Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOtaapertajien torstaiturinat***

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin myös eilisen pinon viimeiseksi.

Taas takana huonosti nukuttu yö. Poikanen herätti jossain vaiheessa ja menin hänen viereensä jatkamaan uniani. Kumma juttu, mutta vaikka sänky itsessään on epämukava aikuiselle (kerrossängyn alasänky) ja poikanen pyörii vieressä, niin saan unesta kuitenkin kiinni paremmin kuin omassa sängyssäni. Taas tuli alkuyöstä valvottua muutama tunti, ei oo kivaa.

Olen tässä yrittänyt mietiskellä joululahjoja, omille on siis jo melkein ostettu, mutta ne kaikki muut. No, ideoita olen saanut (täältäkin, kiitos siitä!), nyt vaan pitäisi hankkia tarvikkeita ja alkaa touhuamaan. Tai jospa tarvikkeet hankkisi valmiiksi ja tekisi sitten itsenäisyyspäiväviikolla, kun lasten myyjäiset ovat ohitse, kun niiden suunnittelu ja valmistelu vie tällä hetkellä kaiken ylimääräisen energian.

Olin vähän miettinyt tota muumitalopiparkakkutaloa (vaikka meillä lapset eivät edes tykkää muumeistä -mutta äiti tykkää), mutten taida tehdä, kun monet olivat sen kokeneet liian hankalaksi. Yleensä olemme ostaneet valmiin talon palat ja koonneet ja koristelleet. Nyt vaan ajattelin tehdä jonkun pienemmän, kun olemme pohjoisessa ja talo täytyy sitten syödä ennen kun tulemme takaisin kotiin. Toi valmis talo on kyllä siitä hyvä, että kun ovat niin täydellisiä paloja, voi sen littää yhteen sokerikuorrutteella, on lasten kanssa turvallisempi ja maistuu paremmalta kuin palanut sokeri.

Nyt poikanen kyllästyi Himpuloihin, täytyy mennä.

Kolmeplusyks ja 17+1

Vierailija
2/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikille paljon jaksamisia myös täältä!

Itsekkin nukuin vähän huonommin viime yön.. Tuli erehdyksissä nukuttua päiväunet eilen. Vessassa käynnin jälkeen ei uni meinannut millään enää tulla.. No onneksi tuli kun kävi vähän syömässä ja juomassa!

Miehen kanssakin eilen ihmeteltiin, että miten on mahdollista että pian on jo puoliväli!!! Toukokuuhan on täällä ennen kuin huomataankaan! Ja osa meistäkin varmaan saa jo huhtikuun puolella!

Pienet muljahtelut vahvistuivat eilen illalla vauvan liikkeiksi! Niinkuin jo muutama päivä sitten epäilinkin! Tosi hetoa on kuitenkin vielä, tosissaan saa keskittyä että ne huomaa...

Maanantaina soitin kiukkuisenä kaihdin liikkeeseen.. Meillä on taloyhtiössä vaihdettu ikkunoita ja tuli vähän mutkia matkaan. Nyt vihdoin ja viimein saatiin olohuoneeseenkin uudet ikkunat (muut ikkunat vaihdettu jo alkuvuodesta) ja nää olohuoneen ikkunat siis vaihdettu n. kuukausi sitten. Isännöitsijä sanoi että ovat luvanneet sälekaihtimet 2-3viikkoa ikkunoiden laitosta. Mä hermostuin kun aina illalla joutuu virittelemään verhoja ikkunan eteen ettei naapurit nää ihan kaikkea mitä sisällä tapahtuu (vaikka tosi rauhallinen ja pieni taloyhtiö onkin)! (Minkäs teet kun hormoonit jyllää!!!=)

Niin eli siis soitin kiukkuisena sinne kaihdin liikkeeseen että missä helvetissä viipyy!! Ja mies änkytti että on saanut tiedon vasta viime viikolla ja sanoi että kyllä tässä vielä nyt se pari viikkoa ainakin menee. Sen verran kiukkuiselta kuitenkin taisin kuulostaa kun otti oikein nimen ja puh. numeronkin ylös ja nyt sitten eilen soitti että huomenna tullaan laittamaan!!! =)

Voi näitä raskaushormooneita...

-Alpukka rv16+4/17 & " Pinsku" 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta toukokuiset... taino.. päivähän jo melkein on. Tuli sitten nukuttua kymmeneen. Unta vaan riitti vaikka yleensä olen viimeistään kahdeksalta ylhäällä.

Viime yö oli täälläkin levoton. Poika heräsi jostain kumman syystä aamuyöstä ja tepsutteli sänkyyn meidän keskelle. Sitten en enää itse saanutkaan nukutuksi. Huomasin siinä valvoskellessani että masussa tuntui n. 10 s. välein pieniä nytkähdyksiä. Sitä kesti ainakin puolisen tuntia. Mikään lihaskramppi se ei ollut. Aikani kummastelin, kunnes tajusin, että tuntui samalta kuin esikoisen nikottelu vatsassa, nyt tuntui vain paljon hentoisemmin. Voiko olla totta että tunnen jo nyt pienen nikottelevan? :-o Oli sitten pakko herättää mieskin ja sanoa että vauvalla taitaa olla hikka.

Minä olin niin innoissani etten saanut enää unta omassa sängyssä. Pyöriskelin ja kuulostelin aikani ja päädyin sitten jotenkin pojan sänkyyn nukkumaan ja kas kumma.. sinne nukahdin.

Tämmöistä tänään.. hassua...

T: Marjoska, Leevi 2v ja " pikku nikottelija(?)" 17+2

Vierailija
4/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hejssan toukokuiset!

taas kirjotan piiitkästä aikaa. kävin viime viikolla ulkomailla työmatkalla ja sen jälkeen olo on ollut tooosi väsynyt, vaikka matka sinänsä sujui ongelmitta. Oli vain hieman raskasta kokea suurkaupungin ruuhkat ja toisten tupakointia sisätiloissa.

Sitten jouduin pieneen sähköpostiriitaan anoppini kanssa, tuo kun on liian ahkerasti mummoutumassa ja ilmoitti meillä, että jos tulee tyttö, niin nimeksi kannattaa laittaa ehdottomasti Heidi Johanna. Anoppi kun on lukenut ihania kirjoja pikku Heidistä, joka oli kaikin puolin fiksu ja blablabla. Kerroin hänelle, etten tykkää nimistä, joissa on H-kirjain ja siitä, minkäläisiä nimiä me pohdittiin lapsellemme. Sain aika lailla negatiivista palautetta, tyyliin " älä vain pahastu, mutta minä paremmin tiedän, mitkä nimet ovat Suomessa hyviä" (en ole syntyperäinen suomalainen, kuten joskus aiemmin mainitsin). Ja jotkut nimet meidän listasta (tyyliin Alvar) olivat hänen mielestään vain tosi vanhentuneet, eikä niitä nykyään enää anneta. Ohjasin anopin väestorekisterikeskuksen sivuille nähdäkseen, että vuonna 2006 Alvar on lähes 100 kertaa enemmän suosittu, kuin Soili (anopin nimi). emme välttämättä ihan sitä nimeä lapselle anneta, mut ärsyttää silti.

vauvan liikkeitä odotan koko ajan, muttei vielä mitään tuntunut :( masun kyllä jo kaikki näkevät ja ihailevat ;)

voisiko joku vähän kuvailla, miltä nuo liikkeet oikeasti tuntuvatkaan???

kaikkea_uutta rv 16+0

Vierailija
5/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin neuvolassa kuuntelemassa sydämen sykkeen ja oi ihanaa oli kuulla se laukkaava ääni :) Syke oli 164 ja miehen kanssa autossa puhuttiin, että tuli ihan poikaolo molemmille. Neuvolan jälkeen käytiin ihastelemassa tuplia ja ihastuin Teutoniaan, niissä on neljä pyörää ja kääntyvät etupyörät. Ja voi kuinka kevyet työntää... No katsotaan nyt hankitaanko vain matkatuplat, kun kesävauvahan tuo masuasukki on ja esikko jo 1,8 kk silloin kun vauva syntyy.

Ultrassa kaikki hyvin, pääperä mitta oli 10,6 cm, oli kasvanut yli 3 cm kolmessa viikossa! Hui mikä vauhti!

Nyt lähden hakemaan poikaa ukilta, en taida enään ehtiä kirjoittamaan mitään ennen reissua, joten koittakaahan pärjäillä tämä reilu 2 viikkoa ilman minua, hah ;)

Yritän keretä vielä ainakin lukemaan teidän kuulumiset huomenissa, kun koukussa tähän palstaan olen :)

Kaikkea_uutta; mulla liikkeet on ainakin sellaisia hentoja muljahduksia, jotkut puhuu jostain perhosen lepatuksesta ym. tökkimisistä :)

Joku kyseli eilen mikä on mautuubi; sellainen joustava kangas mikä vedetään tuohon mahan ja housujen vyötärön päälle, voi käyttää vanhoja paitoja niin ettei napa näy.. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin, sellainen joustava putkilo, vähän tuubitopin näköinen...

Hyvät voinnit kaikille ja palataan asiaan muutaman viikon päästä!!

Onnipapunen, Käpy 16+2 & " iivari" 1v2kk

Vierailija
6/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja keli! :( Kelistä viis, kävimme pojan kanssa aamulla puistossa vähän kuluttamassa taas energiaa. 1,5h siellä sinnittelin ja märkinä ja hiekkasina tulimme sitten takasin kotiin. :) Mutta nyt maistuu unet ainakin pojalle ja niin maistui ruokakin. Saa nähdä miten käy iltapäivän ulkoilun.. Eipä huvittais toista kertaa vesisateeseen lähteä.

Ihania ultra ja neuvolakuulumisia onnipapusella! :) Ja molemmat vielä samana päivänä. (oon ihan kade.. :D) Kyllä on vauvalle tullut pittuutta reippaasti. Oikein ihanaa matkaa teille! Nauttikaahan reissussa. Toivotaan, että ilmat olisivat hiukan jouluisemmat kun palaatte takaisin kotiin. ;)

Eipä tainnukkaan uni maistua pojalle. Tuolla alkoi puoli tuntia nukumaaan laitosta höpöttelemään. Kun menin käväsemään niin pyysi vettä ja kakat housussa. Nyt uusi yritys. Taidanpa itsekin mennä lepäilemään, ensin pyykkien levitys. :)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille sateesta huolimatta!

t.tiitiäinen, poika 1v11kk ja masuvauva rv 13+2

Vierailija
7/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ketjuun aikaisemmin kirjoitellut, vaikka tarkoitus oli liittyä joukkoonne, kun raskaus oli varmistunut. Enpä kuitenkaan ole ehtinyt kun päivät menee töissä ja iltaisin olen niin väsynyt, että hyvä kun koneen jaksaa aukaista. Nyt poden flunssaa kotona ja kerrankin ehdin kotona koneelle päiväsaikaan ja teki mieli purkaa iloa tulevasta vauvasta jollekin.

Meillä on siis ensimmäinen tulossa ja tätä on odotettu ja yritetty yli kaks vuotta. Keskenmenojakin on ollut. Meni siis tosi pitkään, ennen kuin uskalsin uskoa, että vauva on oikeasti masussa. Maanantaina käytiin kättärillä ultrassa ja siellä löyty masusta köllöttelemästä terve pikkuinen. Pää-perämitta oli n. 7 senttiä ja viikkojakin kasassa melkein viikko enemmän kuin oli kuukautisten mukaan laskettu. Huomenna on jo huimat 14 viikkoa täynnä! Oli ehkä yksi elämäni parhaista hetkistä nähdä vauva sieltä ruudulta :) Nämä tuntemukset ovat varmaan teille monille jo aivan tuttuja, kun olette pidemmällä ja monilla on jo lapsia ennestään. Meille se oli vain niin ainutlaatuinen hetki, kun aikaisemmin ei olla näin pitkälle päästy. Vaikka varmasti on aina ainutlaatuista nähdä oma pikkuinen ensimmäistä kertaa. Kätilökin oli supermukava ja jutteli ja kertoi kaikesta tarkkaan. Tosi positiivinen kokemus!

Tämäkin pikkuinen hikotteli masussa ja odottelen innolla sitä hetkeä, kun tunnen vauvan liikkeet ja hikottelun itse. Masun kasvua odotan myös kovasti, että olisi selvempi ulkoinen merkki vauvan olemassa olosta. Onhan tuo maha kasvanut, mutta taitaa olla suurimmaksi osaksi turvotusta ja muitten elinten siirtymisestä johtuvaa, kun kohtu valtaa itselleen tilaa. Milloin teillä muilla itse vauvamasu on tullut selvästi esiin?

Tästä tuli nyt oikea ryöpsähdys omaa napaa, mutta toivottavasti ehdin jatkossa kirjoittelemaan enemmän ja pääsen mukaan seuraanne!

