin. Tätä ette voi nyt tehdä kun lapsi on 3 vkoa.
Vähän vois asioita miettiä etukäteen !
Nää on taas näitä aloituksia kun ensin kysytään mistä saa rahaa muttei sitten kuitenkaan mitään olla valmiita sen eteen tekemään. Siis jos on jo kelan tuet nostettu ja sossustakin kysytty, niin mistä te luulette että sitä rahaa voisi saada?
En tiedä minkälaista vastausta tähän kyssäriin odotettiin?
Mun neuvo on, että saat rahaa esim. myymällä jotain tai niin, että toinen teistä menee tekemään jotain työtä. Ei missään loju ilmaista rahaa.
Tottakai tilanteita on yhtä monta kuin on talouksiakin maailmassa. Meillä on joskus ollut todella tiukkaa, mutta niissä tilanteissa on tehty niin että mies on tehnyt pitempää päivää tai mä oon tehnyt ylitöitä + myynyt jotain vähän arvokkaampaa huutonetissä/kirppiksellä. Uhrauksia se tietty vaatii, kun se on pois vapaa-ajasta mutta mitään ei saa jos ei jotain annakin.
Jos jostain saa rahaa niin se on täältä!
http://www.profitclicking.com/?r=cwjy2umm5
Lisätietoa:
http://profit-clicking-fin.blogspot.fi/
Jos vähän olet valmis vaivaakin näkemään niin itse tällä tienaan joitakin satasia kuussa.
http://iherb-tilaaminen.info/iherb-rewards-shekki/
Uskomatonta, miten moni vastauksista on totaalista alaluokkaa. En ymmärrä miten niin moni kehtaa besservisseristi jaella tyhjäpäisiä neuvojaan tai todeta, että "no jos Kelasta on sanottu, ni sitte se varmaan on näin" tai "luottokorttilaskut on edellisen kuun tuhlailuja". Kukaan ei voi tietää toisen tilannetta. Mitä jos aloittaja on ottanut aikanaan luottokortin yllättävään lääkärilaskuun ja nyt hoitaa minimierää pois? Mitä jos on luottotiedot menny ja asuu vuokralla eikä voi vaihtaa halvempaan asuntoon, kun uutta ei saa? Ja kun tulee hakemaan vertaistukea palstalta, josta ehkä nimen perusteella voisi kuvitella sitä saavan (anteeksi, olin selvästi väärässä, kerta olen uusi täällä), niin saa vaan p*skaa niskaan. Tekisi mieli sanoa kaikille viisastelijoille, että toivottavasti joudutte itse joskus samanlaiseen tilaan, jotta ymmärätte, mutta en sano, sillä en toivo tuollaista tilaa kenellekään! Aloittajalle voimia! Ei ole varmasti helppoa. Ja valitettavasti mullakaan ei ole konkreettisia neuvoja, mutta en sentään sano, että suunnittele paremmin tai säästä. Aina siihen ei ole mahdollisuutta. Jos on tukiverkkoa, vanhemmat, ystäviä, niin hyödyntäkää sitä. Kaikilla ei ole edes niitä! Voitko kotoa käsin tehdä mitään ilman että vaikuttaa äitiyspäivärahaan (sunnuntaisihan saa tehdä töitä)? Mikä olet ammatiltasi, voitko esim. pitää soittotunteja, tms? Myydä oriflamen kosmetiikkaa ystäville? Tehdä käännöstöitä? Ommella vaatteita tilaustyönä? Ruveta dogisitteriksi ja ulkoiluttaa koiria samalla kun olet lapsen kanssa kävelyllä? Tsemppiä!
Ja jos et ole unohtanut niin sähän istut rahapussin päällä....
Kotona on 3 vko vanha lapsi.
ap
Kaikki tuhlattu turhuuksiin jo alkukuukaudesta, vai?
Et sitten osaa yhtään laskea että kannattaisi vähän säästääkin?
niin miten ihmeessä ei ole osannut säästää yhtään etukäteen?
Helppo se teidän on sano jos kk jää käteen monia satoja euroja ellei jopa tuhansia. Jos kk jää käteen n. 200e niin ei siitä paljon säästöön pysty laittamaan.
Ja ei, ei ole tuhlattu turhuuksiin. Mies sai paljon vähemmän palkkaa tässä kuussa kun on isyyslomalla.
ap
ap
nettiyhteisö. Luo sinne hahmo ja rupea myymään jotain mitä siellä olijat tarvitsee. Siitä maksetaan oikeaa rahaa.
Helppo se teidän on sano jos kk jää käteen monia satoja euroja ellei jopa tuhansia. Jos kk jää käteen n. 200e niin ei siitä paljon säästöön pysty laittamaan.
Ja ei, ei ole tuhlattu turhuuksiin. Mies sai paljon vähemmän palkkaa tässä kuussa kun on isyyslomalla.ap
ap
Pikkuisen paremmin pystyy kyllä ennakoimaan vähän vähäisemmälläkin järjellä ja laskutaidolla.
Esim. vanhemmilta ruokarahaa tai en tiedä voisiko sossusta jotain saada? Ihan tulevaisuuden varalle; kannattaa ihan oikeasti opetella ennakoimaan.
puhelinlaskunkin summa lienee ihan oma valinta! Ne on ihan ostoksia siinä missä kävelee kauppaan ja ostaa tavaran.