Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Happolääkitys ja raskaus...

27.07.2007 |

Tulinpa kyselemään täältä onko muita, joilla on vatsaan happolääkitystä raskauden aikana? Itselläni siis on todettu pari vuotta sitten refluksitauti ja nyt hetki sitten vielä krooninen mahakatarri, joten lääkitys on tarpeen. Kun aloimme " yrittämään" raskautta, vaihtoi lääkärini lääkkeen Omeprazoliin, joka kuulemma käy myös raskaana olevalle. Tänään pisti kuitenkin mietityttämään, kun apteekin täti niin kovin uteliaaksi heittäytyi, pariinkin kertaan kysyi, että tietääkö lääkärini varmasti että syön happolääkkeitä raskaana... Nyt olen siis raskausviikolla 7...

Eli onko muita, jotka vastaavaa lääkettä syö ja mitkä ovat olleet lääkärin kommentit riskeistä tm.? Rauhoittaisi jälleen kovasti tämän tytön mieltä muiden kokemukset! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tiputuksessa rv 7 raskauspahoinvoinnin takia. Ennen raskautta söin Nexiumia, mutta lopetin tietysti sen käytön raskautta suunniteltaessa. Oksentelu ajoi mahani aivaan hirveään kuntoon ja ylilääkäri sanoi että omepratzolia voi käyttää huoletta. Epäilevänä tuomaana en kuitenkaan reseptiä huolinut ja yritin elää Renniellä. Jossain välissä mahakivut äityivät niin älyttömiksi että olin päivystyksessä- ja sain omepratzolia. Lääke helpotti heti, enkä ole jälkeenpäin sen ottamista murehtinut koska päivystävä lääkärikin vakuutti sen olevan tutkittu lääke ja turvalliseksi todettu.

Vierailija
2/2 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti helpotti!! :) Noin minunkin lääkärini on minua vakuutellut, mutta iski silti epäilys... Ja tosiaan kun mun vatsa on niiiiin surkeassa kunnossa, niin ilman lääkkeitä mulla olisi mahahaavakin alta aikayksikön! Eli syön huoletta Omeprazolini! Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla