30+ ESIKOT ~~ loppuviikon juttelot
Kommentit (26)
minunkin puolestani! Nythän täällä onkin tullut viestejä kivasti myös viikonloppuna. Tulin hetkeksi rentoutumaan netin äärelle: appivanhemmat (kivoja ihmisiä, mutta ovat minulle samaan aikaan eräs stressipiste) lähtivät juuri ja uudet vieraat ovat tulossa kylään muutaman tunnin kuluttua.
Huomenna alkaisi virallinen loma, vuosiloman 12 päivää ennen äitiyslomaa. Olen niitä jo toitottanutkin (enkä ihan vähänkään), mutta ensi viikko menee kuitenkin töiden merkeissä: väikkärin luvun kirjoitustyö pitää saada loppuun ja yksi artikkeli odottaa korjailua. No, onneksi meillä on torstaina se tapaaminen ja koska olen sitten virallisesti lomalla, voin tehdä töitäkin kevyesti!
Tutanna: Olen kateellinen sikäläisestä lumisateesta. Olisipa täälläkin maa jo valkeana!
:)
Katja 32+3
Minäkin ajattelin pinoutua tänne, kun tilanteeni puolesta tänne sovin! Ajattelin aloittaa pienellä esittelyllä: olen 34-vuotias pk-seudulla asuva esikoistaan odottava äiti, 18. raskausviikko alkoi juuri. Olo on nyt oikein mukava, alkuraskauden hillitön väsymys ja rajut mielenalan vaihtelut (voi miesparkaa!) ovat muisto vain, nyt iloitsen raskaudestani ja tunnen itseni oikein energiseksi!
Elin 30-vuotiaaksi huonossa suhteessa, ja luulin, etten koskaan kokisi raskautta. Vasta eron myötä aloin toivoa lasta, ja silloin ei taas ollut miestä..Nykyisen mieheni tapasin puolitoista vuotta sitten, ja odotamme kummatkin perheemme uutta tulokasta innoissani! Ennestään perheeseemme kuuluu 2 koiraa.
Ajattelin jatkossa seurata tätä pinoa, mutta ensimmäiseen viestiin en nyt keksi enempää. Lähden huomenna viikon lomamatkalle, joten vähään aikaan ei ehkä tule minulta viestejä, mutta jatkossa sitten..
Pitäisi varmaan laittaa ylläpidolle viestiä tuosta ongelmasta että kun kirjoittaa liian pitkään niin ohjelma hävittää tekstin!!!!!!
Nyt sitten lyhyesti vain: Ihan ensimmäiseksi kaikki sympatiat kirsille. Kun itse en ole meinannut saada ajatuksia ja stressiä katkeamaan, olen todennut että tärkeintä on nyt pienen hyvinvointi. Ota tarvittaessa lisää sairaslomaa ja viisveisaa muusta maailmasta. Keskity viettämään aikaa sellaisten ihmisten kanssa jotka ymmärtävät sinua (miehesi kommentit ovat tosi ymmärtämättömiä) ja sellaisiin asioiden tekemiseen joista saat iloa.
Ehkä tuollaista pöyristyttävää asennoitumista löytyy vielä tänäkin päivänä sen takia, että useat naiset asettavat pienen elämän tärkeimmälle sijalle, toisin kuin monet miehet. Ja se on aivan oikein. Olemme me suomalaiset naiset aika vahvoja kun olemme saaneet näinkin paljon taisteltua oikeuksia itsellemme, mutta vielä riittää tehtävää - sitten kun on sen aika, nyt tärkeintä on ainutkertaisen uuden elämän turvaaminen.
Oma vointini on parantunut huomattavasti. Fyysisen väsymyksen ja selkäkivun helpottamisen lisäksi olen saanut tänä viikonloppuna uutta perspektiiviä elämään tavattuani uusia ihmisiä jotka tekevät elämässään aivan erilaisia asioita kuin minä. Olen pitkään haaveillut elämänmuutoksesta, ja haave sai taas siipiä sulkiinsa. Toisaalta olen oppinut nauttimaan pienestä osastani yhteiskunnan toimivana palasena ja lakannut haavelemasta jostain erikoisesta ja ihmeellisestä elämästä. Toisaalta tällaisenaan elämä ei ole sitä mitä haluan, 8-16 tappotahti etenkään perheellisenä ei houkuttele. Onneksi kohta pääsee rauhoittumaan hetkeksi ennen vauvan syntymää, ehkä silloin on aikaa ja tilaa ajatuksille ja uusille suunnitelmille. Tuskin maltan odottaa joulukuun alkua.
