Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä av-mammat tällaisesta tulevasta mammasta?

Vierailija
10.01.2011 |

Suunnittelee reissua Ilosaarirockiin jonka ajankohta on siis kaksi kuukautta lasketun ajan jälkeen. On varannut valmiiksi jo mökin ja kaikki.

Eikä siinä mitään mutta kaiken lisäksi suunnittelee ottavansa vauvan mukaansa eli ei vie edes hoitoon täksi aikaa vaan raahaa 2 kk ikäisen vauvan mukaansa keskelle känniläisten mesoamista?

No itse luulen ettei heidän tarvitse siellä montaa tuntia viettää kun joku valveutunut kansalainen soittaa poliisit ja sossut hakemaan vauvan pois.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä ap provosoi itse itseään :oD Monet lähtee ulkomaille pienen vauvan kanssa joten mitä ihmeellistä festareissa on? Jos vauva ei ole erityisen haastava, sinne vaan!

Mäkin olen tuleva mamma ja suunnittelen lähteväni elokuun alussa festareille. Vauva on silloin 4kk.

En tod.aio ottaa vauvaa mukaan haluan itsekin nauttia festarimeiningistä kunnolla.

Tämä kaikki on todellakin vielä vain SUUNNITELMAA, sillä en tiedä millainen vauva minulle tulee.

Jos vauva on "helppo" jätän hänet sit hoitoon ja lähden yhdeksi yöksi festareille.

Jos taas vauva on sellainen et ei uskalla hoitoon vielä jättää, en lähde festareille.

Mun mielestä oma asia, eikä kuulu ap:lle mitenkään. Ei mua ainakaan haittaisi jos vanhempani olisivat mun ollessa vauva käyneet jossain festareilla.

ja lukutaidottomille ^ vielä tiedoksi että nimenomaan ihmettelen sitä miksi ihmeessä kahden kuukauden ikäinen vauva pitää raahata festareille mukaan. Mun puolesta äiti saa mennä niin paljon kuin tykkää mut vieköön vauvan hoitoon siksi aikaa kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
2/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienelle vauvalle ei saa laittaa peltoreita, koska kallon luut ovat vielä tosi pehmeät, niin puristavat liian voimakkaasti!

t. neuvolantäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuota melua itsekin mietin. On myös paljon ihmisiä eli vauva saattaa myös sitä säikähtää.

Mikset jättäisi vauvaa isälle ja menisit yksin? Itsekin lähdin kolme viikkoa kuopuksen syntymän jälkeen festareille (hyi minua =D) ja vauva jäi isälleen, joka oli ihan haltioissaan kun sai lasten kanssa viettää aikaa ilman minua =)

Vierailija
4/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka, sieltä pääsee välillä pois ja siellä on rauhaisia paikkoja missä voi lapsen kanssa kuunnella musiikkia. 2 kk on aika pieni ja tuommoisen kanssa ei voi itse kuunnella musiikkia kovin intensiivisesti, vaikka vauva nukkuukin suurimman osan aikaa. 1 v kanssa on itse oltu ankkarockissa ja Ilosaaressa, hyvin on mennyt. Vuorotellen tuo onnistuu, isä hoitaa lasta välillä ja äiti käy keikalla ja päinvastoin. Rannalla pystyy uimaan ja onhan siellä lastenmusiikkiakin Vekararockissa. Ei hankalaa ja vaikeaa kun ei tee sitä siksi. Kännisiä teinejä ei ole kuin ilta-aikaan.

Vierailija
5/23 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmäsin tähän vanhaan ketjuun. Mitenkähän kävi? Meniköhän äiti pienen vauvan kanssa Ilosaareen? Toivottavasti ei, ei mun mielestä festarit oo lasten paikka, hankalaa ja epämukavaa. Eikä siellä selvinpäin meinaa kestää, liikaa känniläisten örvellystä. Enkä oo ikinä tajunnut että miten kellekkään tulee ees mieleen viedä lasta tuollaiseen paikkaan, ei kai siitä kukaan nauti!