Oikein ihania odotuspäiviä kaikille!

tiituli ja pikkuinen rv13+6

Vierailija
8/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas,

pitää pinoutua nyt kun ollaan huomenna lähdössä koko viikonlopun kestävään reissuun. Serkku menee naimisiin ja päästään juhlimaan pitkästä aikaa häitä! :)

Oon odotellut seuraavaa neuvolaa ja toivoisin myös, että sydänäänet kuuluis tällä kertaa jo hyvin. Ultrassa tämän kuun alussa siis jo kuuluivat mutta ei ennen sitä neuvolassa. Nyt vaan hieman jännittää, kun kaaduin silloin viime sunnuntaina, että onkohan kaikki masussa kunnossa... Onko kenelläkään tietoa, miten suojassa vauva vielä näillä viikoilla on? Eikö kuitenkin ole niin, että periaatteessa haavoittuvaisimmillaan vauva on loppuraskaudesta, jolloin kaatumiset ym saattavat loukata masuvauvaakin helpommin?

Tiitulille oikein paljon onnea tähän asti edenneestä raskaudesta ja tervetuloa toukokuisten joukkoon!! Varmasti todella ihana tunne nähdä vauva ruudulla pitkän odotuksen jälkeen! :)

Meillä myös ollaan mietitty tuplarattaita, kun esikoinen on vauvan syntyessä vaan reilut 1v 7kk ja niistä olis varmasti paljon hyötyä. Oon katsellut käytettyjä Huuto.netistä ja myös selaillut ulkomaisia nettisivuja, joista tilaamalla sais melko paljon halvemmalla uudet kärryt kuin täältä Suomesta. Onhan tässä toki vielä aikaa, mut kun kotona on esikoisen kans päivät, niin tuppaa jo mietityttämään tällasetkin hankinnat. Toista se oli kun oli töissä esikoista odottaessa. Vasta kesälomalla ja äitiysloman alussa kerkesi miettiä, että onko nyt kaikki valmiina ;)

Tsemppiä myös täältä Keijo.annikille odottavan pitkään aikaan!

Jospa palailen taas viikonlopun jälkeen maanantain neuvolan kuulumisten kera,

Precious 14+6

Vierailija
9/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nämä viikot vaan vierähtää. Nyt on jo torstai.

Keijo.Annikki kovasti jaksamista sinulle ja miehellesi. On ihan varmasti tosi rankkaa odottaa. Kirjoitit, että miehesi katselee jo vaunuja yms. Meillä oli niin, että kun meidän poika kuoli ja toisen tila oli tosi paha juuri silloin, niin mies sai kauhean energian tehdä kaikkea ja minä taas olisin voinut nukkua päivien yli. Kuulemma tämä on ihan tyypillinen ero käsitellä surua miesten ja naisten välillä. Että ehkä miehelläsikin on vaikeampaa, kun päälle päin näkyy. Itse en tajunnut meidän kohdalla tilannetta ja olin vihainen, että eikö mies sure ollenkaan. Toivoisin jotenkin, että voisin lohduttaa Sinua vaikella hetkellä.

Kolmeplusyksi, kirjoittelit eilisessä pinossa sykkeestä ja sitten olit laittanut =tyttö? Minähän kävin siellä neuvolassa viime viikolla. Syke oli 155. Neuvolatäti katsoi minua jotenkin omituisesti ja ajattelin, että pitäisikö sen sykkeen sanoa minulle jotain, kun aina olen näitä syke juttuja pitänyt vähän hömppänä. Tiedätkä sinä tai joku muu, miten se uskomus nyt näistä sykkeistä menee.

Onnipapunen, olit myös kuullut sen sykkeen. Varmasti ihanaa! Teille taas tuli poikaolo :) Mulla ei ole mitään oloa vielä. Jotenkin tässä on vaan se huoli, että miten raskaus etenee vielä niin päälimmäisenä, että en ole mitään tyttö-poika juttuja juuri edes miettinyt.

Itselleni on siis ihan sama kumpi tulee. Jotenkin tietysti olisi kiva tyttö, kun itse varsinkin tykkään kaikista tyttöjen jutuista. Mutta toisaalta seuraava poikakin olisi tosi ihana. Miehellekin on ihan sama. Hänkin sanoo, että saataisiin nyt kotiin asti vaan. Meidän poika (4,5v.) haluaisi kuulemma pikkusiskon :) Maallisissakin jutuissa on molemmissa hyviä puolia: pojalle olisi jo tosi paljon vaatteita valmiina ja tytölle pääsisi ostamaan niitä ihania vaaleanpunaisia juttuja :) Vaunut mulla onkin sellaiset, että sopii kummallekin.