Täällä Helsingissä ei vielä tule lunta, mutta kylmä on. Brrr. Tänään tekee mieli kääriytyä vilttiin, katsoa hyvä elokuva ja saunoa. Onneksi asiat ovat muuton jäljiltä jo melko hyvin järjestyksessä, ei ole enää mitään pakollista ja kiireellistä tehtävää. Pikku hiljaa sitten.
Lämpöistä sunnuntai-iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille, ja tervetuloa uudet esikot! Hauskaa että saadaan uusia kirjoittelijoita meidän pinoon.
Frida75 rv 28+1
(Ja nyt kyllä kopioin viestin varmuudeksi talteen ennen lähettämistä!)
...samaa kiroan kuin Frida kirjoitin hirveän pitkän jutun ja sitten se katosi bittiavaruuteen. Toista yhtä pitkää ei jaksa kyllä vääntää... mutta lyhyesti edes sitten.
Mulle käy nyt torstain tapaamiseen kumpi tahansa aika kun suoraan töistä olen sinne tulossa.
Loma on siis melkein ohi ja huomenna paluu arkeen- hoh-hoijaa, mutta nyt voi jo ajatella että on vain vaaat kaksi kuukautta ä-lomaan :o)Kävin hakemassa koirapojat maalta hoidosta ja onpa ihana taas olla niiden kanssa :o) kullat oli aivan täpinöissään nähdessään minut. Mies jäi vielä pariksi päiväksi vanhempiensa luo Irkkuihin ja palaa tiistaina.
Palasin reissusta yksi matkalaukku täynnä vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita- kuulkaa tytöt - MEITÄ RYÖSTETÄÄÄN TÄÄLLÄ SUOMESSA! Hintaeroja oli aivan hirveästi eikä juurikaan meille päin. Siispä mulla tuli mukana rintasuojuksista, vauvashampoista ja kosteusvoiteista ja Lansinohista (= nännivoide) lähtien.... törkein esimerkki oli Avent Isis- rintapumpussa- kun meillä se täällä maksaa 60 euroa, nin vastaava laite Tescossa oli 25 euroa (en kuitenkaan ostanut koska saan sen lainaan kaveriltani)! Vaatteita (50-68 senttisiä) tuli ostettua niin paljon että ä-pakkauksen lisäksi me ei taideta paljon muuta tarvitakaan enää! Aleja oli paljon ja esimerkkinä hinnoista siellä oli bodyt: 7-pakkaus 7 euroa!
Huomenna on neuvolalekuri ja jännä nähdä mitä se sanoo (ja ultraako). Mun paino on tainnut hiipiä ylöspäin aika reipasta tahtia... pieniä kremppoja on ja aion valittaa niistä kaikista ;o) pahin on lihasjumi selässä- lapaluiden välissä on kipeä kohta joka aivaa melkein kaikissa asennoissa, enkä saa sitä venytettyä mitenkään. Päätteellä työkennellessä pitää oikein puhkua välillä kun sivuttaisliike kääntyessä koskee. Jokin hermo on tuon takia pinteessä ja sen takia koskee välillä käsivarsiin asti- mukavaa... Mulla on myös varmaa liitoskipuja jotka huomaa jos kävelee liian nopeasti (alavatsalle tulee painontunne ja villtävää kipua)- juoksut (agility!) taitaa olla nyt juostu...
Muuten tulevaisuudessa on mukavia asioita luvassa:
* Miehen tultua kotiin voidaan hakea tilaamamme vaunut tulevalla viikolla
* saan työkaverilta ostamani tarvikkeet
* Tapaamisemme torstaina
* kaveri tulee kylään lauantaina
* ultra reilun parin viikon päästä yksityisellä (jospa se sukupuoli selviää?)
Piti kommentoidakin jollekin, mutta en enää muista mitä, ne meni kadoneessa viestissä... ai niin Jaipur ja Finnmar tervetuloa. Jaipur: meillä takana myös hoitoja 3 xIUI ja 1 IVF ja sitten kävi ylläriluomuplussa kun olin valmistautumassa 2. IVF:oon.
Olivera 26+0 (Helmi-Valtteri sai anopilta uuden nimen, se on nyt Charlie ;o) )
Vielä..olen kateellinen, kun en ulkomaanmatkan vuoksi pääse mukaan torstain tapaamiseen..olisi ollut todella kivaa osallistua! Toivotan teille mukavaa tapaamista, ja toivottavasti lisää vastaavia tapahtumia järjestetään vastaisuudessakin!
Ai että miten ihanaa oli herätessä nähdä pihamaa valkeana ja taivaala satelee edelleen iiiiisoja (märkiä) hiutaleita sakeasti. Koiranpenikkakin oli todella ihmeissään uudesta elementistä.
Pitääkin tästä lähteä ulos koiran ja kameran kanssa. Taidan ottaa myös miehen mukaan... ;)
sussu ja massu 17+6