Me pyörähdettiin eilen 2v oli rattaissa, n.10min siinä ulkopuolella, eikä ees pahimpaan tungokseen menty, niin minä jo arvelin että kohta joku soittaa sossun paikalle. Minä olin siis täysin selvin päin, lapsen isä ei ihan. Mutta oishan tuo ollut kiva mennä rokkiin, siellä just 4Ruusua soittaa viimisenä esintyyjänä. No ehkä ens vuonna, ja ilman lasta tietysti :)

Vierailija
6/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vähiten meluhaittojen takia...

Vierailija
7/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme vauvan kanssa ekoilla festareilla kun vauva oli 2 viikkoa. Vauvalle Peltorit ja järkeä käteen. Ei siellä festareilla aamusta iltaan väki ole kännissä ja sekaisin. Nukuimme hotellilla ja vietimme siellä osan ajasta.

Vauva ei ole vamma.

Vierailija
8/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme vauvan kanssa ekoilla festareilla kun vauva oli 2 viikkoa. Vauvalle Peltorit ja järkeä käteen. Ei siellä festareilla aamusta iltaan väki ole kännissä ja sekaisin. Nukuimme hotellilla ja vietimme siellä osan ajasta.

Vauva ei ole vamma.

mutta ensinnäkin kerroppa minulle sellaiset festarit missä ainakin 50% porukasta ei olis kännissä aamusta iltaan? Ja nyt ei puhuta kuitenkaan mistään maata näkyvissä-festareista.

Ja toiseksi: sanoit että yövyitte hotellissa ja sen ehkä vielä ymmärrän mutta tämä aloituksen mammapa on varannut mökin ihan yleiseltä festarimökkialueelta missä paljon muutakin festarikansaa..

Jos jonnekkin tuon ikäisen kanssa haluaa lähteä niin mielestäni minne tahansa muualle mutta ei festareille.

ap

Vierailija
9/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei kannata kauhistella jotain mikä ei ole vielä edes tapahtunut.

Vierailija
10/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei kannata kauhistella jotain mikä ei ole vielä edes tapahtunut.

ja oli vauvaa tai ei niin onhan tämä keskustelunaihe siinä missä muutkin ja mielenkiinnosta haluan kuulla muidenkin mielipiteen asiaan, että olenko ainut joka on asiasta jokseenkin ihmeissään..?

ap

Vierailija
11/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se vauvan tulo meinaa. Useimmille se valkenee kyllä aikanaan, mutta ei valitettavasti kaikille.

Kyllä festareilla voi olla ihan suht rauhallista päiväsaikaan. Jos mukelolla on kuulosuojaimet päässä, ja ne käy katsomassa vaan parit lempparibändit, niin why not. Ja imettävä äitihän on tietenkin selvinpäin, ja mielellään varmaan isäkin suht.

Se mökkihän voi olla ihan rauhallisessakin paikassa, ei missään sanottu, että se on leirintäalueella.

Sitä vaan vois yrittää selittää tälle tulevalle äidille näitä realiteetteja, jotka tulevat vastaan siellä festareilla. Voi olla kuraa, helle, kaatosade, likaa, ei kunnollisia pesumahdollisuuksia, hankala kulkea rattaiden kanssa vai onko lapsi koko ajan kantoliinassa/rintarepussa? Ihmiset eivät väistä kärryttelijää tai pahimmassa tapauksessa törmäilevät vaunuihin, itseen, jolla on vauva sylissä.

Et en itse lähtis ihan vaan siksi, että on niin pirun hankalaa.

Vierailija
12/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivani jatkaa opintojani vauva kantoliinassa, kun se on parikuinen:)

no, ne luulot karisi kyllä lapsen synnyttyä.Sen sijaan, olen kyllä kolmen lapsen ja miehen kanssa liikkunut ihmisten ilmoilla aika pian lapsen synnyttyä.Jos lapselle on kuulosuojaimet, mökki eic ole millekään rymyporukalle yhteiseksi, vaan vauvalle perheineen, ja äiti ja isä eivät ole mitään vastuuttomia alkkiksia, niin miksi ei voisi mennä?Tuskin se humalainen festarikansa sinne heidän mökkiinsä väkisin tunkee, jos haluavat olla rauhassa?