Vähän nyt venähti taas juttu noista sykkeistä :)

Tiituli, tervetuloa mukaan. On varmaan vaikea uskoa raskauteen, jos taustalla on menetyksiä. Onnittelut sinullekin ihanista ultranäkymistä.

Kaikkea_uutta, täytyy kyllä sanoa, että jos suomi ei ole äidinkielesi, niin kirjoitat sitä ainakin todella hyvin. Mun mielestä se on taas juuri niin, että ne vanhat nimet tulevat palaamaan pikkuhiljaa. Ja eikö nykyään tärkeänä pidetäkin sitä, että ei olisi niin paljon niitä kaimoja samalla luokalla. Anopit(/muut sukulaiset) luulevat tietävänsä paremmin, pidä vaan oma pääsi. Meillä ei miehen sukulaiset uskalla sanoa paljon mitään tuollaista minulle, kun tietävät, että osaan kyllä sanoa sitten takaisinkin aika napakasti. Aika varovaisesti sieltä jotain kommenttia joskus tulee meidän asioista :)

Poikkeuksena miehen sisko, joka alkoi taas viikonloppuna arvostelemaan sitä, kun en syö tuorejuustoa. Viime raskauden aikana väittelimme mm. maksan syömisestä. Varoitin miestänikin jo, että tällä kerralla en aio kuunnella sitä kettuilua hänen siskoltaan montaa kertaa, vaan sanon kyllä sitten rumasti takaisinkin. Jos hän taas joka asiaa alkaa arvostelemaan, kuten viime kerralla. Välttämättähän ei tarvitse olla sitten tekemisissä hänen kanssaan, jos tarpeeksi alkaa ärsyttämään.

Hyvää päivän jatkoa kaikille. Minä jatkan taas vaunujen näpertelyä :)

Laru rv 13+1

Vierailija
10/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen tämä typerä sade ja hämärä sää jatkuu :(

Mun sisko on meillä,nukkuu tos sohvalla;) ja poika nukkuu rattaissa,sisällä kylläkin...väsynyttä porukkaa täälä! muakin kyllä väsyttäis,mut ajattelin käyttää hyödyn ja tulla koneelle lukemaan teidän kuulumisia=)

ONNEA kaikille liikkeiden tunteville<3 oih jospa mäkin kohta saisin varmuuden ja tuntisin ne kunnolla!!

ALPUKKA ihmettelin myös tätä kuinka nopeesti aika tosiaan on mennyt...puolivälissä raskautta ollaan jo pian! huh tässä alkaa jo jännittämään.

ONNIPAPUNEN oli käynyt ultrassa=) voi miten ihania kuulumisia sieltä saitte ja näitte:D

TIITULI TERVETULOA!!!!

LARU jopas on miehes siskolla " ihanat" puheet puuttua tohon tuorejuusto syömisasiaan!! en ihmettele vaikka ärsyttää!! eiköhän jokainen saa ite päättää mitä syö ja mitä ei eikä kenenkään tartte sitä sen enempää päivitellä!!

Mua kans inhottaa joskus kun ollaan muualla syömässä ja sit jos jotain en syö ja sanon ettei suositeltais raskauden aikana syömästä niin monet alkaa nauramaan ja puhumaan kuinka ei hänkään oole mitään syömisiään rajoittanut tms. huoh :( mutta mä olen sitä mieltä et kukin tekee niiku ite haluaa ja kenenkään ei siitä tarvitse marista!!

Joululahjoja en oo vielä ostellut....tai pojalle olen pari lelua ostanut:) pitäis niitäkin jo alkaa ostelemaan ettei jäis viime tippaan!! mut mulla on edelleen pojan synttäri " stressi" päällä ja haluaisin hoitaa ne ensi alta ennenku rupeen joulua laittamaan. no ehkä mä kuitenkin pikkuhiljaa alan joulujuttujakin laittamaan=) ja synttäritkin on pian!!

hmm...eipä täs kummempia,mukavaa torstain jatkoa kaikille=)

toymama 14+6

Vierailija
11/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKEA_UUTTA ikävää, että anoppisi puuttuu tulevan lapsenne nimiasioihin tuolla tavalla. Eivätköhän jokaiset vanhemmat osaa tehdä ratkaisunsa itse, tietysti voi aina esittää ehdotuksia, mutteivät nuo nyt ihan siltä kuulostaneet. Mielestäni nykyään annetaan niin laidasta laitaan nimiä (toiset pitävät vanhoista suomalaisista, toiset keksivät itse, toiset antavat kansainvälisiä nimiä jne.), että eiköhän tänne Suomeen nykyään sovi ihan minkälaiset nimet tahansa.

ONNIPAPUSELLE onnea ultrasta, neuvolasta ja ennen kaikkea hyvää matkaa!

Tervetuloa TIITULI ja onnea ultrasta. Tuo hetki, kun vauvan näkee ensimmäistä kertaa ultrassa taitaa olla sen verran ainutlaatuinen, ettei se koskaan menetä viehätystään, vaikka kuinka monta lasta olisi jo entuudestaan.

PRECIOUS älä turhaan huolehdi kaatumistasi, tässä vaiheessa vauva on vielä tosi hyvässä turvassa.

LARU noi sykkeet (tytöllä korkea, pojalla matala) ovat tietty ihan huuhaata. Tutkailin tossa vanhoja neuvolakorttejani ja katsoin ovatko aiemmin yhtään pitäneet paikkansa. Tytöstä ei ollut minkäänlaisia merkintöjä, pojista olivat kyllä olleet matalat 130-140, mutta toisella pojalla n. ekat 20 viikkoa ensin korkeammat ja sitten laskeneet loppua kohti. Muuten en kyllä oikein osaa sanoa onko tyttö- vai poikaolo, ehkä pikkuisen tyttöolo ja siksi uskonkin, että tulisi poika. Jonkinlaista käänteistä psykologiaa siis:)

Nyt pojat painii sen verran hurjasti, että pitää mennä kattomaan ettei mitään satu.

Kolmeplusyks ja 17+1

Vierailija
12/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas..voi että kun jotkut..ainakin kolmeplusyksi.. oli jo ostellu joululahjoja.. se olis niin järkevää ettei taas viimetipassa. Muttakun en minä keksi mitään ja lopulta sillon 23 päivä oon hiki pinnassa hyllyjen välissä mahani kanssa:) Siitä ei tule kyllä mitään.. toisaalta ei oo vielä yhtään joulufiilistäkään..ehkä se tästä.

Alpukallakin hormonit hyrrää:) Mahtavaa että joku muukin saa noita järjettömiä kohtauksia..ja yleensä aivan viattomille:) Eilen oli mullakin miehen kanssa jotain riitaa pienistä asioista ja nyt oon kokopäivän murehtinut, että haluaakohan tuo mun kanssa naimisiin ollenkaan. Hyvä kun sain itkultani yöllä nukuttuakaan. Äsken huomasin että se oli laittanu mulle aivan ihanan runon aamulla sähköpostilla ja se itketti niin kamalasti..ehkä se mut huolii kuitenkin:) vaikkei välttämättä kannattais..tällästä hormonihirmua...

Voi kun vauvallakin voi olla hikka..ainakin Marjoska oli jo sen tuntenut:) Niin ja Tiituli nähnyt ultrassa:) Tervetuloa muuten Tiitulille! Onnea raskaudesta muutenkin..pitkän yrittämisen jälkeen tunne on varmasti sanoinkuvaamaton:D

Keijo.Annikille voimia taas odotukseen..Kurjaa että tuo reissu päättyi noin.. odottavan aika on pitkä, kuten joku mainitsikin. Paljon tsemppiä ja haleja sinne !!!

Omaa napaa: Kävin äsken neuvolassa ja kaikki oli hyvin..mutta oli pakko taas jostakin saada kurja mieli. (alan jo miettiä että haenko syitä väkisin..hormonit..)

Sydänääniä etsittiin vaikka kuinka kauan..lähemmäs 10minsaa. Olin ihan paniikissa...oma syke oli ainakin 200.. niitä ei tahtonut löytyä mistään. Lopulta kun pyysin kokeilemaan alempaa, ne löytyi ihan matalalta..melkein häpyluun kohdalta. Th sanoi ettei koskaan niin matalalta näillä viikoilla ole kuulunut.. yritti sitten tosin paikkailla ettei se mitään haittaa mutta kuitenkin. Onko teillä mitään tietoa että mistä se voisi johtua että se oleilee niin matalalla?! Kai se on yksilöllistä ja onhan se vielä pienikin, mutta silti. Jostain on aina näköjään oltava huolissaan. Kun kuume ja selkävaivat hellittää niin sitten stressaan vauvan paikkaa.. tietysti saattaa vaikuttaa pienen asento ja se, kun kohtu on kuulemma taaksepäin kallellaan ja kaikki tämmöiset..

No..taas pitää odottaa 3 viikkoa niin pääsee rakenneultraan näkemään onko kaikki kunnossa.

Te varmaan pidätte mua ihan hermoheikkona kun hermoilen kokoajan jostain..no..taidan ollakin:) pitäis osata hellittää ja uskoa että kaikki menee hyvin..mutta oli kamalia ajatuksia sen 10 minuutin aikana kun olin ihan varma että niitä ei enää kuulu..

huoh..hei..onnea onnipapuselle ultrasta:D mahtava kuulla että kaikki kunnossa. Jos en ehdi enää kirjoittaa ennenkuin lähdet reissuun, niin hyvää matkaa koko perheelle!! Rentoudu ja nauti sydämesi kyllyydestä:)

Tämä hermoilija siirtyy telkkarin ääreen...huomisiin:)

mirage 15+5

Vierailija
13/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäiväiseltä neuvolakäynniltä tuli vielä mieleen sf-mitta. Onko keltään muulta vielä otettu sellaista? Terkkari sanoi jotenkin jännästi, että onpa tämä (kohtu) jo hyvän kokoinen, ja ettei tässä vaiheessa yleensä oteta vielä sf-mittaa, mutta otetaan nyt poikkeuksellisesti. Mittaa oli 16,5 cm ja rv 16+5. Katsoin myöhemmin äitiyskortin takaa taulukosta, että siinä käyräkin alkaa vasta viikolta 20. Mutta täällä asusteleekin toisaalta kaksi vauvaa.

Aion lähteä käymään uimahallilla, vaikka olo on vähän nuhainen edelleen. Otan ihan rauhallisesti ja höyrysaunapainotteisesti :).

Illanjatkoja toukot!

Vierailija
14/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väsyneenä yritän muutaman rivin kirjottaa..

Onnea kaikille jotka on sydänääniä kuunnellu, tai muuta mukavia uutisia neuvolassa saaneet.

Alpukka: ihanaa että jollain muullaki hormoonit saa äkäseksi..=) Minä taasen eilen hermostuin kurssilla.. Meidän luokalla on pari tyyppiä, jotka jostain syystä on toisinaan hieman hitaita. Oltiin jo vaikka kuinka kauan puhuttu pikkujouluista, ja että ne asiat on nyt päätettävä. No, niinpä yks sitten alkaa että katsotaan netistä kotona ja mietitään jne. Minä aloin sitten tiukalla äänellä paasaamaan, että me ei nähä enää ennen niitä pikkujouluja, miten meinaatte pitää yhteyttä, pitääkö alkaa soitteleen ympäriinsä että kuka mitäkin syö jne.. Mulla kilahti jotenki pahasti!=)

Tänään sitte kurssikaverille sanoin että hermo meni eilen, niin se naureskeli että huomasin..=)

kaikkea_uutta: Voi meillä anoppi on kans ehotellu jo ekalle nimet, no ei huolittu. Tälle se myös jo jotain kerkes vinkkaamaan, eipä huolita niitäkään..=) Samoin hän kertoi minulle, että HÄN ajatteli ristiäisten olevan sitten heillä (asuvat 300 km.n päässä). Kun sitten ois helppoa ku kaikki ois lähellä. No ok, mun vanhemmat asuu aika lähellä niitä, mutta entäs me? Joilla on pieni vauva sit! Ei hyvää päivää sitä.. Huoh..

Tiitulille tervetuloa!!

Olo on itsellä ihan hyvä, tämä väsymys vaan on ihan peestä.. Onneks huomenna on perjantai.. Niin ja mun äiti tulee ens tiistaina pariks päiväksi, saa juosta sitten tuon pojan perässä..=D

miitu78 16+4

Vierailija
15/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään nt-ultrassa, ja siellä näkyi hieno pikkuinen ihminen! Kaikki sormet ja nenäluukin näkyi tosi selvästi! En tiennyt että se on noin tarkka. Vauva vilkutteli sieltä meille ja vähän potkiskelikin, pää-perämitta oli 6,7, ja vastasi viikkoja. Laskettu aika aikaistui yhdellä päivällä reisiluun mitan mukaan, eli se on nyt 29.5! Viikkoja siis täällä nyt 13+2! :) Niskaturvotus oli normaali, veriseula ja se nt + mun ikä yhdessä saadaan parissa viikossa. Siis se " riskiluku" noista yhteen laskettuina. Minullahan siis oli veriseula jo aiemmin otettu.

En voi sanoa muuta kuin että olen todella todella onnellinen. Paitsi yksi asia jäi vaivaamaan että onko yleistäkin, nimittäin istukka oli kohdunsuun päällä ihan kokonaan. Sanottiin että pahimmassa tapauksessa (kun kysyin) se voi revetä irti se istukka. Hui! Siispä onko teillä muilla tällaista todettu? Ja aiheuttaako se ongelmia. Kätilö sanoi, ettei pitäisi aiheuttaa kai sen kummemmin.

Anteeksi taas tämä omanapainen selostus..:)

Onnea tiitulille raskaudesta, hieno juttu oli minustakin nähdä tuo pikkuvaava! :)

Illanjatkoja sitten kaikille!

sämpyläinen 13+2

Vierailija
16/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultrista,neuvoloista ja tervetuloa uudet =)

närästää =/ jatkuvasti ja koko ajan! Ja seurauksena oksu. No apteekis vois käydä, mut ku lähin 2,5km ja vettä vaan satanu.. En oo kehdannu lähtee ku ei oo kaupas tarvin käydä.

Anopeistaki ollu puhe. Onneks,luojan kiitos omani on ex-mallia ja yhteydes ei tarvii olla!

Hänhä painosti exää kertomaan nimen ennen nimijuhlia,vaik sovittiin et vasta kutsus paljastetaan nimi. Ja nyt pitäis muksu saada käymään ku loma, millähä vien muksun ilman autoa yli 200km päähän? Ja jätän yksin 4pväks vieraan ihmisen kaa (eivät näe ku 2-3krt/vuos) kun ex koulus päivät.. Ja tapaamiset sinne päin mun mielest hoidetaan niin että menee vasta kun isin loma! Olenko lie kovin ilkeä,mut kun muksu ressaa! Hän ei kunnioita meidän tapoja muksun suhteen vaan toteuttaa omansa. Muksu tullu millo kuumees,millo oksutaudis takas ja loppuneet heti kotona.

Eihän toi kovin normaalia?

Taas täyn omaa napaa mut helpottipa.. Toukkaki tökkii et vois rauhottua äiti ny =D

jaksuja! Etenki keijo.annikille (muistinha oikein?)

rv 15+1

Vierailija
17/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, juuh ollaan miehen kanssa jääty kiinni tuohon BB:n, käytiin jopa hommaamassa se BB kortti, jolla näkee digiboxin kautta reaaliaikaisesti BigBrotheria :) heh kaikkeen sitä sekaantuu hmmm.... laitetaan nyt myös hormoonien piikkiin, miehenkin BB innostus voidaan laittaa myötätunto odottajan piikkiin :) :) *hyviä tekosyitä lisää*

keijo.annikille paljon tsemppiä ja jaksamisia...

Juuh, anoppi ja appi ovat meilläkin yrittäneet vähän sekaantua yhteen sun toiseen asiaan, mm siitä kuka pitäisi kutsua kummiksi. Heillä oli hyvä idea, että pitäisi pyytää mieheni kummia medän lapsen kummiksi, koska hänellä on RAHAA!! Itse ärähdin, ensinnäkin siitä että en oikeastaan tunne ko. kummia ja toiseksi ei meitä ei todellakaan kiinnosta hänen rahat!! Huh, ajattelin että onneksi mieheni kummi ei tiedä mitä hänen selkänsä takana on (suoraanasanottuna) suunniteltu. Mieheni kummi on ihan mukava ja nuorehko, mutta mielestäni saa olla tässätapauksessa vain mieheni kummi.

tiituli- taisi odottaa ensimmäistään, voi kuinka ihanaa, ONNEA, nauti raskaudestasi täysin masuin ja rinnoin :) Vauva masua ei meikäläisellä vielä näy, mutta eiköhän se kohta bullahda.

Meillä on myös alettu vähän miettimään niitä tublarattaita. Tähän asti olemme selvinneet 1,3 v ikäerolla ihan ookoo, mutta kyllä sitä kaipailee pitempiä kävelyreittejä. Meillä ollut seisomalauta ja pulkka käytössä, mutta kyllä se pulkan vetäminen, vaunujen työntäminen ja koiran ulkoiluttaminen yhtäaikaa on ollut aika voimailua. Nyt olisi ikäeroa tulossa 1,6 v ja 2,9 v, että jos sittenkin tublat?!? ääääh....en tiiää....

(.) ei vieläkään mitään uutta, kohdunkaulaa ei olla vielä mittailtu.

Jaahas, BB jo alkoikin, hyviä öitä!

susanna rv 15 ja jotain, en muista niitä loppunumeroita)