Saamarin naapuri!
Niiden autotalli on 2m rajasta. Oli sitten tiputtanut katoltaan lumet ja eikös ne ole meidän pihalla osittain. Minkä halvatun takia, ei ollut kolannut niitä pois?
Naapuruus taas kärsii kun joudun asiasta huomauttamaan!
Kommentit (70)
Kaksi metriä on ihan riittävä työskentelyalue, miksi ihmeessä naapurin pitää tulla teidän tontille puuhastelemaan?
Sokkeli/kivijalka on 2m päässä rajasta mutta katon reuna paljon lähempänä. Kun ei tiedä omakotitalosta, rajanaapurista tai monen tunnin lumihommista mitään niin ei kannata kommentoida :) ap
Minusta 2 metriä omalla tontilla pitäisi riittää naapurille. Olet aggressiivinen jopa tuntemattomia kohtaan, hymiöistä huolimatta. Onneksi en ole naapurisi. Perun kaiken myötätuntoni.
Kaksi metriä on ihan riittävä työskentelyalue, miksi ihmeessä naapurin pitää tulla teidän tontille puuhastelemaan?
Sokkeli/kivijalka on 2m päässä rajasta mutta katon reuna paljon lähempänä. Kun ei tiedä omakotitalosta, rajanaapurista tai monen tunnin lumihommista mitään niin ei kannata kommentoida :) ap
Minusta 2 metriä omalla tontilla pitäisi riittää naapurille. Olet aggressiivinen jopa tuntemattomia kohtaan, hymiöistä huolimatta. Onneksi en ole naapurisi. Perun kaiken myötätuntoni.
Mua on aina jaksanut huvittaa ihmiset jotka ottaa siitä ongelman. Itse asutaan omakotitalossa ja lumityöt tehdään mutta ei oteta niistä stressiä.
Voisinhan mä valittaa vaikka traktorikuskista joka auraa noi tiet ja aina on lumivalli meidän tontilla ja postilaatikon edessä, se valli mikä tulee siitä "lavasta". No, en jaksa, ei tee montaakaan minuuttia kun käyn sen kolaamassa pois sitten kun jaksan.
Tuskin ne lumet sieltä naapurin katolta teidän puolelle viikottain tippuu?
Varmasti myös ap:n portille. Eihän se siitä valittanut. Meidän katolla om melkein metrin paksuinen lumikerros. Toisen lappseen lumet kun tiputtaisin naapurin pihalle niin kyllä olisi sota valmis. Naapuruussuhteista pitää pitää huolta. Jokainen hoitakoot omat lumet. Täällä Vantaalla lunta on ainakin ihan hirveästi.
Varmasti myös ap:n portille. Eihän se siitä valittanut. Meidän katolla om melkein metrin paksuinen lumikerros. Toisen lappseen lumet kun tiputtaisin naapurin pihalle niin kyllä olisi sota valmis. Naapuruussuhteista pitää pitää huolta. Jokainen hoitakoot omat lumet. Täällä Vantaalla lunta on ainakin ihan hirveästi.
Mä oon silti sitä mieltä että turhaa rutinaa monella.
Meillä ei kyllä vastaavaa ongelmaa ole, kun kaikki rakennukset on väh. 5 metriä naapurin rajasta. Mutta en voisi muutenkaan kuvitella, että kukaan kävisi kolailemassa tonttiaan ihan rajaan saakka. Kulkuväylät, parkkipaikat ja pihatiet kolataan ja niitä nyt tuskin kenelläkään on ihan rajassa kiinni, ellei ulko-ovi nyt sitten satu itelläkin olemaan sen 2 metriä rajasta ja vielä naapurin suuntaan.
Joo, noin ei saisi silti naapuri tehdä, miten ap:n naapuri teki.
että heittää muutamia kuutioita lunta pihaltaan sun pihalle??!
Meillä täällä naapuri talon rakentanut rajaan kiinni ja lisäksi viel laittanut omat sakokaivot meidän puolelle.Ketään ei oikein tahdo saada vastuuseen teosta.Asemakartatkin aivan erinlaiset maanmittaustoimiston karttojen kanssa,kun lupia on taloon ja kaivoihin myönnetty.
Teen välillä naapureidenkin lumitöitä jos huvittaa enkä ole mittanauhan kanssa pihalla riehumassa. Ja minulla on omakotitalo ja teen lumitöitä mielelläni. Talvet tosin asun kerrostalossa, teen lumityöt sielläkin jos huoltoyhtiö ei ehdi.
lumitöihin. Jos sinä tykkäät tehdä naapurin lumityöt niin mukava juttu. Moni ostaa omakotitalon jotta saa itse päättää mitä tekee ja koska. Naapuri pysyköön omalla tontilla tai muuttakoot rivi tai kerrostaloon.
Kaikille lumityöt ei ole harrastus!
2m on tietysti eriasia kuin 3m mutta koskaan ei tiedä mitä ongelmia tulee.
Perinteisesti av-mammat ovat olleet sotaisia naapureita kohtaan pelkästä metelistä tai tupakansavusta ja saaneet runsaasti myötätuntoa. Nyt kun naapuri heittelee tontille ihan aineellistakin tavaraa, niin yllättäen se onkin sallittua ja ap onkin vaan nipo...
Kyllä se nyt vaan on niin, että kukaan teistä tekopyhistä mammoista ei sietäisi, jos naapuri uutta nurmikkoa laittaessaan heittelisi pari kottikärryllistä multaa siihen teidän pihatielle. Mutta kun lumi on nyt niin mediaseksikäs aihe, niin jokaisen pitäisi yllättäen sietääkin sitä lunta mukisematta, heitti sitä sitten naapuri ilkeilläkseen vai ei. Onhan se nyt ihan hävyttömyyden huippu, jos joku kehtaa pokkana heitellä oman varastonsa katolta lumet naapureiden kolatulle pihalle eikä edes mene itse siistimään jälkiään vaan pitää ihan pyytää! En edes tiennyt, että noin moukkia ihmisiä voi olla! Luuliko naapuri, että niitä lumia ei siltä kolatulta pihalta huomaa tai että ne menee siinä sivussa kuin muukin lumiauraus tänä talvena? Taitaa jotkut mammat täällä harrastaa samaa vaivihkaista tapaa päästä lumistaan eroon...
Kaikki sympatia ap:lle. Jos ei niitä lumia olisi kolannut, niin siitä vaan kärräämään omat lumenne naapureiden ajotielle. Tulee takaisin vain omansa korkojen kera! ;)
itse käännän siinä vaiheessa vielä kylkeä. Ja lähden kolatulta autokatosalueelta ilman kolaamista töihin. Eipä tarvitse tehdä lumitöitä töidenkään jälkeen, kiitos kuuluu huoltoyhtiölle.
nimimerkillä tyytyväinen rivitaloasukas
Sit se naapuri maksaa sen joka kevät uudeks, ku aina talvella lumilla rikkoo.
Eikä kyllä joo tulis tasan tarkasti mitään touhuumaan meidän puolelle...
Oma tupa, oma lupa.
itse käännän siinä vaiheessa vielä kylkeä. Ja lähden kolatulta autokatosalueelta ilman kolaamista töihin. Eipä tarvitse tehdä lumitöitä töidenkään jälkeen, kiitos kuuluu huoltoyhtiölle.
nimimerkillä tyytyväinen rivitaloasukas
vielä ku teet sähkö aidan väliin niin ettei varmasti naapurit koske varpaallakkaan TEIDÄN tontille..
on se maalima menny mallillee, tuommoseksi muuttuu ihmiset.. enne vanhaa on välitetty ja lainattu naapurista jos jotaki puuttuu.. nykyään laketaan lumien määrätki jotka saattavat itsestään sulaa kesään mennessä jopa poissa..
muista sinäkin kun jokin hätä iskee tai muuten vain tarvisit naapuria niin että joka asiasta jaksat näköjään huomauttaa.. olet juuri sellaine jota enemmistö ei ymmärrä..
jos tuommoset asiat ahistaa ja saa sinut kiukkuuntumaan niin miksi olet muuttanut tuommmoiselle alueeella ylipäätään ? :D
Mutta jos kerran noin tapahtuisi niin tuskin siitä mitään äläkkää nostaisin?
Sitä myös ihmettelen että eikö ihmiset nykyään tunne naapureitaan? Pitääkö oikeesti pelätä että menee naapurisopu jos jostain huomauttaa?
Me ollaan asuttu tässä omakotitalossa 5 vuotta, naapurit tunnetaan ja ei tartte pelätä jos jostain huomauttaa, jotain pyytää jne. Mitään ylimpiä ystäviä ei olla, mutta ollaan naapureita!
Oltiin asuttu tässä n. vuosi kun naapuri teki pihatöitä, niillä oli piha niin myllätty että kerran kun tulin kotiin oli naapuri joutunut ajamaan autonsa meidä tontille. Ei mua hetkauttanut pätkääkään, joku olis varmaan repinyt pelihousunsa?
tulee lumet alas niin menevät aika pitkälle. Jos ei ole tehnyt lumitöitä jopa 3h putkeen ja monena päivänä niin ei voi käsittää, että ei halua kolata niitä naapurin lumia. Lunta on niin paljon että olisi kyllä hyvien tapojen mukaista hoitaa ne omat lumet.