Vierailija
13/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään minusta vauvan kanssa voi käydä festareilla jos tosiaan on rauhallinen mökki ja vanhemmat selvinpäin ja tosiaan mennään sen vauvan ehdoilla.

Mutta itsekään en olisi kyllä vielä 2 kk:n ikäisen kanssa lähtenyt mihinkään festareille. En todellakaan. Jo ihan pelkästään siitäkin syystä kuten joku edellä kirjoitti, kaikki olisi niin pirun vaivalloista etten edes itsekään nauttisi siitä. Enkä kyllä vauvankaan takia. Kyllä 2-kuinen on vielä ihan liian pieni minnekään festareille.

Vierailija
14/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivani jatkaa opintojani vauva kantoliinassa, kun se on parikuinen:) no, ne luulot karisi kyllä lapsen synnyttyä.Sen sijaan, olen kyllä kolmen lapsen ja miehen kanssa liikkunut ihmisten ilmoilla aika pian lapsen synnyttyä.Jos lapselle on kuulosuojaimet, mökki eic ole millekään rymyporukalle yhteiseksi, vaan vauvalle perheineen, ja äiti ja isä eivät ole mitään vastuuttomia alkkiksia, niin miksi ei voisi mennä?Tuskin se humalainen festarikansa sinne heidän mökkiinsä väkisin tunkee, jos haluavat olla rauhassa?

Vähän samoilla linjoilla. Silloin kun odotin ainokaistamme olin jopa vähän uhkamas, että mennään festareille vauvan kanssa ja minä en kotiin jää homehtumaan. Kyllä se vaan on niin, että vauvan paikka on hoidossa jos äiti lähtee festareille. Ilosaari ei ole mikään rauhallinen perhejuhla kuten vaikka joku radio novan kesäkonsertti. Muuttui omakin mieli sitten kun se realiteetti iski päin naamaa vauvan synnyttyä.

Vierailija
15/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fiksusti toimittu, mökki kannattaa todellakin varata ajoissa.

Vierailija
16/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmön ja lapsellisen? Itse olet juurikin hölmö ja lapsellinen kun tuollaisia kirjoittelet ilman perusteluja. Todella rakentavaa ja aikuismaista keskustelua. :D

Vierailija
17/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että kyseinen mamma niiden kahden ekan kuukauden aikana honaa, että ei sinne ehkä olekaan hauska lähteä. Ei sitä itsekään esikoista odottaessa voinut tietää, että a) miten paljon vauva sitoo ja b) millainen vauva sieltä tulee ja c) miten arki lähtee käyntiin.

Vierailija
18/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan uskaltaa varailla mökkejä yms. noin nopeesti synnytyksen jälkeen ku voipi mennä kankkulankaivoon rahat,esmes voi tulla kohtutulehdus,vauvalle ongelmia,koliikkia yms.

muuhun en ota kantaa.

Vierailija
19/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juurikin se ettei parin kuukauden ikäisen vauvan paikka ole festareilla, eikä varsinkaan Ilosaaren tyyppisillä, jotkut vähän rauhallisemmat on tietenkin asia erikseen.

Ja luulenpa että tässä asiassa on juurikin kyse siitä ettei tuleva äiti ollenkaan ymmärrä miten hankala reissusta voi tuon ikäisen kanssa tulla. Enkä tiedä miten asiasta vihjaisin hienovaraisesti niin ettei ko henkilö ota itseensä.

Vierailija
20/23 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juurikin se ettei parin kuukauden ikäisen vauvan paikka ole festareilla, eikä varsinkaan Ilosaaren tyyppisillä, jotkut vähän rauhallisemmat on tietenkin asia erikseen.

Ja luulenpa että tässä asiassa on juurikin kyse siitä ettei tuleva äiti ollenkaan ymmärrä miten hankala reissusta voi tuon ikäisen kanssa tulla. Enkä tiedä miten asiasta vihjaisin hienovaraisesti niin ettei ko henkilö ota itseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme