Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten sairaalat palkkaavat kalliilla sosiaalityöntekijöitä?

Vierailija
09.01.2011 |

kun heidän virkaansa voisi hoitaa vaikka googletustaitoinen ja puhelinta sujuvasti käyttävä vastavalmistunut datanomi.

Tarvitaanko korkeakoulututkintoa siihen, että sairaalan sosiaalityöntekijä käy tulostamassa minulle samat tiedot toimeentulotuen hakemisesta mitä itsekin netistä parhaillaankin löydän.

Tarvitaanko korkeasti koulutettua kallispalkkaista ns. sosiaalityöntekijää soittamaan kunnan sossuun, kun saman asian voisi hoitaa kuka tahansa työllistetty, joka osaa puhelinta käyttää.

Kuka tahansa työttömänä ollut, hoitaa hommat sairaalasossua paremmin, koska työttömällä on käytännön kokemusta toimeentulotuen hakemisesta.

Sairaalasossu kun edistää asiakkaansa toimeentulotuen saamista korkeintaan kiikuttamalla asiakkaan tekemän hakemuksen postilaatikkoon.

Tarvitaanko tällaiseen postipojan ja puhelintiedustelijan hommaan korkeakoulututkintoa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps meille ainakin sairaalan x sossu neuvoi vammaistuen hakuporosessin ja lapsen kun totuksen hakuprosessin

- saan sosuun ansioista vammastukea 3000 e/ vuosi lapselle ja

- 3000 e/ vuosi kuntoutukset ilmaiseksi

Vierailija
42/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kyllä selvittää vammaistuenhakuprosessin esim. kelan sivuilta ilman että siihen tarvitaan sairaalasossun apua.

Sairaalasossu on uusavuttomia tunareita varten, jotka eivät itse osaa ottaa asioista selvää.

Sossu ei auta sellaista, joka on liikuntakyvyttömänä estynyt hoitamaan omia asioitaan.

Minä ainakin osaan tarkastaa itse sairaspäivärahani hakuprosessin ja maksamisen edellytykset ilman sairaalasossua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kyllä selvittää vammaistuenhakuprosessin esim. kelan sivuilta ilman että siihen tarvitaan sairaalasossun apua. Sairaalasossu on uusavuttomia tunareita varten, jotka eivät itse osaa ottaa asioista selvää. Sossu ei auta sellaista, joka on liikuntakyvyttömänä estynyt hoitamaan omia asioitaan. Minä ainakin osaan tarkastaa itse sairaspäivärahani hakuprosessin ja maksamisen edellytykset ilman sairaalasossua.

kun niin moni oikeasti tarvitsee sossujen apua myös näissä mainitsemissasi asioissa, jotka ovat häviävän pieni osa sossun työnkuvaa. Jännä miten täällä eniten meuhkaavat ne, joilla ei ole aavistustakaan sossujen työstä!!!

ps. kyllä sossu niitä liikuntakyvyttömiäkin auttaa, ellei sitten kotihoito tai jokin muu taho.

Vierailija
44/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kyllä selvittää vammaistuenhakuprosessin esim. kelan sivuilta ilman että siihen tarvitaan sairaalasossun apua.

Sairaalasossu on uusavuttomia tunareita varten, jotka eivät itse osaa ottaa asioista selvää.

Sossu ei auta sellaista, joka on liikuntakyvyttömänä estynyt hoitamaan omia asioitaan.

Minä ainakin osaan tarkastaa itse sairaspäivärahani hakuprosessin ja maksamisen edellytykset ilman sairaalasossua.

Laitetaan sairaalasossu kortistoon, kun on tarpeeton. Sillä nyt oo mitään merkitystä, jos joku autokolarissa miehensä menettänyt vaimo joutuu shokissa surffailemaan illat netissä etsien tietoa siitä mistä ja kuka auttaa lapsen kanssa joka on shokissa/saanut todella pahan trauman isänsä kuoleman näkemisestä, selkäydinvamman autokolarissa ja joitain muita diagnosoimattomia vammoja. On ihan pikkuhomma järkätä ilman tukiverkkoja hautajaiset, pohtia myydäkö vai pitääkö asunto, selvitä shokista, kun on jäänyt yksinhuoltajaksi ja menettänyt rakkaansa... no niin. Paitsi, että eihän sairaus/tapaturma ole ikinä niin shokeeravia juttuja, että niissä tarvitsisi kenenkään apua. Kyllä nyt jokaisella pitäisi löytyä tarmoa ja intoa selvitä kaikesta itsenäisesti, kun on tämä nettikin...

Vierailija
45/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken liikuntarajoitteisena yksin edes kauppaan päässyt, saati sitten että pääsisin viemään toimeentulotukihakemusta 7 kilometrin päähän kun ei ole taksirahaa ja jalka ei kestä linja-autokyytiä.

Ja leskeksi jääneelle samat ohjeet kuin mullekin annettiin, laskujen eräpäivää voi kuulemma siirtää ja pankkiin voi soittaa että lainoja ei nyt pariin kuukauteen makseta koska ukko eli elättäjä kuoli.

Ei sympatiaa surevalle leskellekään, sama kohtelu mitä muillekin.

Ja pennut terapiaan vasta kun isä on heittetty monttuun.

Ei mullakaan mitään luotettavia tukiverkostoja ole ja huomenna pistän sairaalasossun koville, se saa järjestää mulle kotihoidon ja sitä kautta saan ne lääkkeet ilmaiseksi, kun kuuluvat hoitopäivälaskuun ja sen sossu maksaa.

MINÄKIN OLEN TOIPILAS JA TOIMINTAKYKYNI ALENTUNUT, EN KYKENE PITÄMÄÄN ITSESTÄNI HUOLTA ENKÄ HUOLI OMAISTENI APUA, KUN EI MULLA OMAISIA OLE.

SOSSUN TEHTÄVÄ 0N AUTTAA JA HOMMATA MULLE RAHAA JA KODINHOITAJA.

Vierailija
46/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän se käytännössä lesken kohdalla menee, ei sitä kuolleen puolison osuutta kustannuksista kukaan puolesta tule maksamaan, vaan elintaso on sitten sopeutettava uuteen tilanteeseen ja asioita järjesteltävä tilanteen mukaan. Hautauskustannuksiin voi tietyin edellytyksin saada sossusta avustusta.

Toimeentulotukihakemus onneksi kulkee postitsekin, paikan päällehän sitä ei henkilökohtaisesti tarvitse kuljettaa.

Kotisairaanhoitoa ei sossut järjestä, vaan sen tarpeen arvioi lääkäri ja järjestelyistä vastaavat hoitajat.

Vierailija
47/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toimeentulotukihakemuksen voi tietyissä erityistilanteissa jättää myös suullisesti eli esim. soittamalla. Ja edelleen korostan, että EI NE SOSSUT NIITÄ TOIMEENTULOTUKIPÄÄTÖKSIÄ tee vaan pääsääntöisesti etuuskäsittelijät, joilla on ihan eri koulutus eli eipäs nyt sekoitella asioita.

Vierailija
48/54 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan sosiaalityöntekijä on yleensä yksikön ainoa sosiaalialan ammattilainen ja tekee sen vuoksi usein sellaistakin, jota sosiaalitoimistossa tekisi esimerkiksi sosiaaliohjaaja tai palveluneuvoja. Mielestäni sairaalassa kuitenkin tarvitaan nimenomaan sosiaalityöntekijää, koska monilla asiakkailla on niin vaikeita ja monimuotoisia sosiaalisia ongelmia, että niihin ei voida vaikuttaa riittävän tehokkaasti esimerkiksi sosiaaliohjauksella.

Vierailija
49/54 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipä se datanomi hirveän paljon halvemmalla niitä hommia tekisi kuitenkaan. Ehkäpä se sosiaalityöntekijä kuitenkin on tarpeellinen, monista syistä joita et ehkä juuri sinä pysty käsittämään.

Vierailija
50/54 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla hoidossa hyvästä syystä...

Aloitus toimii hyvänä esimerkkinä sairaalan sosiaalityöntekijöiden työnkuvasta; psyykkisesti vajaakuntoiset työllistävät hyvin paljon..

Vierailija
51/54 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju sisältää samantyyppistä argumentointia,kun sairaanhoitajien ammatin tarpeettomuutta vakuuttelevat ketjut. Kun ei tunne toisen työtä,on helppoa väittää sitä tarpeettomaksi,tai työksi,jota kuka tahansa ilman mitään koulutusta pystyisi hoitamaan.

Vierailija
52/54 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut sekaantuvat ihmisten asioihin, vaikka heiltä ei ole kysytty mitään. Sossun kaava ei ole asiakkaan kaava. Itä-Suomi, joka kouluttaa sossuja ei ole nykymaailman tasolla.

Kaikki eivät tarvitse sossun palveluja mihinkään. Ihmetellä sopii, miksi heitä tukitaan joka paikkaan.

Vierailija
53/54 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta ei teillä ole mitään hajua sairaalan sosiaalityöntekijän työnkuvasta. Joku toimeentulotuen hakemuksen tulostaminen on pienen pieni pisara meressä kun suurin osa ajasta menee esim. vierasmaalaisten jatkohoitojen selvittelyihin sun muihin. Noissa ei ihan perusmerkonomi enää pärjääkään...

Vierailija
54/54 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme